Kirjoittaja Aihe: Gabrion sekä Neurontin/gabapentiini  (Luettu 98968 kertaa)

rikke

• Jr. Member
  • **
Gabrion sekä Neurontin/gabapentiini
« : Syyskuu 10, 2007, 12:03:39 »
Onko teistä immeiset kukaan syöny Gabrionia ? Mulla vaihettiin Lyrica siihen, kun tuli niin pahoja sivareita. Gabrionin käyttökin aloitetaan vaiheittain; ensin 3 iltaa, sitten lisäksi kolmena aamuna ja sitten aloitettaan myös päivälääke. Nyt oon ottanu kahtena aamuna ja keskiviikkona alkaa myös päivälääke. Vielä ei ainakaan ole kipua vieny, nukuttaa kivasti, näin aamulla sen huomaa paremmin, kuin illalla. Toivottavati auttaa, alkaa taas risomaan tosissaan nämä ainaiset kivut.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2017, 00:03:03 kirjoittanut hiker »
Välilevyproteesi, polvessa tekonivel, molemmissa leukanivelissä proteesi. Osteopenia. Unettomuus. Nivelrikko selässä ja toisessakin polvessa, samoin SI-nivelessä. Lonkassa tekonivel ja neurostimulaattori iskias-hermon vaurion aiheuttaman hermovauriokivun hoitoon

sirpa

• Ex-member
Vs: Gabrion
« Vastaus #1 : Syyskuu 10, 2007, 12:20:09 »
mulla on neurontin joka on samaa ainetta kuin gabrion. muuta sivareita en oo huomannu kuin lihominen, 10 kg per vuosi.... :-X

Anni

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #2 : Syyskuu 11, 2007, 14:18:12 »
Hei! :) Minulla on käytössä Gabrion. Minulla se ei ole vaikuttanut unen laatuun paitsi siinä mielessä, että kun lääke vähentää kipuja käsissä ja jaloissa, saa nukuttua paremmin.
Sitä on muuten aika harvoissa apteekeissa varastossa, Yliopiston Apteekista löytyy. Minä teen niin, että pyydän vakioapteekkiani tilaamaan sitä hyllyyn ja haen sen sitten kun se on tullut, noin parin päivän päästä. On se sen verran hankalaa, minun muistillani tilata sitä etukäteen että olen kerran jos toisenkin ollut pulassa ilman lääkettä vähän aikaa ::) Kun tämä resepti tulee käytettyä, pyydän lääkäriä kirjoittamaan Neurontinia tilalle. Niissä on sama vaikuttava aine, kuten Sirpa sanoikin. Eikä hinnassakaan ole merkittävää eroa. Ne ei ole kuitenkaan sillä tavalla rinnakkaislääkkeitä, että vaihtaisivat apteekissa suoraan Neurontiniin jos Gabrionia ei ole hyllyssä. Eli vaihdan ihan sen takia, että Neurontinia on helpommin saatavilla.
Parempi yksi ruuvi löysällä kuin kymmenen liian kireällä

uralrane

• Ex-member
« Vastaus #3 : Toukokuu 07, 2008, 15:38:54 »

fuschia

• Ex-member
« Vastaus #4 : Maaliskuu 19, 2012, 21:34:06 »
Itselläni gabapentin toi kyllä helpotuksen pitkään vaivanneisiin hermosärkyihin. Syön maksimiannoksella 3600mg päivässä.

Haittavaikutuksia ilmeni alkuun, mm. näin kaksoiskuvia ja näkökentässä oli pitkään harmaita alueita. Mutta lääke auttoi kyllä kipujen lisäksi myös lievään julkisten tilojen pelkoonkin, pystyn taas käymään kaupassa pelkäämättä, että oksennan  :rohonauru:

Kroonikko

• Jr. Member
  • **
Gabapentin
« Vastaus #5 : Maaliskuu 22, 2012, 12:01:02 »
Onko kellään kokemusta gabapentin lääkkeestä? Mulle määrättiin nyt tämä annostuksella 2x3 400mg/vrk. Aloitetaan 400mg vrk ja joka vrk lisätään yksi tbl. Aika kova vauhti mun mielestä... Vielä en osaa sanoa mitään lääkkeestä. Tämä on nimenomaan hermosärkyyn.
-Kroonikko-

Kroonikko

• Jr. Member
  • **
Vs: Gabapentin
« Vastaus #6 : Maaliskuu 22, 2012, 12:05:54 »
Nyt huomasin, että täällä olikin jo Gabrionista otsikko ja nämä tietääkseni ovat sama lääke, nimi vain eri  ::)
Sorry tyhmyyteni  :vihellys:
-Kroonikko-

rane

• Ex-member
« Vastaus #7 : Maaliskuu 22, 2012, 15:46:49 »
Eipä tuo haittaa, mullahan on tätä "ketjuliimaa"..  ;D

Kroonikko

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #8 : Maaliskuu 22, 2012, 15:59:40 »
Kiitos Rane  ;D
-kroonikko-

jälkiviisas

• Newbie
  • *
« Vastaus #9 : Heinäkuu 26, 2012, 18:43:30 »
Kerronpa oman käyttökokemuksen tästä lääkkeestä Nyt oon syönyt Gabrionia kuukauden päivät ja oon ollut tosi tyytyväinen lääkkeeseen. Useita eri lääkkeitä on kokeiltu ja mistään ei ole ollut apua, esim. Norspan.
Vuorokausi annos on nyt yhteensä 1800 mg ja krooninen, vuoden kestänyt jalkapohja kipu on hellittänyt, ei lähes täysin mutta niin ettei joka hetki tarvitse miettiä että onko jokin asia niin tärkeä että kannattaa ottaa askelia, öisin ei myöskään enää pakota. Ja mikä parasta tässä lääkkeessä, niin se, että olen puolitoista vuotta nukkunut erittäin huonosti, nyt nukun yöt läpeensä, ehkä silloin tällöin yksi herätys esim. käyn vessassa.
Sivuoireita ei ole tullut, mikä on kummallista sillä saan aina kaikista lääkkeistä sivareita  :jeee:

santra

• Newbie
  • *
« Vastaus #10 : Elokuu 07, 2012, 21:24:46 »
itsellä gabrion oli kuin onnen potku :vrolijk_26: ennen en pystynyt nukkumaan koko yötä eli heräilin jatkuvasti väsäämään tyynyjä polvien väliin,kun muuten kävi niin kipeää >:( jalastani lähti reisilihas ja jänne irti 2007 ja 2010 sain tämän unen antaja lääkkeen eli pelastajani :laugh: enään ei tarvitse perheen kärsiä kun väsyneenä huutaisin kuin mikäkin hyeena.aamuksi 2-300mg ja sama päivällä ja illalla.tämä lääke on ainakin minua auttanut paljon.ei ole ollut sivuvaikutuksia muuta kun alussa väsytti päivä lääke,mutta ei enään.toivottavasti on apua muillekkin :thumbsup:

elektra

• Ex-member
« Vastaus #11 : Syyskuu 14, 2012, 15:43:39 »
Miulle fysiatri määräs juurikin tätä. Aloitetaan asteittain lisätään määrää pikkuhilijaa...Katotaas mite käy ko ekat ottaa. Muut lääkkeet (norflex, tradolan, arcoxia)jätettii kokonaan pois. Panadolia saa ottaa jos on tarvis.

elektra

• Ex-member
« Vastaus #12 : Syyskuu 23, 2012, 09:08:45 »
Miulle tää Gabrion on passant oikeen hyvin. Vie kivut pois, enkä oo aikoihi saan noin hyvin nukuttua kuin nyt. Pikkasen se päähä humahtaa vähäks aikaa, esim. jos oon autolla koulussa ni otan sen vasta sen jäläkee ko sinne päässy. Mut ei oo kuitenkaa semmosta aivot pysähdyksissä-oloa niinkuin tuolla norflex/tradolan/arcoxia-cocktaililla.

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #13 : Lokakuu 23, 2012, 17:54:25 »
Nyt kokeillaan uudestaan tänä Gabrioonia.
Nostetaan annos 1800mg päivässä. Siitä pitäisi jo ilmetä, onko mitään apua.
Maksimiannoshan on 3600mg päivässä.
Toivotaan parasta!!  :D

Hema

• Full Member
« Vastaus #14 : Lokakuu 27, 2012, 19:31:38 »
Mäkin olen viikko sitten aloittanut gabapentinin, Neuronin-nimellä. Vuorokausiannostus on vain 3x300mg. Mutta mua vaan väsyttää koko ajan, en tiedä, johtuuko tästä vai juuri sairastetusta infektiosta. Onko teillä tämä lääke väsyttänyt koko ajan?