Kirjoittaja Aihe: Gabrion sekä Neurontin/gabapentiini  (Luettu 100857 kertaa)

satuo

  • Global Moderator
  • ******
  • Viestejä: 2588
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Gabrion
« Vastaus #15 : Lokakuu 28, 2012, 05:10:15 »
Haittavaikutusten pitäisi vähentyä, kun käyttöä jatketaan.
Jos se ei muutu, voit myös keskustella lääkärin kanssa, voiko annosta ottaa ilta-painotteisesti.
Kyllähän se infektiokin väsyttää.

Mulla on sivuoireena huimausta/ "päätä vippaa", mutta ei se näin kotona haittaa. Odotan kyllä innolla, kun pääsen täyteen annokseeni (1800mg/pv) , josko kivut ihan oikeasti hellittävät.

Hema

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: Gabrion
« Vastaus #16 : Lokakuu 28, 2012, 09:49:19 »
No toivottavasti lääkkeen väsyttävyys loppuu, kun jatkaa käyttöä. Vastahan mä oonkin kyllä viikon käyttäny. Infektio pitäisi olla takanapäin, mutta mistä sitä ihan varmaksi tietää ja voi kai sekin silti vieläkin väsyttää. No, täytyy seurailla tilannetta. Ens viikolla mulla on onneks lääkärille aika.

elektra

  • Ex-member
Vs: Gabrion
« Vastaus #17 : Lokakuu 28, 2012, 11:41:44 »
Miulla meni viikko ihan töttöröö olossa, kun annos Gabrionissa tuo 2x300mg 3 krt/päivässä. Nyt se vätystää semmosen tunnin verran kun alakaa lääke vaikuttammaan. Ja on se rohto auttana kyl!

elektra

  • Ex-member
Vs: Gabrion
« Vastaus #18 : Lokakuu 28, 2012, 12:05:13 »
Tarkennuksena tuoho viel, että vie sen pahimman kivun pois, joutuu kyllä Panadolia nappaamaan kans. Kokeiltiin viel lisäks tuota Motifeneä, mut siitäpä ei masu ennee tykänt. Gabrionin määränny fysiatri sanoi, et se saattaa lihottaa...jaiks. Nuama kyl vähä kärsii miulla, tullee muutamia "patteja", mut sekin voi johtua tästä kun ilimat viilenee ja iho kuivuu. Mut plussana tuosta on ne ihanat yöunet, eijjoo tarvinna pahemmi yöllä heräillä! :)

satuo

  • Global Moderator
  • ******
  • Viestejä: 2588
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Gabrion
« Vastaus #19 : Lokakuu 28, 2012, 12:14:14 »
Mulla on kolme lääkettä, mukaan lukien tämä Gabrion, jotka voivat aiheuttaa painon nousua, suun kuivumista, huimausta, jne. Sehän oliskin jotain jos nuo kaikki samat oireet tulisi jokaisesta...  :D

Luin myös kipu-oppaasta, että nämä epilepsia-rymän lääkkeet (gabrion, lyrica...) vahvistavat toisia lääkkeitä, kun käytetään trisyklejä (triptyl, noritren...) sekä normaaleja mietoja opiaatteja (panacod, norspan, tramal) yhdessä. Eli yksittäin käytettynä hyöty voi olla pienempi, kuin yhteiskäytössä.

Siihen minäkn uskon, kun ennen kokelemani neurontin (=gabrion) ei yksistään auttanut.

elektra

  • Ex-member
Vs: Gabrion
« Vastaus #20 : Lokakuu 29, 2012, 19:49:06 »
Tännää nostettii Gabrion silleen että 900mg aamulla, 600mg päivällä ja illalla 900mg. Katotaan jos tokenis sillä.

satuo

  • Global Moderator
  • ******
  • Viestejä: 2588
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Gabrion
« Vastaus #21 : Lokakuu 29, 2012, 22:18:47 »
Mulla menossa nyt 600 aamu, 300 iltapäivä ja 600 ilta.
Eli kohta ollaan tavoitteessa joka on 3 kertaa 600.
Tästä vois vähän ollakin hyötyä. Ainakin uni maittaa paremmin.

elektra

  • Ex-member
Vs: Gabrion
« Vastaus #22 : Lokakuu 30, 2012, 11:12:32 »
Kyllä oli kuin nuijanukutus eile ko nappas 900mg. Mut toimintakyky aamulla oli vähä sitäsuntätä! Aamurohtoje jäläkee sitte pitki nukahtaa hetkoseks...  :nukkuu:

satuo

  • Global Moderator
  • ******
  • Viestejä: 2588
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Gabrion
« Vastaus #23 : Marraskuu 08, 2012, 14:01:34 »
Nukkumista tämä lääke helpottaa. Ja muutenkin "rauhottaa". Kivut vielä on, mutta voi olla, että vähän on vähentyneet. Paino on nousu suunnassa. Annoksen nostoa harkitaan.

Nelli

  • Hero Member
  • ****
  • Viestejä: 760
Vs: Gabrion
« Vastaus #24 : Marraskuu 08, 2012, 14:18:08 »
Heinoa Satuo, että lääke auttaa  :thumbsup: Ite oon syönyt vielä tätä niin vähän aikaa, ettei hirmusesti mitään vaikutuksia ole ilmennyt. Annoskii on vielä aika pieni, mutta odotellaan nyt par viikkoa mitä tapahtuu. Ainoa vaikutus mikä selvästi tulee lääkkeestä on lisääntynyt virtsaneritys, kaikki kahvi ja vesi tulee vissii suoraan läpi.

Nelli
M51.1 Prolapsus disci i.v.L4/5 centralis L23.0 Eczema allergicum L40.0 Psorasis S82.6 Status post frctura malleolis lateralis l.dx M23.3 Ruptura menisc. M54.Sacra lumbalgia   Oikoniska M54.1 Radiculopathia extremites indefieror l.dx F.45.4 Pitkäaik. kipuoire M51.3 L4-S1 MODIC 2 R29.8 Hermojärjestelm

satuo

  • Global Moderator
  • ******
  • Viestejä: 2588
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Gabrion
« Vastaus #25 : Marraskuu 08, 2012, 14:37:46 »
Aivan. Siitä kait tuo minunkin vessassa hyppääminen johtuu! Hyvä siinä se, ettei neste kerry elimistöön. Painon nousu ei olisi suotavaa, kun muutenkin on jo liikaa...

Hema

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: Gabrion
« Vastaus #26 : Marraskuu 10, 2012, 18:35:26 »
Mä oon myös lihonnu nyt muutaman kilon :(! TEkee niin paljon koko ajan mieli makeaa. TAi jotain syötävää. Nyt aloin miettimään, että johtuukohan tämä tästä gabapentinista. En halua tällaista sivuvaikutusta, haluan lopettaa tämän lääkkeen. EIkä se kyllä oo ainakaan vielä edes auttanu...

satuo

  • Global Moderator
  • ******
  • Viestejä: 2588
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Gabrion
« Vastaus #27 : Marraskuu 10, 2012, 18:48:30 »
Hema, onko sulla edelleen annoksena 3*300 mg?
Se on miedohko. Ennen kuin lopetat, juttele lääkärisi kanssa, että kannattaisiko ennemmin nostaa annosta. Sivuoireet saattaa mennä ohi.

Mulla menee tällä hetkeällä 2100 mg/vrk. Maksimiannos ko.lääkkeelle 3600 mg.

Hema

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: Gabrion
« Vastaus #28 : Marraskuu 10, 2012, 18:55:50 »
On mun annostus edelleen 3*300mg. Täytyy jutella lääkärin kanssa tästä. Edelleen mua väsyttääkin paljon, mutta on se ehkä vähän helpottanu siitä mitä se oli.

elektra

  • Ex-member
Vs: Gabrion
« Vastaus #29 : Marraskuu 10, 2012, 20:45:24 »
Miulle on aivan sama tulleeko muutama kilo lissee, kun kipuihin tämä todella auttaa. Nyt mennee 2400mg/vrk ja toistaiseks ainaki riittänä. Väsymys kyllä helepottaa ajan myötä. Ruokahalu ei niinkää oo miulla kasvana, eikä makeaakaan tee sen enempää mieli ko ennenkää..Mut kaikkiha on yksilöllistä!!