Kirjoittaja Aihe: Gabrion sekä Neurontin/gabapentiini  (Luettu 90630 kertaa)

Niskajumi

• Newbie
  • *
Vs: Gabrion
« Vastaus #105 : Syyskuu 17, 2016, 22:43:30 »
Ei hiivatan hiivata, mun on vissiin pakko lopettaa tämä lääke kognitiivisten ongelmien takia  :'(. En mä tätä saikulla huomannut, mutta nyt töissä olen taistellut massiivisten muisti-, keskittymis- ja ajatteluvaikeuksien kanssa. Muisti on aivan olematon enkä pysty keskittymään juuri mihinkään. Ja ajattelu on aivan järjettömän kankeata. Aivotyöläisenä vertaan tilannetta siihen, että kirvesmieheltä olisi se parempi käsi poikki. Toisella keskustelufoorumilla kirjoittaja kuvaili oloaan dementiazombiepöhnäksi ja sen paremmin tätä oloa ei voi kuvailla.

En tiedä, mitähän kipulääkettä tilalle määrätään. Opiaatit ei auta ja moni muu lääke väsyttää. Hatutuksen määrä on suunnaton  :sadattelu: !!!!

Parempaa vertausta ei gabrionista voi olla kuin tuo dementiazombiepöhnä.

Raihnaanen

• Jr. Member
  • **
  • "Elämä - rikas, rämä, mutta oma" - Ismo Alanko
Vs: Gabrion/Neurontin
« Vastaus #106 : Lokakuu 20, 2016, 23:57:05 »
Kyllä tuon pöhnän allekirjoitan nyt minäkin. Toukokuussa taisin Gabrionin aloittaa ja annostusta olen joutunut nostamaan reilusti, nyt menee 8-9 tablettia päivässä ja kaikki enemmän ajattelua vaativa tekeminen on täysin poissuljettua. En pysty keskittymään, en hahmottamaan vieraampia asioita, tuntuu että pää hajoaa jos edes yritän pohtia jotain enemmänkin. Tyttärelle piti tilata joku nettikirja (?) kouluun, niin ei kertakaikkiaan minulta onnistunut, en kykene, en tällä hetkellä osaa. Minä joka olen amk-tutkinnon suorittanut pitkälti verkko-opiskeluna muutamia vuosia sitten... Muisti on aika olematon, sanat katoaa. Inhottavaa, mutta minkäs teet. En uskalla tätä nyt lopettaakaan ellei ole jotain paljon parempaa tilalle...  :-\

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #107 : Lokakuu 21, 2016, 00:21:05 »
Ikuisuusongelma!  ~:/ Jos lääke sattuu auttamaan, sivarit kaatavat käytön ja jos et hoida kipua, samat kognitio-ongelmat ovat silti. Minä kallistun helposti tuohon jälkimmäiseen, sillä haluan muutenkin mielialaltaan seilaavan pääni olevan edes jotenkin skarppi. Aina ja ikuisesti lääkärini sitten toitottavat minulle, ettei kivun kanssa saa pelata mitään pelejäni, mutta en kestä pöhnäistä ja sekavaa oloa.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

Raihnaanen

• Jr. Member
  • **
  • "Elämä - rikas, rämä, mutta oma" - Ismo Alanko
« Vastaus #108 : Lokakuu 22, 2016, 20:15:48 »
Niinhän se on, hiker. Sama on alkanut inhottaa nyt itseäni, etenkin kun annosta pitäisi taas nostaa ja alkaa jo hirvittää  :kipee: Kaiken lisäksi olen alkanut epäillä että tämä jatkuva lämpöily johtuu Gabrionista, ja mainitaanhan sellainen siinä lappusessakin juu. Viikkokausia pientä lämpöä, viemässä loppuakin jaksamista :( Pitää jutustella lääkärin kanssa aiheesta.

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #109 : Lokakuu 22, 2016, 21:09:16 »
Mulla vaihdettiin lääke sittemmin Klotriptyliin. Auttoi hyvin kipuun, mutta aikani taisteltua jouduin lopettamaan tämänkin lääkkeen väsymyksen ja kognitio-ongelmien vuoksi. Nyt pidän peukkuja ja varpaita ristissä, että selviydyn lisääntyneine kipuineni osa-aikatyöstä. Ei näytä löytyvän sellaisia keskushermoston kautta vaikuttavia lääkkeitä, joita voisin aivotyöläisenä käyttää  :(.
M46.9 Spondyloarthropathia (selkärankareuma)
M51.8 Degeneratio disci IV lumbalis et dysfunctio dorsi
Migreeni

minzqi

• Jr. Member
  • **
Vs: Gabrion sekä Neurontin/gabapentiini
« Vastaus #110 : Kesäkuu 29, 2017, 22:35:40 »
Ekalla kerralla mulla ei tullu oireita, joskaan ei apuakaan. Tais mennä 3×600mg pv, ja sit en enää nukkunu. Vai 900-609-900mg, muisti pätkii. Ajelin alas ilman oireita.
Eilen otin 300mg, ja parin tunnin päästä mahakipu ja puol yötä veskis. Mahakipu jatku päivän. Aamulla vasen jalka oudon puutunu ylös asti, ja päivällä puutu myös oikea. Iltaa kohti vähentyny. Nostaa olis tänään tarvinu, en uskaltanu ton mahakivun takia, toisekseen pörähti pöksyyn, joten kalsaripyykkikään ei inspaa :laugh: ja ens yön haluan nukkua  :laugh:
2010 L 4-5 ja 5-si väleissä degeneraatio, sentraaliset prolapsit, annulusvauriot
2015 Samat välit meni isommin
2016 operoitu prolapsit
2017 residiivi protruusio l4-5 ja prolapsi l5-si
2017 l5-si residiivi prolapsi operoitu

peqzu

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #111 : Heinäkuu 11, 2017, 15:51:27 »
Mä olen palannut Gabrioniin ja oli oikeastaan helpotus taas, voi olla että pieni tauko auttoi toimivuuteen kun toleranssit laski.

Gabrion 600 mg menee 3-4 kpl päivässä.

Tästä oli muuten hintakin laskenut, 100 kpl paketti peruskorvauksella 30,53 euroa kun vuosi sitten taisi maksaa 60 euron luokkaa.
Kaularangan spondyloosi ja hermojuuriahtaumat 3-4-5-6 välit, 1 väli korotettu titaanilevyllä. Rinta- ja lannerangassa välilevypullistumia ja rappeumamuutoksia.

pimu

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #112 : Heinäkuu 15, 2017, 15:31:05 »
Vaihdettiin Lyrica Gabrioniin siinä toivossa että sivuoireet vähenisi.
Gabrion auttoi hermokipuihin paremmin, mutta teki minusta ihan tollon. Tein ja touhusin kamalasti mutta mikään homma ei edennyt loppuun asti. Pyykitkin jäi koppaan ruttuun kuivumaan. :doh:
Ja tuntui kokoajan siltä että on virtsatietulehdus vaikkei onneksi ollut. Kaikki flunssapöpöt kyllä löysi minut kun yleensä olen niistä terve.
Joten takaisin vaihto Lyricaan.
Ei tapa mutta kiduttaa

lättäjalka

• Jr. Member
  • **
  • Se mikä ei tapa, sattuu.
« Vastaus #113 : Syyskuu 13, 2019, 23:18:37 »
Nostetaas vanhempaa ketjua... Kuinka pitkään teillä on kestänyt että rupes huomaamaan kipua helpottavan vaikutuksen? Mulla aloitettiin tällä viikolla gaba ja helpotusta odotellessa ja toivoessa, toki tiedän että ei välttämättä tule nopeasti.
HMS/EDS 3
skolioosi
(fibromyalgia)

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #114 : Syyskuu 14, 2019, 13:52:58 »
En nyt muista tarkemmin, mutta 1-3 viikkoa. Viikossa jo jotain pitäisi näkyä. Tosin annoksen nostovautikin vaikuttaa asiaan. Eli pienillä annoksillla ei apua vielä tunnu.
Jaksuja odotteluun!  :hoiva: