Kirjoittaja Aihe: Matala Hb  (Luettu 14558 kertaa)

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
Vs: Matala Hb
« Vastaus #15 : Joulukuu 11, 2014, 20:46:06 »
Eipä ollut minunkaan miehelläni kuin ajoittaisia lieviä selkäongelmia, mutta sitten tuli silmään iriitti ja samalla otettiin labrat, joista selvisi matala hb ja hieman koholla ollut senkka. Niistä arvelivat selkärankareumaa syyksi ja röntgen vahvisti tilanteen. Ei siis välttämättä ole ihmeellisempiä oireita.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

rane

• Tekninen tuki (EVP)
  • Administrator
  • “Pain is only what you allow it to be” ― C. Clare
    • Tietoa ja vertaistukea
« Vastaus #16 : Joulukuu 12, 2014, 22:42:44 »
Mulle ortopedi sanoi että selkärankareuman diagnoosi voi kestää viisikin vuotta. Oireet ovat, muttei vielä näy kuvissa -eikä välttämättä muissakaan testeissä. Mun kohdalla ei ainakaan hb ole löydös, kun se on keskimäärin jotain 170...  :doh:
M51.1 Prolapsus disci intervertebralis lumbalis residivans operata. Status post fractura columnae L II et III. (luudutusleikk. jälkitila, L2-L3 nikamien murt. jälkitila)
J45 Asthma bronchiale (astma)
I10 Hypertensio arterialis (kipuper. verenpaine)
H84 Kuulon meluvamma
H93.1 Tinnitus auris

tina

• Ex-member
« Vastaus #17 : Joulukuu 12, 2014, 23:57:03 »
Ystäväni sai selkärankareuma diaknoosin.
Kovat selkäkivut jatkuivat lääkityksestä huolimatta.
Pistettiin kaveri tutkimuksiin yliopistolliseen sairaalaan kipujen  käydes yhä  kovemmiksi.
Diaknoosi selvisi nopeasti,leukemia  :(

Sasu

• Hero Member
« Vastaus #18 : Joulukuu 13, 2014, 11:26:35 »
Mulla oli ennen reumadignoosia Hb lähellä 140, joskus ylikin. Nyt se oli varmaan vuoden 120 ja nyt laskenut edelleen. Ihmekös tuo kun reuma ei ole hoidossa. Ei kyllä sit Laskossa eikä CRP arvossa mulla näy mitenkään. Ollaan siis yksilöllisiä tämänkin suhteen.
Tosi harmillista Tina et ystävälläsi todettiin leukemia  :hoiva:
selkärankareuma, lannerangan osittain pitkälle edennyt rappeuma, Raynaud´n oireyhtymä, migreeni, gastriitti, SAD

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #19 : Joulukuu 13, 2014, 14:49:33 »
Rane, käsittääkesni tuo 5 vuotta on keskimääräinen tyypillisen selkärankareuman diagnosointi viive. Kaikiaan viive taitaa olla lähemmäs 10 vuoden luokkaa. Selkä kivut kun ovat niin yleisiä ja selkärankareuman lievissä vmuodoissa hoidoksi riittää tulehduskipulääke ja liikunta - eli kaiketi aika tyypilliset selkäkivun hoitokeinot.

Minulla on hempan kanssa sama kuin Sasulla. Ennen reumaa pyöri 145-150 tienoilla. Nyt jo 130 kertoo hyvästä hoitotasapainosta. Alle 120 lukemiakin on mitattu kasapäin - minulla yhdessä kohonneiden tulehdusarvojen kanssa.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

rane

• Tekninen tuki (EVP)
  • Administrator
  • “Pain is only what you allow it to be” ― C. Clare
    • Tietoa ja vertaistukea
« Vastaus #20 : Joulukuu 14, 2014, 11:59:18 »
Mintsi: niin tarkoitinkin että miltei minimi.. Arvaa mistä tiiän.  :doh: Mut palataan aiheeseen.
M51.1 Prolapsus disci intervertebralis lumbalis residivans operata. Status post fractura columnae L II et III. (luudutusleikk. jälkitila, L2-L3 nikamien murt. jälkitila)
J45 Asthma bronchiale (astma)
I10 Hypertensio arterialis (kipuper. verenpaine)
H84 Kuulon meluvamma
H93.1 Tinnitus auris

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #21 : Joulukuu 15, 2014, 12:24:48 »
Tutkimukset jatkuu!  :thumbsup:

VilleJuhani

• Hero Member
« Vastaus #22 : Tammikuu 17, 2015, 15:55:37 »
Joo, mullakin oli joskus terveempänä 170 pinnassa hb. Lääkäri puhui silloin jopa verenohennuslääkkeestä, jota ei silloin vielä kuitenkaan aloitettu. Minusta matala hb väsyttää, ainakin meikäläistä. Paha toki sanoa, mikä väsymys mistäkin johtuu... (lääkket ja sairastelut)  ja mieliala tietenkin itsessään, ei mikään hirveen korkea oo sekään ollut viime kuukausina. Nyt mulla hb:tä vain seuraillaan, käsittääkseni Tegretolin vuoksi seurataan aika tiheään Natriumia, Kaliumia, hb:tä ja maksa-arvoja...  :kahvee:

Sasu

• Hero Member
« Vastaus #23 : Tammikuu 18, 2015, 16:31:38 »
Ei oo lähteny hemppari mulla nousuun. Nyt pitäis käydä lisälabroja et tiedetään onko esim. B-vitamiinin puutosta. Mistä se sekin sit on tullu, jos puutos on olemassa???  Jotenkin uskon ite edelleen siihen että hoitamaton reuma laskee mulla arvoja. Mitenköhän alas arvot voi mennä elimistön tulehdustilojen takia?
selkärankareuma, lannerangan osittain pitkälle edennyt rappeuma, Raynaud´n oireyhtymä, migreeni, gastriitti, SAD

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #24 : Helmikuu 20, 2015, 10:08:22 »
Asia selvinnyt ja hb palautunut.
Syynä oli vuotava mahahaava, joka johtui tulehduskipulääkkeestä.
Sekä syyn selvittäminen, että vaivan hoitaminen tapahtui ilman lääkäriä...   ::)

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #25 : Helmikuu 20, 2015, 12:02:55 »
 :thumbsup: että asia on selvinnyt.
Yksi murheenaihe vähemmän, ja se on aina hyvä juttu  :hali:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #26 : Lokakuu 07, 2019, 19:35:40 »
Taas oli leikkauksen jälkeen hb matalalla, 105...  ::)
Pitänee jossain vaiheessa kontroloida tuo taas...

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #27 : Lokakuu 16, 2019, 12:39:34 »
Hoitajan mielestä hyvä kontrollikohta on kk päästä leikkauksesta. Eli ensi viikolla menen kokeisiin.
En ole nyt syönyt lisärautaa, Syön muuten terveellisesti, ruisleipää ja lihaa ym.
Nyt kun ei ole ylimääräisiä vuotoja, niin normaalin ruokavalion pitäisi riittää. Katsotaan, miten käy!