Kirjoittaja Aihe: Panacod/parasetamoli, kodeiinifosfaattihemihydraatti  (Luettu 111843 kertaa)

uralrane

• Ex-member
Panacod/parasetamoli, kodeiinifosfaattihemihydraatti
« : Helmikuu 26, 2008, 10:55:48 »
Otan Panacodia tarvittaessa, yleensä yöksi jotta en heräilisi kääntyillessäni kipuun. Panacodin lievä unettava vaikutus on ollut myös periaatteessa näin myönteinen asia. Nyt näyttää siltä että heräilen öisin, mutta en kipuun. Uni on jaksottaista otettuani lääkkeen. Ilman lääkettä nukun syvempää unta ellen herää kipuun. Olenkohan jäljillä jos kuvittelen Panacodin heikentävän untani?  ::)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2017, 00:07:14 kirjoittanut hiker »

Overdose

• Sr. Member
Vs: Panacod
« Vastaus #1 : Helmikuu 26, 2008, 15:38:07 »
Kaikki on periaatteessa mahdollista... Itselläni panacod aiheutti joskus lievän pöllyn, mutta nykyään se lähinnä virkistää. Otin eilen keskiyön aikoihin panacodin ehkä sillä seurauksella, että nukahdin kahdelta.
"Toivon, että toivoa ois, ei anneta ikinä toivoa pois."
- Maj Karma

G35 MS-tauti
Q79.6 Ehlers-Danlosin syndrooma
Yliliikkujan blogi

Marle

• Ex-member
« Vastaus #2 : Helmikuu 26, 2008, 16:51:24 »
Otan  Panacodia aamulla 2 ja päivällä 2, ei uneta, ei ilota mutta apua tulee jonkin verran.

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #3 : Helmikuu 26, 2008, 21:01:51 »
Muistelen että minulle juuri teki Panacod tuollaista sekavuutta unen kanssa, voit siis hyvinkin olla oikeilla jäljillä Rane.
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #4 : Helmikuu 29, 2008, 12:02:56 »
Se kodeiinihan on piristävä ja huumaava vaikutuksiltaan

uralrane

• Ex-member
« Vastaus #5 : Helmikuu 29, 2008, 14:32:47 »
Minua se on (kuten sivuvaikutuslistassakin lukee) aiemmin lähinnä unettanut. Ehkä sivarit muuttuvat ajan myötä?

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #6 : Maaliskuu 01, 2008, 12:05:49 »
Kun muistais mitä Panacod aikoinaan teki? Kuva on sellainen, että huono olo vain. Söin yhdessä Tramalin kanssa ja pitkään.
Ei passannu, mutta silloin kiltisti napsin niitä menemään, kunnes sain sanottua, et vaihettasko johonki muuhun.
Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
- F.R. Laing

mare

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #7 : Maaliskuu 11, 2008, 10:24:15 »
Panacod on minulle hyvä lääke terävimmän kivun katkaisemiseksi, mutta tekee tosi inhottavan olon. Ja yötä vasten otettuna saan kyllä nukuttua, mutta tosi levottomat ja painajaismaiset unet vaivaavat...Ainahan noista kaikenlaisista napeista jotain sivuoireita tulee.

käsipuoli

• Ex-member
« Vastaus #8 : Huhtikuu 15, 2008, 19:49:37 »
Mulla Panacod ei vaikuta juurikaan kipuihin. Mutta sen sijaan se hikoiluttaa, aiheuttaa huonoa oloa ja vaikeuttaa nukkumista. Lääkäri antoi mulle juuri Panacodia yöksi eli se vain huonontaa tilannetta. Onkos kellään samoja kokemuksia ja tietoa mikä olisi asteen vahvempi lääke joka oikeasti auttaisi kipuihin.

uralrane

• Ex-member
« Vastaus #9 : Huhtikuu 15, 2008, 20:25:58 »
Niitähän on moniakin, mutta aika paljon käytetty on esim. TRAMAL. Minulla oli siinä vielä suuremmat sivarit.

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #10 : Huhtikuu 17, 2008, 17:07:11 »
Mulle oli ennen tuo Ranen Tramal sopimaton mutta nyt käytän sitä sekä lyhyt-että pitkävaikutteisena. Tramal siis varmaan on seuraava varteenotettava lääke Panacodin jälkeen.
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #11 : Toukokuu 12, 2008, 08:51:16 »
Tramal on seuraava vahvempi, mutta sen kanssa voi olla samat ongelmat, se on opiatti, kuten panacodin kodeiini

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #12 : Kesäkuu 12, 2008, 15:49:27 »
Kipuihin aion tahtoa Panacod- reseptiä, kun reumatologilla käyn. Ei oikeen toi apteekin reseptitön Panadol auta yhtään. Sitä pitäs lappaa sitte niin paljon, ettei se oo enää tervettäkään.

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #13 : Kesäkuu 27, 2008, 21:35:27 »
Jatketaas perään: onko Panacodin lisäksi mitään toista / vastaavaa reseptikipulääkettä, joka sopii munlaiselle asetyylisalisyyliallergikolle?

OP

• Hero Member
« Vastaus #14 : Kesäkuu 27, 2008, 23:04:46 »
Esim. Tramal, Oxynorm, - contin, Temgesic, Dolmed. Alkaa olla jo vahvoja, mut kivut häipyy päiväksi. Yölääkkeet erikseen, Rivatril, Tenox, Dolan, Sirdalud ymym....Ei pitäisi rasittaa vatsaa.
Selkää operoitu -96, -00 ja -05. Ei kuntoon. D2, uniapnea ym pientä. Vatsaa leikattu, kun tähystyksessä puhkaistiin suoli.