Kirjoittaja Aihe: Panacod/parasetamoli, kodeiinifosfaattihemihydraatti  (Luettu 117359 kertaa)

Keltalumme

• Ex-member
Vs: Panacod
« Vastaus #45 : Lokakuu 13, 2012, 17:55:00 »
Panacodia ei juuri nyt ole varastossa; tosin vähän aikaa sitten otin sitä enemmänkin (siksi se onkin loppunut  :rohonauru:). Kivat pöllyt kyllä saa kahdesta tabusta, mutta saa myös kivutkin pois. En ole kokeillut yhden tabletin kanssa; yleensä otan silloin kun olen niin kypsänä kipuihin, että otetaan sitten kunnolla.

Päiväsaikaan en kyllä ota, koska en olisi työkykyinenkään. Joku poikkeuspäivä on ollut, kun olen ollut kotona. En pysty kuin makaamaan muutamana tuntina. Ei ole onneksi niin paljoa kipuja (lukuunottamatta paria päivää), että olisi pakko ottaa päivällä.

Yöksi saa toki pääkin mennä sekaisin; pienikin häiritsevä kipu on liikaa yöunille, ja miedommat eivät auta sitten tarpeeksi. Joudun yöksi otettavankin ajoittamaan sen verran aikaiseen kellonaikaan, että ehtii varmasti poistua ennen kuin aamulla lähden ajamaan. Kyllä, vaikka lääkärituttavani väitti vaikutuksen häviävän 6 tunnissa. Ensimmäisillä kerroilla olin "krapulassa" iltapäivän puolelle... Näin yksilöllistä tämä voi olla. 

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #46 : Lokakuu 13, 2012, 18:02:29 »
Ei mitään tuollaista! Joskus olen ottanut sen päivä-annoksen 6 kerrallaan. Kipua jäi vielä, ja pääkin pelasi normaalisti.
Enemmän se päätä pöllyttää tuo h***in moinen hermokipu  >:(
Puhe tökkii, sanat/ asiat unohtuu, tavarat tippuu...   :-[

Nelli

• Hero Member
« Vastaus #47 : Lokakuu 13, 2012, 18:19:56 »
Miullakin tuo panacod on vähän sama kun ottais fluoritabletin, ei mitään vaikutusta vaikka ottais 3 tabua kerralla. Miulla ei kylläkään tule oikeestaan mistään lääkkeestä semmoista huumaavaa vaikutusta. Muttei kyllä sitten sitä apuakaan oikeen irtoa. Tramal oli oikeastaan ainoa, joka edes jotenkuten auttoi, mutta siitä tuli sietämätön kutina ja ei uni häipyi kokonaan.

Nelli
M51.1 Prolapsus disci i.v.L4/5 centralis L23.0 Eczema allergicum L40.0 Psorasis S82.6 Status post frctura malleolis lateralis l.dx M23.3 Ruptura menisc. M54.Sacra lumbalgia   Oikoniska M54.1 Radiculopathia extremites indefieror l.dx F.45.4 Pitkäaik. kipuoire M51.3 L4-S1 MODIC 2 R29.8 Hermojärjestelm

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #48 : Lokakuu 13, 2012, 20:13:05 »
Mua ei mikään noista lääkkeistä väsytä!
Todella hyvää tekis, jos sais siten unen paremmin.
Nyt joudun syömään sekä unilääkettä että kipulääkettä iltaisin.

Keltalumme

• Ex-member
« Vastaus #49 : Lokakuu 13, 2012, 20:49:34 »
Mutta huomasin, kun otin enemmän Panacodia n. puolitoista - kaksi vuotta sitten (eli usealle yölle peräkkäin), alkoi kai tulla joku toleranssi. Pää ei mennyt enää sekaisin, mutta kivutkaan ei hävinneet. Tai sitten oli kyse jostain muusta.

Mutta yritän kuitenkin pitää tuota lääkettä harvemmin käytettynä, ja se onnistuu oikein hyvin ainakin toistaiseksi.

Välillä auttaa unen saamisessakin, mutta välillä... Pää on sekaisin ja jotenkin on levoton olo, ylikierroksilla. Välillä siis saattaa jopa hankaloittaa unen saamista.

Peikko

• Sr. Member
  • :)
« Vastaus #50 : Lokakuu 13, 2012, 22:15:19 »
söin joskus tuota migreeniin, ja sitten se enää auttanut ollenkaan.
sitten alkoi tulla siitä huono olo ja päänsärkyä :(
joten vaihdoin triptaaneihin
rikki niskasta varpaisiin

rikke

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #51 : Joulukuu 04, 2012, 05:06:45 »
hello. Oli pakko ottaa troppia, kun oli niin kovasti jalat kipeenä, niinpä otin sitten kaksi Panacodia. Kaksi sen tähden, ettei yhdestä ole ennen ollut mitään kivunlievitystä. Otin ne siis päivällä ja yritin sitten ottaa päikkärit. Ei onnistunut, tuli vain lämmin olo.
Sitten illalla ennen nukkumaanmenoa otin taas kaksi ja kuinka ollakaan, en saanut unta. Meni klo 01:een, kun vielä olin hereillä ja nousin ylös klo. 4.
Ei siis Panacodia minulle. Kaiken hyvän lisäksi ei edes vaikuttanut, jalat ihan yhtä pahuksen kipeät.
Jotain lievitystä on pakko saada  >:(
Välilevyproteesi, polvessa tekonivel, molemmissa leukanivelissä proteesi. Osteopenia. Unettomuus. Nivelrikko selässä ja toisessakin polvessa, samoin SI-nivelessä. Lonkassa tekonivel ja neurostimulaattori iskias-hermon vaurion aiheuttaman hermovauriokivun hoitoon

tyttönen

• Jr. Member
  • **
  • Pieni mutta pippurinen!
« Vastaus #52 : Joulukuu 04, 2012, 20:35:59 »
Rike panacodissa ei ole mitään mikä piristäis. Codeiini haittana ei ole piristyminen, kuten tramalissa on. Ehkä se ei vaan auttanut kipuusi. Codeiini ei ole paras lääke hermokipuun, okei en mä tiedä mistä sun kipus johtuu. Ehkä se auttaa joku toinen kerta

rikke

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #53 : Joulukuu 05, 2012, 06:02:27 »
hello. guukeloin tuota Panacodia ja sillä on toisille piristävä vaikutus ja toisille unettava. Muistan syöneeni sitä joskus ennen selkäleikkausta, eikä sillonkaan poistanu neuropaattista kipua. Siihenhän onkin sitte omat lääkkeensä, kuten Gabrion, Lyrica jne.
Välilevyproteesi, polvessa tekonivel, molemmissa leukanivelissä proteesi. Osteopenia. Unettomuus. Nivelrikko selässä ja toisessakin polvessa, samoin SI-nivelessä. Lonkassa tekonivel ja neurostimulaattori iskias-hermon vaurion aiheuttaman hermovauriokivun hoitoon

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #54 : Joulukuu 07, 2012, 18:59:59 »
Mua tosiaan myös virkistää tuo panacod. Siksi otankin sitä vain aamu- tai päiväsaikaan. Illalla on oltava sitten joku muu lääke. Esim. Panadol tai satunnaisesti ketorin. Sellaisina lisälääkkeinä kaiken muun lisäksi sopivat mulle...

rane

• Ex-member
« Vastaus #55 : Joulukuu 08, 2012, 11:29:40 »
Täällä pikemmin unettaa. Ja hermokipuun syön. Näin se voi vaihdella, samassa lääkkeessä.

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #56 : Joulukuu 08, 2012, 15:09:22 »
Joo, aika vekkulia miten yks lääke voi vaikuttaa niin erilailla. Mä otan panacodia enää vain viime hädässä, mulla kai se valvotti ja jumitti mahan tosi pahasti :(
Toivottavasti normalisoituu ettei sen takia tule TAAS sairaalareissua, on nimittäin niin kivulias juttu että ambulanssilla vietiin ja viikon olin sairaalassa ( siis viime syöpähommelissa reilu vuosi sitten!!) :(
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

rane

• Ex-member
« Vastaus #57 : Joulukuu 09, 2012, 16:46:19 »
Ja mulla PC koko ajan käytössä, enkä silti tarvitse normaalisti vatsan löysäämiseen mitään. En oo kyllä väittänytkään olevani normaali..  :rohonauru:

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #58 : Joulukuu 09, 2012, 18:29:23 »
Nyttemmin olen taas tuvautunut PAnacodiin.
On taasen toleranssit kohdillaan. Ja maksimiannoksella on vähän apua.

Nimittäin olen irrotautunut Norspanista. Ja jotain varsinaista kipulääkettä tarvitsin.
Panacodilla mennään leikkaukseen asti.

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #59 : Tammikuu 16, 2013, 19:37:02 »
... ja näköjään edelleenkin...
On se kyllä kumma ettei noi laastarimuotoiset kipulääkkeet tunnu auttavan pätkääkään. Ja annoksiakin nostettu yms...
Että panacodiin taas palataan vaikka kuinka kaikkea kokeillaan...