Kirjoittaja Aihe: Panacod/parasetamoli, kodeiinifosfaattihemihydraatti  (Luettu 113382 kertaa)

Overdose

• Sr. Member
Vs: Panacod
« Vastaus #15 : Kesäkuu 27, 2008, 23:05:23 »
Jatketaas perään: onko Panacodin lisäksi mitään toista / vastaavaa reseptikipulääkettä, joka sopii munlaiselle asetyylisalisyyliallergikolle?
Katselin lääkelaitoksen sivuja. En löytänyt äkkiseltään yhtää sopivaa tulehduskipulääkettä, koska kaikkien yleisimpien kohdalla mainittiin ASA-allergaioireet vasta-aiheena. Tramadolin (Tramal) kohdalla ASA-ongelmaa ei pitäsi kai olla. Tramal on mieto opiaatti, panacodia vahvempi.

Muoks: Lisäksi myös nuo OP:n mainitsemat lääkkeet on tarkoitettu kovaan kipuun. Norflex on itse asiassa parasetamolipohjainen lääke.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2008, 23:53:39 kirjoittanut Overdose »
"Toivon, että toivoa ois, ei anneta ikinä toivoa pois."
- Maj Karma

G35 MS-tauti
Q79.6 Ehlers-Danlosin syndrooma
Yliliikkujan blogi

Tiibet

• Sr. Member
  • Myönteinen ajattelu, rakkaus ja nauru auttavat ♡
« Vastaus #16 : Kesäkuu 28, 2008, 00:02:47 »
onko Panacodin lisäksi mitään toista / vastaavaa reseptikipulääkettä, joka sopii munlaiselle asetyylisalisyyliallergikolle?

Panacod ei sovellu minullekaan, vaan sen seurauksena tulee migreeni, joka on sitä pahempana, mitä enemmän tuota käyttää.

Nytten itselläni on Panadol Forte 1 g, joka on reseptilääke ja jota voi ottaa 3 per päivä.
Paljon olen käyttänyt ja hyvänä pidän 200 mg Celebraa, joka mielestäni toimi ihan kivasti, eikä tarvinnut ottaa kuin 2 per pv. Samoin Arcoxia oli minulle jees.
Nämä eivät ole kyllä verrannollisia Panacodiin sikäli, että nämä ovat pelkkiä kipulääkkeitä (tai tulehduskipulääkkeitä) ja näissä ei ole mitään kodeiinia vastaavaa. Jos tarvitsen myös lihasten rentoutusta, otan esim Norflexia tai Sirdaludia.

Fibromyalgia ja välilevyn pullistuma 2001, vähän nivelrikkoa, TOS 2006, EDS tai HMS 2008, refluksitauti ja ruokatorvitulehdus, pallea- ja napatyräleikkaukset 2015, uniapnea 2019

Niiperi

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #17 : Kesäkuu 28, 2008, 13:24:00 »
Heipsan!
Aloitin Panacodin vajaat viikko sitten ja mulle se on ollut tosi hyvä lääke!!! Annostus on 1-3x/vrk.
Päivisin olen ottanut 2-4x 1/2tbl ja yöksi sitten kokonaisen.

En tiedä johtuuko itse lääkkeestä se, että olen kuin toinen ihminen!!! Saan aikaan paljon enemmän, en ole niin väsynyt ja olen hyvin energinen.
Vai johtuuko sitten siitä, että nukun yöni syvempää unta, kun ei niin kova kipu? Tiedä häntä!

Mutta tässä taas huomaa, miten lääkkeet vaikuttaa eri ihmisillä niin monin eri tavoin :)
Iloista päivän jatkoa Sinulle

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #18 : Kesäkuu 28, 2008, 18:22:45 »
Panacod on ihan hyvä lääke jos se sopii ja tehoaa mutta ikävä kyllä siihenkin tulee riippuvaiseksi ja siitä ehkä kertoo tuo "hyvä fiiliskin". Panacodiin tulee myös toleranssi aika pian ja se kannattaa lopettaa vähitellen juuri vieroitusoireiden vuoksi.
En siis halua lytätä hyvää oloasi Niiperi, kerron vain omat, monen vuoden kokemukseni tuosta lääkkeestä ja tuttavieni samoin, ikävä kyllä hyvällä on aina se toinenkin puoli, mutta pääasia että sait apua kipuusi  :thumbsup:
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

Overdose

• Sr. Member
« Vastaus #19 : Kesäkuu 28, 2008, 21:12:35 »
Minullakin on tullut toleranssi Panacodille. Lisäksi itseäni kiusaa se, että en kykene nukahtamaan kunnolla, jos olen ottanut Panacodin yötä vasten. Yölääkkeeksi on sitten pakko ottaa Tramalia. (Em. lääkkeitä ei muuten saa käyttää yhtäaikaisesti.)
"Toivon, että toivoa ois, ei anneta ikinä toivoa pois."
- Maj Karma

G35 MS-tauti
Q79.6 Ehlers-Danlosin syndrooma
Yliliikkujan blogi

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #20 : Kesäkuu 28, 2008, 21:36:19 »
Kiitoksia vinkkauksesta. Tramal tosin pisti kupolin niin sekaisin, etten ees tohdi sitä enää kokeilla, meinaa tulla narkiksi  :o

Niiperi

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #21 : Kesäkuu 30, 2008, 09:55:18 »
Panacod on ihan hyvä lääke jos se sopii ja tehoaa mutta ikävä kyllä siihenkin tulee riippuvaiseksi ja siitä ehkä kertoo tuo "hyvä fiiliskin". Panacodiin tulee myös toleranssi aika pian ja se kannattaa lopettaa vähitellen juuri vieroitusoireiden vuoksi.
En siis halua lytätä hyvää oloasi Niiperi, kerron vain omat, monen vuoden kokemukseni tuosta lääkkeestä ja tuttavieni samoin, ikävä kyllä hyvällä on aina se toinenkin puoli, mutta pääasia että sait apua kipuusi  :thumbsup:

Panacod on tuttu lääke entuudestaan. Söin sitä silloin , kun selkäoireet alkoivat. Ainakaan silloin ei tullut mitään vierotusoireita vaikka lopetin sen heti leikkauksen jälkeen kerta rysäyksellä.
Ja haittapuolet... Ne on tullut kyllä vierestä nähtyä. Vähän sama kuin alkon vierotus...

Nyt olen tullut siihen tulokseen, että mä nukun yöt niiiiiin hyvin, että sen takia olen pirteämpi ja energisempi. Mikäs se on nukkuessa ihanassa vuoteessa, untuvapeiton kanssa kun ei ole kipuja :)
Niin ja toisekseen, nyt olen löytänyt asennot myös missä hyvä olla. Ennen ei ollut missään hyvä olla..
Iloista päivän jatkoa Sinulle

Lappikatti

• Ex-member
« Vastaus #22 : Syyskuu 20, 2008, 21:21:20 »
Moi!

Olen käyttänyt Panacodia tarpeen mukaan 1-4 tbl päivässä ja se sopii hyvin ja unen laatukin paranee jos otan sitä illalla, en tiedä johtuuko siitä, että ei herää kipuun vai siitä, että kodeiini vaikuttaa, en tiedä, mutta niin kauan kuin auttaa, ei tarttekaan tietää  :). Ainoastaan sellaisen huomasin,että sekä Celebran että myöhemmin Arcoxian kanssa samana päivänä otettuna tuli hirveä päänsärky. Mutta jos vain panacod kipuun, olo on hyvä, eikä enää tule noita hyvänolon humahduksia, kipu vain helpottuu. Ja kun mulla tuppaa olemaan vatsa kuralla aika usein, sillä on myös siihen hyvä vaikutus.

Yksilöitä ollaan, yks sopii yhdelle ja toinen toiselle...

Tsemppiä vaan!

Raato

• Newbie
  • *
« Vastaus #23 : Syyskuu 21, 2008, 00:37:56 »
Söin jossain vaiheessa Panacodiakin muttei sillä oikein kipuihin ollut vaikutusta( CrpsII) eikä kyllä tuntunut miltään/ missään muutenkaan.
Niinkuin karkkeja popsis.
Nyt kylläkin miettinyt kun en ole sitä n. puoleen vuoteen syönyt että mahtaiskohan toimia "kipupiikkeihin"?
Lyrica+Oxycontin+Cymbalta menee tällä hetkellä. ~:/

Tiibet

• Sr. Member
  • Myönteinen ajattelu, rakkaus ja nauru auttavat ♡
« Vastaus #24 : Syyskuu 21, 2008, 06:43:44 »
Minulla oli vasta puhetta lääkärin kanssa Panacodista, kun kerroin, ettei se auttanut aiemmin kipuihin. Lääkäri oli sitä mieltä, että n. 10 % ihmisistä, kodeiini ei toimikaan toivotulla tavalla ja kipua lieventävää vaikutusta ei juuri tule. Hän oli myös sitten sitä mieltä, ettei muutkaan kodeiinipitoiset särkylääkkeet toimisi minulla, joten ei kannattanut edes kokeilla sitä uusiksi taikka muita vastaavia.
Fibromyalgia ja välilevyn pullistuma 2001, vähän nivelrikkoa, TOS 2006, EDS tai HMS 2008, refluksitauti ja ruokatorvitulehdus, pallea- ja napatyräleikkaukset 2015, uniapnea 2019

lellu

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #25 : Syyskuu 21, 2008, 08:59:31 »
Ei minullakaan panacod oikein tee mitään, lääkäri meinas ettei hermosänkyyn ja lihasjumiin autakkaan mitkään lääkkeet (?). Nyt löysin kaapista miehen vanhoja Tramaleita ja niistä olen saanut hieman apua, samoin Sirdaludista, joka siis lihaksia rentouttaa.
Omaishoitaja

delanne

• Ex-member
« Vastaus #26 : Syyskuu 21, 2008, 19:49:24 »
Mulla taasen massu ei kestä panacodia (sain kerran lääkkeeksi) kuten ei kestä panadoliakaan. Mutta ibuprofeiinin kanssa ei ole massulla mitään ongelmia.

OP

• Hero Member
« Vastaus #27 : Syyskuu 21, 2008, 23:56:28 »
lLuulisin sen delanne johtuvan parasetamolista, jota enemmän Panacodissa kuin codeiinä.
Selkää operoitu -96, -00 ja -05. Ei kuntoon. D2, uniapnea ym pientä. Vatsaa leikattu, kun tähystyksessä puhkaistiin suoli.

delanne

• Ex-member
« Vastaus #28 : Syyskuu 22, 2008, 08:54:47 »
Joo, voi OP hyvin olla. Nimittäin muistan joskus saaneeni kodeiini-yskänlääkettä (voiko olla?), josta ei kyllä tullut mahaoireita.

Marle

• Ex-member
« Vastaus #29 : Lokakuu 15, 2008, 16:41:59 »
Ei ole tainnut tulla toleranssia Panacodiin vielä, vastahan tuota olen käyttänyt 2 v 3 kk. Edelleen menee 2 kpl aamuisin. Joskus, harvoin 4. Ilman Panacodia ei taida duunin teko sujua selän kipeytymisen vuoksi. Maksa-arvot ok.  8)