Kirjoittaja Aihe: Panacod/parasetamoli, kodeiinifosfaattihemihydraatti  (Luettu 113393 kertaa)

Eliiza

• Hero Member
Vs: Panacod
« Vastaus #30 : Joulukuu 12, 2008, 20:18:29 »
Minulla on pitkästä aikaa Panacod käytössä.
Tablettimuoto on nykyään kela-korvattava, mutta veteen liotettava/poremuoto ei ole korvattava.
Minä otin kuitenkin tuon poremuodon, koska olin ajatellut Panacodin hätäavuksi. Uskon, että tuo veteen liuotettava on  nopeampi vaikuttamaan.

Eliiza
Diagnoosi - M45 Selkärankareuma, HLAB27-posit., spondylartroosi

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #31 : Joulukuu 13, 2008, 12:31:51 »
Hei,

Voi olla että mikään wi wstä liottamasta yavall. tbl.

Eliiza

• Hero Member
« Vastaus #32 : Joulukuu 13, 2008, 15:49:45 »

Olen joskus kokeillut liottaa Panacod-tablettia, murskannut ja liottanut.
Ei oikein lionnut, vaikka lusikalla hämmentelin ja makukin oli aika  :-\ . En sitten tiedä olisiko pitänyt jauhaa pienemmäksi tuo tabletti.

Eliiza

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #33 : Joulukuu 13, 2008, 20:38:49 »
Eliiza, ei sitä tavallista Panacodia saa litotella, ainoastaan tuo pore heitetään vesilasiin  :laugh: Kerran kun olin kovissa kivuissa ja siis jo järki päästä karkonnut nappasin tuollaisen ison poretabletin vahingossa suoraan suuhuni ja vieläpä onnistuin nielaisemaan sen veden kanssa kakistellen  :o Kun sitten tajusin että olin ottanut poretabletin liuottamatta sitä veteen alkoi samaan aikaan aikamoinen reaktio tuolla ruokatorvi-vatsalaukku puolella ja tuli valtavia röyhtäisyjä pitkän aikaa  :-[ Mies ihmetteli kovasti miten olen saanut mahtumaan sen tbun kurkkuni läpi ja sitä ihmettelen kyllä itsekkin  :rohonauru:
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

Eliiza

• Hero Member
« Vastaus #34 : Joulukuu 14, 2008, 10:25:47 »

On sulla Sonny ollut melkoinen kokemus  :o .
Niin kuin yleensä pore tabletti on hauras, pinta karhea ja Panacod lisäksi iso kolikon mallinen litteä ympyrä. Huh, huh  ::) , vaikkei varmaan silloin naurattanut...

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #35 : Kesäkuu 04, 2009, 17:33:32 »
Sairaalassa sain Panacodia poreena, tykkäsin, tuntu tehoavan nopeemmin kuin tabletti - vai liekö omaa kuvitelmaa?  ;) Mihin kategoriaan kuuluu Para- Tabs? Sain sitä verrakkaislääkkeenä Panadol Fortelle, kuulemma ihan sama lääke mut korvattava?

Overdose

• Sr. Member
« Vastaus #36 : Kesäkuu 04, 2009, 17:40:47 »
Petomaani, kyllä poremuotoinen lääke on nopeammin verenkierrossa kuin tabletin aineet. Siksi pore vaikuttaakin nopeammin.  :thumbup:
"Toivon, että toivoa ois, ei anneta ikinä toivoa pois."
- Maj Karma

G35 MS-tauti
Q79.6 Ehlers-Danlosin syndrooma
Yliliikkujan blogi

Tiibet

• Sr. Member
  • Myönteinen ajattelu, rakkaus ja nauru auttavat ♡
« Vastaus #37 : Kesäkuu 04, 2009, 18:52:39 »
Fibromyalgia ja välilevyn pullistuma 2001, vähän nivelrikkoa, TOS 2006, EDS tai HMS 2008, refluksitauti ja ruokatorvitulehdus, pallea- ja napatyräleikkaukset 2015, uniapnea 2019

rane

• Ex-member
« Vastaus #38 : Kesäkuu 05, 2009, 09:19:41 »
Toleranssi tähän alkaa tulemaan. Eikä ole löytynyt tilalle mitään parempaakaan.

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #39 : Kesäkuu 05, 2009, 10:10:15 »
Petomaani, kyllä poremuotoinen lääke on nopeammin verenkierrossa kuin tabletin aineet. Siksi pore vaikuttaakin nopeammin.  :thumbup:
No niin just, arvasinhan minä  :thumbsup: ja kts Tiibet.

Eliiza

• Hero Member
« Vastaus #40 : Kesäkuu 07, 2009, 08:41:37 »
Pore-Panacod ei kuulu kokonaan kelakorvattaviin, vaikka "tablettimuoto" kuuluu.
Itse käytän tuota poremuotoa juuri tuon nopeamman vaikutuksen takia. Aloin uudestaan käyttää poremuotoa, kun koitin vähennellä lääkkeitä. Jäi näköjään käyttöön... Päivällä töissä koitan pärjätä mahdollisimman pitkään ilman troppeja ja siinä tuo pore on toiminut ainakin toistaiseksi.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2009, 10:18:07 kirjoittanut Eliiza »

Tiibet

• Sr. Member
  • Myönteinen ajattelu, rakkaus ja nauru auttavat ♡
« Vastaus #41 : Elokuu 26, 2009, 11:49:44 »
Minä olen joutunut toteamaan, että Panacod on itselleni aivan avuton lääke. Se ei tunnu toimivan oikein edes pieneenkään kipuun. Viimeksi eilen, kun hieronnassa oli käsitelty koko kroppaa ja oloni oli kevysempi, niin ajattelin säästää vatsaa ja otin illalla 100 mg Voltarenin + Norflexin sijaan Panacodia, niin tänään seurasikin sitten rokulipäivä, kun mm. selkä jäykistyi/kipeytyi.
Näinhän se on mennyt monesti ennenkin, mutta pakkaa unohtumaan välillä  :-[
Fibromyalgia ja välilevyn pullistuma 2001, vähän nivelrikkoa, TOS 2006, EDS tai HMS 2008, refluksitauti ja ruokatorvitulehdus, pallea- ja napatyräleikkaukset 2015, uniapnea 2019

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #42 : Elokuu 26, 2009, 19:47:48 »
Tiibet, mullakin toi tabletti-mallin Panacod oli täysin turha lääke. Ei auttanu kans yhtään, kun leikkuun jälkeen otin kipuihin. Oikeestaan vaikutus tuntuu olevan ihan sama ku Panadolilla, sekään ei auta ees tavan päänsärkyyn..  ::)

tiltu

• Newbie
  • *
« Vastaus #43 : Maaliskuu 21, 2010, 07:09:11 »
Heips!

Oon täällä ihan uus lähinnä taustailija mutta mulla on migreeni johon saan panacodia ja sit otan muuhun vaivaan pari kolme rivatriliä päivässä, ja täytyy sanoa että tuo pore muotoinen panacod vie päänsäryn tod. pian pois. Eikä tule pöhnäinen tai tahmea olo. Pystyy siis työssäkin ottaa tarvittaessa :vihellys:

Nyt olis vissiin tarkotus aloittaa estolääkitys triptylillä ettei tulis panacodista riippuvaiseks.

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #44 : Lokakuu 13, 2012, 11:22:29 »
Minä olen palannut kaikkien Trmal-Norspan-ym. -kokeilujen jälkeen panacodiin.
Vaikutus nimittäin on sama tai jopa parempi kuin noilla vahvoilla opiaateilla.
Mistään en ole saanut ikäviä sivuoireita, pöllyjä tms. Se voi kyllä vaikuttaa siihen, että en ole saanut myöskään apua kipuunkaan...
Vähän tietysti pelottaa, kun uusi leikkaus on tulossa, että miten leikkauksen jälkeen pärjään...
Onneksi tietysti sairaalassa on kunnon tropit aluksi. Ja viime leikkaukssa eivät päästäneet heräämöstä pois, ennen kuin kipu oli jonkinlaisessa hallinnassa....