Kirjoittaja Aihe: Panacod/parasetamoli, kodeiinifosfaattihemihydraatti  (Luettu 113385 kertaa)

Peikko

• Sr. Member
  • :)
Vs: Panacod
« Vastaus #60 : Tammikuu 17, 2013, 00:28:39 »
ainahan se olisi parempi, mitä miedoimmilla lääkkeillä pärjää ja jos niitä ei paljoa tarvitsisi.
Saa nähdä miten nopeasti pystyn leikkuksen jälkeen jättämään lääkkeet pois,
tai toivottavasti pystyn, että leikkaus veisi kivun mennessään.. perjantai-iltana viisaampi..
rikki niskasta varpaisiin

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #61 : Tammikuu 17, 2013, 10:44:07 »
Minua ei pc virkistä. Olen 2004 vuodesta lähtien syönyt 2x4 + buranaa, ennen leikkausta söin tramalia. Tulipa tässä koettua, kun pää ei kestänyt rivatrilia anemian aikana niin kuinka paljon huonommassa kunnossa olin. Nyt r annoksen nososta entiselleen -ansiosta selviän paremmin, 5/pvä.

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #62 : Tammikuu 17, 2013, 10:53:35 »
Minun pitää visusti pysyä erossa tulehduskipulääkkeistä nyt luudutusvaiheessa. Ne nimittäin hidastavat sitä.
Se on kyllä kumma ettei tramal, durogesiq, norspan, argocia vaikuta niinkuin mitenkään. Isollakaan annoksella. Tai siis isolla annoksella tulee sivareita, ei muuta. Tariginiq tepsi sairaalassa sekä oxy. Tulehdukipilääkkeistä ainut apu on tullut ketoriinistä. (jo van maha kestää)

Panacodiakin pitää ottaa reilu annos, että auttaa. Mutta kuitenkin.
Nyt on Ruotsissa herätty siihe, että kun parasetamolia saa kaupoista ja kioskeista, ottavat ihmiset liian isoja annoksia. Se + alkoholi = varma maksavaurio.

Dooris

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #63 : Maaliskuu 30, 2013, 19:23:48 »
Mielenkiintoista lukea miten lääke vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin. Minä olen joutunut nyt kolmisen vuotta vannomaan Panacodin nimiin ja se tupla-annoksina otettuna auttaa kyllä eniten mitä olen tähän mennessä kokeillut. Eli suositus on 1-2 x 3-4 x päivässä ja otan tuon 2 kerrallaan niin usein kuin tarvitsen - päivät ovat erilaisia.

En tarvitse vahvaa kipulääkettä joka päivä, mutta Mobicia pitää syödä koko ajan, muuten on tulehdus heti päällä tosi ankarana ja siihen menee sitten piikityksen lisäksi enemmän myös särkylääkettä.

Panacodin "kuurina" käyttämisen aikaan joudun käyttämään myös Levolakkia saadakseni mahan toimimaan. Harvemmin käytettynä panacod pitää vatsan sopuisana, kun tuo muu lääkitys tahtoo tehdä ripulia.

"Sijaislääkkeeksi" panacodille minulle määrättiin Burana 800 mg otettavaksi silloin kun en käytä Mobicia, mutta tuota buranaa pitäisi syödä paljon suurempina annoksina kuin panacodia, jos meinaa saada avun. Ja sitten pitääkin istua koko ajan vessassa :-\

Panacodilla nukahdan helposti ja nukun raskaammin, mutta painajaisia tulee ihan kiitettävästi katsottua. Päiväkäytössä panacod väsyttää ja hidastaa. - Joskus mietin olenko ajokuntoinen, mutta lääkäri on sitä mieltä, että voin ajaa, mutta kannattaa pitää resepti mukana autoillessa, jos sattuu joku ratsiassa kysymään niin ei tule rattijuoppoussyytettä. Miten tuohonkin sitten suhtautuisi.

Lääkäri ehdottelee astetta kovempaa lääkitystä, mutta se on vielä pelottanut niin paljon, että olen vasta harkintavaiheessa.
onhan sitä: nikamakaaren valenivelet, nikamasiirtymät, nikamavälilevyjen rappeumat, molempien kiertäjäkalvosinten täydelliset repeämät, moninivelrikko, hermojuuriahtaumat, astma, keuhkoahtauma, verenpainetauti... jne.

rane

• Ex-member
« Vastaus #64 : Maaliskuu 30, 2013, 20:41:00 »
Lainaus
..jos sattuu joku ratsiassa kysymään niin ei tule rattijuoppoussyytettä. Miten tuohonkin sitten suhtautuisi.

Jos otat lääkettä lääkärisi antamalla annostuksella, olet ajokykyinen. Mikäli ylität annostuksen, se on mitattavissa veriplasmasta. Ja jos otat lääkärin määräyksestä sellaisia annoksia että et ole ajokykyinen, pitäisi lääkärin ottaa ajolupa hyllylle. Näin olen asian ymmärtänyt kun sitä olen kysynyt.

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #65 : Huhtikuu 01, 2013, 09:45:31 »
Vähän kummallinen ehdotus lääkäriltä että pitää resepti mukana ajellessa. Itselle ei kukaan lääkäri ole mokomaa ehdottanut! En tekisi niin, ja en voisikaan kun on lääkkeitä joista jää resepti apteekkiin. Sähköisestä reseptistä toki on lappunen et mitä lääkkeitä käyttää, mutta pidän ne visusti kaapissa kansiossa.
Lääkärin määäräämistä lääkkeitä ei tule rattiuoppoussyytettä. Asiakas voi myös kieltäytyä verikokeesta . Pitää olla selkeä "humalainen" olotila jonka poliisit huomio. Eli epäily huumeista, tarkoitan oikeista huumausaineista jotka on kiellettyjä.

Itselläni oli aikoinaan Panacod joka ei passannut, hyvä kun siitä saa apua moni.
Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
- F.R. Laing

tyttönen

• Jr. Member
  • **
  • Pieni mutta pippurinen!
« Vastaus #66 : Huhtikuu 13, 2013, 21:25:42 »
"Jos otat lääkettä lääkärisi antamalla annostuksella, olet ajokykyinen. Mikäli ylität annostuksen, se on mitattavissa veriplasmasta. Ja jos otat lääkärin määräyksestä sellaisia annoksia että et ole ajokykyinen, pitäisi lääkärin ottaa ajolupa hyllylle. Näin olen asian ymmärtänyt kun sitä olen kysynyt."

Ei se nyt ihan noin mene, vaikka lääkettä käyttäis just sen määrän mitä lääkäri määrää, ei välttämättä ole ajokykyinen. Mutta jos kärähtää "pilleripäissä ajelusta" ja joutuu huumausainetestiin, ja se on pos. Niin testi mitätöidään jos lääkkeelle löytyy resepti, sekä elimistön lääkeaine pitoisuudet vastaa respan määrää. Silloin ei saa sakkoja huumausaine rikkeestä. Mutta liikenteenvaarantamisesta voipi saada sakot tai kortti voi lähteä jos ajo ei ole kunnossa. Ajokyky on vielä toistaiseksi omantunnon kysymys. Toki on olemassa tapauksissa jossa lääkäri määrää määräaikaisen ajokiellon lääkkeeseen vedoten.

Mä en tajua, olen tämän vuoden popsinut panacodia sen max 8tbl päivässä. Maanantaina päätin, että vi.... nyt riittää. Lopetin seinään. Olin varautunut viekkareihin, joita en ole kyllä koskaan saanut. Mitään ei ole tullut hyvä niin. Pidän tuosta nyt taukoa, jotta saan tolet alas ja lääkkeestä taas jotain hyötyä.

rane

• Ex-member
« Vastaus #67 : Huhtikuu 13, 2013, 21:45:35 »
Kyllä se on sen määränneen lääkärin velvollisuus pistää ajokieltoon jos antaa aihetta. Ei voida olettaa että potilas on tietoinen ajokyvyttömyydestään. Ei tavalliselta kansalaiselta voida olettaa että omaa toksikologin oppimäärän. Olen ollut kertaalleen ajokiellossa, joten ei tää nyt ihan mutuakaan ole.

Toki jokainen voi käyttää omaakin harkintaa ja varmasti kannattaakin. Siinä voi tehdä vahinkoa itselleen, mutta myös viattomille ulkopuolisille.

tyttönen

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #68 : Huhtikuu 13, 2013, 21:53:06 »
On toki lääkkeitä tai paremminkin sairauksia josta se ajokielto napsahtaa heti. Panacod ei kuitenkaan ainakaan yksi anna aihetta ajokieltoon, enkä edes usko, että ammattiautoilijat saa ko. lääkkestä ajokiellon.

Itse kun kesällä otin käyttöön yhtä aikaa lyrican ja norspanin, isolla annoksella. Sanoi kipupolin lääkäri, että älä ája autoa, ennen kuin tiedät miten lääkkeet vaikuttaa yhdessä. Mitään virallista kieltoa ei tullut, hän ei ilmoittanut siitä poliisille jolle ilmoitukset tehdään.

Epilepsiasta johtuva kouristuskohtaus on aina ajokiellon paikka, siitä ei voi edes neuvotella. Yleensä lääkitystä fiksataan ja kun kouristuksia ei olle ollut x-aikaan saa kortin takaisin.

Jussi

• Ex-member
« Vastaus #69 : Huhtikuu 13, 2013, 23:04:23 »
Sen mitä olen ottanut Panacodia ei ole ollut ongelmaa paremmin tuntuu toimivan Burana 600 ja epilepsian takia en ole joutunut (onneksi tai ei) olemaan ilman ajokorttia.Nyt on mennyt vuositolkulla hyvin ja joka vuosi on Neurologin kontrolli,lääkitystähän ei voi lopettaa koska niin kun on kokeiltu joskus olikohan -80 luvun alussa tuli kuoleman tapauksia.

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #70 : Huhtikuu 17, 2013, 10:30:51 »
Panacodin lopetuksesta tuskin kovia vierotusoireita tulee??
Ehkä ainut on ollut se, kun käytön aikana on maha jumissa ja sitten maha alkaakin toimia tehokkaasti...

rane

• Ex-member
« Vastaus #71 : Huhtikuu 17, 2013, 21:44:31 »
PC:n kanssa pitää muistaa juoda riittävästi (ettei mene pakki jumiin). Mulla siinä auttaa Sirdalud joka siis janottaa. Ei pääse unohtumaan.  :innocent:

Terri

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #72 : Huhtikuu 19, 2013, 18:35:57 »
Rane tuolla alussa kirjoitteli vatsakivusta panacodin käytön yhteydessä.
Itse en voi käyttää panacodia ollenkaan koska sappi on poistettu ja panacod saa sappitiehyet supistelemaan eli aiheuttaa sappikohtauksen.
Saman tekevät kodeiinia sisältävät yskänlääkkeet.
Olen monen kuullut sanovan kenellä sappivaivaa hiukankin on että lääke aiheuttaa vatsavaivoja nimenomaan ylävatsaan, rintalastan alle.
vatsavaiva poistunee kun jättää codeiinit ottamatta... Itse pyörin sairaalan lattialla mielettömissä vatsakivuissa kun joku tollo ei lukenut papereitani ja huomannut siletä sapen poistoa, kävi vaan sanomassa, taisi olla kovat tuskat, ehkä muistat tästä lähtien ettet voi ottaa panacodia. Totta vie muistan  8)

tyttönen

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #73 : Huhtikuu 27, 2013, 22:44:07 »
Panacodin lopetuksesta tuskin kovia vierotusoireita tulee??
Ehkä ainut on ollut se, kun käytön aikana on maha jumissa ja sitten maha alkaakin toimia tehokkaasti...

Panacod on siitä kenkku lääke, että codeiini saattaapi aiheuttaa hyvinkin rajut vieroitusoireet. Ainakin silloin kun sitä on tullut syötyä isolla annoksella. Toiset saa viekkareita jo ihan viikon käytön jälkeen. Toiset, kuten itse en saa niitä ollenkaan. Viekkarit voivat olla hyvin saman tyyppisiä mitä vatsataudissa on. Vatsa sekaisin, oksentelua, hikoilua, palelua, keskittyminen ei pelitä jne. Ei ole mukavaa sekään.

rane

• Ex-member
« Vastaus #74 : Huhtikuu 28, 2013, 03:09:11 »
Mulla taas Panacodista ei oo ollut koskaan viekkareita. Pitkästä Tramal -kuurista sen sijaan neljän päivän tremolot liskoineen.