Kirjoittaja Aihe: Panacod/parasetamoli, kodeiinifosfaattihemihydraatti  (Luettu 111845 kertaa)

Otso

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: Panacod
« Vastaus #105 : Elokuu 27, 2015, 08:48:20 »
Kiitos Rane ja Hiker,

Lääkärillä tuli käytyä ja vieläpä hyvällä lääkärillä!  En muista aiemmin tavanneeni lääkäriä, joka tällä tavoin osaa kohdata potilaansa, tuli todella hyvä ja toivoa antava fiilis.

Mä olen kokeillut tuota, että pidän taukoa lääkkeistä aina kuin voin toleranssin madalluttamiseksi, mutta silti tuo panacod tuntuu menettäneensä vähän tehojaan. Varsinkin, kun en ole aina uskaltanut syödä maksimiannoksia maksavaurioiden välttämiseksi. Mulla on maksa-arvot mitattu, eikä niissä mitään vikaa ole koskaan ollut, mutta se on sellainen henkinen peikko, joka huutelee takaraivossa jotain maksan poksahtelusta. Tämä lääkäri selvitti sen ongelman yksinkertaisesti, eli vaihtamalla panacodin ardinexiin, joka taas sisältää parasetamolin tilalla ibuprofeiinia. Muutenkin mun lääkitys pistettiin kokonaan uusiksi ja nyt testailen sitten, että mikä sopii ja mikä ei. Parasta tässä on se, että heti ekoina päivinä huomasin Lyrican poistumisen vaikuttaneen mun mielialaani. En ole enää niin helposti äreä ja tokkurainen. Tilalle tuli Neurontin, joka on kaiketi melko lailla samaa ainetta, mutta ei selvästikään tee niin pöhköä oloa. Lisäksi on pari muutakin lääkettä testauksessa ja toivotaan, että niistä vihdoin löytyisi apu. Eikä niin oksikodoneja tarvitse vielä edes miettiä, kun löytyi näin paljon vaihtoehtoja, joita ei oltu vielä kokeiltu.

Tälle lääkärille kannatti jonottaa :)



Neljä kertaa vuoden aikana leikkauspöydällä. Kaularangan välilevypullistumaa, hermojuuriaukon ahtaumaa ja hoitovirhettä. C4-C7 operoitu ja luudutettu. Jäljelle jäi vaikeahko hermovaurio ja suunnaton ilo siitä, että vielä liikutaan ja mennään!

hiker

  • Global Moderator
  • ******
  • Viestejä: 1811
  • I'm Okay. My biggest lie.
Vs: Panacod
« Vastaus #106 : Elokuu 27, 2015, 16:50:55 »
Olipa mukava kuulla Otso, että lääkärikäyntisi oli noin positiivinen!  :thumbsup:
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

Japeteus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Panacod
« Vastaus #107 : Marraskuu 23, 2015, 22:59:04 »
Minulla on ollut jo useita vuosia panacod,niin kysyisin viisaamilta mikä olisi parempi vaihtoehto koska päivittäin menee se max.8 ja lääkkeet eivät riitä kun sen max 2 viikkoo. muita lääkeitä käytän norspa 30mg,lyrica 2X300mg + joskus 150-300 keskipäivällä ja sirdalud 2-3 4mg päivässä.panacodin teho kipuihin on loppu jo aikoja sitten  :sadattelu: mutta lääkäri kirjoita ainavaan sitä samma vaikka kerron että nämä menevät 2 viikossa.sain kyllä indagiinia mutta sen valmists lopetettiin  :doh: 

Kaustinen

  • Administrator
  • ******
  • Viestejä: 1145
  • Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten!
Vs: Panacod
« Vastaus #108 : Marraskuu 23, 2015, 23:19:33 »
Lue tämä viestiketju, niin löydät sieltä kysymästäsi asiasta monenlaista keskustelua ;)

"Älä sinä tyttö koskaan katkeroidu, sillä sitten ei enää mikään auta!"
- mummu -

Psoriasiartropatia/moninkertainen sekundäärinen nivelrikko
HMS/EDS
Määrittämätön nikamasairaus
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Uniapnea
Metabolinen oireyhtymä
Essentiaalinen verenpainetauti

Kipuava

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 344
Vs: Panacod
« Vastaus #109 : Syyskuu 04, 2016, 08:41:55 »
On tuo Panacod raju lääke ainakin lopettaessa. Olen reilun vuoden syönyt Panacodia välissä pienemmällä ja välillä maksi annostuksella. Viime to aamulla nappasin 2 kappaletta ja lekurissa päätettiin vaihtaa lääkettä.

Jätin sitten Panacodin kerta rytinällä pois kun lekuri sanoi, ettei käy yksiin uuden lääkkeen kanssa. Uuden lääkkeen (Triptyl) vaikutus alkaa kuulemma parin viikon viiveellä ja lekuri pyysi vain kärsivällisesti lääkettä popsimaan - apu tulee kyllä, mutta viiveellä.

Pe iltana alkoi kroppaa särkemään ja olo oli lievästi sanoen tuskaisa. Yöllä sitten alkoi raju päänsärky ja kylmähiki pukkasi läpi kivuliaan kehon. Seuraavaksi alkoi raju oksentelu. Päänsärky kesti kaikkiaan 10 tuntia kunnes rupesi tilanne rauhoittumaan. La iltana kehoon vielä särkee, kädet vapisevat ja tulee lihasnykäisyjä. Lukeminen ei myöskään tahtonut onnistua kun teksti oli sumeaa.

Nyt su aamulla jäljellä vielä kipuja kehossa ja käsien lievä vapina. Eiköhän nämä vieroitusoireet rupea olemaan suurimmalta osin ohi. Rankka keikka kyllä kerralla lopettaa ja suosittelen vähitellen lopettamista.

Nyt odotellaan, että uusi lääke rupeaisi vaikuttamaan ja kivut tasaantumaan.
M50.1 Kaularangan välilevysairaus ja hermojuuren sairaus
M47.82 Lanne-ristirangan spondyloosi ilman selkäytimen tai hermojuurten sairautta
G50.0 Kolmoishermosärky
J45.0 Allerginen astma
Q79.6 Ehlers-Danlosin oireyhtymä (hEDS)

satuo

  • Global Moderator
  • ******
  • Viestejä: 2732
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Panacod
« Vastaus #110 : Syyskuu 04, 2016, 13:21:52 »
Kyllähän se saattaa tehdä viekkarit, kun nopeasti lopettaa!
Mulla kävi samoin Norspanin lopetettaessa....
Toivottavasti alkaa helpottamaan!  :thumbsup:
Tuo Triptyl kyllä vie aikansa, ennenkuin alkaa vaikuttamaan.

Kipee

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 271
  • "Ei oo pakko jos ei taho!"
Vs: Panacod/parasetamoli, kodeiinifosfaattihemihydraatti
« Vastaus #111 : Joulukuu 25, 2020, 07:33:02 »
Miten on, voiko parasetamoli-kodeiiniyhdistelmäpillerit isona lääkärin määräämänä annoksena saada aikaan vuosisadan ummetuksen???  :-\

satuo

  • Global Moderator
  • ******
  • Viestejä: 2732
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Panacod/parasetamoli, kodeiinifosfaattihemihydraatti
« Vastaus #112 : Joulukuu 25, 2020, 11:39:28 »
Kyllä voi!
Kodeiini on opiaatti ja se vaikuttaa siten.

Kipee

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 271
  • "Ei oo pakko jos ei taho!"
Vs: Panacod/parasetamoli, kodeiinifosfaattihemihydraatti
« Vastaus #113 : Joulukuu 25, 2020, 15:52:36 »
No just.. :doh: Selkäkivussa olisi ollut riittävästi kestämistä. Eilen soitin päivystysapuun ja kerroin tilanteestani, niin selän kuin vatsankin osalta. Kysyin onko viiden vuorokauden ajan käytetyt kahden reseptilääkkeen suuret määrät voineet aiheuttaa erittäin pahan vatsan kovettumisen. Minulle sanottiin, että eivät! ~:/
Vatsani on valtava kivikova pallo! Miehenikin on ihan :o. Lopetin kipulääkkeiden syömisen ja yritän saada vatsan kuntoon. Voi mikä joulu... :-[