Kirjoittaja Aihe: Prednisolon/Prednisoloni  (Luettu 88819 kertaa)

petomaani

• Ex-member
Vs: Prednisolon
« Vastaus #15 : Kesäkuu 10, 2008, 12:52:16 »
Sitä mieki muistelin.. Tai siis kun söin Trexanin kera Prednisolonia, niin Trexanihan tarkastettiin samaan tahtiin kuin Arava alussa. Nyt oon siinä saumassa että Arava tsekataan kuukauden välein.

Mulle P ei onneksi tuonut lisäkiloja. Harmillistahan se varmasti on, uskon kyllä! Mullahan ei muuten alotettu joulukuussa kuin Arava, ei mitään muuta sen lisänä.

Kaustinen

• Administrator
  • Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten!
« Vastaus #16 : Kesäkuu 10, 2008, 14:28:03 »
Toi painon nousu tän kaiken muun päälle on mulle tosi kova paikka, vaikka mitenkä päin yritän sen hyväksyä..  :-[ En ole ollut edes lasten odotusaikana tällainen enkä viihdy ollenkaan.. Elämäntapaani on ennen aina kuulunut liikkua paljon ja harrastaa eri lajeja sählystä ratsastukseen, sulkapallosta tanssiin.. ja nytkin yritän zempata itseni liikkeelle koirani kanssa, vaikka välillä se on melkoista pakkopullaa! MUTTA se ei nyt saa olla pääasia, painonpudotuksenkin aika vielä koittaa ja vaihtoehtoja liikkumiseenkin on vaikka kuinka paljon, jahka oikea lääke löytyy.. eteenpäin ollaan koko ajan menossa.. päivä kerrallaan.

Tuon kortisonin sain Aravan oheen varmaan siksi, kun viikkoa ennen kuntoutusta selkä tuli niin huonoon kuntoon, että en olisi voinut sinne osallistua. Olin jo muutenkin taistellut epävarmana taudista jo yli kaksi vuotta.. Lääkäri totesi, että laitetaanpa sinut nyt työkuntoon ja vaihdettiin lennossa Trexanista Aravaan ja kortisonia 20 mg/pv.. siitä sitten kahden viikon jaksoissa on pienennetty annosta 2,5 mg joka toinen viikko. Viikko kortisonin aloituksesta aloin tuntea olevani melkoisen hyvässä kunnossa.. jaksoin käydä muutaman kerran vesijuoksussakin ja töissä aloin innolla kehittämään uusia asioita.. mutta nyt olo tosiaan laskee kuin lehmän häntä  :haukoitus: Lääkäri mainitsi vielä viime kerralla, että on hänellä vielä takataskussa jotain, jos tämäkään ei auta. Päättelin itse, että varmaan ne biologiset.. ans kattoo.
"Älä sinä tyttö koskaan katkeroidu, sillä sitten ei enää mikään auta!"
- mummu -

Psoriasiartropatia/moninkertainen sekundäärinen nivelrikko
HMS/EDS
Määrittämätön nikamasairaus
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Uniapnea
Metabolinen oireyhtymä
Essentiaalinen verenpainetauti

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #17 : Kesäkuu 23, 2008, 14:43:32 »
Mie luulen kans, että ennemmin mulle tuupataan kortisoniresepti kouraan kuin lopetetaan Arava.  :( Mitä hyötyä siitä sitten on.. en tiedä.

Sofia

• Ex-member
« Vastaus #18 : Kesäkuu 27, 2008, 14:38:49 »
Nivelreuma sitten löytyi.Lääkkeenä Prednisolon 5mg  2 aamulla/viikon ja sitten 2 viikkoa 1,5 ja uuteen kontrolliin saakka 1 aamuisin.Kontrolli 4-5kk:n kuluttua.Trexan menee rinnalla ja foolihappo ja Burana.
Toivon ettei nosta painoa......tai tule muutakaan "mukavaa"

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #19 : Kesäkuu 27, 2008, 21:10:38 »
Tuolla toisaalla jo kirjoitinkin, mutta tännekin sulle Sofia  :thumbsup: hienoa, että dg vahvistui ja sait hoidon aloitettua! Toivotaan, että cocktail tepsii!

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #20 : Kesäkuu 27, 2008, 21:18:00 »
Sofia, tärkeä asia muistaa on tämän lääkkeen kanssa sen tuoma lennokkuus ja myönteisyys  :o Itse olen tilannut sen vaikutuksen alaisena ulkomaanmatkaa yms. laittaa siis todella vauhdin päälle joten ei kannata tehdä suurempia ratkaisuja sen vaikutuksen alaisena ennen kuin vointi tasaantuu.
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #21 : Kesäkuu 27, 2008, 21:34:22 »
Sonnyn saamaa lennokkuutta kaivattas tääläki päässä.  :thumbsup:

Kaustinen

• Administrator
  • Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten!
« Vastaus #22 : Kesäkuu 28, 2008, 12:45:40 »
Minulla sama vaikutus kuin Sonnyllä.. pistin töissäkin niinsanotusti "haisemaan" ja kehittelin/pistin asiat pyörimään sellaisella vauhdilla, että nyt sitten saa niittää sitä, minkä silloin olen kylvänyt.. kun vaan jaksais!

..ja uuden kalliin nimeltämainitsemattoman polkupyöränkin ostin.. jolla en nyt jaksa ajaa! Onneksi oli sen verran kallis, että meinaan taas tänäänkin ainakin yrittää! Tulkoon ukko sitten hakemaan, jos en pääse kotiin  >:(
"Älä sinä tyttö koskaan katkeroidu, sillä sitten ei enää mikään auta!"
- mummu -

Psoriasiartropatia/moninkertainen sekundäärinen nivelrikko
HMS/EDS
Määrittämätön nikamasairaus
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Uniapnea
Metabolinen oireyhtymä
Essentiaalinen verenpainetauti

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #23 : Kesäkuu 28, 2008, 18:24:12 »
Ja minä tilasin stepperin ja mies muistaa vieläkin ilmeeni kun hän kysyi että kuinkas sillä sitten treenaat kun et voi astua edes portaita kunnolla  :laugh:
Tuolla se nyt pölyttyy....
J45.8  Asthma bronchiale

Sofia

• Ex-member
« Vastaus #24 : Kesäkuu 29, 2008, 08:20:43 »
Just joo, lentoon ollaan lähdössä täälläkin ja 3 päivää vasta lääkettä syöty  ;D Olo on tosi hyvä ja tuntuu että jaksaa/pystyy mihin vain.Huomenna lähden reissuun ja lupasin jo siellä ruohota kukkapenkit, siivota jne.
Pitänee "jarrutella" ettei karkaa mopo käsistä.Kuinka kauan tämä vauhti kestää????Ja onko pysähdys äkkinäinen  :o
Kiitos neuvoista  :thumbup:

Tuuli

• Hero Member
« Vastaus #25 : Kesäkuu 29, 2008, 12:11:50 »
On se tuo kortisoni aika ihmelääke :laugh: Minulla vaikutukset taas ihan toisenlaiset, ja kestävät niin kauan kuin sama annos on, ja vähenevät aina annosta laskiessa.

Koittakaahan pitää itsenne jotenkin kurissa ;D

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #26 : Kesäkuu 29, 2008, 12:49:15 »
Sofia, käsijarrua nyt tai tulet kipeäksi  :thumbsup: Kyllä se siitä tasaantuu varmaan viikossa suunnilleen jos ei annosta muuteta, ikävä kyllä se toimii sitten toiseenkin suuntaan, kaikki maailman murheet kaatuu päälle kun alkaa vähentää annosta  :-\
Aivan mahtava lääke kipuihin mutta annosten muuttelu on hankalaa juuri noiden mielenmuutosten vuoksi.
J45.8  Asthma bronchiale

Sofia

• Ex-member
« Vastaus #27 : Heinäkuu 10, 2008, 22:44:59 »
Annosta pudotettu 7,5mg, viiko takana ja toinen edessä.Sitten tippuu 5mg/vrk.Vauhti on hiipunuut, itkettää kaikki ja nukuttaa.Muuten hyvä olo jaksaa yleisesti paremmin kuin ennen lääkettä.Hieman yökkis oloa, mutta voi johtua mahansuojalääkkeestäkin.Taisinkin olla jo aika huonossa kunnossa, ennen tätä kuuria  :(

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #28 : Heinäkuu 10, 2008, 22:46:48 »
Voi harmitus Sofia :( toivottavasti huono olo on väliaikaista ja fiilis alkaa parantua.

Sofia

• Ex-member
« Vastaus #29 : Heinäkuu 10, 2008, 22:54:23 »
Petomaani, sen karmean kivun ja jäykkyyden rinnalla pikku tursaamiset ei tunnu missään  :) Ja kun täältä sain jo tietoa  siitäkin osasin odottaa.Se kipu mitä kärsin n.2-1v. oli jotain niin.... :'( ja sitten tk.ssa syytettiin vain lääkkeidenväärinkäyttäjäksi.