Kirjoittaja Aihe: Prednisolon/Prednisoloni  (Luettu 77601 kertaa)

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
Vs: Prednisolon/Prednisoloni
« Vastaus #75 : Joulukuu 05, 2018, 00:05:11 »
En halua pelotella satuo, mutta epikriisissäni lukee arvailuna yhdeksi osatekijäksi rytmihäiriööni juuri tuota Prednisolonia. Olin ehtinyt ottaa kuurista kaksi tablettia. Olen syönyt kuureja ennenkin ilman mitään ongelmia, joten tuskin sinullekaan tulee! Annoksesi on kaiken lisäksi todella pieni.

Minulla "räjäytetään" poskiontelot ja varmaan muutkin ontelot siinä samalla auki, jos mikään muu ei ole auttanut. Varma keino! Toinen ehkä kortisonikuurin "ihme" on ollut jättimäisen välilevystä ulos pursunneen massan kuivuminen pois muutamassa kuukaudessa lähes kokonaan. Lääkäreiden mukaan sen ei pitänyt olla mahdollista ja siksi minulta kysyttiin lupa mri-kuvieni näyttämiseen sairaalan kaikille muille selkäkirurgeille. He eivät kiellä mahdollisuutta, että kortisoni, jota söin kuurin heti välilevyn revettyä, olisi ollut osallisena "ihmeessä". Niin tai näin, itse uskon kortisonikuurin mahdollisuuksiin. Lyhyellä kuurilla ei pitäisi olla kummoisia sivuvaikutuksiakaan.

Toivotaan parasta satuo!  :hoiva: Ei voi tietää ellei kokeile.

Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #76 : Joulukuu 05, 2018, 17:37:03 »
Katellaan, mite käy!
Ei haittais, jos tulis poskiontelotkin kuntoon, sekä välilevyjen pullistumat!  :thumbsup:

Eipä ole nyt parin päivän käytön jälkeen haittoja ilmennyt!

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #77 : Joulukuu 11, 2018, 14:55:22 »
Onko kellään tietoa, että kuinka nopeasti tuo kortisooni voisi alkaa vaikuttamaan?  ~:/
Olen nyt viikon syönyt. Olen väsynyt ja usein pää kipeä. En tiedä johtuuko tuosta vai onko jotain flunssan poikasta.  :-\
Mietin vain, että miten pitkään pitäisi odotella...

Etukäteen kiitos kaikista kommenteista!  :)

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #78 : Joulukuu 11, 2018, 23:40:41 »
Kyllä kortisonin vaikutus pitäisi näkyä todella nopeasti. Yleensä sitä syödään esim. 10 mg kuurina vain viikko tai lyhyempikin aika. Aika mielenkiintoista, että lääkäri ei määrittänyt kokeilukuurin pituutta, sillä kortisoni vaikuttaa kehossa monella tapaa negatiivisesti esim. sotkemalla kilpirauhashormonien toiminnan. Loistava lääke moneen sairauteen ja pakollinenkin osaan, mutta sivuvaikutusten takia lääkärit määräävät pitkiä kuureja todella varoen.

Toimivuutta ei siis tarvitse odottaa kuten monessa hermokipulääkkeessä.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö