Kirjoittaja Aihe: kuntoutustuki  (Luettu 128652 kertaa)

ukkorähjä

• Jr. Member
  • **
Vs: kuntoutustuki
« Vastaus #30 : Marraskuu 07, 2012, 15:08:42 »
Postiluukusta putosi eilen päätös kuntoutustuesta eli määräaikaisesta työkyvyttömyyseläkkeestä. Hyväksytty näyttäisi olevan. Hieman tuli ontto olo. Tämmöinen riuska 40-kymppinen urheilijanuorukainenko eläkkeelle  :'(  Eihän minusta enää mihinkään töihin oikeasti ole mutta vaikeaa sitä on itselleen myöntää. Nyt se lukee papereissakin. Kyllä tätä hetken joutuu sulattelemaan ja jonkinmoinen "surutyökin" on asian eteen tehtävä. Olennainen osa elämää jää nyt pois ja tilalle tulee jotain muuta. On jo tullutkin. Onneksi eläke on hyvä jottei talous mene kuralle. Toinen puoli minusta iloitsee ja toinen suree; josko joku ymmärtää mitä tarkoitan  :D
-Ukkorähjä-
- Ositt. neliraajahalvaus, selkäydinvamma
- Kaularanka oper. 3 kertaa=välit c5-c7 luudutettu,
- Lanneranka oper. kerran
- Spinaalistenoosi koko rangan alueella
- Kaikkien raajojen hermojuurivauriot
- Polvien nivelrikko, migreeni
- 11 leikkausta, eikä niille loppua näy

- Pääasia että on terve

elektra

• Ex-member
« Vastaus #31 : Marraskuu 07, 2012, 15:24:26 »
Ukkorähjä: tykkäys myönnetylle kuntoutustuelle!

Eipä sitä kukaan varmaan nuoruuvessaan ajatellu että vois joskus tämmöiseen tilanteeseen joutua. Mieki tämmöne 42-vuotias tytönhuitukka, joka tottunu töitä tekemään. Taksityöstä pois jäämine oli rankka pala, sitä se on vieläkin. Mut jokatapauksessa, myö kaikki ollaan arvokkaita immeisiä, tehhää sit töitä tai ei.

:hali: siulle Ukkorähjä ja voimia!

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #32 : Marraskuu 07, 2012, 15:32:56 »
Tiehän se surutyö muistaen se ilopuoli eläkkeen tulosta. Elämä tarjoaa työn tilalle varmasti muuta. :thumbsup:

Nelli

• Hero Member
« Vastaus #33 : Marraskuu 07, 2012, 16:33:00 »
Varmasti tuo hyväksytty päätös poistaa stressiä toimeentulon puolesta, Ukkorähjä. Kyllähän se varmasti ottaa ihmisellä tiukoille, kun kerrotaan ettei siusta ole enää työntekijäksi, muttei se suinkaan tarkoita sitä että olisi hyödytön tai taakka. Toivottavasti hyväksyt ajan kanssa tilanteesi ilman turhaa mielipahaa, asiat ei murehtimalla paremmaksi muutu.. Ja kyllä mie uskon, että aikas moni meistä ymmärtää mitä tarkoitat..Jaksamisia ja  :hali:

Nelli
M51.1 Prolapsus disci i.v.L4/5 centralis L23.0 Eczema allergicum L40.0 Psorasis S82.6 Status post frctura malleolis lateralis l.dx M23.3 Ruptura menisc. M54.Sacra lumbalgia   Oikoniska M54.1 Radiculopathia extremites indefieror l.dx F.45.4 Pitkäaik. kipuoire M51.3 L4-S1 MODIC 2 R29.8 Hermojärjestelm

pem65

• Newbie
  • *
« Vastaus #34 : Marraskuu 07, 2012, 19:01:35 »
Mulle tuli hylkäys kuntoutustuesta, nyt ollaan sitten liiton rahalla, valitus tehty mutta käsittelyaika 6-8 kuukautta. Mites noi valitukset että on mahdollista että tulisi muutos päätökseen? Itselle on tullut selläinen ajatus että töihin koitan mennä hinnalla millä hyvänsä, kun toi saikku loppuu 05/2013,jos vielä on työpaikka ja sinne vielä kelpaan.Ajattelin että mulle olis tuo kuntoutustuki myönnetty, on useamman erikoislääkärin lausunto, noista kivuista ja masennuksesta.

rane

• Ex-member
« Vastaus #35 : Marraskuu 07, 2012, 19:04:57 »
Kannattaa muistaa että kuntoutustuki on määräaikainen. Eikä lopullinen niitti mihinkään. Mulla kuntoutustuen ja kuntoutusten jälkeen jatkui työura vielä muutaman vuoden sellaisenaan. Sittemmin osatyökyvyttömyyseläkkeelle jota nyt on jatkunut reilun pari vuotta. Jos sais nykyisessä toimessa ollakin sitten eläkeikään saakka. Sana "jos" lähinnä että terveys kestää ja että töitä riittää. Mutta vaikka tilanne saattaa joskus näyttää pahalta, on joku heitellyt ainakin mulle "rannalta pelastusrengasta". Toivon sitä samaa muillekin.  :thumbsup:

Pem65: näistä on montakin ketjua, kahlaa läpi.. aloita vaikka tästä:
http://terveyskeskus.net/forum/index.php?topic=2561.0

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #36 : Marraskuu 07, 2012, 21:26:54 »
Tuttu tunne!  :thumbup:
En kyllä todella tunne itseäni vielä tässä iässä eläkeläiseksi...  ::)
No määräaikainenhan se on. Eli tarkoitus olisi vielä palata työelämään.

Peikko

• Sr. Member
  • :)
« Vastaus #37 : Marraskuu 07, 2012, 22:44:39 »
onnittelut ukkorähjälle myönteisestä päätöksestä  :thumbup:
niin pitäis minunkin laittaa taas tänään saapunut uusi b- lausunto eläkevakuutusyhtiöön jatkoa varten,
siinä se seuraava kesä onkin sitten jo mennyt.
Jännityksellä odottelen sitten kuinka ne noin pitkän loman hyväksyy
ja toisaalta kuinka työnantaja suhtautuu pitkään poissaolooni.
Siinä sitä on sitten taas sulattelemista puolin ja toisin.
Mutta kuitenkin, terveys on etusijalla, nämä muut jutut tulee sitten perässä..
rikki niskasta varpaisiin

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #38 : Marraskuu 08, 2012, 03:55:53 »
Kyllä pitäis leikkauksen jälkeinen sairasloma olla niille ok.  :thumbup:

ukkorähjä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #39 : Marraskuu 08, 2012, 09:58:29 »
Kiitos onnitteluista ja muustakin. Olen tietysti iloinen siitä että hakemus hyväksyttiin ja vielä kertalaakista. Erilaisia tarinoita kuulleena ja lukeneena olen lisäksi onnekas kun hakemus meni läpi pelkkä B-todistus liitteenä. Moni joutuu taistelemaan ja toimittamaan jos vaikka minkälaisia lisäselvityksiä asian suhteen. Senkin tiedän että kuntoutustuki ei ole viimeinen niitti työelämän päättymiselle vaikkakin minun kohdallani ainakin yksi viimeisimmistä.

Harmissani olenkin sen vuoksi että minua ei hyvin suurella todennäköisuudellä enää saada kuntoutettua työkykyiseksi entiseen työhöni tai yleensäkään mihinkään työhön. Entinen työni oli kaikinpuolin niin kevyttä että on vaikea keksiä enää siitä kevyempää. Mutta se siitä: "Karavaani jatkaa kulkuaan vaikka miehiä jääkin kyydistä".

Kuntoutus ja hoitoni ylipäänsä tähtää vast'edes siihen että liikuntakyky säilyisi ja kivut pysyisivät "hallinnassa". Minua sentään kuitenkin hoidetaan ja se on hieno asia. Elämästä pitää nauttia ja niin olen tehnytkin. Katson siis avoimin silmin eteenpäin ja luotan siihen että elämä kantaa  :D
-Ukkorähjä-   

- Pääasia että on terve

Peikko

• Sr. Member
« Vastaus #40 : Marraskuu 08, 2012, 12:55:29 »
näinhän asiaan pitää suhtautuakin,
ei maailma siihen kaadu jos työn joutuu jättämään,
onhan elämä muutakin mukavaa  :vrolijk_26:

rane

• Ex-member
« Vastaus #41 : Marraskuu 08, 2012, 16:58:31 »
Lainaus
Harmissani olenkin sen vuoksi että minua ei hyvin suurella todennäköisuudellä enää saada kuntoutettua työkykyiseksi entiseen työhöni tai yleensäkään mihinkään työhön. Entinen työni oli kaikinpuolin niin kevyttä että on vaikea keksiä enää siitä kevyempää.
Äläs vielä sano. Noin minäkin ajattelin tuossa vaiheessa. Ja silloin oli vuosi 2005, seitsemisen vuotta työuraa vielä sen jälkeenkin ja en ajatellut tähän heittää. Nyt muistat vain että se terveys ei tule sängyn pohjalle. Eikä itsestään. Joudut tekemään sen eteen töitä ja varmasti kiroatkin. Mutta yritä edes! Tää on sun ainoa elämäsi, katso kaikki kortit ennenkuin luovutat. Ja sitten vasta jos senkin jälkeen tuntuu tuolta niinkuin alunperin kirjoitit, voit olla itseesi tyytyväinen että edes yritit. Toki tää perustuu mun kokemuksiin ja en tiedä sun tilannetta sillä tavoin, mutta olenpa tuon mielentilan jo kertaalleen kohdannut. Tsemppiä!  :thumbsup:

ukkorähjä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #42 : Marraskuu 30, 2012, 14:24:58 »
Nyt kun tässä on kuukausitolkulla ensin sairaslomalla ja nyttemmin kuntoutustuella ollut pois töistä niin olen huomannut että esim. kipulääkkeitä tarvitsen vähemmän kuin töissä ollessani. Ilmeisesti on niin että töissä ollessani jouduin rasittamaan mm. rikkinäistä hermojärjestelmää yli sen sietokyvyn ja se sitten kostautui. Nyt kun pääsee huilimaan halutessaan niin ei paikatkaan mene ihan tilttiin. Olen nyt ihan tyytyväinen tilanteeseen. Oli hyvä että peli vihellettiin poikki   :)

Kuntoutuksesta ei ole ollut sanottavampaa hyötyä. Monenmoista on kokeiltu. Ainoastaan TENS-hoidosta ja hieronnasta olen kokenut saaneeni apua; tilapäistä tosin mutta kuitenkin. Jokin laitosjakso on vielä tulossa. Sitten siihen päälle tulee vielä veitsellä annettavaa kuntoutusta...   ~:/ 

Olen ainakin toistaiseksi sitä mieltä että en varsinaisesti tähtää enää takaisin työelämään. Koska tilanne rankani osalta menee koko ajan pahemmaksi aion nauttia elämästä ilman työmurheita. Murehtikoon hevoset; niillä kun on isompi pää  ;) 
-Ukkorähjä-

- Pääasia että on terve

Peikko

• Sr. Member
« Vastaus #43 : Joulukuu 20, 2012, 00:21:20 »
Olen ainakin toistaiseksi sitä mieltä että en varsinaisesti tähtää enää takaisin työelämään. Koska tilanne rankani osalta menee koko ajan pahemmaksi aion nauttia elämästä ilman työmurheita. Murehtikoon hevoset; niillä kun on isompi pää  ;) 
-Ukkorähjä-
Olen lukenut ja naureskellut useaan otteeseen tuota Ukkorähjän viimeistä lausetta hevosen päästä,
se on sitten ihanasti ilmaistu  :jeee:

Soitteli tänään kuntoutuslääkäri ja lateli sellaista tekstiä kunnostani,
että pistää miettimään minunkin osaltani tuo työnteon jatko.
tämä työkyky tutkimus näyttää menevän aina vain edemmäs ja edemmäs,
ensin odotellaan tuo selkäleikkaus ja vähintään puoli vuotta siitä, niin sitten ehkä tuo työkykytutkimus
tai jos tulee tuo polven nivelen vaihto niin sitten siirretään sitä, ja ehkä sen jälkeen tuo tutkimus , tai jos lonkat..
alkaa tuntua siltä että olen aina liian huonossa jamassa että tuota tutkimusta aletaan edes suunnitella..
mitähän tässä vielä edessä onkaan? kenpä tietäis sen .. nyt täytyy varmaan pistää pää jo joululomalle..

Nelli

• Hero Member
« Vastaus #44 : Joulukuu 20, 2012, 07:53:05 »
mitähän tässä vielä edessä onkaan? kenpä tietäis sen .. nyt täytyy varmaan pistää pää jo joululomalle..
Pistäs nyt tosiaankin pääsi joululomalle, turhaan murehdit asiaa, johon et tällä hetkellä itse pysty vaikuttamaan. Epätietoisuus asioista tuppaa pistämään ihmisen miettimään yleensä pahimpia vaihtoehtoja..
Höllää hetkeksi, ja vietä mukava joulu  :hali:

Nelli
M51.1 Prolapsus disci i.v.L4/5 centralis L23.0 Eczema allergicum L40.0 Psorasis S82.6 Status post frctura malleolis lateralis l.dx M23.3 Ruptura menisc. M54.Sacra lumbalgia   Oikoniska M54.1 Radiculopathia extremites indefieror l.dx F.45.4 Pitkäaik. kipuoire M51.3 L4-S1 MODIC 2 R29.8 Hermojärjestelm