Kirjoittaja Aihe: Nukkumalla kipua karkuun?  (Luettu 9910 kertaa)

Kroonikko

• Jr. Member
  • **
Vs: Nukkumalla kipua karkuun?
« Vastaus #15 : Lokakuu 23, 2009, 20:02:46 »
Juu, kyllä minäkin herään jatkuvasti vaikka lääkkeet on ottanutkin. Eli karkuun kipua ei valitettavasti pääse  :'(
Ja painajaisia näen minäkin juuri ennen heräämistä. Sirdaludia kun sain viikko sitten, niin ssillä olen hiemen paremmin saanut levättyä. Mutta unta se ei enempää tuo. Sonny, mitä syöt oxyn rinnalla?

Sonny

• Klubilainen
« Vastaus #16 : Lokakuu 23, 2009, 20:45:41 »
Mulla on isohko annos OxyContinia aamuin illoin ja lisäksi OxyNorm sen verran kuin on pakko. Sit on tuo Sirdalud ja joskus Mobic ja Voltaren. Lisäksi on vielä kortisoni reumaan.
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

suffeli

• Ex-member
« Vastaus #17 : Marraskuu 03, 2009, 19:38:30 »
viime yö olikin oikea liskojen yö  >:(
särki lonkkaa ja niska-hartia seutua, lopulta Tramal aamuyöstä vei uneen :haukoitus:
tosin katkonaiseen, mutta kumminkin.
Olen vielä jonkinsortin kuuhullu, aina täysikuun aikaan nukun todella huonosti  >:(

Katerina

• Newbie
  • *
« Vastaus #18 : Marraskuu 04, 2009, 09:45:02 »
Ei pääse karkuun, ei... viime yönä heräsin siihen kun itkin ja valitin kipujani.Lonkkaa vihloo ja särkee, selkään sattuu ja jalka kramppaa. Sirdalud 4mg auttaa n. 4-6 tuntia. Lisäksi sain temgesic 0,4mg kipukohtauksiin, mutta ei tunnu tehoavan. Leikkausta odotan toiveikkain mielin, jonoa vaan on n. 2kk . Eli kärsitään..ja eikös ne sano, että kärsimys kaunistaa, 4 vuoden kärsimysten jälkeen en kyllä ole huomannut ainakaan mitään positiivista peiliin katsoessa  ;D

Raato

• Newbie
  • *
« Vastaus #19 : Marraskuu 06, 2009, 23:05:33 »
Mulla on kanssa ongekmia isolla O:lla nukkumisen kanssa.
Nyt mulla olis mahkuja päästä kipupolin kautta kipulomalla, eli mut n. viikoksi pumpattas täyteen lääkkeitä ja vaan enimmäkseen nukkusin enkä tuntis kipuja lainkaaan.
Ai kun se nyt onnistus. Odotan sitä todella :) :nukkuu: :nukkuu: :nukkuu: :)

juki 02

• Klubilainen.
« Vastaus #20 : Marraskuu 07, 2009, 12:17:58 »
Toivoisin  kivunpoistoviikosi toteutuvan, minullekin luvattiin samansuuntaista hoitoa mutta jostain syystä hoidot jäivät pariin lääkeainetestiin. Edelleenkin odotan yhtä hoitojaksoa, mutta sairaana ihminen on pirun huono etujensa valvoja, varsinkin kun vastapuoli on hyvin kirjansa lukeneita erikoistuneita lääkäreitä. Itselläni on ollut erilaisia hermopinteestä johhtuvia kipuja yli 15 vuotta yhteensä. Mutta Tsemppiä sinulle ja  taistele oikeuksistasi t:juki 02
Diagan. M89.0 CRPS2 EXTREMITATUM INFERIOR L.DX
M48.0. Stenosis lateralis LIV/V Statua post.laminotomia et foraminotomia LVIdx delibedetio
F32.1-2 Keskivaikea/vakava debressio

Kroonikko

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #21 : Marraskuu 15, 2009, 23:27:41 »
Moi.
 Siis mikä tuo kipuloma on??? Sanan ymmärrän mutta onko sellaista oikeasti mahd saada?? Missä? Olen tällä hetkellä todella loppu tähän elämään. Kivut nyt niin kamalat. En muista milloin olen nukkunut kunnolla. Nytkin pelkään taas tulevaa yötä. En uskalla mennä sänkyyn, kun tiedän mikä piina siellä alkaa. Puolisen tuntia nukun ja sitten sätkähdän kipu kramppiin. Ja se on kyl niin kamalaa. Otin just 20mg oxyn ja 4mg cirdaludia. Kohta saan ottaa vielä oxynormin. Jotenkin tuntuu turhalta noita syödä kun kipu tulee kuitenkin. Mutta, kuten minun lääkäri sanoi, että mieti millainen kipu olisi jos et ottaisi yhtään lääkkeitä.. Lohduttavaa.
Tulipahan valitusta tähän alku yöhön, mutta tältä tuntuu nyt. Hyvää yötä kaikki rakkaat sisaret ja veljet täällä  :nukkuu:
 -kroonikko-

juki 02

• Klubilainen.
« Vastaus #22 : Marraskuu 16, 2009, 14:56:29 »
Hei nimim. Kroonikko. Tunnen aivan samanlaisia kramppeja kuin sinä. Ainakin luulisin niin, ns suonenveto on leikintekoa näihin verrattuna. En huomannut sinun diagnoosiasi, mutta taitaapa olla jotain selän hermovaurioita. Itselläni on hermojuurivaurio 4/5välissä ja sen myötä tuli CRPS2 diagnoosi. Kipuja ei saa  pois millään ja viime aikoina on Diapamia mennyt ihan riittävästi. En saa silläkään kunnolla nukuttua, mutta ei ketuta yöllä ihan niin paljon kuin ilman. Meillä joutuu vaimo lähtemään aikaisin työhön, joten edes hänen pitää voida nukkua yönsä. Jos keksit kivun poistoon jonkun konstin niin laitapa tietoa tulemaan. Itse en ole keksinyt, eikä ole hoitava lääkärikään sitä vielä keksinyt. Eletään toivossa, että meillekin jostain lisää kivun lievitystä joku löytäisi t:juki 02
M48.0. Stenosis lateralis LIV/V Statua post.laminotomia et foraminotomia LVIdx delibedetio

Kroonikko

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #23 : Marraskuu 17, 2009, 15:13:53 »
Hei Juki. minulla todella on myös laajat hermoratavauriot. Selkää leikattu yht neljä kertaa. Eka leikkaus oli 2001 ja viim 2006. Kipu helvettiä ollut nyt 11 vuotta. Pullistuma leikkaus oli ekana silloin ja silloin huomattiin että välilevyt murtuvat. Rakennettu kaksi kertaa uusia välilevyjä jotka ovat puolessa vuodessa murtuneet   :'(. Kipu on todella niin kamala välillä. Nyt just pääsin sängystä ylös. Yöt on pahimmat.Samoin sinulle, että jos keksit kipuun jotain mikä auttaa, niin mielellään kuulisin sen  :)
Tsemppiä sinullekin kipujesi kanssa
-Kroonikko-

sisko

• Newbie
  • *
    • Blogi - Sairaan satuiluja
« Vastaus #24 : Joulukuu 14, 2009, 18:04:03 »
Voi kyllä. Kivuliaampina kausina mikään unimäärä ei tunnu riittävän. :-\
Sattuma on vain huono selitys päämäärälle.

kultapiisku-46

• Newbie
  • *
« Vastaus #25 : Tammikuu 22, 2010, 19:03:31 »
Hei kaikille!
Täällä olisi yksi joka haluaisi nukkumalla kipua karkuun myös.Mutta ei se todellakaan vie minulta kipuja pois.Vaikka kuinka pakenisin nukkumaan.Kyllä mä pystyn nukkumaan noin.5-6 tuntia ilman kipuja.Mutta sitten mä herään selkäkipuun ja jäykkyyteen.Olen todella aamuyöstä kovin kivulias.Mutta se vaan pitää mun kärsiä.Kun muu ei auta.Olen huomannut,että paikallaan seisominen pahentaa selkäkipuani lisää vaan.Paikallaan istuminen taas tekee samaa.Ei voi olla kuin liikkeessä kokoajan.Lopetin työtkin kun jouduin istumaan niin paljon paikallaan huonolla tuolillakin vielä.Ei ollut mulle tehty tuoli ollenkaan.Nyt vietän aikani kotona vaan.Joudun juoksemaan jatkuvasti kipujeni kanssa lääkärissä.Mutta ne määrää niin huonoja kipulääkkeitä.Että niistä ei ole mitään apua mulle.
Tänään olin selkäröntgenissä.Maanantaina saan jo vastaukset kuvista.Mutta tietenkään siellä ei ole mitään vikaa.Mistä nämä kivut oikein johtuvat?Kuukauden olen potenut selkääni.Ei ole ennen ollut selkä kipeä.Mun isälläni oli huono selkä ja nyt veljelläni ja mulla myös.Onko tää joku sukuvika sitten?Ei tässä jaksa odotella parempia päiviä ollenkaan.Yöt menee usein miten selkää särkien.Kamalat kivut aamuyöstä todellakin.Niskakin on aika jäykkä ollut vuoden ajat.Jännitysniska mulla on.Olisko teillä mitään neuvoja antaa mulle.Miten kestää kivut tästä maanantaihin saakka?Epätoivoinen todellakin ja ehkä myös masentunut kipuihin jatkuvasti :kahvee:  :hoiva:

helpotti

• Newbie
  • *
« Vastaus #26 : Helmikuu 18, 2010, 12:53:03 »
Muutaman vuoden olen itsekin  kärsinyt kivuista(kovista) päivällä ja yöllä. Ensin todettiin niskassa hermopinne 6-7 nikaman välissä
sitten vasemmassa olkapäässä jotain hermovaurioita joka diaknosoitiin crps2. Vasen käsi rupes meneen aivan toiminta kyvyttömäksi,sormissa ei puristus voimaa polttava kipu päälaelta sormiin saakka. Sormet oli jo koppurassa ei niillä voinut  ottaa mistään kiinni kun ne ei puristanut ja koko kädessä valtava poltteinen särky. Yöllä joskus olin pyörtymis pisteessä kun heräsin,tuli jo pelko koko nukkumiseen. Tuli  leikkaus aika niskalle , en epäröinyt kokeilla sitä. Niska särky ja osa hartia särystä parani. Nyt on se kuumottava särky väliin olkapäässä ja hartiassa vasemmalla puolella. Mitään en juuri pysty tekemään,mutta se akuutti särky kun on pois on jo iso asia. On vain muistettava joka hetki ettei nostele maito tölkkiä raskaampaa. Onneksi myönteinen eläkepäätös pelasti. Kipuklinikka oli se pelastava enkeli minulle kun tuo diaknoosi tuli,alkoi kova kuntoutus ja  saatiin sormet toimimaan, ilman hyksin kipuklinikkaa olisin varmaan kohta liikuntakyvytön,kiitos osaavalle fysiatrille.Jumppani on tosi kevyttä luokkaa vieläkin kunto kohenee tosi hitaasti. Kävelen 2-3km kun ennen sairastumista juoksin kymmeniä maratoneja. Liika rasitus laukasee kivut,varovainen rsitus auttaa pärjäämän jotenkin. Tuo crps2 on inhottava sairaus kun se ei tahdo parantua. Toivon kohtalo tovereille kipujen helpotusta kun itse pärjäilen jotenkin. "helpotti"

juki 02

• Klubilainen.
« Vastaus #27 : Helmikuu 19, 2010, 18:02:41 »
Hei Overdose, samojen ongelmien kanssa eletään. Heräilen tai olisiko parempi sanoa nukahtelen yöllä lyhyitä pätkiä ja välillä olen kuin horteessa, eli kuulen kaikki ympäristön äänet ja koita maata samassa asennossa jossa on vähiten kipuja. Tämäkin päivä on ollut jatkuvaa makaamista välillä nukahdellen. Vaimo tuli töistä ja tunnnisti oireet heti koska totesi jo ovelta, taas tällainen päivä. Mutta me ei anneta muiden estää nukahtelemista silloin kun siltä tuntuu. Koitetaan nukahdella t:juki 02

mariamilla

• Jr. Member
  • **
  • Selkäpotilas v:sta 1967
« Vastaus #28 : Helmikuu 20, 2010, 22:49:04 »
 :'(Täällä myös yksi joka odottaa yötä, että saisi hetkeksi unohduksen kivuista. mutta viikon ajan on kivut aiheuttaneet painajaisia ja unissa minua vaivaa kova kipu jaloissa, näen unta, että yritän päästä kävelemään mutta jalkoja vääntää nilkoista niin ettei kävelystä tahdo siinä painajaisessa tulla mitään. Myös näen unta,että yritän rullaluistimilla luistella ja jalat väntyilevät ja  kipu on kova nilkoissa, ja usein sitten heräänkin siihen että kipu on todellista jaloissa ja hikimärkänä on yöpuku, toisinaan on peittokin märkä samoin aluslakana, mutta en jaksa vaihtaa kuivaa ylle,enkä peittoa vaihtaa, käännän sen ja kääriydyn petiin ja usein uni jatkuu siitä mihin jäi herätessä :o , Olen huoneessani laittanut patterinkin niin pienelle etten hikoilisi, mutta ilmeisesti se lonkan ja jalkojen / selän kipu on kuitenkin niin hallitseva että sen takia näen niitä kivuliaita painajaisia. Joskus on otettava kipulääkettä yöllä yleensä otan sirdaludin koska Oxycontinia ei voi ottaa kuin sen 12 tunnin välein.
On se vain niin kurjaa kun ei ole yön eikä päivän rauhaa kivuista. Minullakin on yöksi uni-ja kipulääkitys ja päiväksi myös mutta kuitenkaan ei juuri kivutonta aikaa silti ole >:( Joskus tulee voimakkaana kiusaus lopettaa koko juttu, ottaa niin paljon lääkettä ettei enään tarvitsisis herätä, mutta joku voima se kuitenkin estää ryhtymästä niin toivotomaan tekoon, ja nyt tässä on aika tropittaa itsensä ja ryhdyttävä painajaisten kanssa yön tunteja viettämään, aamulla on sitten kuin jyrän alle jäänyt mato, ja sitä sitten taas lääkkeillä yrittää saada jonkimoiseen kuntoon,että jaksaisi käydä sen verran ulkona ettei kävelykyky vain unohtuisi. Jos niin käy, niin mitä virkaa on elämällä sen jälkeen?? Sitä mietitään sitten kun se aika tulee, sillä alaspäin tämä meikäläisen kunto on mennyt aika nopealla vauhdilla viimeiset vuodet. Osteoropoosi pitää siitä huolen, vaikka lääkitys siihenkin on. Onneksi tämä talvi ei ole ollut liukas joten olen selvinnyt kaatumatta aika pitkään. Edellinen kaatuminen mursi vasemmalta puolelta kylkiluun vajaa vuosi sitten.
Kipu ainainen ystäväni ja viholliseni :(

juki 02

• Klubilainen.
« Vastaus #29 : Helmikuu 21, 2010, 11:55:40 »
Hei Mariamilla, me taidetaan olla kohtalotovereita tässäkin suhteessa. Minäkin näen unta useinä öinä, että kävelen ilman kyynärsauvoja, mutta aamulla totuus jälleen paljastuu. Toinen toistuva uni on autolla ajaminen, siihenkään en ole pystynyt yli kahteen vuoteen. Eletään vaan vaikka piruuttaan lauloi Irwin aikoinaan, kun sitä miettii niin siinä on sanomaa meille monille. Hyvää sununtaipäivän jatkoa t:juki 02