Kirjoittaja Aihe: Norspan  (Luettu 20223 kertaa)

Kroonikko

• Jr. Member
  • **
Vs: Norspan
« Vastaus #15 : Heinäkuu 19, 2010, 21:05:13 »
Kiitos Toppiska vastauksesta,
juu luulen että minun täytää myös taas lopettaa tämä laastari  :'( Durogesic laastarin olen unohtanut kokonaan. Muutama vuosi sitten minulla oli se. Hyvä idea. Juttelen ensi kerralla lääkärille siitä, mitä mieltä hän olisi vaihdosta siihen. Koska silloin ainakaan siitä ei tullut mitään iho ongelmia.
-Kroonikko-

juki 02

• Klubilainen.
« Vastaus #16 : Heinäkuu 29, 2010, 17:54:41 »
kannattaako aivan  nyt kysellä Durodesig laastareita, kun jotkut tolvanat ovat keksineet miten sitä voi käyttää huumaavana aineena ja joka ei vielä ennen tiennyt niin viimeistään eilen  se neuvottiin oikein lääkärin suulla uutisissa. Minä tällaisena maalaistollona en olisi kyennyt sitä noin paattelemään. Paras koittaa saada lääkäri vakuuttuneeksi siitä , että niitä ei käytetä väärin.  Suven sujumista t<.juki 02
Diagan. M89.0 CRPS2 EXTREMITATUM INFERIOR L.DX
M48.0. Stenosis lateralis LIV/V Statua post.laminotomia et foraminotomia LVIdx delibedetio
F32.1-2 Keskivaikea/vakava debressio

Toppiska

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #17 : Heinäkuu 29, 2010, 19:55:25 »
No tietysti tää kohu tuli taas täälleen pahaan aikaan, mutta kyllä siinä pitäs sitten pyydellä ns, satasen laastareita. Meikä kuitenkin käyttää 25mikron laastareita ja ne on jo tosi vahvoja. 12mikro oli mun aloitus annos.
Oon hiukan ihmetellyt että miten ja ´mistä ne kuopion laastarit on peräisin. Se respa kuitenkin on aika monen mutkan takana kun sitä lääkäri kirjoittaa.
Itse tykkään että toimii hyvin. Parhaiten tähän asti. Ei tietty kaikkea kipua vie mutta pitää kivun lähes siedettävänä. Ilman sitä en tekis muuta kun itkisin sängyssä.
Ärsyttää muuten tuo otsikointi aiheesta "tappaja huume" yms. Kyseessä kuitenkin kipulääke jota moni käyttää ihan muuhun kuin huumaus tarkoitukseen.
Q79.6, Q07.0, E05.0, G44.2, G43.9, R20.2, + astma,atopia,allergiat, yms yms yms..

VilleJuhani

• Full Member
Norspan -kipulaastarit
« Vastaus #18 : Lokakuu 28, 2010, 16:57:49 »
Onkos kellä noita käytössä? Mulla aloitettiin toissa päivänä 5 mikrog -laastarilla. Äsken lätkäisin käteen toisen. Meinaa kuvottava olo olla. Panacodit vaihdettiin siis noihin laastareihin paremman tehon toivossa. Tuo "pahoinvointi" on käsittääkseni yleinen sivuoire, mutta siitä en ole löytänyt tietoa, että meneekö se ajan kanssa ohi? Pliis, kertokaa kokemuksia...  :thumbsup:

VilleJuhani

• Full Member
« Vastaus #19 : Lokakuu 29, 2010, 12:26:21 »
No niin, täältähän niitä kokemuksia löytyi... Onhan se näemmä tuo hakukin olemassa...  :vihellys:

VilleJuhani

• Full Member
« Vastaus #20 : Marraskuu 04, 2010, 21:03:32 »
Aloitusannos oli siis minulla tuo 5 mg:n laastari. Siitä 10:iin. Sitten 10 + 5 mg laastarit yhtä aikaa. Nyt ekaa päivää 10+10 laastarit. Nämähän taitavat alkaa auttaa! Silleen jännästi pikku hiljaa... Lääkäri aikoi jatkossa kirjoittaa 20 mg laastareita, ei tarvii kahta pitää yhtä aikaa... Löytypähän mullekin joku joka toimii... Siis ei kivut hävinneet ole, mutta helpottaa huomattavasti.  :kahvee:

rane

• Terveyskeskuksen vahtimestari
  • Administrator
  • “Pain is only what you allow it to be” ― C. Clare
    • Tietoa ja vertaistukea
« Vastaus #21 : Marraskuu 04, 2010, 22:05:22 »
Hieno homma!  :thumbsup:  Monesti se menee niin että useita joutuu kokeilemaan ennenkuin löytyy sopiva. Voihan olla että joku toinen miedompi lääke siinä Norspanin rinnalla, veisi sen lopunkin kivun. Esim. minä boostaan Panacodia tarvittaessa Voltarenilla.
“We don’t even ask happiness, just a little less pain.” ― Charles Bukowski

M51.1 Prolapsus disci intervertebralis lumbalis residivans operata. Status post fractura columnae L II et III.
J45 Asthma bronchiale.
I10 Hypertensio arterialis.
H93.1 Tinnitus auris.

VilleJuhani

• Full Member
« Vastaus #22 : Marraskuu 06, 2010, 15:45:00 »
Ainakin mulle lääkäri sanoi, että Norspan -laastareiden kanssa voi ihan hyvin käyttää Sirdalud 4 mg x 3. Onko tuo nyt sitten varsinainen särkylääke vai pelkkä lihasrelaksantti ?

VilleJuhani

• Full Member
« Vastaus #23 : Marraskuu 19, 2010, 16:50:07 »
Nyt 20 mikrog:n laastarin (Norspan) rinnalla Sirdalud 4 mg x 3 ja tänään aloitettiin Lyrica 75 mg x 1. Meinaa huimata... Liekö kellään samanlaisia "yhdistelmiä" ??   :kahvee:

rane

• Terveyskeskuksen vahtimestari
  • Administrator
  • “Pain is only what you allow it to be” ― C. Clare
    • Tietoa ja vertaistukea
« Vastaus #24 : Marraskuu 19, 2010, 20:26:05 »
Se voisi tuo Lyrica tehdä tepposia jo yksinäänkin, saati yhdessä noiden kanssa. Ei ole kombinaatista kokemuksia, mutta Lyricasta on ketju täällä:
http://terveyskeskus.net/forum/index.php?topic=356.0
“We don’t even ask happiness, just a little less pain.” ― Charles Bukowski

M51.1 Prolapsus disci intervertebralis lumbalis residivans operata. Status post fractura columnae L II et III.
J45 Asthma bronchiale.
I10 Hypertensio arterialis.
H93.1 Tinnitus auris.

hmoilanen

• Newbie
  • *
« Vastaus #25 : Tammikuu 14, 2011, 09:41:25 »
mulle ainakin riittää 10mikrog/t vaikka olkapää ja selkä revenny kivun kanssa oppii elämään ja kannattais harkita liikuntaa kuntouttaakseen itseään varsinkin selkävaivaiset ja fysioterapeuttia makaaminen vain pahentaa asiaa kun lihakset veltostuvat ei mitään järkeä koukuttaa itseään vahvoilla kipulääkkeillä sit kun loppuu ne ni saatte kahtakauheemmat kivut viekkareista kaikki säryt ja suonenvedot johtuu itellä vain kuukauden tuo norspa ja sit mulle riittää alottamalla kivunrajoissa liikunnan helpottaa kummasti eikai ne kivut lähe jos vain makaa kotona ja syö kaikkia särkylääkkeitä henki menee pitemmän päälle ja nuppi sekoo.kaikilla kellä on sali/urheilu tausta tajuaa tän sanoman

Metu119

• Newbie
  • *
« Vastaus #26 : Huhtikuu 02, 2011, 20:58:09 »
Mulla menee 2 20mg Norspan laastaria ja 3 kertaa 0.4 Temgesic pillereitä,kun hajotin jalkani puissa kiivetessäni tolppakenkien kanssa kaataen puut ylhäältä alaspäin. Kumpikin jalka entisiä nivelrikko ja fibromyalgia diagnoosi. Laastarit ei pysy,kun jaloissa,kun niin rasvanen iho ja kun ei voi käyttää useammassa paikassa on jalat punaisia neliöitä täynnä joissa 0.5 sentin kohoumat.. Näin mennyt  kohta vuosi ja apteekeissa katsotaan,kun olisin syönnyt niiden eväät kun haen joka kolmas kk 10 askia norspania 550e omavastuu+ Temgesicit! Yritän pitää kunnosta huolta crosstrainerilla ja polkupyörällä,siks kai liian hyväkuntoisen näköinen tohon lääkitykseen.. Tsemppiä kaikille

VilleJuhani

• Full Member
« Vastaus #27 : Toukokuu 16, 2013, 10:52:21 »
Nyt ollaan jälleen siinä tilanteessa, että Norspanin mahd. aloitus on mulla ajankohtainen. Kun tuo Lyrica ajettiin alas, liian huono oli just se kivunpoistoteho. Tässä on muutama viikko aika itekin tuota miettiä ennen lääkäriaikaa. Ei voi muistaa, kumpi tehoaa paremmin, Panacod + Burana + Sirdalud ... vaiko sitten tuo Norspan. Jäispähän ainakin tablettien nieleminen vähemmälle. Ehkä alan liimailla noita laastareita, pitää tietenkin vielä lääkärin mielipide kuunnella. Ja eihän sitä tiedä, vaikka tyrmäis koko ajatuksen ...  :kahvee:

salosa

• Full Member
« Vastaus #28 : Toukokuu 17, 2013, 15:32:02 »
Mun taitaa tarvita jättää Norspan pois. Tykkäsin siitä kovasti, kun piti kivun tasaisesti poissa. Nyt alkaa ihottuma olla niin pahana ja kova kutina jo 3. päivänä, että ei voi viikkoa pitää.  Kai sitä täytyy siirtyä Temgesiciin.

satuo

• Klubilainen
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #29 : Toukokuu 17, 2013, 16:32:01 »
Niin. On nuo iho-ongelmat hankalia.
Olisi mukava kuulla kokemuksia sitten tuosta teemusta.