Kirjoittaja Aihe: Lääkkeiden purkaminen melkoinen juttu  (Luettu 41969 kertaa)

kinuski

• Ex-member
Re: Lääkkeiden purkaminen melkoinen juttu
« Vastaus #30 : Syyskuu 10, 2006, 13:18:59 »
Piipsu!!! Tuo kipuminä kolisee kun metrin halko minuun, kun se on juuri niin eli minä - kipuminä - sama ihminen mutta niin erilainen. Sen kanssa on toimehen tultava muttei sen saa antaa hallita, kuten minä luulin että olin ainiaaksi muuttunut, en edes ymmärtänyt että kipuminä on olemassa, kunnes toit asian esiin.

Diisa, oma intuitio on paikallaan, luotan itse vahvasti omiin tuntemuksiin, mutten aina tuo sitä julki vaikkakin pitäisi. sillä olen monesti mennyt väärään vain siksi että joku "viisaampi" sanoo/ehdottaa jotakin. Tämä lääkkeen purku juttu oli sellainen nuoralla tanssimistilanne, toisaalta pelästyin, toisaalta olin varma että näin on kohdallani tehtävä, kun aina määrättiin lisää ja veriarvot meni päin prinkkalaa ja pahaolo lisääntyi.

Olin karmeassa oravanpyörässä, nyt tukenani tämä lääkäri - mieliala heilahtelee vahvasti ja muutkin oireet häiritsevät mutta nekin osittain hävinneet.

Olen valmis tarvittaessa aloittamaan lääkitystä uudelleen, mutta vasta sitten kun minut kokonaisvaltaisesti huomioonotetaan, eikä kirjoitella pikadiagnoosin perusteella uusia reseptejä, ensin tutkitaan, keskustellaan ja mietitään tarvitaanko jokin aloittaaja miksi ja kauan...jne..

Nyt ei tarvitse hävetä itseään, tai lääkityksiään, minulla on nämä kivut ja olen oikeutettu saamaan parhaan hoidon mitä vain on, siitä en tingi enään yhtään. Minun ainoa elämäni ei saa mennä kuin kankkulan kaivoon siksi ettei löydy asiantuntevaa lääkäriä.

Huh, mikä paatos -  mutta noin minä tunnen.

tervehtien kinuski

Piipsu

• Full Member
  • Aina kannattaa yrittää.
« Vastaus #31 : Syyskuu 11, 2006, 19:02:09 »
Hyvä Kinuski :thumbup:
On totta että meillä jokaisella on tämä yksi elämä ja siitä minäkin päätin pitää tiukasti kiinni. Jokaisen päivän haluan elää vaikka kipuisenakin. Jatkuva tokkura ja horroksessa nuokkuminen oli kamalaa.
Johtuskohan tuo kipuminästä puhumiseni kaksosluonteesta ::) Usein ajatuksissani keskustelen sen toisen minän kanssa ;)
TOS, hypermobiliteetti, fibromyalgia, atoopikko

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #32 : Syyskuu 11, 2006, 20:07:48 »

Hienoa te joilla on tuo tsemppi päällä että olette saaneet lääkkeitä pois, itsestä tuntuu pahalle kun niitä on joutunut lisäämään  :-[ Vuodesta -04 tilanne on siis vaan mennyt huonompaan suuntaan jos lääketarvetta katsoo mutta paha sitä on vähentää jos kipu vaan lisääntyy. Hyvä kuitenkin tietää että ne voi myös lopettaa joskus sitten kun kipu ei niitä enää pakota ottamaan  :thumbup:
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

Piipsu

• Full Member
  • Aina kannattaa yrittää.
« Vastaus #33 : Syyskuu 11, 2006, 23:08:39 »
Kyllä ne kipulääkkeet ovat oikeassa paikassa tarpeen.  :)
Minun kohdallani vaan valitettavasti koetettiin kipulääkkeillä sammuttaa liekkejä ja jäi tarkastamatta missä palaa -tämä on valitettavan yleistä näillä nykyisillä terveyskeskuksen pikavastaanotoilla.
Tsemppiä Sonny myös sinulle :thumbsup:
TOS, hypermobiliteetti, fibromyalgia, atoopikko

kinuski

• Ex-member
« Vastaus #34 : Syyskuu 14, 2006, 17:49:35 »
 :thumbsup: Voi Sonny, ei tässä paljon aikaa ole kun itselläni vain lääkkeet ja kivut lisääntyi, silloin niitä on otettava jos ne helpotusta ja elämänlaatua parantaa..minun kohdalla alkoi tökkiä kun aina tuli uusi oire, johon ei ed. lääke tehonnut. Ja nyt muistin että olisi pitänyt olla yhteydessä lääkäriin tänään kun veriarvoja taas tsekataan, mutta unohdin  :vihellys: ja se on kyllä aika kumma juttu.  Mitähän se lääkärikin ajattelee, hitsi. Mutta kun ei päällimmäisenä ajatuksena ole kipu, unohtaa jo pikkuhiljaa lääkkeet ja lääkäritkin ja vuosia kun on tämä kierre ollut päällä niin omituiselta tämä tuntuu.

Ja kuulehan Piipsu, olenko saanut nyt selätysvoiton tuosta kipuminästäni??? miltä nämä jutut kuullostaa?

Aika vekkuli ajatus tuo sinun keskustelu sen toisen minän kanssa, vetää suunpieltä hymyyn ja toisaalta pistää miettimään että juttelenko minäkin??? :) pitänee seurailla omia ajatuksia kenen kanssa juttelen. ;D

Eli niin on taas yksi päivä valjennut ettei yhtään lääkettä mene, ei yhtään neljään päivään. Ahdistusta on kovasti mutta muut oireet ovat aika hyvin hävinneet, olisiko henkistä tuo ahdistus - tiedä häntä.

Eilinen meni, tänään on tässä ja huomista en jaksa miettiä, toivon vain että onnen tähteni seuraa minua ja myös teitä täällä.

kinuski

• Ex-member
« Vastaus #35 : Syyskuu 18, 2006, 17:21:47 »
 :'( Sain akuuttiiin tulehdukseen tulehduslipulääkettä ja aloitettiin uudet lääkkeet. Se kun tuli sitten salama kirkkaalta taivaalta ja oli kamalaa, ihme että hengissä olen. tuntui kuin kaikki hermosäikeet olisi vastaanottaneet kipua. Hyvä luoja!!!

Joten saas nähdä miten kauan jatkan näillä lääkkeillä, siltikin oli hyvä että kaikki purettiin, nyt oli hyvä alottaa puhtaalta pöydältä vaikkakin katselen tuota lääkekasaa taas silmiäni pyöritellen. :o

Kiitti kun mukana olitte tuon hyvän vaiheen, nyt sukelsin taas kipujen hel....iin. ei kyllä vielä masenna ja toivottavasti ei tulekaan sitä.

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #36 : Syyskuu 27, 2006, 12:37:52 »

Täällä yksi surkimus tänään. Olen nyt ollut ilman Tramadolia viidettä päivää ja olo on ollut kuin piiitkässä kankkusessa koko tuon ajan  :-[ Ei enää osaa sanoa mihin sattuu, ihokin tuntuu kipeältä. Huimaa edelleen vaikka aikaa on kulunut jo näin kauan, eipä käy kateeksi heitä jotka ovat jättäneet useamman lääkkeen pois kun yhdenkin kanssa on tällainen vaiva. En tiedä edes onnistuuko elämä ilman Tramadolia, mutta en sitä haluaisi jatkossa käyttää koska se vaikuttaa niin paljon kaikkeen elämässä, mm. autolla ajoon. Olen nyt lymynnyt kotona 3 viikkoa, eli sen ajan mitä olen tuota lääkettä käyttänyt ja alkoi hermot mennä. Toisaalta jos kivut jatkuu niin ei sekään helpota oloa, eli pattitilanne  ???

Jaksuja kaikille tämän asian kanssa kamppaileville  :thumbup:
J45.8  Asthma bronchiale

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #37 : Syyskuu 27, 2006, 14:52:57 »
Hei.

Kova juttu jättää Tramal pois, saitko mitään tilalle, tai lopetetaanko se ihan niinku seinään?

-Minä en taitais pystyä siihen, kun Tramal on mun toinen lääke Panadolin lisäksi, enkä pärjäis millään.
-On kyllä usein käyny mielessä, ett oisko joskus mahdollista siitä päästä  :-\

Mietin sitäkin, että onko jo rippuvuus se juttu, että  pääsiskö senkään takia siitä, kun luulen että sivutuotteena tulee ärtymystä ym mukavaa. :-\- vai tuleeko se siitä?
Kipuihin mulle Tramal on välttämätön.

Sonny, sinulle lujasti tsemppiä, että selviät kunnialla  :vrolijk_26:

t.diisa
Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
- F.R. Laing

kinuski

• Ex-member
« Vastaus #38 : Syyskuu 27, 2006, 14:59:46 »
 :hoiva:Heippa Sonny!

Tiedän tunteen missä elelet, täällä kuitenkin ollaan ja tsempataan sinua. Monenlaisia oireita lääkkeen jättö tuo tullessaan ja ei ole helpoimmasta päästä, ei kivut, ei purkaminen. Toivotaan että tilnteeseesi löytyy ratkaisu. Ptkään oireet kyllä kestivät minullakin ja kestämistä oli paniikista ties mihin, mutta tuli päivä jolloin ne olivat hävinneet.

Jaksa jurnuttaa vain, usko että päivä päivältä ehkä helpottaa. Täältä sulle  :hali: ja paljon voimia.

Kinuski

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #39 : Syyskuu 27, 2006, 23:31:16 »

Kiitti tsempeistä, hengissä edelleen  8) Kysyit diisa tuosta lopetustavasta ja kyllä, lopetin sen aika lailla seinään. Syynä lähinnä se että mulle oli määrätty 150 mg:n nappeja ja niitä ei saa puolittaa, eipä siinä paljon silloin ole vaihtoehtoja kuin lopettaa vaan. Kaksi päivää tein niin että otin vain tuon yhden napin, sitä ennen olin ottanut 2x päivä. Nopsaan tuo riipuvuus tulee, ei tee mieli tätä kuuria toistaa, pakko saada avuksi miedommat annokset jos vielä joudun Tramadolia jatkossa käyttämään. Tuo 150 mg:an tabletti tuntui alkujaankin suurelta annokselta koska en ollut ennen tuota lääkettä käyttänyt, vaan täytyy sanoa että kyllä se aika hyvin tehosikin. Nyt menee Panacodia kuin leipää, ei tässäkään mitään järkeä taida olla  :o
No, pahin on kuitenkin takana, kiitokset teille vielä myötäelämisestä, se antaa kummasti potkua  :hali:
J45.8  Asthma bronchiale

kinuski

• Ex-member
« Vastaus #40 : Syyskuu 28, 2006, 11:21:26 »
Alku aina hankalaa, mietin taas kerran minkälaiseen kierteeseen sitä ihminen joutuu lääkeiden takia, jonkun pitäisi olla oikeasti silloin tukena kun lopetetaan rankkaa ja pitkäaikaista lääkitystä. Pitäisi olla sellainen tukipaikka jossa nämä asiat osattaisiin hoitaa ja apu löytyisi läheltä. Ja ei uutta lääkettä vaan tukea siihen miten yksin ja avuton sitä on kaikkien oireiden ja ajatustensa kanssa, jossa joku ymmärtäisi.

Hyvä että pahin ylitetty, Sonny.
 :vrolijk_26:kinuski

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #41 : Syyskuu 29, 2006, 15:38:15 »
näin on, itselläni nyt dolmed eli kovaa kamaa, pelkään vier.oireita, joskin näyttää siltä että pitkään joudun tätäkin myrkkyä ottamaan. eli jos joutuu lopettamaan tai vaihtamaan toiseen lääkkeeseen se pitää tehdä todella hitaasti ja vähitellen annosta vähentämällä vier.oireiden välttämkseksi. kun olin syönyt n. 4 v putkeen temgesicia ja lekuri ei suostunut uusimaan reseptiä sain kauheat vier.oireet jotka kesti yli 2 viikkoa, se oli aivan hirveetä. sekä fyysinen ja psyykkinen kankkunen. tuntui kuin pää repeisi ja pinna oli tosi tiukalla, hiki valu norona ym.valitettavasti kaikki opioidit aiheuttaa riippuvuutta, ei sille mitään voi. vaan mielummin oon riippuvainen kun kärsin kivuista.

salosa

• Full Member
« Vastaus #42 : Lokakuu 01, 2006, 19:34:10 »
Hei kohtalotoverit!

Ymmärrän tilanteenne täysin.

Minulla uusi työterveyslääkäri puuttui lääkemäärääni ja sanoi, että pitää tehdä jotain. Käytin Tramadol 50 mg 6 tab. päivässä ja 6-8 tab Panacodia. Lisäksi  Trexaln (solunsalpaaja) Limbitrol (vastaa Triptyliä) ja Tenox nukahtamislääkettä. Lääkäri ihmetteli, etten näyttänyt aivan pilvessä olijalta.

Nämä kaikki lopetettiin ja tilalle tuli Lyrica  pikkuhiljaa annostusta nostaen ja cymbalta 60 mg sekä Trexan nostettiin 20 mg viikko.

Tämän muutoksen tein n. 3 viikkoa takaperin. Kaksiviikkoa olin kamalassa krapulassa ja pilvissä tai jossain. Viime viikolla lopetin uudet lääkkeet ja palasin pelkkään Pancodiin. Tramadoliin en ole koskenut. Tenoxin otan yöksi.

Varmaankin se, että lopetin vanhan lääkityksen ja siirryin suoraan uusiin teki sen hirveän olon, jota en kestänyt.
Olen sairaslomalla. Töihin en olisi pystynyt, enkä pystynyt kotonakaan tekemään mitään. Olin vähän aikaa ylhäällä ja taas petissä. Nyt viikonvaihde on jo ollut huomattavasti parempi.

Yrittelen taas pikkuhiljaa aloittaa tätä uutta lääkitystä.
Vieroitusoireet Tramadolista ovat varmasti ohi. Nyt vain on kestettävä uusien lääkkeiden sivuvaikutukset.

Tsemppiä kaikille!

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #43 : Lokakuu 01, 2006, 22:32:42 »

Salosa, aikas kamalaa sinullakin  :o Minullahan oli tuo Tramadol jostain älyttömästä syystä määrätty 150 mg: nappina, eli sama annos kuin sinulla mutta vain kaksi kahdesti päivässä annosteltuna. Sepä oliki sitten hanakala lopettaa. Aivan sama krapulainen olo siis minulla joten lienee johtui meillä molemmilla tuosta Tramadolista, yök.
Nyt olen täällä aika kipeänä ja lyön itseni kanssa arpaa otanko yhden Tramadolin vai en, ei kyllä haluttais niitä viekkareita enää ottaa uusiksi. Yritän siis kärvitsellä pelkällä Panacodilla, on tää touhua  :-[

Tsemppiä kaikille  :vrolijk_26:
J45.8  Asthma bronchiale

rane

• Tekninen tuki (EVP)
  • Administrator
  • “Pain is only what you allow it to be” ― C. Clare
    • Tietoa ja vertaistukea
« Vastaus #44 : Lokakuu 01, 2006, 23:51:58 »
Lainaus
Nyt olen täällä aika kipeänä ja lyön itseni kanssa arpaa otanko yhden Tramadolin vai en, ei kyllä haluttais niitä viekkareita enää ottaa uusiksi.
Tuttu tunne. Sylettää se paketti tuolla lääkekaapissa. Pelkästään katsottuna.  :-\
M51.1 Prolapsus disci intervertebralis lumbalis residivans operata. Status post fractura columnae L II et III. (luudutusleikk. jälkitila, L2-L3 nikamien murt. jälkitila)
J45 Asthma bronchiale (astma)
I10 Hypertensio arterialis (kipuper. verenpaine)
H84 Kuulon meluvamma
H93.1 Tinnitus auris