Kirjoittaja Aihe: Lääkkeiden purkaminen melkoinen juttu  (Luettu 39449 kertaa)

pimu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 111
Vs: Lääkkeiden purkaminen melkoinen juttu
« Vastaus #60 : Elokuu 10, 2017, 14:36:25 »
Minun mielestä lääkäri puhui että Tramal pitäisi saada pois. Sen kyllä haluaisinkin pois kun tuntuu ettei se auta mitään, hikoiluttaa vaan!
Mulla on vaan itselläni sellainen viha-rakkaussuhde tuohon Lyricaan.  :doh:
Luulen kyllä että on pakko alkaa nostaa sitä Lyricaa takaisin, ei vaan pärjää ilman sitä.
Voiko Lyrica vaikuttaa mielialaan näin voimakkaasti kun tuntuu että kaikki on ihan yhdentekevää nyt kun olen saanut annoksen melkein pois. Ihan senkin vuoksi tuntuu että on aloitettava uusiksi. Ei tunnu elämä enää aamusin sen vertaa mukavalta että viitsisi edes nousta ylös! Sellainen mega-vatutus päällä kokoajan.  :sadattelu:
Ei tapa mutta kiduttaa

hiker

  • Global Moderator
  • ******
  • Viestejä: 1571
  • I'm Okay. My biggest lie.
Vs: Lääkkeiden purkaminen melkoinen juttu
« Vastaus #61 : Elokuu 10, 2017, 23:12:13 »
Valitettavasti vieroitusoireet voivat näkyä myös mielialan heilahteluina samalla monen muun oireen kanssa. Mitä hitaammin (vuosi) purku tehdään sitä vähemmän on vieroitusoireitakin. Onko sinulta pudotettu Tramal jo pois ja pantu Lyrica samaan putkeen? Minulla psykiatrini ei pidä yhtään tramadolista, jota olen käyttänyt jo vuosia. Itsekin haluaisin sitä ainakin kokeilumielessä purkaa, mutta psykiatri ei suostu purkamaan juuri noiden mahdollisten mielialaoireiden takia.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

Peikko

  • Klubilainen
  • ******
  • Viestejä: 2533
  • :)
Vs: Lääkkeiden purkaminen melkoinen juttu
« Vastaus #62 : Elokuu 11, 2017, 03:55:38 »
eipä sillä Tramalilla mitään tee, jos se ei kerran auta sinulle yhtään,
silloin pitäis saada joku toimivampi lääke Lyrican kaveriksi.
Juttele vielä lääkärisi kanssa.
rikki niskasta varpaisiin

geofox

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 51
  • Writing my own hymn
Vs: Lääkkeiden purkaminen melkoinen juttu
« Vastaus #63 : Marraskuu 02, 2017, 10:00:55 »
Tänä vuonna on ollut trendinä ns opiaattipaniikki, joka ajaa lääkärit purkamaan vahvat kipulääkkeet pois tai minimiin. Itse en ole vielä joutunut moiseen. Sivusta olen seurannut montaa vaikeaa tilannetta, jossa potilaalle ei ole tarjottu vaihtoehtoista tapaa toimia kivun kanssa. No tämä aiheuttaa sen että se lääke haetaan kaapista kun ei enää kestetä. Mikäli lääkkeitä on vielä jäljellä. Ilmeisesti kaikki paniikki johtuu jenkkilästä, jossa on paljon opiaattien liika- ja väärinkäyttöä. Toki Suomessakin lääkäreiden täytyy olla valppaana estämään lääkkeiden väärinkäyttö, mutta on aika loukkaavaa jos jokaista potilasta siitä epäillään. Hienoa on lukea myös hyvistä tuloksista alasajoista  :thumbsup: . Silti olen valmis taistelemaan kipulääkkeiden puolesta jos joku lääkäri lähtee niihin kajoamaan.

Itse olisin enemmän peloissani lääkkeiden yhteiskäytöstä kuin opiaattien käytöstä yksinään kivunhoidossa. Itsellänikin oli viime vuonna sellainen cocktaili että olisin tarvinnut dosetin kun oli vaikea muistaa mitä pillereitä olin ottanut. On huomattavasti turvallisempi olo tällä suppeammalla määrällä.
Tyypin 1 diabetes, fibromyalgia, CRPS1, dupuytrenin kontraktuura, nikama/välilevysairaus hermojuurioireistolla, TOS(?), masennus ilman psykoottisia oireita..

hiker

  • Global Moderator
  • ******
  • Viestejä: 1571
  • I'm Okay. My biggest lie.
Vs: Lääkkeiden purkaminen melkoinen juttu
« Vastaus #64 : Marraskuu 03, 2017, 00:57:56 »
Minulla on jossain vaiheessa ihan omasta halustani tramadolin vieroitus, mutta se jossain vaiheessa voi olla hyvinkin kaukana. En tiedä syönkö sitä jo aivan turhaan muiden lääkkeiden kaverina. Olen syönyt sitä jo niin monta vuotta, että vieroitus on tehtävä kunnon ohjeilla ja seurannassa. Ensin pitää kuulemma saada tuo päänuppi tasaisemmaksi ennen kuin edes mietitään vieroitusta.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö