Kirjoittaja Aihe: Lääkkeiden purkaminen melkoinen juttu  (Luettu 42992 kertaa)

Jykä

• Jr. Member
  • **
Re: Lääkkeiden purkaminen melkoinen juttu
« Vastaus #15 : Elokuu 27, 2006, 14:48:18 »
Moikka!
silloin kun mulle laitettiin stimulaattori, ni sain siitä niin suuren avun, et lopetin kaikki lääkkeet kerralla. mulla oli silloin 30 taplettia päivässä erilaisia särkylääkkeitä. kukaan ei sanonut mulle ettei niin voi tehdä, kun ei kellekkään tullut mieleenkään et sellaista menisin tekemään.

-kaks viikkoa kitusin sängyn pohjalla oli koko ajan hirvittävä olo. kahdenviikon päästä menin lääkärille ja hän sanoi sen olevan vieroitus oireet. sen jälkeen otin yhden DOLMED tapletin ja heti kun se allko vaikuttaa, ni huono olo oli poissa. silloin ymmärsin ne puheet mitä on kuullut vieroitusoireista narkkarien yhteydessä. sillä hetkellä tunsin itteni todella narkkariksi kun olin niin riippuvainen. heippa kaikil! -jykä-

saskia

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #16 : Elokuu 27, 2006, 17:41:00 »
Jykä, näin minäkin oletin. Tosin en lopettanut lääkkeitä itse, mutta kysyin sitä heti yliopistosairaalassa neurokirurgilta, joka tämän laitteen asensi. Hän kehotti minua puhumaan lääkkeistä keskussaairaalani kipupoliklinikalla, kun menen sinne. Eihän lääkkeitä suinkaan lopetettu; Neurontin aloitettiin vasta stimulaattorin asennuksen jälkeen ja sehän sitten myöhemmin muutettiin Lyricaksi. Aika pian totesin myös, että vaikka stimulaattorista suuri apu onkin, niin se on silti hyvin rajallinen.

kinuski

• Ex-member
« Vastaus #17 : Syyskuu 02, 2006, 18:10:37 »
 :vrolijk_26: Heippa  :)  Lääkkeet vähenivät, enään käytössä muutama pilleri ja tarvittaessa ensiapu. Mutten ole ottanut kipuun ylimääräistä helpotusta,. Viikko viikolta alan tuntea kehoni viestejä eritavalla, keho reakoi päälaesta varpaisiin, eli tietänette että meno on hurjaa ja vatsa ei tunnu kestävän sitä eli olen kuin jatkuvassa "vatsataudissa", oksentelen ja ripuloin, mutta siltikin voin jo paremmin.

On tämä kummallinen juttu, ja kelaan tätä jatkuvasti, mielikin on kirkastunut kun ed. kerran kerroin siitä paniikkihäiriö tyyppisestä oireilusta - se meni ohi mutta aina pukkaa uusi juttu... pienempi edellistä.

Kohta on leikkaus edessä ja jännitän miten käy lääkkeiden sitten, eri lääkärit eri kivut. Tuleeko ne takaisin mitkä nyt hävinneet ja uudet sen lisäksi.

Surullista on huomata minkälainen ihminen minusta tuli kipujen keskellä, äreä, masentunut, erakkomainen ja pläääääh..... tuntuu kuin verho aukenisi hiljalleen.

hengenahdistus on kyllä aikamoinen riesa, muttei siihenkään mitään nyt tällä hetkellä. Ja olen myös lopettanut polttamisen joten johtuneekohan siitä. Muutoksia on elämääni tullut, mutta nyt en vaivu alas vaan jaksan yrittää kun kivut edelleen vähissä.

Ihan itkettää kun illalla nukahdan ja aamulla herään kylläkin pari tuntia ennen kellon soittoa katselemaan aamukastetta ja kahvia keittämään, että voin olla nukkunut koko yön  kivutta ja aamullakin vielä. Kyllä käteni ristin ja näistä hetkistä nautin - kiitän.

Kiitti kun olette tukeneet, kyllä on käynyt monenlaisia ajatuksia päässä, mutten ole onneksi ikinä yksin ollut ja teitä täältä edelleen seurailen.

Halauksin ja kumarruksin   :hali: teille kaikille!

Piipsu

• Full Member
  • Aina kannattaa yrittää.
« Vastaus #18 : Syyskuu 04, 2006, 19:36:32 »
Onnea Kinuski :beer:

Jatka vain uudella tiellä älä moiti aiempaa "kipuminääsi". Parhaasi olet tehnyt.
Lainaus
Surullista on huomata minkälainen ihminen minusta tuli kipujen keskellä, äreä, masentunut, erakkomainen ja pläääääh..... tuntuu kuin verho aukenisi hiljalleen.

Toivoisin todella että kaikki kipulääkkeitä määräävät lääkärit todella ymmärtäisivät mitä seuraamuksia nämä kemikaalit aiheuttavat heidän omille potilailleen. Siis kiukkuinen, itkuinen ja lyhytpinnainen sekavasti asiansa esittävä potilas on monesti tämän "pikahoidon" kukkanen ilman omaa syytään. Minä ainakin luulin pitkään että vaivani paranee kun kiltisti syön minulle määrätyt lääkkeet. Kalliit oli minullakin oppirahat, mutta nyt tiellä kohti parempaa tulevaisuutta ajatus kirkkaana vaikka joskus kivun takia pätkiikin. :D
TOS, hypermobiliteetti, fibromyalgia, atoopikko

Tuuli

• Hero Member
« Vastaus #19 : Syyskuu 04, 2006, 20:08:37 »
Olet Kinuski tehnyt hienoja muutoksia elämääsi, joita ei todellakaan ole helppo tehdä! Hattua nostan täältä.

kinuski

• Ex-member
« Vastaus #20 : Syyskuu 05, 2006, 08:34:30 »
 :'( Tänään tuntuu tältä, kivut taas tulevat pienin erin, ja jännitän mitä tapahtuu. Tänään on näköjään paniikkipäivä, kädet tärisee ja maha on valtavassa jännitteessä. palsta on mulle niin tärkeä, vaikka välillä tuntui ettei mulla ole enään mitään sanomista kun tämä prosessi alkoi ja kaikki meni hyvin. No, hyvinhän se menee edelleen, mutta  vanhat merkit pelottaa. Piipsu kirjoitit hyvin "aiemmasta kipuminästäni", jäin miettimään asiaa - kolahti!

Nyt jälkeenpäin ajatellen kukaan ei koskaan kysynyt sivuvaikutuksista, esim. persoonan muutoksista, masennukseen sain uutta lääkkeettä jne....

Moninaisia ovat oireet, aina en tiedä mistä mikäkin johtuu. Lähden nyt kontrolliin, joka toinen viikko käyn siellä tai viikkottain.
 Vien tänään lääkärille tummanpunaisen ruusun, yhden vain - kuvatkoon sen piikit aiempia kipujani  ja kukkaosa ehkäpä minua tällä hetkellä. Tunnen että jotain hyvin merkittävää tämä ihminen tekee minulle, ja kuuntelee jotain muutakin kuin sanojani.

Hyvää jatkoa ja kiitos Tuuli kannustuksesta, sitä tarvitaan ja paljon.

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #21 : Syyskuu 05, 2006, 10:28:17 »

Kinuski, olet jo pitkällä urakassasi  :thumbup: Upeita asioita pohditte täällä ja tuo vertaus ruusuun sai minut sanattomaksi, niin osuva ja hieno se oli.
Voimia kaikille  :vrolijk_26:
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

kinuski

• Ex-member
« Vastaus #22 : Syyskuu 05, 2006, 16:57:29 »
Kiitos Sonny, hoksasin että KYLLÄ, olen jo pitkällä. Vaikka tuntuu että kaikki alkoi eilen.. Jotenkin nämä päivät ovat menneet välillä sellaisessa usvassa että huh, huh.
Ja huomaan täällä että päässäni ei ole järjellisiä ajatuksia, (8 ;Doiskohan joskus ollut?!?) vaan olen aivan ihastuksissani monesta kommentista joita täältä olen saanut aivan kun jokahetki hoksaisin itsestäni jotakin.

Taistelen joka päivä selvitäkseni, välillä paremmin, välillä nuo karmeat oireet vaivaavat heti aamusta ja pelkään niitä :-\.

Niin tuo ruusu - oli minulle symbolinen, se kosketti minua syvältä, en anna mitään ilman hyvin syvää ajatusta tai tunnetta, en osannut vain odottaa että lääkärinikin koki asian hyvin tunteella ja niin itkimme sitten molemmat :'(.

Ei ole helppoa olla minun tilalla, muttei kuulema myöskään lääkärin ole helppo lähteä tällaiseen - uusi yhteys taas.
Tuntuu että nyt  istun onnellisen tähden alla ja olen siitä iloinen.

Ja oikeesti, tämä jaksaminen on ollut helpompaa kun olette kannustaneet mua.

Voimia kaikille.

Kinuski

Hermanni

• Full Member
  • "Our Gud in heaven; If you exists - help us now!
« Vastaus #23 : Syyskuu 06, 2006, 17:25:08 »
"kinuski";

saat olla ylpeä itsestäsi kun olet jo tuossa vaiheessa.

Minulla todennäköisesti sama edessäpäin ja tiedän miltä se tuntuu, kaksi kertaa on jo yritetty mutta ne päättyivät ikävästi. Olen siis taas lääkkeiden vankina.

Tuosta aiheesta muuten vähemmän kirjoitetaan, miten lääkkeet vaikuttavat ihmiseen - ei nyt ihan niin että on "zombie" mutta kyllä vaikuttavat ja kielteisesti. Minäkin olen niin herkästi vihainen, ärsyynnyn herkästi, tarvitsen päiväunet ja unta huomattavasti entistä enemmän, mieliala on maassa niin syvällä kuin olla ja voi, ahdistus puskee, masennus ja paniikkireaktiot, hiki valuu solkenaan ja joskus väärissä paikoissa - kansalaiset katsovat että mikä tuokin lie "narkkari" vaikka ihan laillisesti syön näitä lääkkeitä ja kipupkl:n vahvistetuin määrin. En jaksa osallistua perhetapaamisiiin, synttäreille - tekosyyt on monesti taustalla - olen joskus niin loppu että en näe enää paljoa positiivisia asioita tässä elämässä. On ainoastaan yksi, ja siitä haluan pitää kiinni ylitse kaiken. Kukaan ei ole edes epäillyt työkykyäni, se on päivän varmaa että en tässä vaiheessa kykene mihinkään työhön; tulevaisuus avoin.
Voisin motivoitua vielä johonkin jos vain pääsisin eroon lääkityksistä. Se on pitkässä kuusessa...

Menestystä toivon elämällesi;

:thumbsup:
"WORD AGAINST ILLNESS CAN SOMETIMES BE VERY DIFFICULT - BUT I HOPE ALWAYS THE BEST TO EVERYONE"

kinuski

• Ex-member
« Vastaus #24 : Syyskuu 06, 2006, 21:40:38 »
 :vrolijk_26: Moi hermanni! Voi kuinka tutulta sanasi kuulostivat ja taas aukeni yksi mieleni porteista. Minäkin aloin erakoitua, en halunut sukujuhliin, en synttäreihin jne. Kaikki tuntui minusta väsyttävältä, liian ylivoimaiselta ja tuo ikuinen väsymys teki minusta monsterin. Olin aina huonotuulinen, ärtyisä, outo ihminen. Tunsin sen itsekin mutten jaksanut välittää - masennustahan siitä seurasi, kukapa sitä tietoisesti haluaa muuttu pas..pääksi.

Kiva kun laitoit ajatuksesi, sillä minuakin pelottaa kuinka kauan tämä kestää, mitä tapahtuu kun leikkaus koittaa kohta ja jään vuoteen omaksi - ehkäpä suren turhaan ehkä en - onnistunko sittenkään  :-[

Piipsu

• Full Member
« Vastaus #25 : Syyskuu 07, 2006, 22:00:13 »
Lainaus
Tuntuu että nyt  istun onnellisen tähden alla ja olen siitä iloinen.
:thumbsup:
Ihana että sinulle löytyi näin ihana oma tunne. Se on totta ja mahdollista yhä uudelleen. :beer:
Päivä kerrallaa vaikka takana on pelottavia kokemuksia, joiden ei halua toistuvan. Pelkäsin itsekin pitkään että kamalimmat kokemukset tulevat takaisin - nyt uskon että ne ovat muisto menneisyydessä.

Omista kokemuksista on se hyöty että todella ymmärtää miltä kohtalotoverista voi tuntua. Eletty elämä on oppitunti joka pysyy mielessä ilman tenttejä ja oppiarvoja. Tunteet ovat tosia ilman mittareita, siksi kai monesta niin pelottaviakin että ne jätetään käsittelemättä.

Kuvasin kerran omaa tuntemustani näin: Olen kuin vankina oman kehoni sisällä. Vain pieni möykky sisimpänä on se oikea entinen minä, jonka vielä tunnistin. Vain minä tiesin että olen yhä olemassa täällä kuoreni sisällä. Käsitin että kukaan ei voi minua enää tunnistaa tuon tärisevän, änkyttävän ja lyhytpinnaisen kuoren läpi. Enhän kyennyt edes ilmaisemaan sanoin itseäni muuten kuin omissa oloissa läppärillä kirjoittamalla - sisko korjasi vielä tekstinkin luettavaksi. Onneksi läheiseni jaksoivat rakastaa minua silloinkin. :)

kinuski

• Ex-member
« Vastaus #26 : Syyskuu 08, 2006, 19:29:03 »
Heippa!

Olipa kerran monta kivutonta päivää, mutta sitten eräänä yönä painajainen alkoi ja se yö oli viime yönä. Niin kurjalta tuntui, pelotti, raivostutti mutta yllätys itselleni en jäänytkään asiaa märehtimään, lääkkeet ei tullut edes mieleeni vaan lähdin töihin kuten muinakin aamuina lääkkeettömänä aikana. Iltapäivällä en pystynyt kävelemään, joten keskusteltuani lääkärin kanssa päädyimme akuutisti kovaan satsiin vain "tähän" hetkeen. Vaikken yöllä päässyt liikkeelle, en edes kättä liikauttaa tuntematta sellaisia kivun viiltoja että taju pois, en ajatellut lääkettä... Tässä muutos - aiemmin en muuta reittiä tiennyt. Ehkä joudun palaamaan entiseen ehkä en, toivon jälkimmäistä tietysti. Mutta tämä matka opetti minulle jotakin itsestäni, sellaisen asian ettei perusluonne näköjään häviä vaikkakin se jää kipujen alle, mutta ilmestyy takaisin ja silloin siä osaa vasta arvostaakin itseään.

Ennen pidin itseäni "huonona, surkeana", nuori ihminen erilaisissa kiputiloissa, muistihäiriöineen, kramppeineen - minähän sen ajatuksen itselleni loin, ei läheiseni.

Katson mihin matka johtaa, paineet tippui ainakin täällä viime yönä hurjasti ja ilma on raivoa täynnä, siitähän tuo viime yönä kertoi.
Tallaista tänään, sinnitellään eteenpäin. :vrolijk_26:

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #27 : Syyskuu 08, 2006, 21:50:46 »

Kinuski, noiden huonommuuden, epäonnistumisen tunteiden kanssa meistä täällä painii ajoittain aika moni uskoisin. Ei sille mitään voi jos joskus joudut lääkettä ottamaan kipuihin, nyt tiedät että pääset niistä myös eroon sitten kun se on ajankohtaista. Hyvin olet selvinnyt tähän saakka ja niin varmaan eteenpäinkin, sisua ja tahtoa ei puutu  :thumbsup:
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

Piipsu

• Full Member
« Vastaus #28 : Syyskuu 08, 2006, 23:31:16 »
Hyviä havaintoja :) :)
Mutta tämä matka opetti minulle jotakin itsestäni, sellaisen asian ettei perusluonne näköjään häviä vaikkakin se jää kipujen alle, mutta ilmestyy takaisin ja silloin siä osaa vasta arvostaakin itseään.

Ennen pidin itseäni "huonona, surkeana", nuori ihminen erilaisissa kiputiloissa, muistihäiriöineen, kramppeineen - minähän sen ajatuksen itselleni loin, ei läheiseni.

Katson mihin matka johtaa, paineet tippui ainakin täällä viime yönä hurjasti ja ilma on raivoa täynnä, siitähän tuo viime yönä kertoi.
Tallaista tänään, sinnitellään eteenpäin. :vrolijk_26:

Oman itsensä löytäminen on ihanaa kun kipuminän saa sinne selän taakse.
Minulla on nuo ilmanpaineen vaihtelut aiheuttaneet aina vain vähemmän oireita sitä mukaa kun olen tullut parempaan kuntoon. Eli nykyisin matalapaineen tulo tuntuu paikallisesti siellä missä vielä on oireita - kokovartalohorkka on jäänyt taakse.

Aiemmin jätin jo säätiedotusten katsomisen pois kun sen nähtyäni aloin jo pelätä kipumyrskyn riehumista. Enää ei poika kysy sataako viikonloppuna - nyt on parasta katsoa taas säätieteilijöitä. Ja nyt nukkumaan.

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #29 : Syyskuu 09, 2006, 17:44:31 »
hei.

Lueskelin noita kokemuksia lääkkeen purkamisesta.
Kerran kokeiltiin minullakin, ei, en pystynyt. Tramal ja joku muu lääke ei olisi sopinut yhdessä käyttää, siksi tramal yritettiin lopettaa vähitellen.
Olin itsekkin valmis siihen, kun jonkinlainen syyllisyys oli alitajunnasa sen käytöstä.
Sellainen muisto oli jäänyt jonkun kommentista mieleen

Tiesin jo aloittaessa, että väärä lääke yritetään lopettaa. kun ei mitään tullut tilalle. Kipu sai tilaa jyllätä.
Kai oli hyvä aikomus lääkärillä, mutta aika heikoin eväin lähdin kokeileen.

t.diisa

Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
- F.R. Laing