Kirjoittaja Aihe: Re: Noritren  (Luettu 16678 kertaa)

Sonny

• Klubilainen
Re: Noritren
« : Syyskuu 26, 2006, 10:10:19 »

Laitan tämän Noritren aiheen omakseen tuolta Triptyl keskustelusta, löytyy paremmin  ;)

Minulla kokeiltiin Triptylin jälkeen Noritrenia, ei mitään vaikutusta, mutta nyt täytyy muistaa että minulla ei tuota fibroa sitten ollutkaan vaan lihasreuma ja siihen vaikuttaa kortisoni. Noritrenista en muista mitään oireita kylläkään tulleen, mutten apuakaan.
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

Eliiza

• Hero Member
« Vastaus #1 : Syyskuu 26, 2006, 10:31:17 »
Moi.

Monenlaista on sullekin Sonny keretty kokeilla.
Monet aineet kokeillaan ja lääkäri on sanonutkin, että osittain noilla lääkkeiden sopivuudella voidaan myös diagnosoida tai siis määritellä, että mikä aiheuttaa kipua.

Mullahan on myös selkärangassa monessa kohtaa vikoja, joten niihin vaivoihin voisi tuon edellisen tekstin perusteella olla Triptylistä apua, vaikka sidekudossairaus olisikin lisänä.
Noritrenista en kyllä kokenut olevan hyötyä.
Kaipa se niin on, että kokeilematta ei tiedä, mutta kun... ei siis viitsisi aina vaan uusia kokeilla, mutta toisaalta kivut pitäisi saada hallintaan...  :-[

Laitan nyt tännekin tuon Triptylin tekstin, jossa noista kivuista mainitaan. Koko teksti löytyy   
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far01000  .

Triptyl
Lainaus
Kayttötarkoitus

Lääke lievittää depression eli masennuksen eri ilmenemismuotoja sekä masennukseen liityvää unettomuutta. Sitä käytetään myös hermostoperäiseen kipuun, fibromyalgiaan ja lisälääkkeenä erilaisiin tukielinten kipuihin. Triptyliä käytetään myös ehkäistäessä migreeniä ja lihasjännityspäänsärkyä.

Eliiza
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2006, 11:09:03 kirjoittanut Eliiza »
Diagnoosi - M45 Selkärankareuma, HLAB27-posit., spondylartroosi

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #2 : Syyskuu 26, 2006, 10:36:10 »
Minulle ei uskallettu aloittaa T, vaan alotettiin N, koska se pahentaa vähemmin vasodilatiivisia (sydän-verekierrollisia) oireita, mutta N aiheutti niitää myös. Nuo oireet tulee niskasta, välilevystä. N aiheutti minulla luihin ytimiin saakka olevaa palelua, kaasi taaksepäin ja nosti pulssia kohtauksittain jopa 130 saakka.

Eliiza

• Hero Member
« Vastaus #3 : Syyskuu 26, 2006, 10:46:17 »
Kokonaislääkitys ja oireet sekä taudit - siinäpä varsinainen soppa.
Siihen sitten yritetään etsiä helpotusta.

Kun yhtä lääkettä lisätään, niin mitä tehdään muulle arsenaalille. Tai kuinka se vaikuttaa käyttäjään, meihin  :o .

Helpotusta pitäisi saada kuitenkin jollain konstilla, koska töihin on yritettävä "täysin työkykyisenä" ensi tammikuussa, jotta tulisi edes jonkinlaista sosiaaaliturvaa parin vuoden jälkeen.
Tosin - onhan mulla vielä se valitus vakuutusoikeudessa, jolle toivon tietysti myönteistä päätöstä.  :thumbup:  :thumbup:
(en taas voinut pitää näppejäni erossa tuosta "täysin työkykyinen entiseen työhön" jutusta, kun olen näin hyväkuntoinen ja kivuton...)

Meni vähän sivu aiheesta, mutta...  ::)

Toivottavasti löytyy mullekin lääkkeet, jotta olen "täysin työkykyinen" tai edes osittain.

Eliiza
Diagnoosi - M45 Selkärankareuma, HLAB27-posit., spondylartroosi

Liana

• Jr. Member
  • **
Noritren
« Vastaus #4 : Maaliskuu 03, 2008, 20:55:33 »
 :vrolijk_26:
Onko Noritren aiheuttanut käyttäjälle verenpaineen (RR)nousua??
Itselläni on ollut normaalisti RR 120/60 ja nyt kun olen syönyt Noritreenia(35mg)kipukynnyslääkkeenä, on RR arvot 177/117.
Ei kuitenkaan otettu pois käytöstä, vaan ajatuksena lienee, että verenpaine tasoittuisi.
Olisi kiva tietää onko arvot laskeneet kauemmin käytettäessä?

Noritrenista löytyi ennestään tällainen ketju joten yhdistin kirjoituksesi siihen T. Sonny
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2008, 23:05:12 kirjoittanut Sonny »
Ystävät kuulevat mitä sanot, parhaat ystävät kuulevat mitä et sano.

Overdose

• Sr. Member
Vs: Noritren
« Vastaus #5 : Maaliskuu 03, 2008, 21:54:19 »
Olen käyttänyt Noritrenia ihan pienillä annoksilla (10 mg/vrk) kahteen otteeseen. Ensin migreenin estohoitona ja nyt kipukynnyslääkkeenä. Minulle tulleet sivuvaikutukset liittyvät lähinnä verenpaineen laskuun ja huimaukseen. Tosin minulla on luonnostaan verenpaine maltillisissa arvoissa.

Liana, toivottavasti sinun verenpaineesi alkavat laskea.  :thumbup:
"Toivon, että toivoa ois, ei anneta ikinä toivoa pois."
- Maj Karma

G35 MS-tauti
Q79.6 Ehlers-Danlosin syndrooma
Yliliikkujan blogi

OP

• Hero Member
Vs: Re: Noritren
« Vastaus #6 : Maaliskuu 04, 2008, 06:16:54 »
Mulla ei kanssa mtn vaikutusta Noritrenista.Lähinnä turvotti ja näkö hämärtyi. Nostettiin 10mg/vk. Söin 5vk ja jätettiin pois.
Selkää operoitu -96, -00 ja -05. Ei kuntoon. D2, uniapnea ym pientä.

Liana

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #7 : Maaliskuu 05, 2008, 16:36:10 »
Kiitti Sonny, olin katsovinani ketjuja, mutta silmät taitaa harittaa, kun löysin vain Noritrenia ja Triptyliä koskevan kirjoituksen.

Kiitos vastauksista  :)
Minulle Noritren vaihdettiin  Gabrionin tilalle, kun epäiltiin, että Gabrion aiheuttaa laaja-alaiset turvotukset kudoksissa, elimissä ja nivelissä.Turposinkin niin, että kengät ei jalkoihini menneet ja nilkat tuli niin kipeiksi, että en voinut kävellä.
Sydämen laajentuma todettiin ja epäiltiin senkin olevan kehoni nesteen aiheuttamaa.
Noritreni siis tilalle ja siitä tuli kohdalleni tuo RR:n nousu. Ei ole vielä laskusuuntainen ja syke on kaiken aikaa 86-99 välillä.
Nyt lopetettiin hormonilääkitys, jos se vaikka olisi syyllinen turvotukseen... mitähän seuraavaksi :(
Ystävät kuulevat mitä sanot, parhaat ystävät kuulevat mitä et sano.

satuo

• Klubilainen
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #8 : Lokakuu 17, 2012, 13:05:31 »
Nyt kun olis menossa Noritrenia hakemaan, ei sitä meidän pikku-apteekissa ollutkaan. No onneksi naapurista sitä saapi ja illalla sitä pitäis sittten saada.
Odottaisin ainakin, että Triptylistä poiketen ei olisi tuota pään huminaa ja korvien soimista.

virkopo

• Newbie
  • *
  • Hännätön ja hermokipuinen
« Vastaus #9 : Lokakuu 19, 2012, 19:31:57 »
Heips
itse olen sekä noritrenin sekä triptylin käyttäjä. Noritren aamulla sekä Trpityl illalla, molemmat nostamaan kipukynnystä ja lääkärin sanoin Triptyl nukuttaa enempi. Mitään haittoja ei kummastakaan ole ollut puolentoista vuoden kokemuksella. Ikävää näissä molemmissa on etteivät ole kela-korvattavia lääkekattooon, joka meni täyteen jo kesäkuussa ja noista sitten tarttee maksaa enempi
G54.4 Neuralgia regio plexus sacralis gravis cum dysfunctio

satuo

• Klubilainen
« Vastaus #10 : Lokakuu 19, 2012, 19:50:08 »
Riippuu lääkemäärästä.
Trptyl 25 mg sekä Noritren 50mg ovat normaalisti kela-korvattavia.
Jakouurretta ei ole. Saksilla olen tuon Noritrenin halkaissut... ei täysin onnistu...
Lääkäri ymmärsi, kun juteltiin tuosta kela-korvattavuudesta.

satuo

• Klubilainen
« Vastaus #11 : Lokakuu 20, 2012, 09:42:16 »
Ei tuosta Noritrenistä kyllä unilääkkeeksi ole...  :thumbdown:
Muutama päivä mennyt, ei kyllä pahemmin ole  haittavaikutuksiakaan....

virkopo

• Newbie
  • *
  • Hännätön ja hermokipuinen
« Vastaus #12 : Lokakuu 20, 2012, 13:09:49 »
Heips
Tarkoitin tuolla edellä kela.korvattavuudesta, etteivät kumpikaan Noritren taikka Triptyl maksa sitä 1,50 mitä muut lääkkeet.
Toki ne maksukattoon kuuluvat ja ovat silleen kela-korvattavia.
G54.4 Neuralgia regio plexus sacralis gravis cum dysfunctio

satuo

• Klubilainen
« Vastaus #13 : Lokakuu 23, 2012, 17:50:41 »
Noritrenillä jatketaan. Ilmeisesti kuitenkin kipukynnystä nostava vaikutus olisi tärkeää. Ja onhan siinä se mielialaakin kohottava vaikutus. Unen syvyys ja pituus pitäisivät olla myös listalla, vaikkei suoranaisesti nukahtamiseen autakaan.
Muuta haittavaikutusta ei ole, kuin kuiva suu ja metallinen maku suussa jatkuvasti.

tyttönen

• Jr. Member
  • **
  • Pieni mutta pippurinen!
« Vastaus #14 : Lokakuu 24, 2012, 19:39:24 »
Itse söin noritrenia isohkolla annoksella 75mg melkein 2-vuotta, kipukynnystä nostamaan. No ehkä kipukynnys nousi hieman, mutta eipä se hermosärkyä poistanut, ehkä auttoi hiukan. Mitään haittaa isompaa haittaa tuosta lääkkeestä ei tullut. Sykkeen se nosti, lepo pulssi oli melkein 120 mutta ajan kanssa siihenkin tottui. Lisäksi se kuivatti suuta, mutta siihenkin löytyy apua apteekista.  Minullekin sanottiin, että se parantaa unta, ei kyllä minulla niin toiminut :( Lopetin lääkkeen aika vauhdilla ja mitään vieroitusoireita ei tullut, onneksi.

Olen joskus vuosia sitten syönyt klotriptyl miteä migreeninestoon. Se väsytti ihan pirusti, toimi oikein hyvin unilääkkeenä. Kun lopetin lääkkeen vieroituisoireet oli ihan kamalat, uni katosi viikoiksi ihan kokonaan. Olin ihan zombi.  En tiedä olisko tuo klotriptyyli auttanut hermosärkyyn, ehkä. Tuolloin en vielä kärsinyt tästä paskasta.