Kirjoittaja Aihe: Efexor/Venlafaxin/venlafaksiini  (Luettu 37755 kertaa)

geofox

• Jr. Member
  • **
  • Writing my own hymn
Vs: Efexor/Venlafaxin
« Vastaus #30 : Joulukuu 13, 2017, 08:18:15 »
Mä en muista venlasta muuta kuin että mua vietiin piipaa-autolla sairaalaan kun olin ottanut normimäärät säännöllisiä lääkkeitä ja sitten 50 mg tramalin tarvittavana kipuun. Oireet oli raju pahoinvointi, huimaus, kylmä hiki. Päivystys päätteli ettei kyse ollut serotoniinioireyhtymästä mutta koska ei tiedetty varmaksi niin venla purettiin pois. Alkujaan se määrättiin mulle cymbaltan tilalle kipukynnykseen ja masennukseen. Mä kans luulen että tämä on parempi lääke jos potilas kärsii vain masennuksesta. Silloin ei oletettavasti ole käytössä moninaista arsenaalia muita lääkkeitä aiheuttamassa yhteisvaikutuksia.
Tyypin 1 diabetes, fibromyalgia, CRPS1, dupuytrenin kontraktuura, nikama/välilevysairaus hermojuurioireistolla, TOS(?), masennus ilman psykoottisia oireita..

elektra

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #31 : Tammikuu 29, 2018, 04:35:58 »
MIe oon nyt vähän kahen vaiheilla tän Venlan noston kanssa..vois kait sitä ottoo sen 37,5mg tän 75mg lisäksi niin jo tuossa varmasti näkkee aiheuttaako se lissää vauhtia. Nyt kun on se piikki (siis mielialan tasaaja Xeplion) ens viikon torstaina niin vähäsen tuntuu että ois lisävirtasta kun ei nukuta...

elektra

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #32 : Tammikuu 31, 2018, 19:49:14 »
Nonii..nuppinikkari sitte kirjoittaa miulle reseptit jotta nostetaan tätä Venlaa pikkuhiljaa siihe 225mg:hen jos ei tuu lissää virtaa. Miekkarin hoitsu sanoi jotta Venlalla on kuulema isommalla annoksella sitte tasaava vaikutus, saa nähhä sitten kuinka käypi. Toivotaan että ois moisesta lääkkeestä ees jottai apua!

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #33 : Tammikuu 31, 2018, 20:45:21 »
Mulla nyt on menossa ko lääke vaikeaan masennukseen annoksella 300mg/ pv.
Ja kyllä kaikista kokeilluista lääkkeistä tämä on paras: mieli on virkeämpi.
Kun vaan sais kivut kohtuulliselle tasolle, niin olisi vielä parempi mieli.
Kipu ruokkii masennusta.

Toivottavasti Elektralle passaa!  :thumbsup:

elektra

• Jr. Member
  • **
Vs: Efexor/Venlafaxin/venlafaksiini
« Vastaus #34 : Helmikuu 11, 2018, 21:37:52 »
jees..mie nostin sitä venlaa sen 37,5mg lissää siihe 75mg:hen. Ja eppäilen että se on syynä että vauhtia on tullut. EIkä sillä ollu kipuihin minkäänlaista vaikutusta. Jotenka tipautan sen takas tuohon 75mg:hen jos pysyis vauhti poissa!

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #35 : Huhtikuu 07, 2018, 19:34:27 »
Onko muilla aiheutunut Venlasta ummetusta?
Ainakin mulla se ajoittuu juuri sen aloittamiseen...  ~:/

peqzu

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #36 : Toukokuu 31, 2018, 08:18:08 »
Onko muilla aiheutunut Venlasta ummetusta?
Ainakin mulla se ajoittuu juuri sen aloittamiseen...  ~:/

Taisi aloituksessa olla samoja oireita, ja kai ilmavaivojakin.

On pari kertaa jäänyt 1-2 päivää ottamatta ja lyö kaularankahermoston aivan sekaisin. Jokainen, pienikin liike, tärinä tms. lyö todella kovia sähköshokkeja molempiin käsiin. Helpottaa jos saa kannateltua päätä.

Nämä oireet loppuu parissa- kolmessa tunnissa kun saa pillerin suuhunsa, ajattelinkin että tämän mahdollinen alasajo (lopetus) pitää ottaa hitaasti ja varman päälle...  :thumbsup:
Kaularangan spondyloosi ja hermojuuriahtaumat 3-4-5-6 välit, 1 väli korotettu titaanilevyllä. Rinta- ja lannerangassa välilevypullistumia ja rappeumamuutoksia.

mösjöö

• Ex-member
« Vastaus #37 : Heinäkuu 12, 2018, 18:52:48 »
Mulla menee enää murunen pienimmästä kolmentabunkapselista, olen ajanut alas hissukseen niin ei mainittavia vieroitusoireita ole ilmaantunut.  Olen käyttänyt Venlafaxiinia noin viisi vuotta, isoin sopivin annos oli 75 mg kerran päivässä, Joulukuusta alkaen se 37jne mg päivässä. Psykiatri oli annoksen alentamista vastaan, mutta itse niin halusin. :thumbup:

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #38 : Heinäkuu 12, 2018, 22:55:26 »
Muista potilaista saamansa kokemuksen ja arvailun kauttahan se lääkäri noita päätöksiään lääkityksestä tekee. Ei hän kykene sanomaan varmasti, että juuri sinä tarvitset edelleen lääkitystä. Minä tekisin saman kuin sinäkin eli kokeilisin ajaa hitaasti lääkkeen alas ja kuulostelisin, muuttuuko vointi oleellisesti.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

mösjöö

• Ex-member
« Vastaus #39 : Heinäkuu 13, 2018, 20:42:05 »
Niinpä, nyt jo kolmena aamuna ottanut venlaa vain murusen ...uni ainakin tulee helpommin illalla.

peqzu

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #40 : Heinäkuu 19, 2018, 13:15:29 »
Niinpä, nyt jo kolmena aamuna ottanut venlaa vain murusen ...uni ainakin tulee helpommin illalla.

Tuollain mäkin sen ajoin alas kun oli lääkkeet loppumassa eikä kelasta saanut apua, 150 mg alaspäin puolikkailla muutama päivä ja lopulta murusia.

Kun olin lopettanut, niin taisi viikko- pari mennä kun oli kuumana kuin hellankoukku pienestäkin vastoinkäymisestä, nyt vähän rauhoittunut ja hieman "putkikatseella" mennään omia asioita hoitaen, muista välittämättä.

Tämä on vakava asia monille, joilla ei ole rahaa eikä saa maksusitoumuksia. Useilla lääkkeillä voi olla surulliset seuraukset jos esim. joutuu pakon edessä lopettamaan kuin seinään.
Kaularangan spondyloosi ja hermojuuriahtaumat 3-4-5-6 välit, 1 väli korotettu titaanilevyllä. Rinta- ja lannerangassa välilevypullistumia ja rappeumamuutoksia.

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #41 : Heinäkuu 29, 2018, 14:59:33 »
Olen saanut venlasta avun ja haittoja ei ole ilmennyt.
Annos on 225mg. Täysi annos 300mg teki liikaa virtaan ja yöt oli levottomia. Nyt hyvä!  :thumbsup:

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #42 : Heinäkuu 29, 2018, 23:27:00 »
Hienoa satuo, että Venla on auttanut sinua!  :thumbsup: Joku lääke sentään yhteen ongelmaan niistä monista.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö