Kirjoittaja Aihe: Hermokipu :(  (Luettu 233310 kertaa)

Peikko

• Klubilainen
  • :)
Vs: Hermokipu :(
« Vastaus #525 : Syyskuu 23, 2016, 01:36:37 »
Jalkojen osalta voin kertoa,
että minulla on jaloissa oireita ollut jo vuosia,
mutta kuka viisas osaa kertoa,
mikä on selästä ja mikä kaularangasta  ~:/.
Ei kukaan.
Mutta onneksi voi palata jos ..
rikki niskasta varpaisiin

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #526 : Syyskuu 23, 2016, 11:06:12 »
Minä kuulin perjantaina että on ihan normaalia, etten tunne kahta sormeani. Sen kanssa pitää vain oppia elämään. Kun ei ole varsinaista kipua, ei tarvitse olla huolissaan. Olen pahasti hämmentynyt.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #527 : Syyskuu 23, 2016, 21:10:30 »
Tällaistahan tämä nykyään on!  :( Kaikki tules-oireet ainakin keski-ikäisillä naisilla tuntuvat olevan joko mitättömiä tai normaaleja, mielialaperäisiä tai vaihdevuosiin liittyviä vaivoja. Hoitona vain sopeutuminen ja hyväksyminen. Otan osaa Mintsi!  :hoiva: Minä ainakin koen vaikeaksi sopeutua ja hyväksyä, jollen tiedä, mistä on kyse.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

Peikko

• Klubilainen
« Vastaus #528 : Syyskuu 25, 2016, 19:51:32 »
aika usein on vastauksena myös ettei lääkäritkään kaikkea voi tietää.
kuka sitten  ~:/

Raihnaanen

• Jr. Member
  • **
  • "Elämä - rikas, rämä, mutta oma" - Ismo Alanko
« Vastaus #529 : Syyskuu 26, 2016, 11:18:28 »
Juu näinhän se on, minunkin pitää kuulemma vain tottua (99% todennäköisyydellä pullistuman aiheuttamaan) hermosärkyyn, jalkojen heikkouteen ja ratsupaikkaoireiluun. Niiden oireiden kanssa täytyy kuulemma vain oppia elämään, ei niille mitään voi.

Kirjoituksistanne tuli myös mieleen erään reumalääkärin kommentti joskus vuosia sitten. Itku silmässä sanoin etteivät kipulääkkeeni riitä, vaan kipu on välillä todella kovaa enkä pysty tekemään mitään. Lääkäri totesi "kuule kun ei kipulääkkeet mitään puudutusaineita ole. Ei niiden kuulukaan viedä kipua pois!" - enkä siis saanut mitään muuta kipulääkereseptiä kokeiltavaksi...   ;D Nyt jo naurattaa tuokin!

Peikko

• Klubilainen
« Vastaus #530 : Syyskuu 27, 2016, 01:44:05 »
joopa joo,
näitäkin lääkäreitä on,
yksi on sattunut omallekin kohdalle,
kirjoitti kyllä uuden reseptin vaan samalle lääkkeelle kun oli jo kotona  :laugh:
Toinen sanoi että lääkkeitä pitää vaan syödä tarpeeksi suuria määriä..

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #531 : Lokakuu 29, 2017, 16:37:01 »
Voi miten ikäviä särkyjä teillä onkaan! Osa on saanut onneksi apua lääkkeistä, puudutuksista, leikkauksista,..

Samassa hermokipuisten veneessä olen minäkin. Ongelmana L5 alue.  Ensin tulee yleensä kipu varpaaseen. Sitten tulee puutuminen joka leviää jalkaterästä säären ulkosyrjään. Sen jälkeen iskee aivan helvetillinen kipu säären ulkosyrjään ja selkään. Välillä on hyviä päiviä jolloin selviän pelkällä jalkaterän ja säären ulkosyrjän puutumisella kunhan istun aina puutumisen pahetessa. Nyt on vaihteeksi huonompi jakso. Kolmatta päivää makaan/istun sohvalla. Suihkussa käyn ja nopeita ruokia teen istuallani.

Sairaslomalla olen joten rauhoitan tilanteen levolla. Ehkäpä huomenna pääsen taas ulos mökistä.
Puolentoista viikon päästä saankin sitten sen jonkun puudutus/kortisonipiikin. Saas nähdä mitä se tuo tullessaan....

Peikko

• Klubilainen
« Vastaus #532 : Lokakuu 31, 2017, 01:12:40 »
Voihan Kipee  :hoiva:
toivottavasti saat jotain hyötyä tuosta puudutuksesta ja mahdollisimman pitkäaikaista.

Kävin taas kontrollikäynnillä ja kerroin saaneeni tuosta puudutteesta hyötyä jälleen,
eli tähän toiseen jalkaan, jolle puolen puudutus laitettiin.
Hyvä niin, huono taas se että muut kivut ei sillä vähene, kun niitä on molemmin puolin.
Lääkäri kysyi onko puudutettu koskaan kaularankaa, .. ei, eikä kukaan ole edes tarjonnut tuollaista mahdollisuuttaa, olisiko siitä apua? no en tiedä kun juttu ei edennyt siitä yhtään, asiasta ei enää keskusteltu.
Tuli sitten taas tunne että olenkohan ihan järjissäni, vai kuvittelenko kaikki kivut??
Luulemma en kun löytyy sitä ja tätä, mutta oikeestaan minun selkä näyttää kaikkiaan ihan hyvältä, Aha ??
tällaista ei ole vielä kukaan muu kertonutkaan.. leikkauksilla minua ei kuulemma nyt voida auttaa ja lääkkeitä ei kannata vähentää..
tulipa taas tunne että olihan reissu joka tuli tehtyä
ja jatkan taas tyhmempänä kuin eilen..
Uteliaana katsoin vielä Kannasta tekstin, mites se minun selkä onkin noin huono? kun teksti antaa ymmärtää.., kun se päivällä oli niin hyvä, .. ehkäpä hänellä ei ollut sitten mitään minulle tarjota vaihtoehdoksi, niin sain uuden hyvän selän :).
JA parasta :) kuulemma kannattaisi mennä tuohon viereiseen maakuntaan kipupolille, heillä kun on paljon paremmat mahdollisuudet tarjota apua. Oletteko saaneet samanlaisia ohjeita?

Peikko

• Klubilainen
« Vastaus #533 : Maaliskuu 05, 2018, 01:51:09 »
Neurologilla kävin joku aika sitten ja aloitettiin estolääkitys jatkuvaan migreeniin,
se on onneksi helpottanut oireita ja vähentänyt päänsärkyjä aika minimiin,
ei ole näin hyvin ollut tilanne vuosiin.

Neurologi laittoi lähetteen fyssarille ja olen nyt käynyt siellä muutaman krt,
pääasiassa neuvoo erilaisia liikkeitä ja mittailee kuin kaularanka toimii.
Niin ärtsy on tuo kaularanka että se taas suuttui enemmän kun siihen yhtään koskettiin,
kipu kaularangassa alkaa olla jatkuva ja sormiin tulee sähköiskuja ja puutuvat tosi paljon,
ollut nyt tällainen pari vk.
Lisäksi selässä on pari kipukohtaa, entisiä..
mutta aika ärhäköitä tällä hetkellä..
eli tässä näyttää käyvän samoin kuin kuntoutuksessa ollessa,
melkein enemmän kipee kuin tullessa.