Terveyskeskustelu > Kipu yleisesti

Unihäiriöt

<< < (3/8) > >>

satuo:
Onkohan ollut teillä millaisia haittavaikutuksia melatoniinista?
Ajattelin ehkä pyytää sitä.

Tuo Triptyylin aiheuttama voimakas syke, pään humina ja korvein soiminen ei todellakaan auta, kun yrittää näin illalla rauhottua.

Toiseksi ajattelin Klotriptyyliä, jossa on mukana se toinen rauhottava aine tuon normi triptylin aineen lisäksi.

Ymmärsin, että Nortitren (nortriptyyli) ei välttämättä pitemmän päälle nukutakaan ja toisaalta siinä lienee painon nousu melkoisen varma.

Nelli:
Miulla on vähän päinvastainen "ongelma", kun olen nyt syönyt tuota Lyricaa, niin nukun liian sikeästi. Ilmeisesti makaan koko yön samassa asennossa, ja herään aikaisin aamusta selkäsärkyyn. Nukahtamiseen lääke ei taas vaikuta mitenkään, tuntuu jotenkin oudolta. Fysiatri käski tiputtaa ilta-annosta, ettei selkä kipeytyisi ennestään, itestäni olisi parempi koklata jotain toista troppia.
Tuota klotriptyliähän kokeilin jo kesällä huonolla menestyksellä. Muistaakseni söin neljänä iltana, ekana iltana vähän väsytti, sitten ei ollut muuta vaikutusta kuin verenpaineen tippuminen ja hirmuinen huimaus.

Nelli

satuo:
 ~:/  ihmeellinen juttu:
Tätä on tapahtunut ennenkin. Taasen olen 2 kertaa saanut unen. Sitten herään voimakkaaseen säpsähdykseen. Toisen kerran jälkeen on nyt syke on jo korkea ja ärsyttää he***sti, kun uni on muutenkin tiukassa, niin sitten saapi sätkiä hereille.  >:(
Ei mitään häiriötekijöitä, ei varsinaisesti kipua lepotilassa...
Ja väsy on kova!!  :haukoitus:

tyttönen:
Meikä söi joskus pari-kolme vuotta sitten klotriptyyliä migreenin estoon ja se toi unen. Nukuin ihan hemmetin sikeästi. Toimi mulla uneen, ei migreeniin.

Itse olen oikea ongelma nukkuja, näin sanoi kipupolin lekuri. Ja tiedän sen itsekin. Nukuin enne polven hajoamista hyvin. Silloin harrastin todella paljon urheilua ja ratsastin kilpaa. Saatoin viettää ulkona 15h/päivä viikonloppuisin. Kotona kävin vain nukkumassa ja joskus syömässä.

Nykyään unen kanssa on oikeaa taistelua. En nuku jos särkee. En vaan saa itseäni tarpeaksi rennoksi ja kaikki vaan pyörii päässä. Koulujutut ja työt ja tietty raha-asiat... Ketipinor on varmaan se joka pitää mut järjissä. Sillä lähtee taju ja nukun ihan ok. Ainut että olen alkanut heräilemään paljon. Ketipinorilla nukuin todella hyvin 2-vuotta. Nyt en nuku enää yötä ilman kahta/kolmea heräämistä.  Nyt olen myös havainnut tällaisen, onko muilla vastaavaa? Juuri ennen nukahtamista säpsähdän oikein kunnolla, yleensä joku lihas tuntuu kramppaavan. Kramppi ei ole kivulias, tuntuu lähinnä siltä, että tipun ja pyristelen takaisin ylös. Vaikea selittää. Raju epämääräinen säpsähdys on ehkä lähinnä oloa.

Ja itsellä vielä unettomuutta provosoi naapuri. Muutin elokuussa ja seinänaapuri muutti myös. Hän on tuollainen ulkomaalaistaustainen nuori herra, nimestä ja isännöitsijän puheesta olen näin päätellyt. Hän harrastaa ryypiskelyä ja tappelua. Viime yönä soitin taas poliisit klo 2.30. Meteli oli ihan älytön. Töihin menin kuuteen, nukuin ehkä 2h. Ja olen myös alkanut pelkäämään tuota naapuria. Koskaan en ole häntä nähnyt, mutta silti pelotta kun rappu kaikuu ja ovet paukkuu. Seinän takana lentää tavarat ja ihmiset kiljuu/karjuu. Ei ole mukavaa.

Nelli:
Tuo säpsähtäminen/putoamisen tunne on aika yleinen juttu, liittyy luullaksen jotenkin hermoimpulsseihin, jotka yrittävät pitää yllä yhteyttä lihaksiin.. Nyt voi kyllä mennä pahasti metsäänkin.. No, kuiteskii, miulle käy kanssa aikas usein tollein, että juuri kun oot nukahtamassa, tulee tunne, että putoaa ja hirmu sätkintä päällä. Se kyllä herättää tehokkaasti..Viime aikoina on alkanut tulla semmosia tuikkauksia jalkoihin, ihan kun joku tökkisi neulalla jalkaan, ja sitten on pakko sätkiä vähän aikaa, että piston tunne menee ohi.. Tuo on niin ärsyttävää, ei pysty olemaan paikoillaan, vaikka kuin yrittää.. Tämä siis tapahtuu ennen nukahtamista, en muista ainakaan heränneeni tähän..

Nelli

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta