Kirjoittaja Aihe: Unihäiriöt  (Luettu 26907 kertaa)

MaKo

• Klubilainen
Vs: Unihäiriöt
« Vastaus #30 : Syyskuu 13, 2013, 18:19:44 »
Noritren toimii mulla  :thumbsup:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

elektra

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #31 : Syyskuu 14, 2013, 00:01:53 »
Miun pittää pyytää tota Noritreniä tai Levozinia. Muistelen et Levozin oli aika hyvä rohto. Tää on syvältä ko nukut sen 2-3 tuntia ja sitte oot olevinnaan virkee ko peippone. Olo kylläon väsy, muttei unta saa. Ärh.

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #32 : Syyskuu 14, 2013, 11:17:46 »
Just joo, eilen peukutin Noritrenin puolesta, ja niin vaan kävi, että viime yö oli taas vähän niinkuin pe%#¤#&stä. Uni ei tullut, yhden aikaan vielä katselin kelloa, mutta en voinut ottaa enää unilääkettä, muuten olisin koko aamun pöhnässä, nukuin viiteen asti, ja siinä se sitten olikin...jossain horteessa olin sitten siihen asti kun nousin ylös  :(
Mutta silloin kun Noritren toimii, se toimii hyvin  ;D
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #33 : Syyskuu 14, 2013, 11:20:39 »
Levozin toimii.
Otat kahdeksalta, niin kymmeneen mennessä nukahtaa melkein ilstualleen. Aamulla ei juuri tokkuraa, lähinnä lääkityksen alussa. Uni tosi syvvää.  :thumbsup:

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #34 : Syyskuu 14, 2013, 13:13:30 »
Minulla toimii tramadoli unilääkkeenä uudella annoksella ja olen äärettömän tyytyväinen! Nykyisellä annoksella tarvitsen ja saan 9-10h unta vapaalla ollessani, mutta toisaalta työn kanssa mikään uni ei tunnu riittävän. Tämä annos toimii myös selvästi mielialalääkkeenä ja olo on jotenkin hölmön onnellinen ja selviän aamuisin ylös ilman hirveää pakottamista kuten vielä vähän aikaa sitten.

Voi kun jokaiselle löytyisi joku konsti, millä yöuni turvattaisiin!  :hoiva: Kunnon riittävä uni on kaiken peruspilari!
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #35 : Syyskuu 14, 2013, 14:21:59 »
Voi kun jokaiselle löytyisi joku konsti, millä yöuni turvattaisiin!  :hoiva: Kunnon riittävä uni on kaiken peruspilari!
Juuri näin!!  :hali: :thumbsup: :nukkuu:

Terri

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #36 : Syyskuu 16, 2013, 10:47:17 »
Kiitos vinkeistä.  :vrolijk_26:

Viikonloppu meni horteessa ja tunsi miten on väsynyt mutta kun menee sängynpäälle, niin johan se uni hävisi.
Jopa takapihan keinu, jonne ennen kun heitin selälleen, olin kahdessa minuutissa unessa, ei nukuttanut nyt yhtään, makaan silmät kiinni ja odotan ja nousen ärtyneenä ylös.
Sitä yrittää tyhjentää ajatukset ja alkaa vaipua sinne unen maille mutta sitten joku ihme sinko lennättää sieltä ja hereillä ollaan kun tikka!!

Illalla jäin katsomaan telkkaria kun ei väsytä ja kun alkaa silmät lupsia hiivin sänkyyn ja tuijotan kattoa, jäi varmaan tuohon matkalle se uni  :sadattelu:

Mulla vaikuttaa kyllä nyt sekin, etten pääse normitahtiin ulos tuon jalkaleikkauksen takia, eikä ole tekemistä niin ei ole rasittunut, niin ei nukuta... Mutta aion kyllä kysyä jotain tähän normiolotilaankin, mulla on työ jossa pitäisi olla kaikki aistit valppaana, se ei onnistu puolinukuksissa  :(

elektra

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #37 : Syyskuu 17, 2013, 00:42:10 »
Kuuklailinpa sitte tuosta Noritrenistä..se ei ainaka passaa miulle. Maniaa kun suattaa tehhä se..Levozin nyt pitäs käydä ainakkii. Eijjoo vie nuppinikkarile aikaa varattu..keskiviikkona hoitsule meno.

Toiv tähä ny jottai löytyy, hermot tässä mennee. Liikaa virtaa ei kyl ole, jatkuva väsymys vaan ärsyttää.

on kestämistä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #38 : Maaliskuu 26, 2019, 09:21:36 »
No nyt löysin uniketjun, hienoa! Minua siis unettomuus riivannut läpi elämän, mutta kipujen myötä se on mennyt niin pahaksi, että jatkuvasti on erillaiset unipillerit käytössä.
Tämä unettomuus on todella rankkaa, jollen ota pilleriä niin sitten pyörin kivuissa koko yön. Ja pillereiden takia olen aamuisisn ihan sumussa, kestää kauan ennenkuin alan toimimaan normaalisti. Jos vielä kivut on mulla jotenkin hallinnassa Tramadolila, niin tämä univaikeus kyllä tulee seuraamaan minua loppuelämän. Hirveä juttu!
Ei minulla mene niin että jos 2-3 yötä on nukkumatta, niin sitten tulee uni kun on niin väsynyt, no ei se tule vaan siitä alkaa monen viikon unettomuusputki (siis ilman pillereitä) Nykyjään inhoan koko makuuhuonetta.
Ei auta sohvalla nukkumiset päivällä, uni ei vaan tule ilman pillereitä. En edes muista koska olisi ollut niin, että illalla sängyssä tuntisi normaalia väsymystä ja silmät painuu kiinni. Ihan hirveää. :'( Lisään vielä tähän, että Tramadolia en ota iltaa kohden ikinä, koska se selvästi vaikeuttaa unentuola vaikka ottaisi minkä pillerin.
Lanneranganpullistumasta koko kroppa sököksi.

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #39 : Maaliskuu 27, 2019, 16:02:23 »
Tsemppiä!  :thumbup:
Onko melatiniinista ollut mitään apua?  ~:/
Siihenhän ei synny riippuvuutta.

on kestämistä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #40 : Maaliskuu 27, 2019, 16:23:43 »
Harmi ei siitä ole ollut mitään apua luonnontuotteetkin olen kaikki kolunnut läpi. Nyt on sitten unipillereitä käytössä ja niistä haluan eroon. Vuosia on mennyt jo unilääkkeillä mutta nyt olen lopun kyllästynyt niihin lääkeuniin. Ei lääkeuni virkistä. En tiedä mitä teen? ~:/

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #41 : Maaliskuu 27, 2019, 23:15:05 »
Onpa todellakin vaikea tilanne!   ~ En osaa kerrankin sanoa juuta tai jaata johonkin, sillä tämä on asia, jossa minulla ei ole ollut koskaan varsinaisia ongelmia. Kipu valvotti kunnes saatiin lääkitys kohdalleen ja viime aikoina vaihdevuosioireet ovat yrittäneet sotkea aina muuten hyviä uniani. Olen jo ehtinyt kirota, että tällaisetkin oireet vielä kestettäväksi ihan kuin ei olisi jo tarpeeksi muitakin ongelmia!
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

on kestämistä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #42 : Maaliskuu 28, 2019, 11:48:56 »
Hiker voi ei ja otan osaa! Minulle iski karmeat vaihdevuosioireet myös pari vuotta sitten. Jouduin ottamaan hormoonikorvaushoidon.
Siinä kun kuumat aallot vielä iskee, niin ei auta enää mikään unilääke. Tuntuu että olen täynnä kemikaaleja, estrogeenia pumpataan ja sitten eri unipillereitä napsin ja siihen sitten vielä kipulääkkeet.
Ennen korvaushoitoa sanoin, että kuumat aallot herättää ihmisen vaikka koomasta. Jos sun oireet pahenee, niin hae korvaushoito, älä kärsi enää enempää. Täytyy sitä ajatella myös elämän laatua. Vanheneminen ei ole lällärien puuhaa :doh:
Mulla on muuten aamuisin energiat ihan nollilla, uni ei virkistä yhtään.

rane

• Tekninen tuki (EVP)
  • Administrator
  • “Pain is only what you allow it to be” ― C. Clare
    • Tietoa ja vertaistukea
« Vastaus #43 : Maaliskuu 29, 2019, 22:11:22 »
Oon vuosia popsinut Ataraxia uniapuna. Oikeasti se on antihistamiini joka väsyttää. Mulla kun on astma niin se voisi olla listalla senkin takia. Ei koukuta mutta ramasee makeasti. Reseptilääke. :haukoitus:
M51.1 Prolapsus disci intervertebralis lumbalis residivans operata. Status post fractura columnae L II et III. (luudutusleikk. jälkitila, L2-L3 nikamien murt. jälkitila)
J45 Asthma bronchiale (astma)
I10 Hypertensio arterialis (kipuper. verenpaine)
H84 Kuulon meluvamma
H93.1 Tinnitus auris

on kestämistä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #44 : Maaliskuu 30, 2019, 08:35:14 »
Rane juu on minulla Ataraxia ja käytän sitä ns pohjaunilääkkenä. Se on siitä kiitollinen lääke, että se pitää unessa. Vaikka heräilen öisin koko ajan niin jos olen ottanut Ataraxin niin saa uudlleen unen päästä kiinni. Siinä on vaan se, etten saa unta sillä vaan joudun ottamaan sen lisäksi nukahtamislääkkeen. Sillä saa myös pidettyä tuota unilääke toleranssia jotenkuten aisoissa. Hyvä lääke se on unettomuuteen, mutta jostain syystä en saa unenpäästä kiinni pelkästään sillä.
Käsittämätön tämä minun unettomuus on.
Mieskin hermostuu ja karkaa usein olkkarin sohvalle, kun minä kääntyilen ja ravaan juomassa ja kaikkea muuta mukavaa. Tämä on aika vakava asia, siis unettomuus ja lääkärit eivät pysty minua enää siinä auttamaan. On vaan selvittävä itse ja yritettävä tehdä kaiken näköisiä erillaisia unilääke coctaileja :-\