Kirjoittaja Aihe: Unihäiriöt  (Luettu 25920 kertaa)

on kestämistä

• Jr. Member
  • **
Vs: Unihäiriöt
« Vastaus #60 : Huhtikuu 02, 2019, 09:44:21 »
Mä tarkoitan tuota Cymbaltaa, jos muutaman pillerin lälkeen tulee kauhea olo, niin en sitä enää jatka, tuskin siinä vielä mitään vieroitusoireita tulee ;) En halua tätä oloa pahentaa enää jollain lääkkeelllä, joka ei kenties sovi.
Lanneranganpullistumasta koko kroppa sököksi.

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #61 : Huhtikuu 02, 2019, 11:03:44 »
Tutustu ihmeessä Celiaan!!  :kahvee:
https://www.celia.fi/celian-kirjat/

Tunnukset saa omasta kirjastosta ja se on täysin ilmainen!  :thumbsup:

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #62 : Huhtikuu 16, 2019, 20:43:01 »
"On kestämistä":
Onko nukkuminen yhtään helpottanut?
Oletko kokeillut uusia lääkkeitä?
 ~:/

on kestämistä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #63 : Huhtikuu 18, 2019, 15:48:11 »
Hei Satuo! Ei ole helpottanut yhtään ja siksi ei ole edes huvittanut täällä kirjoitella. Sain ruikutettua puhelimitse Tsolpidemia ja ei se harmi kyllä tehonnut, en siis edes saanut sen kanssa unen päästä kiinni. Siinä oli annostus 1-2 iltaisin ja minä tietty otin ekana yhden, en nukkunut sitten tunni päästä otin toisen, en nukkunut. Lopulta otin siihen sekaan 2 tsopikolonia ja sitten olin nukahtanut, kunnes taas heräsin parin tunnin päästä, niinkuin minulle aina käy ja sitten en saa enää unta, joko otan taas unilääkkeen tai vaihtoehtoisesti pyörin sängyssä aamuun asti.
Olen tosiaankin unilääkekierteessä vaikka yritän toleranssin estämiseksi ottaa 2 kertaa viikossa Ataraxia, mutta kun joudun ottamaan siihen päälle nukahtamislääkettä, niin tulos saattaa olla nolla luokkaa. :doh:

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #64 : Toukokuu 07, 2019, 11:52:30 »
 :hali: On kestämistä.. kuulostaa kyllä äärimmäisen raskaalta :(
Joskus itte jouduin ottamaan nukahtamislääkekuurin kun ei yövuorojen jälkeen meinannut unta saada yhtään - varsinkaan, jos oli toinen yövuoro perään niin on pakko saada nukuttua - . Tällä hetkellä tilanne ei oo juuri sen kummempi kuin ennenkään. Yövuoron päälle nukun onneks nykysin jo 4 tuntia plus päikkärit 30 min - 1 tunti, jos vain mahdollista. Siis jos on tuplatyöyö tiedossa..
*seropositiivinen nivelreuma (dg 03)
*kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)
*kiertäjäkalvosinoireyhtymä (dg 19)

on kestämistä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #65 : Toukokuu 07, 2019, 15:50:13 »
Aivan raskasta on ja kun unettomuutta on ollut vuosia niin se syö naista. Jos joutuisin tekemään vuorotyötä, niin menisin ihan kuutamolle :doh:

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #66 : Toukokuu 07, 2019, 22:46:25 »
Pystytkö sä On kestämistä ottamaan päikkkäreitä missään vaiheessa päivää? Pienetki sellaiset vois auttaa vasymykseen. Tosin niistä helposti myös menee yöunet.... :doh:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

on kestämistä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #67 : Toukokuu 08, 2019, 08:55:54 »
Juu kyllä pystyisin ja olen sitä monesti koettanut, mutta uni ei vaan tule. Se on ihan mahdottomuus. Joskus illalla kun katsoo telkkua niin väsyttää ihan hulluna, mutta sitten kun menen sänkyyn niin uni kaikkoaa kummasti. En usko, että pystyn koskaan enää lopettaman unilääkkeitä. Huomaan selvästi että lähimuisti on mennyt huonoksi ja se on ihan varmasti unilääkkeistä johtuvaa. >:( Kaikki muut keinot olen jo aikoja sitten kokeillut, eli tuuletan makuuhuoneen, syön illalla kevyesti, makuuhone on pilkkopimeä ja lueskelen aina ennen nukkumaan menoa, mutta ei auta nuo tavalliset poppakonstit. Jollen ota unilääkettä, niin pyörin sängyssä kolmeen yöllä ja sitten hermostun ja otan unilääkkeen ja sitten kun ottaa sen niin myöhään niin seuraavana päivänä ihan tokkurassa, mutta parempi sekin kuin ei tippaakaan unta. Viime yö meni kuin ihmeen kaupalla mirtazapiinilla, mutta jos otan sen tänään illalla myös, niin se ei enää tehoa. Sekin on todella outo juttu. Ataraxia otan myös kerran viikossa nukahtamislääkkeen kanssa, pelkällä ataraxilla en siis saa edes unenpäästä kiinni, siksi täytyy sössätä siihen mukaan se nukahtamislääke. Eli ataraxilla kun saa nukahdettua sen nukahtamislääkkeen kera, niin se atarax pitää sitten unessa vaikka välillä heräisinkin, eli uni jatkuu. Nukahtamislääkkellä pelkästään käy niin että herään ja sitten en saa enää unenpäästä kiinni. Normaalisti sitten otan keskivahvaa tai vahvaa unilääkettä. Eli mirtazapiini ja atarax on vaan tolejen estona. Eli tällaista rumbaa minulla >:(

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #68 : Toukokuu 08, 2019, 09:54:38 »
No aikamoinen soppa sulla on noiden unilääkkeiden ja nukkumisen kanssa  :o   Onko mikään hoitotaho ottanut kantaa tuohon  ~:/   Tarjonnut vaihtoehtoja?
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

on kestämistä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #69 : Toukokuu 08, 2019, 10:24:49 »
Ei ole otettu mitenkään kantaa. Unilääkkeitä vaan kirjoitellaan. Näin se vissiin tänäpäivänä menee, kiire on kova, helppo kirjoittaa vaan pillereitä >:(

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #70 : Toukokuu 08, 2019, 14:46:44 »
Oiskohan tuossakin erikoislääkärin paikka?  ~:/

Joku Triptylin kaltainen jatkuvasti otettava lääke pitäisi saada....  :-\

on kestämistä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #71 : Toukokuu 08, 2019, 18:37:14 »
Erikoislääkäri niitä minulle kirjoittaa :laugh: Triptyl on aikoja sitten kokeiltu ja ei sillä ees nukahda. Mirtazapiini toimii yhden yön. Todettu vaikea unettomuus ja herkkäunisuus.  :haukoitus:

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #72 : Toukokuu 08, 2019, 19:04:21 »
No voi!
Onko Levozin kokeiltu? Ta ketipnor?  ~:/
Mulle toi levo toimii!  :thumbsup:

on kestämistä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #73 : Toukokuu 09, 2019, 09:20:55 »
Ei ole noita kahta kokeiltu, enkä haluakkaan kokeilla. Pysyn kaukana neurolepteistä...

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #74 : Toukokuu 09, 2019, 10:54:19 »
Ai.  ~:/
No toivottavasti nyt löytyisi joku ratkaisu!  :thumbup: