Kirjoittaja Aihe: Lyrica  (Luettu 110067 kertaa)

ValittajaNainen ;)

• Ex-member
Re: Lyrica
« Vastaus #60 : Marraskuu 05, 2006, 21:28:32 »
Lyricasta ;)))

Mulla mennyt huhtikuusta asti,nyt 600mg/vrk-ssa.

Hyvin olen tottunut,enää huimaa vain harvoin ;)) mutta muuta kyllä on...
Pissa on ihan jumissa ollut useamman kuukauden,siitä asti kun maximiannokseen siirryin.Tässä kotona olen odotellut huomista päivää että pääsen taas fysiatrille ja toivon et se muuttais ton lääkkeen toiseksi koskapa paino nousee turvotusten mukana! Ja kauheeta kun et pysty pissaan enää normaalisti vaan joka tiraus pitää "työntää"!!! Ehkä ainakin kipupolilla 13 pv muuttavat sen ja eihän toi auta enää ees mulla.Kai kipumuistikin jo pelaa taas et krooninen hermosärky lyö läpi!

Mitä lääkkeitä teillä muilla menee?

Mulla mennyt toi Burana 800mg depot x2 jo 7kk
Tarvittaessa otan Panacod 2x3 /pönttö vaan sekasi mut kipu jyllää...ei auta!
Lyrica 150mx4

Ois kiva kuulla miten teillä lääkkeitä vaihdeltu kivun kans,onko mikä autaanut sit lopulta...

Tiibet

• Klubilainen
« Vastaus #61 : Marraskuu 06, 2006, 07:17:21 »

Mitä lääkkeitä teillä muilla menee?

Minun tämänhetkinen lääkitykseni:
Aamulla Lyrica 150, Celebra 200, Cymbalta 60, 2 magnesium+b-vitamiinipuristetta, Omega-3 -kapseli.
Illalla Lyrica 300, Nexium 20,  2 magnesium+b-vitamiinipuristetta, Omega-3 -kapseli.
Tarvittaessa lisänä Somadril comp.

Tuo lääkitys tuntuu suhtkoht hyvältä, mutta ärsyttää ottaa kourallinen pillereitä aamuisin kyetäkseen taas uuteen päivään. Celebra oli erittäin hyvä lisä Lyrican jälkeen ja nyt tuo Cymbalta auttaa kivun lisäksi myös keskittymiseen. Nexium on mahansuojana. Nuo luontaistuotteet taas ovat kivunlievityksen lisäksi mm. suonenvetoihin.
Käytin vielä keväällä Panacodia ennenkuin tajusin sen pitävän päänsärkyäni lähes jatkuvana ja kun sen lopetin, päänsärky loppui myös. Buranaa oli myös aiemmin, mutta se alkoi tehdä suuria mustelmia jalkoihin.
Fibromyalgia ja välilevyn pullistuma 2001, vähän nivelrikkoa, TOS 2006, EDS tai HMS 2008, refluksitauti ja ruokatorvitulehdus

salosa

• Full Member
« Vastaus #62 : Marraskuu 06, 2006, 10:23:17 »
No moro!

Hei Tiibet, auttaako aamulla otettu Celebra myös nukkumiseen?  Onko sinulle sanottu milloin Celebra on paras ottaa? Minulla on vain 1 tab. päivässä.
Minullahan uusittiin lääkitys ja se on nyt aamulla Lyrica 150 mg ja illalla Lyrica 300 mg ja Limbitrol + Madopar levottomiin jalkoihin ja tarvittaessa nukahtamislääke. Lääkärin maininta oli, että Limbitrolin (vastaa Triptyliä) käyttön voi lopettaa tai jatkaa tarvittaessa.
Olen nyt jotenkin tottunut Lyricaan ja aloitan Celebran käyttöä. Pelkkä Lyrica ei riitä.
Minulla nukkuminen tai nukkumattomuus on suurin ongelma.

salosa

• Full Member
« Vastaus #63 : Marraskuu 06, 2006, 10:52:52 »
Lisäys äskeiseen...

Näiden lääkkeiden lisäksi syön Trexania 2x10 mg viikossa. Tämän kun aloitin nivelet ei oo niin kipeet.

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #64 : Marraskuu 06, 2006, 13:01:17 »
valittajanaiselle: nyt löyty lopulta sellanen yhdistelmä jolla kivut pysyy 90 prosenttisesti pois, myös säteilykivut: aamulla nappi dolmedia, päivällä lisää tarpeen mukaan max 3 kpl per pv, iltapvllä 1 neurontin 300 mg, illalla 2 kpl neurontin, norgesic 1, puolikas lovozin, sekä noritren 25 mg. jos tarvis niin puolikas zoponoxia nukahtamiseen, tällä cocktaililla nukun 12 tuntia putkeen kertaakaan heräämättä, ja kivut lähes pois, sekä pystyn tekemään jopa tunnin kävelylenkin, ilman pahempia kipuja. iltaisin vähän säteilee jalkoihin, mutta ei pahasti, ei mitään verrattuna aikaisempaan. suurin apu tietty dolmedista ( ei mitään haittavaikutuiksia!) sekä neurontinista (alussa väsytti, painonnousu). dolmedia ei saa kovin helposti pitää olla tosi pahat kivut. mulla oli sitä enne temgesic, joka ei siis enää auttanut. nyt on elämä ihanaa kun ei oo kipuja. tilasin jopa etelänmatkan, uskon tällä cocktaililla pärjääväni, huom, yksin menen.

Marle

• Ex-member
« Vastaus #65 : Marraskuu 07, 2006, 18:11:59 »
Uusi palstalla :)

Täällä yksi jolle 2 x 75 g Lyricaa sopinut. Nyt tosin ilta-annos nostettiin 150 g. Saatan tulle kuitenkin toimeen matalammalla annoksella. Selkäpoltto on poissa. Mitään sivuvaikutuksia ei ollut/tullut.

Huomenna menen hermoratatutkimuksiin ja pelottaa kun olen lukenut/kuullut tutkimuksen kivuliaisuudesta :'(

salosa

• Full Member
« Vastaus #66 : Marraskuu 07, 2006, 18:31:05 »
Moikka Marle!

Turhaan pelkäät. Pieniä nipistyksiä tuntuu, mutta ei muuta. Miks ihmiset pelottelee, kun muutenkin aina uusi vähän jännittää   :thumbdown:

Ei todella mitään pelättävää  :thumbsup: :thumbsup:

:thumbsup: :thumbsup: Tsemppiä kaikille muillekkin!

Marle

• Ex-member
« Vastaus #67 : Marraskuu 07, 2006, 21:06:45 »
Moikka Marle!

Turhaan pelkäät. Pieniä nipistyksiä tuntuu, mutta ei muuta. Miks ihmiset pelottelee, kun muutenkin aina uusi vähän jännittää   :thumbdown:

Ei todella mitään pelättävää  :thumbsup: :thumbsup:

:thumbsup: :thumbsup: Tsemppiä kaikille muillekkin!

Voi kiitos tsemppaamisesta :) Nyt on taas ristiselkä kipiä ja kyllä se on niin että hyvä kun tutkitaan! Sori kun sekoittuu lääkkeiden sekaan ::)

Lyricaa otin tänään ensimmäisen kerran tuon 150 gr ja jotenkin sekoitti hieman päätä mutta ei sen enempää. Jouduin äsken istumaan eräässä kokouksessa kaksi tuntia ja ei selkä pitänyt siitä, eli alkoi hienoinen poltto ristiselässä. Toivottavasti Lyricasta on apua ja Panacodista.

Marle

• Ex-member
« Vastaus #68 : Marraskuu 07, 2006, 21:11:54 »
Täälläkö ei voi muokata viestiään :-\  Tuli Lyricasta yksi kysymys mieleen: täällä on ollut ajatuksia siitä  että Lyrica lihottaa, onko siis niin että se lisää ruokahalua vai onko Lyricassa jokin tekijä joka saa aikaan lihoamista? Itse olen käyttänyt sitä vasta noin puolitoista viikkoa.

kyssyypi tyhmä 8)

Marle

• Ex-member
« Vastaus #69 : Marraskuu 07, 2006, 21:53:36 »
Noniin, yksi asia selvisi Lyricasta: pissiminen vaikeutuu ja sitä kautta turvotus lisääntyy. Mulle tuli juuri tuota pissimis ongelmaa heti alussa mutta onneksi se meni ohi ja toimin siltä osin normaalisti. Nyt Lyricaa nostettiin illoin 150 g:hen joten seurataan tilannetta. En halua lihoa/turvota! Tulee liian kalliiksi sen lääkkeen sivuvaikutukset jos vielä pitää ostella uusia vaatteita :thumbdown:

Tiibet

• Klubilainen
« Vastaus #70 : Marraskuu 07, 2006, 22:24:48 »
Minä olen saanut muutaman kilon lisää, mutta olen vakuuttunut siitä, ettei se johdu Lyricasta.
Minulle on aina maistunut ruoka ja nyt kun olen joutunut luopumaan viikkottaisesta aerobicistä ja lentopallosta, niin ei ole ihme jos paino pikkuhiljaa nousee.
Pitäisi vain oppia syömään kulutusta vastaavasti  :vihellys:
Fibromyalgia ja välilevyn pullistuma 2001, vähän nivelrikkoa, TOS 2006, EDS tai HMS 2008, refluksitauti ja ruokatorvitulehdus

rane

• Terveyskeskuksen vahtimestari
  • Administrator
  • “Pain is only what you allow it to be” ― C. Clare
    • Tietoa ja vertaistukea
« Vastaus #71 : Marraskuu 08, 2006, 00:57:31 »
Täälläkö ei voi muokata viestiään :-\
Sekin ominaisuus tulee mukaan, kunhan olet kirjoittanut enemmän viestejä.
“We don’t even ask happiness, just a little less pain.” ― Charles Bukowski

M51.1 Prolapsus disci intervertebralis lumbalis residivans operata. Status post fractura columnae L II et III.
J45 Asthma bronchiale.
I10 Hypertensio arterialis.
H93.1 Tinnitus auris.

Sonny

• Klubilainen
« Vastaus #72 : Marraskuu 09, 2006, 01:35:30 »

Minä mielenkiinnolla odotan milloin pitää alkaa ovia leventää  :laugh: Lyricaa on mennyt muutama viikko ja edelleen huimailee vaikka annos on "vasta" 300 mg/vrk. Tunnen oikein kuinka neste kertyy minuun, muuten en ole huomannut mitään suurta lihomista ja vaakaahan en omista, minusta se on keskiaikainen kidutusväline  >:(
Pakko kai tätä kuuria on jatkaa ja olen jopa miettinyt pitäiskö soittaa lääkärille ja kysyä annoksen nostamista kun ei kivut vaan hellitä vaan Panacodia ja pahoina päivinä Tramalia menee ja nekään ei tunnu enää auttavan. On tää tätä, aina vaan kokeillaan ja pönttö on sekaisin.
Jaksuja kaikille!
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

Liana

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #73 : Marraskuu 10, 2006, 19:38:22 »
 :vrolijk_26: minulla vaihtui gabrioni takaisin lyricaan. Olen juuri saanut ajettua gabrionit alas ja aloitettua lyrican vaiheessa 150mg x2/vrk. Huomenna ilta-annos nostetaan jo 225mg. Nopealla tahdilla vaihtu. Päivittäin yksi tabletti pois ja heti kun oli nollassa aloitettiin lyrica 75mg ja lisätään joka päivä annosta, kunnes ollaan 225mg x2/vrk.
Tämä on jo kolmas kerta kun aloitan lyrican käytön  :thumbsup:. On ollut ainut näistä lääkkeistä, joka vie kivut, mutta myös haittavaikutuksiakin on ollut. Ohella menee oxycontin 20mg 3x2/vrk, sekä panacod pore tarvittaessa. :vihellys:
Nyt jännittää, onko mitä haittavaikutuksia tulossa. Eka kerralla huippasi niin, että kaaduin ja murtu ranne  :'( , toisella kertaa huimausta ja pahoinvointia sekä tietenkin se painonnousu. Varaa ei olisi saada lisää painoa, nyt jo fysioterapeutit aivan ihmeisään kun olen niin turvoksissa vaikka menee nesteenpoistolääkitys  :-[ . Silti olen valmis vielä syömään lyricaa, jos se vaan auttaa tähän oloon, ei tätäkään jaksa loputtomiin :'( :-[
Ystävät kuulevat mitä sanot, parhaat ystävät kuulevat mitä et sano.

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #74 : Marraskuu 10, 2006, 21:11:48 »
mitä se gabrioni on? mulla kaatui lyrican käyttö just tohon huimaukseen (sekä lihomiseen), oxycontin huimaa kans, kokeiltu on. dolmed parempi, ei mitään haittoja, paitsi ummetus, mut sehän tulee kaikista opiaateista.ja mulla kun on luustonhauraustauti jo ennestään niin ei mitään kaatavia lääkkeitä voi käyttää. karmeeta tollanen jos käsi murtuu lääkkeen sivuvaik.takia!