Kirjoittaja Aihe: Kipupolin toimintaa...  (Luettu 64897 kertaa)

VilleJuhani

• Hero Member
Vs: Kipupolin toimintaa...
« Vastaus #30 : Lokakuu 01, 2012, 23:23:39 »
Niinpä ... Tarkennanpa vielä, että ko. lääkäri siis mulle sanoi, siis viitaten siihen rauhattomaan mieheen. Mutta juuri tuolta minusta tuntui.

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #31 : Lokakuu 01, 2012, 23:29:38 »
Niinpä niin. Sanoi kuitenkin. Ja ehkä kipeä sekin mies...

Iines

• Full Member
« Vastaus #32 : Lokakuu 02, 2012, 09:12:53 »
Tuohon Stiinan tarinaan haluan vaan kommentoida, että psyk. sairaanhoitaja ei taida ymmärtää kilpirauhaslääkityksestä juuri mitään. He kun ovat keskittyneet psykiatrisiin asioihin, somaattinen lääkitys on heillä melkein aina todella hakusessa:)

VilleJuhani

• Hero Member
« Vastaus #33 : Lokakuu 19, 2012, 00:22:15 »
Niinpä, oli varmasti kipeä myös tuo "leimattu" mies.
Kävin myös itsekin psyk. sairaanhoitajan vastaanotolla. Tällä miehellä oli sellainen asenne, että "tuskin sun kroppa on rakennettu niin, että se lääkkeitä tarvitsee..." Veti kyllä hiljaiseksi, ja alaleuan auki. Se ei selvästi ollut kuunnellut, mitä sille selitin! Haukotteli koko ajan, ja selitti, kuinka lapsi oli valvottanut, ja paljonko hän kahvia aamupäivisin tarvitsee. Ihme suhtautumista ammatti-ihmiseltä. Jospa tuo olis jo vaihtanut alaa. Tai sitten se on mulla se asennevamma ... että on kirjavia käytäntöjä . .

tyttönen

• Jr. Member
  • **
  • Pieni mutta pippurinen!
« Vastaus #34 : Lokakuu 19, 2012, 15:10:14 »
Voi vitja kuinka kettumaista palvelua ihmiset saa... Ihan oikeesti, ne lääkärit ja hoitajat jotka on töissä kipupolilla vois miettiä mitä siellä tekevät jos ovat tuollaisia.

Ittellä on käynyt ihan jumalaton tuuri, sanoo ateisti. Omalääkäri kipupolilla on oikein ihana, tosi symppis herra. Samoin hoitaajt on mukavia. Ittellä piti olla tänään viimeinen käynti tuolla, olen koko viikon itkeskellyt ja kiukutellut, että perskele mitä mä nyt sitten teen. Kuinka pärjään ja jaksan.

No joo menin sitten lääkäriin, ensin hän kysyi mitä tahdot rec tahdotu uusittavan ja onko katto jo täynnä, sanoin, että tramalia kiitti ja on täynnä. Viimeks oli tosta katosta just juttua. Sitten vähän juteltiin niitä näitä, jaksamisesta, opinnoista ja töistä. Sitten lääkäri vaan totes, että varataan sulle aika nyt tonne alkuvuoteen ja katotaan sitten uudestaan niitä jatkoja. Lisäksi sain muutaman lähetteen jatkotutkimuksiin.

Olin ihan hämmästänyt tuosta. Ei tarvi "napanuoraa" katkaista, ainakaan vielä. Ei tarvinnut pitää sitä pitkää kiitospuhe litaniaa mitä olen miettinyt.Jotenkin tosi helpottavaa. Hassua oikeastaan, itsellä on pitkään ollut olo, että ei ne mua sinne enää huoli kun mikään ei auta jne. Aina meneminen ahdistaa vaikka hymyssä suin olen sieltä lähtenyt. Aina.

Hei voimia kaikille! Uskokaa mua, että niitä hyviäkin lääkäreitä on paljon. Ne pitää vaan löytää!

JA muuten sairaanhoitajien lääketieto on ihan hanurista. Itse olen valmistunut lääketeknikoksi ennen kuin pääsin lääkikseen. Isosysteri on sairaanhoitaja ja hän soittaa mulle ja kysyy paljon, koska ei itse tiedä.   Soitti jo amisaikana. Lääkealan pt. ei kuulu farmakologiaa kuin hiukan ja silti se on triplasti enemmän mitä sairaanhoitajilla, ammattikoulu vs. AMK...

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #35 : Lokakuu 19, 2012, 16:09:28 »
Ensi viikolla olis sitten meno kipupolille.
Saas nähdä millaisten kokemusten kanssa tulen takaisin...
Odotuksia kyllä vähän olisi, nimittäin jotain ammattitaitoa luulisi kivunhoidosta heillä olevan...

VilleJuhani

• Hero Member
« Vastaus #36 : Lokakuu 19, 2012, 22:56:38 »
Joo, siis ilman muuta avoimin mielin sinne kipupolille !!! Mullahan on tuon ynseän kipulääkärin ja samantyyppisen psyk.sairaanhoitajan vastapainona aivan mahdottoman taitava reumalääkäri !!!  :thumbsup:

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #37 : Lokakuu 23, 2012, 01:35:58 »
VilleJuhani, onkohan meillä sama lekuri? Minun lääkäri on kiva mutta meinaa nukahtaa istualleen ja puhuu muista potilaista, ei nyt sentään nimellä mutta käsittelee siis minun ajallani muiden asioita, en tajua. Hän haluaa kovasti kertoa kaikesta ja menee aivan asian ohi, arvelen että väsymys on osasyy tuohon ettei enää tajua mitä puhuu.
Usein lausunnoissa on kamalia virheitä ja tuntuu ettei ne kerro minusta lainkaan ja erää kerran väitti kiven kovaan että on laittanut minulle lähetteen psykiartille eikä uskonut kun sanoin että emme ole edes puhuneet siitä koskaan, intti vain ja sanoin että menen minne vaan jos laitetaan mutta ei ole laitettu ja sillä hyvä.
Nyt sain pahoittelujen kera aivan älyttömän lausunnon jossa sanottiin ettei selässä ole leikattavaa, siksi älytön että sanoi puhelimessa aiemmin että on niin paljon leikattavaa ettei voida enää leikata, pieni ero asiassa siis minusta etenkin jos sen lukee joku vieras lääkäri  ~:/ Pahoittelu taas johtui siitä että kaikki hänen paperinsa oli kuulemma kadonneet jonnekkin ja siksi osa potilaista oli jäänyt ilman lausuntoa, epäilen suuresti että ovat kadonneet uneen  :haukoitus:
Monenlaista hiihtelijää sitä on, mutta pääasia ettei ole mikää kamala tapaus, on vaan väsynyt ja sitähän on kai suurin osa henkilökunnasta, jollei työn vuoksi niin homeen vuoksi jota on talot täynnä.
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #38 : Lokakuu 23, 2012, 17:39:57 »
Sain uudet reseptit sekä puhelinajan.
Näillä nyt pääsen alkuun, kunhan jaksan kokeilla uusia lääkkeitä. Eipä lääkäri oikeastaan tässä vaiheessa muuta tehdäkään, kun leikkausta odotellaan...

Keltalumme

• Ex-member
« Vastaus #39 : Lokakuu 23, 2012, 20:28:00 »
JA muuten sairaanhoitajien lääketieto on ihan hanurista. Itse olen valmistunut lääketeknikoksi ennen kuin pääsin lääkikseen. Isosysteri on sairaanhoitaja ja hän soittaa mulle ja kysyy paljon, koska ei itse tiedä.   Soitti jo amisaikana. Lääkealan pt. ei kuulu farmakologiaa kuin hiukan ja silti se on triplasti enemmän mitä sairaanhoitajilla, ammattikoulu vs. AMK...

Pieni kevennys: Vanhemman polven hoitajat ilmeisesti ovat keksineet, mitä AMK tarkoittaa...
AMK=Auta Minua Käytännössä     ;D :rohonauru: ;D

Osa vanhemmista hoitajista eivät siis oikein lämpene AMK-tutkinnolle... Hmm...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2012, 17:23:10 kirjoittanut Keltalumme »

OP

• Hero Member
« Vastaus #40 : Lokakuu 24, 2012, 14:00:39 »
Kipupoli auttoi kerrankin, kun TK-lekuri oli mennyt puolittamaan särkylääke annokseni itsekseen, minulle puhumatta. :thumbdown: Selvisi vasta apoteekissa. Soitin kipupolille, josta annos määrätty, asia oikeni. Konsultoivat lekuria, joka sitten soitti minulle, että "epähuomiossa". Niinpä, taitaa alkaa oleen yleinen linja Suomessa voimakkaille kipulääkkeille. Onneksi asia hoitui kuntoon. :thumbup:
Selkää operoitu -96, -00 ja -05. Ei kuntoon. D2, uniapnea ym pientä. Vatsaa leikattu, kun tähystyksessä puhkaistiin suoli.

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #41 : Marraskuu 29, 2012, 21:52:48 »
Nyt siis kipupoli on minun osaltani reseptiautomaatti josta saan kokeiltavaksi kaikenlaista...

No. Kyllähän ne tietysti kipua yrittävät hoitaa ja tässä vaiheessa lääkkeet ovat ainut vaihtoehto, kun leikkausta odotellaan. Vähän jäi ilmaan jatkot. Mitäs jos menee vielä useampi kuukausi odottaessa. Sitten vielä useampi kuukausi leikkauksesta toipumiseen...

Päivä kerrallaan. Niin se on pakko mennä! Muuten ei kestä! Tunti kerrallaan ja minuutti kerrallaan...

VilleJuhani

• Hero Member
« Vastaus #42 : Marraskuu 30, 2012, 00:05:25 »
Sonny, kyllä vähän liian tutulta kuulostaa. Jos lie vaikka sama lääkäri olisi. Käy väkisin mielessä, että onkohan lekuri ite käynyt kaapilla... No tuskinpa sentään...
Oletko, Satuo, pyytänyt päästä lääkeainetesteihin ? En tiedä, onko niistä kaikille hyötyä, mutta itse yllätyin positiivisesti kun minulle kipupolilla ne tehtiin. Siitä on muistaakseni 13 vuotta. Rivatril on mennyt tauotta siitä asti minulla. Ei se tietenkään mikään ihmelääke ole, mutta hyvä muiden ohella minulle.

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #43 : Marraskuu 30, 2012, 00:09:56 »
Ilmeisesti nyt odotetaan vain leikkauksen parantavaa voimaa.
Eli vielä ei paneuduta tarpeeksi lääkkeisiin.
Kokeillaan vain.

VilleJuhani

• Hero Member
« Vastaus #44 : Marraskuu 30, 2012, 15:31:42 »
No mutta pitäishän ennen leikkaustakin olla kivunhoito kunnolla suunniteltu. Hankalahan se on toisen puolesta puhua, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna. Sekin on tietenkin hankalaa, kun näitä lääkkeiden vaikutuksia joutuu odottelemaan. Mutta eikö se ole juuri kipupolin pointti, että ne aina tilanteeseen jotain nopeastikin vaikuttavaa löytäisi. Hankalaa...  ~:/