Kirjoittaja Aihe: Lääkärin suhtautuminen kipuun  (Luettu 31131 kertaa)

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
Vs: Lääkärin suhtautuminen kipuun
« Vastaus #45 : Maaliskuu 24, 2019, 00:01:33 »
Minun ehdotukseni on, että jätät magneettikuvien ja niiden lausuntojen tulkitsemisen ja pohtimisen kokonaan. Tärkeimmät asiat ovat aivan muualla eli sinun kivuissasi ja toimintakyvyssäsi!  :hali: Sinulla on selkeät oireet hermojuurivauriosta johtuen sekä selkäkipuja, joiden syytä ei voida kuin arvailla. Asiansa osaava ja kliinisen tutkimisen hallitseva fysiatri otattaa kuvat vain, jos epäilee leikkausta tarpeelliseksi. Itse en edes halua tietää, mitä kaikkea nykykuvissa näkyisi. Kuvissa kun näkyy kaikenlaista kulumaa ja rappeumaa, joilla ei ole välttämättä mitään tekemistä oireittesi kanssa.

Valitettavalitettavasti olet joutunut todella onnettoman hoidon uhriksi!  :hoiva: Olisit tarvinnut osaavan fysioterapeutin neuvomaan sinua kuntoutuksessa heti  akuutin vaiheen ohitettuasi. Etenkin jalkojesi kohdalla intensiivinen kuntoutus olisi voinut parantaa niiden toimintakkykyä huomattavasti. Jos juuriaukot ovat yhtään kaventuneet ja samaan paikkaan tulee pienikin pullistuma, niin hermojoutuu ahtaalle ja syntyy oireita. Tällainen pullistuma on voinut sinullakin olla myös vasemmalla jossain vaiheessa ja kuivunut kokoon. Hoitosi on ollut niin levällään ja olet joutunut odottamaan käsittämättömän pitkiä aikoja, etfä väliin mahtuu ehkä useampikin tapahtuma selässäsi. Tarvitset fysioterapeutin ohjaamaan kuntoutustasi ja yhden ja saman lääkärin, joka huolehtii lääkehoidosta.   :thumbup:

Lääkitysasiasi olisi myös saatava kuntoon! Kuulostaa, että sekin asia on todella surkeasti hoidettu kohdallasi. Mene purkkeinesi ensi kerralla lääkäriin ja sano suoraan, että tähän on saatava joku järki ja selkeys! Et lähde pois ennen kuin asia on hoidettu loppuun asti!
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

on kestämistä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #46 : Maaliskuu 24, 2019, 09:44:42 »
Hiker olet oikeassa, juuri eilen aamulla ajattelin, että parempi, etten mieti koko kuvia. Ja olet varmaan siinäkin oikeassa, että siellä on ollut muitakin pullistumia olen sitä itse miettinyt, kun monsti on välillä tullut sitä juurihoitoa välillä toiseen ja sitten taas toiseen jalkaan ja yleesä ne ovat tulleet jonkun kyyristymisen jälkeen.
Et ole ainoa, ketä on minulle sanonut, että ihan ala-arvoista hoitoa täällä. Olen itsekkin järkyttynyt siitä.
Kyllä mä tossa jo miehelleni sanoin, että kun seuraavaksi on lääkäri käynti, niin sinä tulet mukaan, ei kannata mennä yksin. Parempi, että joku muu on kuulemassa myös niitä tohelointeja ja syyllistyksiä. Olen tosissaan ruvennut välttelemään lääkärikäyntejä. Vain ihan pakon edestä tilaan ajan. >:(
Lanneranganpullistumasta koko kroppa sököksi.

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #47 : Maaliskuu 24, 2019, 10:50:12 »
On kestämistä, hyvä suunnitelma sulla, kun pyysit miehesi mukaan  :thumbsup:  Kannattaa kirjoittaa paperille kaikki itseä mietityttävät asiat, ja käydä ne läpi miehen kanssa, niin eivät sitten lääkärissä unohdu, eikä tarvitse kotona harmitella ja miettiä.
Mulla menee ainakin pasmat sekaisin jos lääkäri sanoo esim. jotain yllättävää  :doh:  Joku on täällä kertonut laittaneensa lääkärille sähköpostia ennen käyntiä, ja näin antanut aikaa selvitellä kysymykset, tai sitten antaa lääkärille vastaanotolla sen muistilappunsa. Mä olen yleensä sanonut jo mennessä, että mulla on tässä paperilla asioita, joita haluan selvittää, enkä lähde pois ennenkuin ne on selvitetty  ::)  Ei mua ainakaan ulos ole koskaan heitetty  :innocent:
Hikeriä muuten kannattaa kuunnella, hänellä on aina hyviä neuvoja ja ohjeita, valitettavasti vaan hän on joutunut ne itse omilla kovilla kokemuksillaan keräämään  :hoiva:
Tsemiä sulle  :hali:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #48 : Maaliskuu 24, 2019, 11:44:25 »
Itse olen nyt uusia lääkäreitä varten tehnyt selostuksen tilanteestani.
Lyhyesti vaivat ja tehdyt toimenpiteet. Ei tarvitse sitten muistella niitä tai hänen käyttää aikaa niiden etsmiseen.
Ja tosiaan lista kysymyksistä, joihin tarvii vastauksen.
Paperi mukaan, koska valkotakkikammo unohduttaa asioita.  :hoitoon:

Fysioterapiaa kyllä kannatta kokeilla. Siellä olisi se tens-laitekin.  :thumbsup:

on kestämistä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #49 : Maaliskuu 24, 2019, 12:22:50 »
Olen kyllä huomannut tän lyhyen oloni aikana foorumilla, että Hikerillä on tietoa ja harmi vaan että ne on kertynyt niistä omista kärsimyksistä.
Mä pyydän erikoislääkärin (yksityisen) sairaskertomuksen ja kuvat kotiin, niin ei tarvii niille puoskareille sitten enää selitellä.
Oikeestaan tuo minun lääkärikammo ja ärsytys on muuttunut kiukuksi ja olen jo pariin kertaan jotain niille puoskareille tiuskaissut. Viimeksi uudelle nuorelle TK-lääkärille äyskäsin, että kato vaan siitä koneelta mun vanha lääke ja kirjoita sitä samaa, ei sun tarvii tehdä mulle uusia ehdotuksia. Koekaniini aika on ohi nyt. Ei hän siitä tykännyt, mutta en minäkään tykkää enää olla koekaniini.
Seuraavalla kerralla (onneksi siihen on pitkä aika) annan diagnoosi lapun kouraan ja sanon vaan että lue siitä.
Hyvin sen huomaa, ettei lääkäreillä ole kertakaikkiaan aikaa lukea koneelta sairaskertomuksia ennen kuin potilas tulee. Kai se on tätä päivää. ~:/

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #50 : Maaliskuu 25, 2019, 11:34:09 »
Ilmeisesti koneelta tietojen löytäminenkin on salapoliisityötä.
On eri järjestelmiä ja sitten paljon erilaisia tietoja.
Jo pelkästään omassa kannassa törmään jatkuvasti "tyhjiin" kohtiin, jotka lisäävät plärättävää tietoa. Siinäkin saisi olla joku hakusysteemi.
Itse siis kirjoitan selvityksen valmiiksi, sekä otatan kopiot (ennen käyntlä) lääkärille jätettäväksi.

Kun on jatkuva lääkärivaje ja kokoajan vaihtuvuutta, niin ei ne ehdi perehtyä kunnolla.
Se on tosi harmi homma!  :-\

on kestämistä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #51 : Maaliskuu 26, 2019, 08:54:06 »
Kopiot minäkin otan tästedes mukaan, eihän ne yksityisen lääkärin tiedot edes näy siellä tk:ssa.
Lääkäri soittaa mnulle tällä viikolla ja minulla on jo muistilappu valmiina kysymyksistä. Paljon jäi epäselväksi ja on tullut näin myöhemmin paljon kysymyksiä.
Kysyn myös sitä, että mihin perustuu kipukynnyksen nosto? Luultavasti en saa siihen vastausta, mutta kysyn kumminkin.