Kirjoittaja Aihe: Selkäkipu...  (Luettu 7912 kertaa)

karvinen

• Newbie
  • *
Selkäkipu...
« : Heinäkuu 08, 2011, 07:21:38 »
Selkäkipu vain jatkuu.Mistä kummasta tämä jatkuva selkäkipu oikein johtuu?Todellakin epätoivoinen kyselee.Mulla menee hermot tuon kivun takia.Mulla on kolme kertaa päivässä siihen kipuun Panacod niminen lääke.Aamut ovat tosi tuskallisia.Ei pysty istumaan kauan.Kun selkäkipu pakottaa mut nousemaan tuolista.Kamalaa jäytävää särkyä vaan.Ihmiset ihmettelevät miksi menee hermot.Mutta syy on siihen todella kova kipu selässä.Mä en jaksa aina juosta lääkärissäkään.Koska se on toivotonta todellakin.Sieltä ei saa apua yhtään.Elokuussa pitäisi mennä töihinkin.Nyt olen lomalla.Mutta tuo kipu on jotenkin sairasta.Illat itken itseni uneen kun niin sattuu.Mutta ei se itku siihen auta.Mutta pääsehän ainakin uneen.Kun olen hetken itkenyt.Selkäkipuisena tekin ymmärrätte mitä se kipu on.Vai mitä?Onhan mulla täällä kohtalotovereita kuitenkin.Kertokaa te omat kivun tuntemukset.Te tiedätte,että kipu ei ole normaalia.Mutta päivät sen kanssa pitää elää kuitenkin.Vaikka olisi kuinka sattuu.Mutta mä en jaksa.Mua ahdistaa tämä kipu niin kamalasti.Kipu tekee ihmisen vihaiseksi.Ainakin minut.Ei ole helppoa tälläinen kipu elämä.Auttakaa miten te saatte kivun pois?Jumpata en pysty kun sattuu kaikki liikkeet kovasti.Pakko kohta nousta seisomaan.Koska en pysty istumaan.Selkä pakotti mut kävelemään.Mutta nyt taas istun joten sattuu kamalasti.Nukkuminen meni taas överiksi mulla.Kun kipu käski pois sängystä.Miksi vaan aina särkee?Mä en jaksa enään.Tämä olisi enempikin kuulunut kipusairaan uniongelmat.Väsyneenä menin vasta nukkumaan.En aikaisemmin.Koska ei kannata mennä aikaisemmin sinne lojumaan.Koska ei pysty heti nukkumaan.Tää on sitä todellisuutta todellakin.Saampi vaan kärsiä kivusta joka ei ole edes tervetullutta kipua.Näkemiin kipu pois sieltä selästä nyt.Mutta eihän se mua usko. :'( :'( :'(

juki 02

• Klubilainen.
Vs: Selkäkipu...
« Vastaus #1 : Heinäkuu 12, 2011, 10:53:20 »
Minulla on ollut kovat selkäkivut vuodesta 2002, leikattu on 3kertaa ja aina hullummaksi menee. Ilman rauhoittavia en jaksaisi enää päivääkään. Mielialalääkkeet ovat pitäneet minut jotenkin kasassa vaikka eivät ne kipua poista. Lyrica on kivun poistaja tai ainakin pitäisi olla. Minulle eivät opioidit auta ja se tekee kipujeni hoidon huomattavasti vaikeammaksi, eli mahdottomaksi. Koittakaa olla onnellisia jos saatte kivun edes vähäksikin aikaa lääkkeillä lievitetyksi. Parempia päiviä tulevaisuuteen t:juki 02
Diagan. M89.0 CRPS2 EXTREMITATUM INFERIOR L.DX
M48.0. Stenosis lateralis LIV/V Statua post.laminotomia et foraminotomia LVIdx delibedetio
F32.1-2 Keskivaikea/vakava debressio

Milla

• Newbie
  • *
« Vastaus #2 : Heinäkuu 18, 2011, 16:32:41 »
Minulla kovat selkäkivut v. 97.
Selkä operoitu isoilla leikkauksilla kaksi kertaa.
Eka leikkaus poisti joitakin oireita mutta tilalle sain neuropaattisen kipuhelvetin. Jonka syystä jouduin mm. työkyv.eläkeläiseksi alle 30 v.

Minulla kipuun menee vahvoja opiaatteja.
Nekään eivät poista kipua täysin.
Huonoina päivinä ja aikoina olen täysin toisten avun varassa ja vuodepotilaana.
Ihmettelen myös omaa jaksamistani, ikää kuitenkin vasta 40 vee.
Mutta hetki kerrallaan mennään!

Kroonikko

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #3 : Heinäkuu 19, 2011, 22:09:47 »
Moi! Siitä on aikaa kun tänne olen kirjoittanut. Olen ollut huonossa kunnossa  :'( . Milla, aivan kirjoitit, kuin minä olisin kirjoittanut. Minulla alkoi selkäkivut vuonna -98. Sen jälkeen on kaksi selkäleikkausta tehty ja stimulaattori leikattu ja korjattu kerran. Eli neljä kertaa on operoitu. Kovat opiaatit menee. Neuropaattisen kivun kanssa eläminen on yhtä helvettiä, kuten useimmat selkäkipuiset tietävät. Aamut ovat kamalimpia yön kanssa. Kun valvoo kamalan kivun kanssa. Ikää minulla "vasta" 41wee.
-kroonikko-

karvinen

• Newbie
  • *
« Vastaus #4 : Heinäkuu 20, 2011, 20:21:17 »
Edelleen selkä kipeä.En jaksaisi tehdä juuri mitään silloin kun selkä on kovin kiepeä.Jotkut taas eivät ymmärrä kun aina vaan selkää särkee.Jotkut sanoo,että oot luulosairas vaan.Kuvittelet vaan kivut.Ei sulla ole mitään kipuja.Haluat vaan huomion itseesi.Mutta kun tuo ei ole totta ollenkaan.Mä en jaksa ymmärtää tuollaisia ihmisiä jotka sanovat toiselle tuollalailla.Ottaisi itse tämän kivun minulta.Ei ole kivaa kun joka päivä selkä särkee iltaan asti.Lääkkeet eivät oikein tehoa.Vaikka niiden pitäisi edes vähän helpottaa.Miksi ihmiset ovat niin ymmärtämättömiä toisia kohtaan?Haluaako he vaan satuttaa toista ihmistä?Mä en jaksa sellaisia ihmisiä katsella.Mutta ei mun tarvitsekkaan kaikkea ottaa niin vakavasti.
Aamut ovat kamalia todella.Olen nin kipeä ja todellakin jäykkä.Että en meinaa päästä sängystä ylös.Kerran mut piti viedä terkkariin kun en päässyt liikkumaan mitenkään.En kyllä apua sieltä saanut.Makasin siellä 4-5 tuntia sängyssä.Kukaan ei tullut edes antamaan mitään kipulääkettäkään mulle.Sellaista se hoito olis siellä terkkarissa.Tyhjän kanssa koko käynti.Ihminen kun ei saa apua kipuihin se tulee kiukkuseksi vaan siitä kivusta.Kamalaa kohtelua todellakin.Kipeä selkä oli vaan. :-[

karvinen

• Newbie
  • *
« Vastaus #5 : Heinäkuu 21, 2011, 11:21:29 »
Tänäaamuna kipu oli niin sietämätöntä,että itku melkein tuli.Mulla ei ole matkaa kuin tuollaiset muutama metri toiseen taloon.Yleensä matka menee nopeasti.Mutta tänään ei.Matkaan kului 15minsaa kaikenkaikkiaan.Kipeä selkä ei antanut liikkua.Joka ikinen askel sattui niin kamalasti,että olisin voinut huutaa.Mulla oli niin kovat kivut.Kukaan ei oikein tiedä toisen puolesta mitä on sellainen kipu,että menee hermot oikeasti.Tuska repii selkää kamalasti.Mä en kestä tällaisia kipuja kovin kauaa.Oli kipu asteikolla 10 jos saisin antaa enempi.Niin selkä oli todella kipeä.Kamalaa kipua kokoajan.En jaksa kauan kipua selässäni.Lääkäriaika on ensiviikon keskiviikkona klo 10:00.Toivottavasti se lekuri auttaisi mua.Että pääsen pahimmista kivuista.Muuten en jaksa enään.Toivo on melkein menetetty terveen selän kanssa.Tuleekohan selästä koskaan kivutonta aikaa mulle.Olisi edes yksi päivä ilman kipuja.Mutta sitä saan odotella vielä kauan.Oikeasti kipu on sietämätöntä varsinkin aamulla kun herään.Kipu on vielä selvästi aamuisin pahempaa.Kuin sitten illalla.Yöllä herään kipuihin.On otettava särkylääkettä vaikka en tahtoisi itseäni turruttaa lääkkeillä.Mikä siis neuvoksi mulle.

karvinen

• Newbie
  • *
« Vastaus #6 : Elokuu 01, 2011, 22:15:38 »
 :'(Edelleen jatkuu selkäkipu samanlaisena.Joskus on pahempiakin hetkiä.Silloin ei todellakaan jaksa iloita muiden mukana.Koska selkä niin kipeä.Ei voi oikein tehdä mitään.Tänään istuin laiturin reunalla.Mutta kun nousin ylös niin järkyttävä kipu iski selkään.Olisi tehnyt mieli itkeä.Niin kipeä se todella oli.En voi istua niin alhaalla.Koska selkä tulee kipeäksi kun nousen ylös laiturilta.Yhden ihmisen piti mua siinä auttaa,että pääsen ylös.Selkä oli kuin tulessa.Nukkuminen ei ole todellakaan mitään helppoa.Koska en löydä sellaista hyvää asentoa selälleni.Että voisin alkaa nukkumaan.Kipu on läsnä aina.
Niin jä lääkäri soitti tänään mun röntgentuloksista.Muuten kaikki ok.Mutta madaltumia on tullut lisää nivelien väliin.Tai miten se sanotaan.Nikamat melkein kaikki madaltuneet.Ja sellaista kerrostumaa on tullut sinne myös.Mutta en tiedä mitä se tarkoitti lääkäri siltä.Kun mä tyhmä en kysynyt.Mutta lääkäri sanoi,että se laittaa lähetteen Lohjalle sellaiselle Fysiatrille joka sitten tietää enempi.Miten jatketaan selän kuntouttamista.Ettei sentään tarvitse mennä leikattavaksi turhan takia.Fysiatri tietää enempi selkäsairauksista.Että sillä viisiin edetään nyt. ::)

Heltsu

• Newbie
  • *
« Vastaus #7 : Elokuu 02, 2011, 15:17:49 »
Mulla eka selkäleikkaus oli 2008 alimpaan nikamaväliin,seuraavan kerran 2010 samaan väliin, ja edelleen tässä mennään päiväkerrallaan selkäkipujen kanssa,ja sama väli kipuilee. magneettikuvaa otettu,ja siellähän se pullistuma taas on,joka koskettaa hermoa vähän. nyt onkin sitten harkinnassa kipustimulaattorin asennus,tosin vielä ne pähkäilee leikkaustakin,mutta siinähän se mutta onkin,että onko järkee leikata,kun se uusiutuu aina samaan väliin. mitkään kipulääkkeet ei poista kipua. panacodia menee jo 3x3 ym lääkkeet. yöt menee kipujen kanssa,nukun parhaimmillaan 5h. joten alkaa oleen niin loppu tähän kipuun. kipu ei rajoitu ainoostaan alaselkään,vaan niskaan myös,sieltä leikattiin 2010 juurikanava-ahtauma,joka nyt sitten on tullut 6-7 väliin.
jaksamista kaikille :)

karvinen

• Newbie
  • *
« Vastaus #8 : Elokuu 03, 2011, 22:14:14 »
Kipu tosi kovaa nyt oikein.Ei jaksa enää selkään sattuu kamalasti.Mä olen ihan pulassa tämän kivun kanssa :'(.Ihan kamalaa särkyä tuolla ristiselässä.Olen tänään kamalasti nostellut kaikenlaisia laatikoita.Todellakin kovaa kipua sellaista repivää kipua.Sattuu niin perhanasti.Että ei voi mennä edes nukkumaan.Kun ei pysty sängyssä oikein olemaan makuultaan.Sattuu vielä eniten jos menen sänkyyn.Siksi oli noustava sieltä ylös todellakin.Mikä tähän oikein auttaa??Mä en ymmärrä tälläistä kipua todellakaan.Tiedän miltä teistä tuntuu kun on niin kova tuska joka ikinen päivä.Miten te kestätte kipunne oikein.Kun mäkään en kestä tätä riivatun kipua.Sattuu niin jumalattomasti,että kohta tulee ärräpäitä suustani.Koittakaa te edes kestää.Kun te kestätte niin minäkin yritän kestää.
Oikein hyvää illanjatkoja kaikille kivuista huolimatta. :haukoitus:

Heltsu

• Newbie
  • *
« Vastaus #9 : Elokuu 04, 2011, 08:26:29 »
oletko kysynyt mitään tukiliiviä lainaan,mä sain pahimmassa vaiheessa fysioterapeutilta,se auttoi jonkin verran,kun toi tukee tohon alaselälle,mutta eihän se toki kipua kokonaan pois vie. nyt mennään taas tiistaina kirurgia tapaamaan,saas nähä mitä tuleman pitää. ei tällästä kipuilua jaksa,oon 2005 vuodesta taistellu tän kivun kanssa. valvottuja öitä on paljon. onneks on ihana mies ja ihanat ystävät,jotka jaksaa kannustaa päivästä toiseen. kyllä tää tästä,usko pois :) voimia

karvinen

• Newbie
  • *
« Vastaus #10 : Elokuu 05, 2011, 07:11:21 »
Hei Heltsu!
Mä olen kysynyt sitä tukiliiviasiaa.Mutta ne ei kovin mielellään antaisi mulle.Koska he pelkäävät sitä,että en sitten käyttäisi selkälihaksiani yhtään.Mutta se olisi vaan aamusta iltaan.Koska ei sen kanssa voi nukkua.Yhdellä mun kaverilla oli sellainen ja se kyllä pysty sen kanssa ihan liikkumaan.Ei se mikään sellainen este ole.Että ei muka pysty tekemään mitään.Vaan se nimeen omaan auttaisi siihen,että ei olisi niin jumalaton kipu aina tuolla selässä.Koska aina kun istun selkä on tosi kipeä sen jälkeen kun nousen.Täytyyhän mun siksi ainakin istua,että saan syötyä.En mä voi seisaallani syödä.Ja yön jälkeen se on ihan jumissa.Kun menen nukkumaan mä en löydä sellaista sopivaa asentoa itselleni,että voisin heti nukahtaa.Yöuni on tärkeää :nukkuu:.Ettei tarvitse aamulla olla väsynyt :haukoitus:.Niin kuin mulle aina käy.Sitten herään kun saan :kahvee:.Voi kumpa joskus voisi  :jeee: hyppiä ilosta.Mutta kun ei voi edes hyppiä. :vrolijk_26: :vrolijk_26: :vrolijk_26:

Heltsu

• Newbie
  • *
« Vastaus #11 : Elokuu 08, 2011, 12:53:15 »
mulle annettiin juuri sen takia tukiliivi että pystyn kivun kanssa liikkumaan,eli se liivi tukee alaselkää. ja niinkuin fyssari sano et en pysty ees kuntouttaan itteeni kun oon niin kipee,enhän mä pystykään mitään tekemään kun selkä on aamusin niin kipee, et hyvä kun sängystä pääsee ylös. viime yönä taas kolmelta kävelemään,kun sattu niin hemmetisti. ja nyt kun on tuo alaselkä kipee, ja niska/käsi oireilee niin ei tässä kamalasti mitään tehdä. onneksi huomenna on kirurgin/fysiatrin tapaaminen :)

Kroonikko

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #12 : Elokuu 11, 2011, 12:37:09 »
Moi. otti silmään tuo kun Karvinen kirjoitti, ettei hänelle mielellään anneta tukiliiviä, ettei lihakset "kuoleennu" Mun lääkäri ja fysioterapeutti sanoivat mulle, että se on vanha tieto, että niin kävisi. Sain toukokuussa Otto Blockin tukiliivin, maksusitoumuksella(hinta 800e!!!!!) Ja se on TODELLA hyvä. Fysioterapeuttini haluaa että minulla on se päällä kun menen hänen luokseen.Sen avulla jaksan kävellä ulkonakin pienen lenkin.
Tällä hetkellä minua kiusaa selkäkramppi, joka ei meinaa oikein laueta  :'( Toissapäivänä olin iltapäivällä polilla ja siellä tankattiin lääkkeitä, niin että nukun siellä sen iltapäivän.
Täytyy vaan yrittää pärjätä. Voimia kaikille  :hoitoon:
-Kroonikko-

karvinen

• Newbie
  • *
« Vastaus #13 : Elokuu 13, 2011, 05:11:47 »
Hei Kroonikko!
Kiitos,että sanoit tuon olevan vanhaa tietoa.Piti muuten kertoa,että selkäni edelleen vaivaa.Nyt multa on kielletty kipulääkkeiden käyttö.Eikö olekkin tosi mukavaa >:(.Olen niin saamarin vihainen siitä,että en saa kipulääkkeitä ottaa ollenkaan.Anteeksi kiroilu pyydän todellakin anteeksi.Mutta nyt olen oikeastaan tosi liemessä.Oikein kivaa.Mutta onneksi mulla on mennyt lähete tuonne fysioterapeutille/fysiatrille.Koska jos ei koskaan niin nyt on pakko tutkia selkä ihan oikeasti.Mä olen itse oikeastaan mieluissaan tästä,että se lähete laitettiin menemään jo sinne.Kun ei ole kivaa kun sattuu kokoajan selkään.Mieli on maassa kuin siipi pienellä linnulla.Ihan joka yö herään siihen,että huomaan selkäni olevan tosi kipeä.Mutta minkäs teet kun ei saa kipulääkettä.Sanotaan,että sä tulet niistä riippuvaiseksi.Pöh enkä tule.Mun pitäisi saada kertoa sulle ihan itse mistä se johtuu.Mutta en ole varma saanko sulta sähköpostin?Se on sun päätettävissä.Kertoisin ihan mielelläni miksi tuo särkylääke jupakka on peräisin.Pliis toivottavasti saan sen yksityisviestin sulle kirjoittaa.No hei nyt ja tavataan taas täällä palstalla. :vrolijk_26: :vrolijk_26:

Kroonikko

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #14 : Elokuu 13, 2011, 12:23:38 »
Moi, Karvinen, ilman muuta saat laittaa mulle viestiä ja vastaan toki sulle  :hali:
Jään vistiäsi odottelemaan.
Kroonikko