Kirjoittaja Aihe: Kipulääkkeisiin tottuminen  (Luettu 17566 kertaa)

Sonny

• Sr. Member
Re: Kipulääkkeisiin tottuminen
« Vastaus #15 : Heinäkuu 20, 2006, 09:43:45 »

Eliiza, nyt en millään muista enää sitä omaa annostustani, mutta varmasti siinä lääkärin laittamassa reseptissä on sitten tarkat ohjeet.
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

Sofia

• Ex-member
« Vastaus #16 : Heinäkuu 20, 2006, 12:58:53 »
Olen syönyt Panacodia 500mg 6kpl/vrk ja porenaakin,mutta sekään ei käy enää pelkkä haju saa oksennuksen tulemaan.
Ja vieroitus oireet tuli mulle ainakin tuostakin ???

kinuski

• Ex-member
« Vastaus #17 : Heinäkuu 20, 2006, 17:15:06 »
Kiitos kysymästä Eliiza, olo on huomattavasti parempi. Illalla vasen puoli kädestä jalkaan rupesi kihelmöimään, kuin puutumaan...hiukan pelästyin, olo tuli aika sekavaksi, enkä saanut unta kuin 02 jälkeen, mutta nukuin heräämäättä kipuun ja aamu oli särytön sekä tämä päiväkin mennyt hyvin.

Paistaa se päivä risukasaankin, ja ihanaa kun se kamala kipu on taka-alalla vaikkei kokonaan hävinnytkään.

Osaan arvostaa tätä olotilaa ja nautin joka sekunnista. Kuvausaikaa soittelin, mutta lääkäri katsoo kaksi viikkoa näin ja tarvitaanko sitä sitten hänen mielestään onkin sitten sen ajan juttu. Aion kyllä vaatia, koska jostainhan tuo särky johtui, eikä mene fm:n piikkiin. crp 15.

:haukoitus:Väsyttää, muttei haluttaisi nukkua, jotta sitten uni yöksi tulisi. Elelen tuosta tramalista johtuen vähän kuin muissa maailmassa, pän ja kehon ollesssa outo. Tottukohan siihen?

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #18 : Heinäkuu 22, 2006, 12:13:36 »
Minä olen syönyt panacodia 2.5 vuotta, enkä voi pitää taukoa tai jättää väliin. Kipu täytyy pitää tietyn rajan alapuolella, muuten tulee migreeni, vaikka on estolääkitys päällä. Nyt näillä helteillä tai matkalla on mennyt migreenilääkkeitä kovasti! Minä otan aina panacodin kanssa panadolin ja buranan. Illasta alan otta niiden rinnalla norflexia ja rivatrilia.

Eliiza

• Hero Member
« Vastaus #19 : Heinäkuu 22, 2006, 13:45:08 »
Tuota samantyyppistä ongelmaa mullakin on kuin Olkikukalla.
En oikestaan voi/uskalla jättää kovin pitkäksi aikaa ottamatta Panacodia, mikäli on tietynlainen olo/vointi, koska sitten tulee kova takaraivosärky. Mielestäni tämä vaiva ei ole lääkkestä tulevaa vierotusongelmaa vaan ihan tätä tautiani, koska joskus saattaa mennä muutama päivä muutamalla Panacodilla. Tuohon takaraivo- yms. selkärankasärkyyn liittyy sellaisia tympeyksiä, että vaan makaan sikiöasennossa tai muuten on karseet säryt pitkin kroppaa.  :-[
Niinpä yritän pitää suht tasaisesti Panacodia elimistössäni. Niin mikäli on "sellainen olo"  :P .
Viimeaikoina ei vaan taas ole meinannut piisata tuo 8 tabua päivässä. Tai piisaa, kun vain makoilen  :( , mutta kun...
En oikein voi tai osaa toteuttaa täällä kotona sellaista elämää, että vain makaisin. Viime viikolla jo ajattelinkin, että kun ottaisivat minut sairaalaan tutkimuksiin, että saisi vain olla.

Eliiza
Diagnoosi - M45 Selkärankareuma, HLAB27-posit., spondylartroosi

Aleksandra

• Ex-member
« Vastaus #20 : Elokuu 03, 2006, 22:10:31 »
Heips,

tuli vaan mieleen että me jotka käytämme parasetamoli-pohjaisia lääkkeitä ( esim. panacod , norgesic ym) jatkuvasti maksimiannoksilla niin muistetaanhan että maksakokeet on otettava seurantatarkoituksessa vähintään kerran vuodessa koska parasetamoli kerääntyy maksaan  :( Vuorokautista maksimiannostusta kannattaa tarkkailla koska näillä pilsuilla saa valitettavan helposti lopullisen maksavaurion aikaiseksi  :(

Lisäksi nykytiedon mukaan parasetamolin ja esim. ibuprofeiinin yhdistäminen lääkeannoksilla altistaa vatsan limakalvojen ikäville vaurioille. Kantsii siis muistaa ne vatsansuojalääkkeet ennenkuin on myöhäistä. Helpompi ehkäistä vaurioita kuin hoitaa  :thumbsup:

nimin. ikävästi kantapään kautta viimeisimmän muistutuksen oppinut  :-\

crps

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #21 : Elokuu 19, 2006, 04:35:50 »
Hyvä aleksandra muistutuksesta,multa otettiin kaikki maholliset testit keväällä,just näitten lääkkeiden takia onnex kaik oli OK.On se hyvä käydä tarkistuttaa vaik itte, jos ei esim lääkäri muista muistuttaa ei tässä enää maksavauriot kiinostais ku muutenkin särkee jo tarpeex.Mä käynkin tästä keväästä lähtien joka kevät tarkistuttamassa maksa ja muut arvot,ni eipähän tartte sitä sit miettii et mitenköhän maksa-arvot.Ku täs on kumminkin yli 8v syöny yhtä sun toista kipu + muuta lääkettä.Suosittelen muillekin Aleksandran muistutuksesta,vaik sitä voi luulla ettei nyt mulla,mut ei sitä koskaan tiedä kannattaa varmistaa. :vrolijk_26:
Pohja se on miunki säkissäin. Rokan Antti ja tuntematon sotilas. Ja nykysin lääketehtaiden mannekiini.

olkikukka

• Ex-member
« Vastaus #22 : Elokuu 19, 2006, 10:05:10 »
Panacodia käytetään poreena mikäli on nielemisvaikeuksii. Minä olen siihen tottunut, syön sitä buranan kanssa, mutta en ole nostanut annosta maksimiin, mutta nykyään joudun ottamaan rinnalla migreenilääkettä yhä useammin!