Oltiin Canarialla maaliskuussa ja piti viedä humiran ruisku lentokoneeseen. Tarkistin etukäteen Finnairilta ettei ruiskujen viennissä ole mitään ongelmaa. Käsimatkatavaroissa etteivät jäädy ruumassa.
Mutta mutta mutta...

oltiin Vantaalla lähtöselvityksessä niin tulikin eka mutka matkaan, ei lääkettä saa jääkaappiin kun heillä ei ole lupa ottaa vastaan mitään... tämä oli taas vastoin sitä mitä mulle meilillä vastattiin. Siinä sitten jankutettiin että pakko mikä pakko, lääke menee pilalle ja puhutaan kuitenkin kalliista ruiskusta. ei auttanut!!!
Kun sitten oltiin koneessa, tulee lentoemäntä kysymään aionko lähteä matkalle, että kapteeni seisottaa konetta kunnes asia selvitetään. Voi helevata sentään, hyvin alkoi loma

Totta kai lähden, mutta saatko kenties jonkun kohtauksen lennon aikana, jollet voi käyttää lääkettä, siis häh?? en saa mitään kohtausta, lääke on reumalääke. Ja mua hävetti ihan sikana, käytävä keskustelu!!!
No sitten aletaan vääntää miten lääke saadaan pysymään kylmänä, lentotäti keksi sitten tuoda jääpussin joka laitettiin lääkkeen kanssa samaan pussiin ( varokaa ettette jäädytä ruiskuja, ei siis kiinni ruiskuun!!) Ja sitten hän keksi että nyt koneessa on liian vähän jäitä, että täytyy lähettää joku hakemaan lisää jäätä, kapteeni seisottaa konetta sen aikaa....
No juu, kaikkien kuvioiden jälkeen sain siis jääpussini ja humiran pysymään kylmänä ja kone pääsi lähtemään. Ja ettei kaikki menisi liian helpoksi, oli kone tietysti täynnä janoista kansaa, joka halusi juomansa kylmänä ja nythän meillä oli niitä reilusti... jääthän sulivat vedeksi ja ne piti vaihtaa, sitten koluttiinkin viimeiset jäät ja voi voi, ihmiset saivat siis lämmintä juomaa kun minä käytin kaikki loput jäät lääkkeeni kylmentämiseen
Loma sujui hyvin, paitsi ettei Canarialla apteekki tunne sääntöjä ruiskujen vastaanottamisesta, heillä ei ollut sopivia paikkoja ruiskujen säilyttämisen eikä vastaanottamiseen. Jokainen käyttäköön siis mielikuvitustaa mitä mä ruiskulle tein, Suomeen se ei tullut
Juu ja reseptit kopsuina mukana sekä humirasta saatava kortti, mutta ei niitä kukaan kysellyt.