Kirjoittaja Aihe: Atarax/hydroksitsiinihydrokloridi unilääkkeenä  (Luettu 24203 kertaa)

rane

• Ex-member
Atarax/hydroksitsiinihydrokloridi unilääkkeenä
« : Lokakuu 25, 2011, 16:35:29 »
Oon käyttänyt Tenoxia unilääkkeenä tarvittaessa, lähinnä pakkotilanteissa. Oli puutetta unilääkkeestä jota uskaltaisi käyttää ilman koukkuriskiä ja hieman keveämpää vaihtoehtoa.

No otettiin testiin tuo Atarax, joka on oikeasti allergialääke -mutta väsyttävä sellainen. Yhden yön testin tuloksena ainakin mulle auttoi, jopa yhden tabun annoksella. Olipa mukava nukkua 11 tunnin unet kun uuden lisäkipulääkkeen ja tämän Ataraxin yhdistelmällä saikin univelkaa pois.  :jeee:
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 16, 2017, 00:40:18 kirjoittanut hiker »

Kaustinen

• Administrator
  • Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten!
Vs: Atarax unilääkkeenä
« Vastaus #1 : Lokakuu 25, 2011, 19:17:28 »

Hienoa! Toimiva unilääke, joka ei olekaan "koukuttava unilääke"  :vrolijk_26: Toivotaan, että auttaa jatkossakin  :thumbsup:
"Älä sinä tyttö koskaan katkeroidu, sillä sitten ei enää mikään auta!"
- mummu -

Psoriasiartropatia/moninkertainen sekundäärinen nivelrikko
HMS/EDS
Määrittämätön nikamasairaus
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Uniapnea
Metabolinen oireyhtymä
Essentiaalinen verenpainetauti

rane

• Ex-member
« Vastaus #2 : Tammikuu 19, 2012, 18:00:15 »
Kolmas paketti menossa ja auttaa hienosti. Yöuni on ollut selkeästi parempaa, ja jos sattuisi heräämään -pääsee heti jatkamaan unia. Sanoisin että mulle tästä on ollut miltei parempaa apua kuin Tenoxista tai jostain nukahtamislääkkeestä.

Pikkuisen aamulla väsyttää, täysien yöunien jälkeenkin. Mutta sen kestää, ja menee ohi vahvalla aamukahvilla.  :kahvee:

VilleJuhani

• Hero Member
« Vastaus #3 : Tammikuu 20, 2012, 22:51:18 »
Atarax toimi mullakin hyvin. Se kuitenkin vaihdettiin Melatoniini -tabletteihin jo kymmenisen vuotta sitten. Melatoniinilla ei ainaskaan mulla ole aamutokkuraisuutta. Tiedän tosin, että joillakin tuo Mela ei vaikuta juuri lainkaan. Mulla alkaa kyllä väsyttää. Että kokeilujen kautta mullakin.

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #4 : Kesäkuu 19, 2012, 00:10:34 »
Täytyypäs kokeilla! Jotain kyllä tarvin, taasen useamman tunnin sängyssä pyörinyt!  :haukoitus:

Triptyl menettää tehonsa viikon käytön jälkeen. sitten pitää pitää pieni tauko, jotta se tehoaa taas. Imovanea ei sais käyttää jatkuvasti..

Peikko

• Sr. Member
  • :)
« Vastaus #5 : Kesäkuu 19, 2012, 00:44:38 »
sain Ataraxia allergiseen reaktioon leikkausalueella leikkauksen jälkeen,
en kyllä unilääkettä kaivannut, mutta hereillä en pysynyt - joten tuntuu toimivan ;D
rikki niskasta varpaisiin

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #6 : Kesäkuu 19, 2012, 12:05:06 »
saattoipa toimia..
Siis normaalistihan se on allergialääke ja usein voidaan myös määrätä muuhun kutinaan. (esim. vesirokossa)

tyttönen

• Jr. Member
  • **
  • Pieni mutta pippurinen!
« Vastaus #7 : Kesäkuu 19, 2012, 19:03:04 »
Mittää unilääkettä Ei saisi käyttää jatkuvasti.  Ataraxiinkin voipi jäädä koukkuun ja valitettavasti sitäkin voitanee käyttää väärin. Ainakin tietyt tyypit kutisevat ja paljon, lukekaa nistit.

Satou oletko kokeillut unettomuuteen klotriptyyliä? Itte söin migreeniin estoon tuota, nostaa kipukynnystä. Käytin sitä noin 4kk jouduin lopettamaan lääkkeen, koska se väsytti liikaa. Nukuin yöt ja päivät.

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #8 : Kesäkuu 19, 2012, 22:45:29 »
triptyliä vaan olen saanut ja se auttaa vain noin viikoksi.

rane

• Ex-member
« Vastaus #9 : Kesäkuu 19, 2012, 23:30:35 »
Ataraxia voi käyttää väärin, siksihän se on kolmiolääke. Mutta koukkuriski on käsittääkseni lähinnä psyykkisellä tasolla. Fyysistä aineriippuvuutta ei ymmärtääkseni muodostu niinkuin esim. benzoilla.

Ja.. mm. Triptyl määrätään usein myös unettomuuden hoitoon ja nimenomaan säännöllisesti käytettynä.

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #10 : Kesäkuu 20, 2012, 09:19:12 »
Jaa-a. Nyt ei ainakaan atarax auttanut.
Eipä ole siis pelkoa, että siiheen jäis kiinni.
  :haukoitus:  :haukoitus:

rane

• Ex-member
« Vastaus #11 : Kesäkuu 20, 2012, 15:19:18 »
Aika yksilöllistä. Toisille auttaa, toisille ei. Monesti löytyy vain kokeilemalla.

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #12 : Kesäkuu 20, 2012, 16:36:37 »
Joo niin on. yleensäkään mua ei kolmio-lääkkeet väsytä tai muuten sekoita...  ~:/

elektra

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #13 : Marraskuu 19, 2013, 15:44:47 »
Miekii se sain Ataraxia unettomuuteen..noh, eihä yhellä tai kahella semmosella mittää tehny. Joutu nappaan neljä et ees jotennii väsytti.. Varsinnii ko ei ollu Norflexia yli viikkoon, ni voe kamala mitkä painajaiset mie tuosta Ataraxista sain. Herään sen tunnin, puolentoista välein. Oon hereillä vähä aikaa mut painajaiset sitte jatkuu jos ja kun nukahan uuvelleen. Kiitos ei ennee tuolle lääkkeelle.

tulleeha sitä lepoa kuiten vuorokauteen semmoset 4-5h pätkissä. Kun taitaa olla vaihtoehdot unirohtoloissa jo vähissä. :(

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #14 : Syyskuu 05, 2014, 20:09:12 »
Sain Ataraxia kokeiluun yöunta parantamaan. Siis melatoniinin lisäksi. Eilen illalla otin yhden tabletin ja nukuin reilut 11 tuntia. Aamulla oli vähän tokkurainen olo, mutta se voi hyvin johtua pitkistä unistakin. Mietin, että ottaisin ensi yöksi vaan puolikkaan, kun yksikin toi noin hyvän unen. Lääkäri antoi liikkumavaraa kolmeen tablettiin saakka.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.