Kirjoittaja Aihe: Hammaskipu  (Luettu 43444 kertaa)

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Hammaskipu
« Vastaus #45 : Helmikuu 10, 2018, 18:13:32 »
Mulla on sellainen ongelmallinen hammasväli, joka on kipeä ja johon tarttuu kaikki ruoka. Ainakaan hammaslääkärin mukaan mitään reikää tai vastaavaa ole, siinä on vain ien tulehtunut. Ja sitten kaikki tarttuva ruoka ylläpitää sitä.
Ostin jotain sensitive hammastahnaa, joiden kerrotaan auttavan ienongelmiin.
Lisäksi bongastin hammasväliharjat (hammastikkuharja).
Tosi kätevä keksintö! Saa näppärästi sen välin ja muutkin puhdistettua. Todella paljon parempi, kuin normi tikut tai lanka!  :thumbsup:
Kannttaa kokeilla. Ainakin S-ryhmässä saa 30kpl paketin noin kolmella eurolla...

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #46 : Helmikuu 10, 2018, 18:32:15 »
Joo, hammasväliharjat on ihan huippu keksintö!
Minun hampaani ovat tooooosi ahtaasti ja pienimmätkin harjat meinaavat juuttua joihinkin väleihin. Se tuntuu ikävältä. Sitten kerran sain hammaslääkäriltä pari kumista harjaa ja nepäs eivät enää juutukaan. Kalliimpia ovat, mutta niin paljon miellyttävämpiä, että ostan jatkossa.

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #47 : Helmikuu 11, 2018, 03:57:12 »
Minulla ei ole pienintäkään mahdollisuutta saada noita uusia hienoja hammasväliharjoja kuin kahteen väliin. Hammaslääkäri niitä suositteli ja antoi näytekappaleet mukaankin. Mieheni naureskeli vieressäni katkoessani niitä harjoja yrittäessäni tunkea ohuinta ja kalleintakin hammasväleihin. Mieheni on käyttänyt harjoja jo muutaman vuoden, joten en kokenut itseäni toivottomaksi tumpeloksi.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #48 : Helmikuu 11, 2018, 07:31:39 »
Ei minullakaan mene alaetuhampaiden väliin. Sinne juuttuu hammaslankakin. Leukaluuni ovat liian pienet normaalille hammasmäärälle. Niin hammaslääkäri on minulle sanonut. En ymmärrä.. ~:/ minusta leukani näyttää ihan sopusuhtaisen kokoiselta muuhun päähän verrattuna.  ;D Niin on kuitenkin käynyt, että minulta jouduttiin ala-asteella vetämään "yläneloset", että saatiin kulmahampaat mahtumaan riviin. Alhaaltakin olisi pitänyt poistaa pari, mutta sitä ei tehty. Siksi etuhampaat ovat kahdessa rivissä, kuten hammaslääkäri viimeksi syksyllä sanoi. Aa että onkin nätit!  :doh:
Ahtauden takia minun pitäisi rassata joka päivä välejä langoilla ja harjoilla. Aina ei vaan jaksa...

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #49 : Helmikuu 12, 2018, 00:53:04 »
Ei niin!  ~:/ Kun on niin paljon muutakin, mistä pitää terveytensä suhteen huolehtia, niin hammasvälit tulevat viimeisten joukossa hoidettua.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö