Kirjoittaja Aihe: polvikipu  (Luettu 33822 kertaa)

Peikko

• Klubilainen
  • :)
Vs: polvikipu
« Vastaus #60 : Kesäkuu 02, 2017, 00:22:23 »
Lättäjälka, hienoa että olet saanut avun osteotomiasta  :thumbsup:.
Miten paraneminen sujui?
Minulle tehtiin aikoinaan sellainen sääreen, vähän isompi operaatio,
halkaistiin sääriluu pitkittäin ja lisättiin lonkasta otettua luuta, että saatiin polven asento kokonaan muuttumaan, siinä sattui vielä sellainen haaveri että se meni kokonaan poikki, vaikka sen olis pitänyt jäädä osittain kiinni.
Toipumisaika oli aika pitkä, ja  muovimetalli ortoosia jouduin pitämäänkolmisen kk, ensin siihen ei saanut varata ollenkaan, olikohan kk vai kaksi, muitikuvat alkaa näköjään katoamaan ajoista.
No apua siitä tuli sen verran että pystyin taas kulkemaan esim portaita ja ajamaan pyörällä, jatkuva kipu ja tuntopuutoskohtia siitä kyllä jäi, mutta muuten tuli paremmaksi. Nyt se alkaa olla taas huonompi, mutta se on taas eri juttu..
rikki niskasta varpaisiin

lättäjalka

• Jr. Member
  • **
  • Se mikä ei tapa, sattuu.
« Vastaus #61 : Kesäkuu 18, 2017, 20:04:14 »
Paraneminen sujui hienosti, osteotomiarako oli käytännössä luutunut kiinni kontrollikuvissa 3kk leikkauksen jälkeen. :) myös liikelaajuus on palautunut ihan täydeksi.
Jonkinlaiselta osteotomialta tuo sinunkin leikkaus kuulostaa.  ~:/
HMS/EDS 3
skolioosi
(fibromyalgia)

Peikko

• Klubilainen
  • :)
« Vastaus #62 : Kesäkuu 28, 2017, 02:22:28 »
juu, se onkin, vaan on sellainen laajempi operaatio.
rikki niskasta varpaisiin

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #63 : Kesäkuu 11, 2018, 10:05:07 »
2 kuukautta olen ollut töissä onnistuneen selkäleikkauksen jälkeen ja nyt on sitten polvi siinä kunnossa ettei työnteosta meinaa tulla mitään. :doh: 8 tuntia kävelen ympäriinsä tavaroita nostellen, kyykkien ja kiipeillen. Polvi on turvoksissa ja kipeä. Parin viikon Burana kuurin otin samalla kylmägeeliä ja hevosvoidetta levitellen. Ei auta, ei...  :'(

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #64 : Kesäkuu 11, 2018, 18:42:25 »
Kuulostaa kyllä hankalalta!  :hoiva:
Oletko näyttänyt lääkärille tuota polvea?  ~:/
Voisi olla sellaisen paikka. Kun on tuota turvotusta ja kaikkea...  :hoitoon:

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #65 : Kesäkuu 11, 2018, 23:01:31 »
Käypä Kipee näyttämässä polveasi lääkärillä, sillä ei se tuolla rasituksella tule kuin huonommaksi ja toipuminen vain vaikeutuu.  :hoiva:
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #66 : Kesäkuu 18, 2018, 11:02:58 »
Hirudoid Fortekin tuli testattua. Ei apua. Nyt olen täällä terveyskeskuksessa jonottamassa. Kaksi ja puoli tuntia on kulunut aikaa ja vielä on 9 ennen minua. >:( Tässähän se työpäivä menee...

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #67 : Kesäkuu 18, 2018, 15:17:49 »
No niin. Ensin tutki sairaanhoitaja ja sitten lääkäri. Sitten otettiin röntgenkuvat. Sen jälkeen tutki eri lääkäri polven ja kuvat. Polven kulumat näkyvät kuvissa. Lääkäri totesi ettei nestettä ole niin paljon, että kannattaisi poistaa vaan ehdotti kortisonipistosta. Minä sanoin, että olin kokeillut jo kaikki kotikonstit eli Buranakuurin, kylmägeelin, hevosvoiteen ja Voltaren Forten joten tarvitsin jotakin muuta apua. Hän ehdotti kortisonipistosta ja Arcoxia. Olen piikkikammoinen, mutta suostuin silti piikitettäväksi. :hoitoon: En edes tuntenut pistosta. :) Nyt sitten vaan odotellaan auttaako...

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #68 : Kesäkuu 18, 2018, 19:06:26 »
Toivotaan pikaista apua!  :thumbsup:
Mulla auttoi tuohon jalkapohjan kipuun kortisoonipiikki tosi hyvin.
Toinen pistos kolmen viikon kuluttua. Ehkä sinäkin saatat vielä tarvia uusinnan?  ~:/