Kirjoittaja Aihe: Cymbalta/Duloksetiini  (Luettu 154270 kertaa)

Tiibet

• Sr. Member
  • Myönteinen ajattelu, rakkaus ja nauru auttavat ♡
Cymbalta/Duloksetiini
« : Lokakuu 26, 2006, 19:47:36 »
Hei!

Olen käyttänyt kokeeksi vajaan kuukauden tässä aiemmin Cymbaltaa ja lääkäri pisti sen nyt uudelleen kehiin mieliala- ja kipulääkkeeksi.
Kokeiluani "häiritsi" viimeksi muiden lääkkeiden yhtäaikainen muuttelu, joten en ole täysin varma siitä kuinka tämä sopi.
Onko kenelläkään kokemuksia siitä? Muistaakseni joku teistä on ainakin maininnut tuon, mutta jostain syystä en löydä hakusanalla.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2017, 21:22:15 kirjoittanut hiker »
Fibromyalgia ja välilevyn pullistuma 2001, vähän nivelrikkoa, TOS 2006, EDS tai HMS 2008, refluksitauti ja ruokatorvitulehdus, pallea- ja napatyräleikkaukset 2015, uniapnea 2019

sini

• Ex-member
Re: Cymbalta
« Vastaus #1 : Lokakuu 26, 2006, 23:46:29 »
Minä kokeilin viime kesän alussa hiukan vajaan kuukauden (27 vrk) Cymbaltaa 30 mg 1 x vrk. Ja teho oli se, että ensin oli hiukan pahoinvointia ja näön hämärtymistä yms. pieniä oireita, sitten muistaakseni toisen viikon alusta sain viikon ajan nukuttua tosi hyvin, sen jälkeen sekin "sivuoire" hävisi, eli loppuajan valvoskelin itseni lähes hulluksi. Myöhemmin lääkäri ehdotteli Cymbaltaa uudelleen kokeiltavaksi annoksella 60 mg, mutta en ole vielä ainakaan lämmennyt ajatukselle. Onhan minulla se Efexorin käyttösuosituskin olemassa, mutta en taida nyt jaksaa mitään uutta alkaa kokeilla. Kesä oli niin kamala unettomuuksineen/huonounisuiksineen, että olen nyt elokuun lopulta nauttinut edes vähän paremmista unista ja vähän paremmasta jaksamisesta. En halua nyt sekoittaa tätä millään uudella lääkkeellä. Ehkä sitten joskus. Minulle nuo uudemman polven masennuslääkkeet ovat aina aihauttaneet yhtenä sivuoireena unettomuuden, joten siksi suhtaudun niihin todella epäilyksellä. Mutta olemmehan yksilöitä, ja toisille auttavat ne lääkkeet, jotka toisille eivät. Kipuihin en muistaakseni saanut Cymbaltasta mitään apua. Tosin tuo kesä nyt oli aika sumuista aikaa, joten en ihan luota muistiini tuolta osin.

Tiibet

• Sr. Member
« Vastaus #2 : Lokakuu 27, 2006, 01:51:18 »
Otin ekan 60 mg eilen ja lieneekö sen seurausta, että olin voimakkaasti pahoinvoiva koko illan ja sen mukana oli mielettömät ilmavaivat, aivan järkyttävän hajun kera. Toivon totisesti, että olen syönyt jotain sopimatonta ja tuo vaivaa häviää. Yritin nukkua ja uneen vaipuessa (ehkä olin nukkunutkin jo hetken) sain melkoisen sätkyn, ei sellaista, jota on joskus tullut kun kaikki lihakset rentoutuu ja melkein nukahtaa. En tiedä miksi ajattelin, että pysähtyikö sydän. Sen jälkeen olen nyt sitten vain odottanut uutta unta, kunnes äsken luovutin. Sydänseutu on jotenkin erikoinen, koskaan en muista tällaista, mutta ehkä se on vain väsymystä.

Fibromyalgia ja välilevyn pullistuma 2001, vähän nivelrikkoa, TOS 2006, EDS tai HMS 2008, refluksitauti ja ruokatorvitulehdus, pallea- ja napatyräleikkaukset 2015, uniapnea 2019

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #3 : Lokakuu 27, 2006, 02:24:05 »

Tiibet, luettelit juuri minun vaivani, ne vaan tulevat Lyricasta  :-[
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

Tiibet

• Sr. Member
« Vastaus #4 : Lokakuu 30, 2006, 20:14:08 »
Epämiellyttävä aloitusvaihe tälläkin lääkkellä. Väsymystä, voimattomuutta, lievää päänsärkyä, sisäistä vapinaa, järjenjuoksun hyytymistä. Inhottavaa yrittää olla töissä päivisin kun ajatus tökkii kaiken muun lisäksi. En koe olevani oikeasti työkykyinen ja harkitsin sairaslomalle jättäytymistä. Vaan kun työni ruuhkautuisi entistä pahemmaksi, niin täytyy yrittää. Se kun kaatuu omaan niskaan, jos on poissa töistä välillä, valitettavasti.

Tiibet

• Sr. Member
« Vastaus #5 : Marraskuu 02, 2006, 12:53:45 »
Viikon käyttö takana ja nyt tuntuu helpottavan nuo sivuoireet.
Olo on melkein normaali - tai sitä, mitä kuvittelen normaaliksi  :happy:

Marle

• Ex-member
« Vastaus #6 : Marraskuu 07, 2006, 21:58:17 »
Lääkäri antoi kokeiltavaksi hermosärkyyn Cymbaldaa 2 kpl sitä 60 g. Meinasin "kuolla", hirveät sivuoireet ja en uskaltanut jatkaa. Kenties 30 g olisi ollut mahdollisesti sopivampi tai puolet siitä ::)

ValittajaNainen ;)

• Ex-member
Re: Selkävaiva ja henkinen uupumus!
« Vastaus #7 : Marraskuu 08, 2006, 11:41:01 »
ValittajaNainen ;) taas täällä!

Kirjoitan tähän osioon nyt taas kun jostain kumman syystä ei lääkeosioon suostunut lähtemään...sorry jos väärällä palstalla taas ;)))

Mutta,menempä asiaan!

Kävin fysiatrilla ja valitin etten jaksa enää tämän kivun kanssa,olen ihan loppu ja niinhän se heti aloitti Cymbaltan muiden lääkkeiden rinnalle.Ei koskenut Lyricaan vaan meinas että kipupolilla saavat alkaa lopetteleen sitä monien sivuoireiden takia.

No,tästä Cymbaltasta...tiedän että on masennuslääke enkä nyt kovin masentunut tunnu olevan mutta meinasi että hermokipuun oisi hyvä lääke.
Aloitin sen sitten heti ja nyt mennyt 3 pv...unet meni heti kun Lyricallahan nukkuin ku tukki 12h! Herään tosi aikuisten nyt ja päivä vielä pitempi näin saikulla ollessa! Pää on jatkuvasti kipeä ja luulen et se tuli tosta lääkkeestä...sinnittelen sen kans nyt kyllä maananatihin asti ainaskin ku sit menen sinne kipupolille niinku kirjoitin jo aiemmin.

Onko teillä auttanut lääke.Jotenkin tuntuu et pää niin pökätillä ja "lääkehuuruissa" jo et kai sitä kautta alkaa vaikuttaan kipuun.Mutta niinhän se toi Lyricakin auttoi alussa mut sit vaikka lisättiin max annokselle en siitä enää apua sitten saanut.

Toiceissa olen jos nyt Cymbalta vaikka auttaisi,olkoon sitten vaikka masennuslääke sama mikä avun tuo.

Saan lähetteen kuntoutustutkimuksiin...mitähän siellä.Ilm arvioidaan ainaskin kuntoutustarve? Uudelleenkoulutus?  Kai mä en sairaanhoitajaksi enää tällä selällä lähde...Saako siellä toivoa? Itse olisin halukas koulunpenkillekkin ;))) ikää kuiteskin vaan 41v!

Heh,tuntuu et taidan käydä ton uuden lääkkeen ansiosta vähän jo ylikierroksilla ;)))

Siirsin kirjotuksesi tänne jonne sen alkujaan olit tarkoittanut. T. Sonny
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2006, 15:06:22 kirjoittanut Sonny »

Tiibet

• Sr. Member
Vs: Cymbalta
« Vastaus #8 : Huhtikuu 02, 2007, 22:14:16 »
Minä kierrän kehää näiden pillereiden kanssa.
Cymbalta puolitettiin vuoden vaihteessa ja olen sinnitellyt sen jälkeen 30 mg:lla ja ollut paljon kipeämpi sen jälkeen. Nyt lääkäri oli sitä mieltä, että koska se kipuun auttoi lisälääkkeenä, niin nostetaan se uudelleen entiselle tasolle. Nostan siis annoksen huomisesta entiselle tasolle ja sitten peukut pystyyn  :laugh:

Eliiza

• Hero Member
« Vastaus #9 : Huhtikuu 03, 2007, 05:43:17 »

Tiibetille  :thumbup: :thumbup: , että lääkkeen takaisin otto helpottaa vointiasi.
Diagnoosi - M45 Selkärankareuma, HLAB27-posit., spondylartroosi

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #10 : Huhtikuu 03, 2007, 10:28:03 »
heippa

:thumbup: :thumbup: täälläki peukut pystyssä Tiibet  - apua tulossa  :vrolijk_26:
Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
- F.R. Laing

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #11 : Huhtikuu 03, 2007, 13:03:23 »
Tiibet  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

sasar

• Ex-member
« Vastaus #12 : Huhtikuu 19, 2007, 10:03:51 »
Hei minä kokeilin viime syksynä cymbaltaa ja päänsärky oli ihan hirvee samoin ruokahaluttomuus ja mauttomuus mikän ei maistunut miltään, kuumia aaltoja yms. Aloitusannos oli 30 mg. Pari viikoa yritin syödä, mutta sitten jätin leikin kesken. Myöhemmin kokeilin vielä uudelleen, niin että otin joka toinen päivä, mutta ei sama homma. Nyt pitäisi vielä kokeilla yhden kerran. Ainoa mistä on tullut niinkin vähän oireita.

Tiibet

• Sr. Member
« Vastaus #13 : Huhtikuu 19, 2007, 10:11:15 »
Minulle ei ilmeisesti tule (enää) mitään sivuoireita Cymbaltasta, joten olen tosi tyytyväinen tähän lääkkeeseen.
Kipuakin se lievittää ja eniten ilahduttaa se, että alan tunnistamaan itseni omaksi itsekseni, eli ilmeisesti masennus kaikkoaa.
Tämä minä on se minä minkä tunnen ja se tuntuu kivalta.
Tuo oli aika pössösti ilmaistu, mutta en keksinyt parempaakaan  :happy:

sirpa

• Ex-member
« Vastaus #14 : Huhtikuu 23, 2007, 22:58:11 »
kaiken kasvainhässäkän keskellä kipulääkäri ilahdutti soitollaan, oli saanut uutiset pääkasvaimestani kun oli joutunut vast.oton hänelle perumaan. ilmaisi osanottonsa hänkin. ja ehdotti cymbaltaa kokeiluun, sanoi että lähes kaikille tulee alussa n. 2 vk kestävä voimakas pahoinvointi, joka kyllä menee ohi. cymbalta ei kuulema lihota, niinkuin noritren ja cipralex joita olen popsinut kauan, noritreniäkin varmaan jo 5 vuotta ja koko ajan lihoen. pelottaa kyllä noi sivuvaikutukset, mutta kai se on yksilöllistä sekin. noritrenin lopetan nyt vähitellen puolittamalla 10 mg annosta.mielialalääkettä kyllä tarvin tässä tilanteessa kun aivoleikkaus tulossa. :'(