Kirjoittaja Aihe: Cymbalta/Duloksetiini  (Luettu 154276 kertaa)

Iita

• Ex-member
Vs: Cymbalta
« Vastaus #15 : Toukokuu 10, 2007, 19:05:20 »
Minulle ei ilmeisesti tule (enää) mitään sivuoireita Cymbaltasta, joten olen tosi tyytyväinen tähän lääkkeeseen.
Kipuakin se lievittää ja eniten ilahduttaa se, että alan tunnistamaan itseni omaksi itsekseni, eli ilmeisesti masennus kaikkoaa.

Miten unien kanssa kävi? Olisin halukas vaihtamaan Mirtazapinin Cymbaltaan, mutta kammottaa, jos unet kaikkoavat saman tien. Mirta minulla siis lähinnä unilääkkeenä. Cymbalta, koska kivut ovat aikamoiset ja jätesäkillinen kaikenlaista on jo kokeiltu.

Tiibet

• Sr. Member
  • Myönteinen ajattelu, rakkaus ja nauru auttavat ♡
« Vastaus #16 : Toukokuu 10, 2007, 21:59:35 »
Unet on ok, kun kipu ei häiritse nukkumista.

Tosin minulla on muutama muukin kipulääke käytössä, kun ei taas Cymbalta yksinään riittäisi minulla mihinkään.
Fibromyalgia ja välilevyn pullistuma 2001, vähän nivelrikkoa, TOS 2006, EDS tai HMS 2008, refluksitauti ja ruokatorvitulehdus, pallea- ja napatyräleikkaukset 2015, uniapnea 2019

Iita

• Ex-member
« Vastaus #17 : Toukokuu 11, 2007, 13:53:15 »
No, eipä minullakaan Cymbalta yksin riittäisi, mutta voisi olla oivallinen lisä.

Tiibet

• Sr. Member
  • Myönteinen ajattelu, rakkaus ja nauru auttavat ♡
« Vastaus #18 : Heinäkuu 13, 2007, 10:56:13 »
Uusi havainto lääkkeestä: Jos sen sisältöä pääsee suuhun, kieli menee turraksi.

Minulla on vähän ruoan pulattelutaipumusta, eli vatsaportti on löysä ja joskus ruoka käy takaisin ylhäällä sulamattona kohta syötyäni sen. Muutaman kerran se on tapahtunut aamulääkkeiden oton jälkeen, mutta nepä ennättävät alkaa liukenemaan ja maistuvat kamalalle ja turruttavat kieltä käydessään uudelleen suussa. Nyt olen huomannut sen, että nimenomaan Cym. on syyllinen moisiin :P
Fibromyalgia ja välilevyn pullistuma 2001, vähän nivelrikkoa, TOS 2006, EDS tai HMS 2008, refluksitauti ja ruokatorvitulehdus, pallea- ja napatyräleikkaukset 2015, uniapnea 2019

kuupeikotar

• Newbie
  • *
« Vastaus #19 : Elokuu 24, 2007, 23:22:47 »
hyvä lääke ainakin mulle.. ku efeksorista ei ollu apua hitusenkaan.. ainut mitä suuresti hämmästelen, on ku kela ei korvaa kuin "pikkupakkaukset" eli 28 kpl laatikot. mun annostus 120mg/vrk että kalliiksi tulee sossulle kun haen 3kk satsin kerralla..

Lacryma

• Ex-member
« Vastaus #20 : Syyskuu 07, 2007, 13:19:52 »
Heinäkuussa tuli vuosi Cymbaltan kanssa ja vaikka allekirjoitan nuo sivuvaikutukset alussa, niin nyt en vaihtaisi tuota pois.
Annostus on 60mg/vrk ja olo on kuin uudestisyntynyt.
Unihäiriöistä olen kärsinyt lapsesta lähtien, tämä ei tunnu vaikuttavan siihen sitä eikä tätä mutta masennus ja ahdistus sekä yleinen jaksamattomuus ovat muisto vain  :)

Holden C.

• Ex-member
« Vastaus #21 : Joulukuu 25, 2007, 13:28:21 »

Olen itse syönyt Cymbaltaa masennukseen nyt kaksi ja puoli viikkoa ja lääke, annos 60 mg, on lievittänyt masennusoireita tuntuvasti. Olo on jollakin tavoin energinen ja optimistisempi. Olin marraskuussa vielä järkyttävän masentunut, olo oli (lääkkeittä) hidas ja raskas, en jaksanut tarttua mihinkään, tuntui välillä siltä että ihan silmissä mustui, niin kuin olisi saanut iskun päähänsä tai jotain vastaavaa. Mielialalääkkeistä on kokemusta jo vuosien ajalta enkä ole saanut mistään lääkkeestä depressioon näin pikaista helpotusta, toivotaan että tämä suunta jatkuu... 

pipa

• Newbie
  • *
cymbalta
« Vastaus #22 : Maaliskuu 28, 2009, 11:54:49 »
moro ???

onks kellään kokemusta tuon nimisestä lääkkeestä??
fysiatri määräsi sitä kipuun.  lisäksi on lyrica, ja  panacodiakin pitäisi ottaa, ja jo tosta lyricasta menee pää sekasin, vaik on pieni annostus päällä ( 75mg x 2)

-pipa-
M51.2 Prolapsus disci L5-S1 centralis
M54.9 Sacrolumbalgia NAS Modic 1 et Modic 2
K52.88 Colitis microscopica, colitis lymphocytica

rane

• Ex-member
« Vastaus #23 : Maaliskuu 28, 2009, 12:09:34 »
Yhdistin tämän vanhaan ketjuun, kun sellainenkin näytti olevan.

Muistathan että HAKU -toiminto löytyy yläpalkista. :)

pipa

• Newbie
  • *
« Vastaus #24 : Maaliskuu 29, 2009, 01:06:58 »
heips

uskalanko ees kokeilla tota
on nimittäin aika kovaa teksti monelta.....

-pipa-

rane

• Ex-member
« Vastaus #25 : Maaliskuu 29, 2009, 10:06:57 »
Ihmiset ovat hyvin pitkälle yksilöitä lääkkeiden suhteen. Jos lääke ei yhdellä toimi - saattaa se olla paras mahdollinen toiselle. Olen ottanut yleensä ensimmäisen pakkauksen mahdollisimman pientä kokoa. Ja joskus saa lääkäriltä näytepakkauksiakin.

pipa

• Newbie
  • *
« Vastaus #26 : Huhtikuu 01, 2009, 01:22:11 »
no moikkelis

noinkohan uskallan ees koklata tota lääket, kert on niin paljo negatiivista/ sekopäistä  :rohonauru: palauteta..tyten lekuri määräs  sirdaludia noihin jalkakramppeihin, ja tuntuu tehoovan, eli mä oon ihan "kekkulissa" jo tosta määrätyistä lyricasta, panacodista ja sirdaludista, saatikaan jos sitä cympaltaa uskallan siihen lisäksi ujuttaa.... :o

-pipa-

nöpö

• Newbie
  • *
« Vastaus #27 : Huhtikuu 14, 2009, 19:13:27 »
hei! minä olen käyttänyt cymbaltaa noin 1 1/2 vuotta se vei minulta vasemmasta jalasta inhottavan hermosäryn. kävelin tosin kuin tsompi  :o kaksiviikkoa ,silmät seisoi päässä. mutta sitten kuin taikaiskusta alkoi mieliala kohota ja painoa putosi 7kiloa.Nyt tämän vuoden tammikuussa uusi masennus ja cymbaltaa lisätiin 90 mg ensin kaikki meni hyvin masennus läksi mutta nyt kaikki ruoka etoo.kaurapuuro on ainut jonka saan alas. täytyy puhua psykiatrille annostuksen pinentämisestä, sillä tästä lääkkeestä on ollut minulle suuri apu poistaa esimerkiksi fibromyalgian turvotuksen ja suurimmat kivut.AURINKOISTA KEVÄTTÄ!

mare

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #28 : Syyskuu 17, 2009, 08:52:54 »
Huomenta! :)

Ihan pakko kirjoittaa tänne tästä lääkkeestä. Itselläni kokeiltu valtava määrä eri lääkkeitä, kaikista kauheat sivuoireet tai ei mitään apua!
Nyt olen syönyt kesäkuusta asti Cymbaltaa. Ensin viikon 30mg aamuisin ja pää ihan sumussa. Pahaa oloa ei tullut kun otin ruuan kanssa kuten lekuri neuvoi. Sitten siirryin 60mg ja pari tuntia kun oli mennyt lääkkeen otosta oli ihan kamala haukotustauti ja uni :haukoitus:. Pakko oli päästä pitkäkseen. Joten siirsin oton iltaan. Pari tuntia otosta uni tulee kuin itsestään :nukkuu:
Mieliala tasaantunut tietty kun on vienyt pahimman kivun. Pystyy liikkumaan ja se auttaa pitämään mielialan hyvänä pirteenä. Minulle tosi hyvä lääke, en ihan äkkiä vaihtaisi.

Dania

• Newbie
  • *
« Vastaus #29 : Marraskuu 28, 2009, 23:03:38 »
Hei!

Minä sain Cymbaltaa viikko sitten maanantaina kipuihin, joita ei ole vielä pystytty muuta kuin arvailemaan syitä.
Minua pelotti ottaa kyseistä lääkettä kun lääkärikin varoitti sivuoireista, jotka olisivat seuraavan kahden viikon aikana.
Kuinkas ollakaan ainoastaan väsymystä oli kolmena ekana päivänä  :vrolijk_26:
Ihanaa kipu on jopa ajoittain poissa  :laugh:  Ihana tunne!
toivottavasti vaikutus kestää jatkossakin.....