Kirjoittaja Aihe: Harrastuksesta luopuminen ...  (Luettu 41104 kertaa)

Peikko

• Klubilainen
  • :)
Vs: Harrastuksesta luopuminen ...
« Vastaus #30 : Lokakuu 20, 2012, 21:16:23 »
Voihan Ukkorähjä  :hoiva:,
auttaisin jos voisin..
rikki niskasta varpaisiin

ukkorähjä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #31 : Lokakuu 21, 2012, 16:28:29 »
No, itse asiassa helpottaa jo sekin kun saa murista kiukkuansa tänne palstalle   :D  Läheisten (terveiden) niskaan ei mielellään kaada murheitansa mutta täällä palstalla on ihmisiä jotka painivat vastaavien murheiden kanssa ja sen vuoksi ymmärtävät mistä kenkä puristaa. Samalla asiat asettuvat oikeisiin mittasuhteisiin   ;)
-Ukkorähjä-
- Ositt. neliraajahalvaus, selkäydinvamma
- Kaularanka oper. 3 kertaa=välit c5-c7 luudutettu,
- Lanneranka oper. kerran
- Spinaalistenoosi koko rangan alueella
- Kaikkien raajojen hermojuurivauriot
- Polvien nivelrikko, migreeni
- 11 leikkausta, eikä niille loppua näy

- Pääasia että on terve

Peikko

• Klubilainen
  • :)
« Vastaus #32 : Lokakuu 21, 2012, 17:18:26 »
ja ei ne terveet ymmärräkään mistä kenkä puristaa..
rikki niskasta varpaisiin

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #33 : Lokakuu 28, 2012, 12:24:36 »
Olen tässä välilä kokeillut käsitöitä. Kädet kun pelaa, niin sitä ongelmaa ei ole.
Mutta. Kaikki tuntuu vaikuttavan kuitenkin alaselkään!
En voi istua, ja makuulla kutominenkin vihloo selkää.

Eli nekin harrastukset voi toistaiseksi myös unohtaa.
No kirjan lukeminen ja musiikin kuuntelu on vielä mahdollista. Harrastan siis niitä!

rane

• Tekninen tuki (EVP)
  • Administrator
  • “Pain is only what you allow it to be” ― C. Clare
    • Tietoa ja vertaistukea
« Vastaus #34 : Lokakuu 28, 2012, 23:43:26 »
Harrastetaan tässä ketjussa. Siirsin rönsyt omaan ketjuun.
M51.1 Prolapsus disci intervertebralis lumbalis residivans operata. Status post fractura columnae L II et III. (luudutusleikk. jälkitila, L2-L3 nikamien murt. jälkitila)
J45 Asthma bronchiale (astma)
I10 Hypertensio arterialis (kipuper. verenpaine)
H84 Kuulon meluvamma
H93.1 Tinnitus auris

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #35 : Lokakuu 29, 2012, 05:17:43 »
Harrastuksista kun puhutaan, niin ei enää kivun takia riitä keskittymiskykyä sudokuihin. Ratkoin niitä vielä viime vuonna kasapäin. Nyt ei enää pää pelaa samalla tavalla ja tosiaa keskittymiskykyä rassaa tuo pistävä kipu.  >:(
Ja onhan tässä joutunut luopumaan harrastuksista jo aiemmin. Veneily on melkoisen rakas asia. Ei pysty. Kyydissä olokin on tuskaa tärinöineen ja viimoineen.  :'(
Moottiripyörän kyydissä olo oli toinen harrastus, jonne ei ole ollut enää mitään asiaa.
Polkupyörällä ajaminen. Pihatyöt ja puuhat....  :-[
Ei kyllä mikään ole entisellään. Ei pysty edes pikku hommaa itse tekemään.
Odottaisin kyllä, että voisin leikkauksen jälkeen palata edes kevyisiin harrastuksiini.
Täytynee nauttia merestä vain rannalta katsottuna.

ukkorähjä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #36 : Lokakuu 30, 2012, 09:39:57 »
Niin, tuota satuo:n tekstiä lukiessani hoksasin etten ole aikoihin käynyt enää kalastamassa veneestä käsin. Ei pysty istumaan veneessä tai yleensäkään missään...   >:(   Jos isompi vonkale kävisi vieheeseen kiinni niin en näillä käsillä taitaisi saada sitä keploteltua veneeseenkään. Väsyisi kädet ennen kalaa  ;D  Pitäisi olla sen verran isompi vene että olisi tilaa kävellä niin että jäisi istuminen vähemmäksi. Kenties lisäksi joku joka hoitaisi kalastamisenkin... Taitaa olla parasta hakea kalat marketista   :( 
-Ukkorähjä-
- Ositt. neliraajahalvaus, selkäydinvamma
- Kaularanka oper. 3 kertaa=välit c5-c7 luudutettu,
- Lanneranka oper. kerran
- Spinaalistenoosi koko rangan alueella
- Kaikkien raajojen hermojuurivauriot
- Polvien nivelrikko, migreeni
- 11 leikkausta, eikä niille loppua näy

- Pääasia että on terve

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #37 : Lokakuu 30, 2012, 10:18:55 »
Me saimme selkävaivaisen mieheni kanssa viime kesänä ison kalan. Oli melkoinen työ ja tuska saada se vedestä rannalle.   :D No sitten vielä tajuttiin, että pitää se jotenkin saada sieltä maastosta autollekin vielä kannettua!! ja se onneton kala ei mahtunut edes muovipussiin....  ;D
Piti ottaa nokoset välissä laavun penkillä ja ladata akkuja!

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #38 : Lokakuu 30, 2012, 11:45:17 »
Voihan kalajuttu.  :rohonauru:

Mulla jäi viimekesänä menemätä saunasta järveen yks kerta olevinaan perustellusti.
Hauki pyöri laiturin seutuvilla. Mitä lie jahannut,kun palasi vaikka tömistellen ajoin poiskin.

Tuo oikeen uimisen vaikeus ottaa aivoon. Pitää olla lämmintä ja syvää että voi vesijumpata.
 Siihen pystyy vain hallissa ja matkaa mokomaan on. 

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #39 : Lokakuu 30, 2012, 12:35:13 »
Harrastukset, harrastukset.....kaikki on toistaiseksi tauolla ja toivon että vielä joku päivä kykynen jatkamaan siitä mihin jäin.
Hyötyliikuntana kuljin työmatkat, 12 km päivässä pyörällä, kesät ja talvet. Toinen pyörä on just talvihuollossa, vein ennenkuin menin leikkaukseen. Bonuksena leikkauksesta tulikin sitten tämä hermovaurio jalkaan, joten ei pyöräillä, ei.
Ei edes kävellä ilman kyynärsuvoja :(
Kuntosalilla kävin vähintään 4 kertaa viikossa, spinning, body vive, zumba, kahvakuula, kaikki kelpas ja maistui mulle, myöskin varsinainen kuntosalitreeni.Olen just saanu itseni tosi hyvään kuntoon edellisten syöpähoitojen jälkeen ja olen niiiiiin nauttinut hyvästä fyysisestä kunnosta, tosi kiva käydä töissä, ja touhuta jos jonkinmoista kun jaksaa.
Nyt vähän pelottaa jos toi mun jalkani ei tosta kokonaan kuntoudukaan, silloin jää kivat kesähommat kokonaan pois, nimittäin mulla on pieni moottoripyörä millä ajelen kesäisin. Ja tosi rakas harrastus mieheni kanssa on purjehdus, kesällä vietetään kaikki kauniit päivät järvellä ja nautitaan, nautitaan. Sekin todennäköisesti jää kun en mitenkään pysty hyppäämään sinne veneeseen.
Nämä on tietysti vähän ennenaikaisia miettiä kun tosta jalasta ei ole mitään varmaa tietoa paranemisesta, kaikki on mahdollista.
En kuitenkaa murehdi noita asioita, totean vaan. Ennenaikainen murehtiminen on niin turhaa, jos asiat ei toteudukaan, niin koko murehtiminen on mennyt ihan hukkaan!!!
Työstäni tykkään paljon ja nautin sen tekemisestä enkä kestä jos mun työni onkin nyt sitten tehty.. Muutenkin pitkä saikku on niin turhauttava kun olen aina ollut niin energinen ja kova touhuamaan, nyt on tekemiset ja vauhti  rajoitettua....höh..
Mutta...näillä mennään, ja sillä vauhdilla millä päästään, eikös vaan !!!!
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

Anu crpsII

• Newbie
  • *
  • Asenne ratkaisee, aina!
« Vastaus #40 : Lokakuu 30, 2012, 20:43:01 »
Eletään tässä hetkessä. Se on parasta. Vaikka kipuillaankin. Mutta ollaan monessa asioissa viisaampia kuin kanssakulkijamme eli siinä, ettei eletä huomista eikä eilistä.

Itse sorrun helposti siihen, että katselen uimahallissa 80-vuotiaita ja ajattelen, että mun pitää tehdä siellä yhtä paljon kuin hekin. He käyvät helposti tunnin verran kuntosalilla. Uivat puoli tuntia ja jumppaavat puoli tuntia.
Minä en pysty enää mihinkään noista. Mutta silloin kuin pystyin, niin uin ihan pelkästään suorittamalla matkaa.... Sitten olin niin kippee monta viikkoo, etten sängystä päässy ylös. Mun kaveri haki mut usein altaasta pois. Sanoi, että nainen on haettava sieltä pois, kun se ei itse tajua parastaan... :vihellys:.

Ajatukset luisuu vieläkin helposti tuohon, että pitäisi ja pitäisi tehdä jotain semmosta liikunnallista, että syke hakkais hulluna.
Siinä on yksi mutta. Ei pysty. Ei kykene.
Tosi vaikee tajuista selvittää itselleen tätä asiaa. Ja muista nyt puhumattakaan. Ettei heitetä treenikassia olalle ja lähdetä harrastamaan.
Mutta aina voi tehdä jotain muuta ja tehdä niistä asioista niitä kivoja juttuja, jotka kannattelee meitä.
Esim. meillä pelataan miehen kanssa pelejä. Yhteistä tekemistä :).
v. 84, 95, 96 ja 2011 polvien avoleikkaukset (vikaa, vikaa, vikaa)+ nivelrikon höyläys ja irtopalan poistot.
v. 93 ja 94 leukanivelen oper. uuden leukanivelen asennus+kiinnikkeiden ja nesteen poisto.
v. 2001 ja 2003 selän luudutusleikkaukset, avarrettiin hermoille tilaa->hoitovirhe ja crpsII

celca

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #41 : Marraskuu 14, 2012, 06:14:40 »
Löysin tällaisen pienen laulun.

http://areena.yle.fi/tv/1722683

Välillä kummasti auttaa näin yksinkertainen asia yhä uudestaan yrittämään  :)  :thumbsup:

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #42 : Marraskuu 14, 2012, 10:59:41 »
Celca....kerrassaan loistava, kiitos jakamisesta  :D
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #43 : Joulukuu 15, 2012, 23:16:41 »
No niin nyt tämä ketju meinaa luisua ohi... ;)
Mutta tosiaan nykyään on niin kaikki tekniikka kehittynyt että on todella paljon uusia harrastus-mahdollisuuksia ja -keinoja.
Toivottavasti jaksaisimme vain etsiä ja löytää omiamme!
Kekseliäsyyttä, positiivista asennetta ja huumoria niin jotain pitäisi löytyä! :thumbsup:

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #44 : Elokuu 13, 2013, 17:03:25 »
Ite olen onnellisessa asemassa; en ole joutunut vielä luopumaan, vaan itte asiassa sain rakkaimman juoksuharrastukseni takaisin treenikuvioihin 3 vuotta sitten - Myocrisinin avulla saatiin päkiät kuntoon ja juoksu alkoi sujua. Senpä jälkeen onkin juostu 3 täysmaratonia, 2 puolikasta ja yks ultrajuoksu.

Melkein samalla lailla kävi toisen rakkaan harrastukseni kanssa. Ranne luudutettiin 2009 ja ajattelin, etten varmaan enää paljoa pysty pelaamaan jääkiekkoa, mutta viime syksynä minut saatiin houkuteltua kaukaloon (vanhat varusteetkin mahtuivat päälle, vaikka olinki nostanut luistimet verbaalisesti naulaan 2002 pelattuani 10 vuotta kiekkoa) ja nyt pelaan kahdessa eri joukkueessa, työpaikan ja kaupungin mimmien joukkueessa. Tällä hetkellä en ole vielä saanut lupaa mennä jäälle matsaamaan rasitusmurtuman vuoksi, mutta sama homma jatkuu, kunhan lupa heltiää :) Niin juoksun kuin kiekonkin suhteen.

Juoksutauolla (määrätty heinäkuun alusta lokakuuhun) on tullut ostettua maantiefillari ja sillä on tahkottu pitkää lenkkiä (no ei nyt hirmu pitkää vielä, 30-100 km välillä mennään). :)

Hiki pitää saada pintaan, muuten mie en vain osaa nauttia.. Jos jostain joskus pitää luopua, on tilalle kehiteltävä jotain uutta ja piristävää. Mielikuvitushan on rajaton :) Ja niinhän se meillä jokhaisella menee, että päivä kerrallaan ja jokaisesta hetkestä on nautittava - terveenäkin! :)
*seropositiivinen nivelreuma (dg 03)
*kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)
*kiertäjäkalvosinoireyhtymä (dg 19)