Kirjoittaja Aihe: Lääkekatto.  (Luettu 21605 kertaa)

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Lääkekatto.
« Vastaus #15 : Marraskuu 03, 2012, 20:57:44 »
 :thumbsup: Juuri näin!  :thumbsup:

Hema

• Full Member
« Vastaus #16 : Marraskuu 03, 2012, 23:44:36 »
Mullakin on lääkekatto täynnä ja oon juuri tehnyt samalla tavalla eli että haen nyt lääkkeitä niin, että riittävät joulukuun loppuun ja sitten ehdin vielä hakea seuraavan 3 kk:n lääkkeet. Ja oon suoraan farmseutillekin sanonut tämän ja kyllähän he sen ymmärtävät. Eihän se heidän pussista ole pois. Lääkkeisiin uppoaa niin paljon rahaa, että kyllä tästä täytyy nyt kaikki hyöty ottaa irti :). Niin kuin joku tuolla jo mainitsikin, niin sillä 700 eurolla tekisi jo jonkin kivan matkan.

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #17 : Marraskuu 18, 2012, 12:48:18 »
Joku korjasikin minun virheellistä kirjoitusta lääkekaton suuruudesta. Eli ei 709 euroa, vaan 700.90 euroa. Noin se suunnilleen oli. Yli 8 euron virheen tein!  :vihellys:
Katsoin nyt tuota omavastuusummaa lääkekuitista, se oli pitkästi yli 800 euroa. Lisää tulee lääkkeitä ja jos ostan kolmella reseptillä, tekee se 4.50 e lisää. Muitakin ostoksia joissa ei ole oikeutta tuohon 1.50 euroon  vaan normi kelakorvaus. Kelako ne päättää tai joku hintalautakunta, en tiedä.

En kyllä ihmettele kun jotkut pienestä eläkkeestä jättää ostamatta lääkkeitä. Jos kattoa alennettaisiin kohtuudella vaikkapa 400 euroon, se jo auttaisi että ihmiset hodattaisi sairauttaan.
Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
- F.R. Laing

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #18 : Marraskuu 18, 2012, 13:05:19 »
Näin on!  :thumbup:
Tai sitten pitäisi lisätä noita erityiskorvattavia sairauksia tai lääkkeitä. Ei sais jäädä rahasta kiinni lääkkeen osto, jos on sairas!

Meillä kestää paikallisen aptekin tiedonkulku kelaan. Viikko meni ostoksesta siihen, kun kelan sivulla näkyi. Nyt vaan odottelen lääkekattolappua. Ei näy vielä lähetetyn... Sekinhän näkyy sieltä kelan omasivulta.

Sasu

• Hero Member
« Vastaus #19 : Marraskuu 18, 2012, 17:51:38 »
Onneksi on lääkekatto :jeee: .En vois millään muuten käyttää biologista reumalääkettä ,joka maksaa yli 1200 euroa 4 piikkiä, jotka siis kulutan kuukaudessa. Mutta vuoden alustahan se taas pamahtaa tuo 700,90 maksu, joskin suunnittelin et jos biol.lääkettä jatketaan, otan sitä joulukuussa muutaman kk:n satsin niin ei heti tammikuussa tarvii apteekkia rikastuttaa sillä 700:lla e:lla :)
selkärankareuma, lannerangan osittain pitkälle edennyt rappeuma, Raynaud´n oireyhtymä, migreeni, gastriitti, SAD

elektra

• Ex-member
« Vastaus #20 : Marraskuu 21, 2012, 08:50:27 »

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #21 : Marraskuu 21, 2012, 11:07:09 »
Aika vähän tuo katto alenee, kun nuo prosentit laskee "paljon".  ???
Eli sellainen jonkin verran jatkuvasti lääkkeitä tarvitseva kärsii. Esim. masennuslääkitys, moninainen allergialääkitys. Katto ei tule vastaan, mutta menot ovat satoja euroja vuodessa...

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #22 : Marraskuu 21, 2012, 11:34:34 »
Mulla ei tule lääkekatto vastaan koska onneksi mun kalleimmat lääkkeet on syöpälääkkeitä ja sen hoitoon liittyviä, eli erityiskorvattavia, onneksi. Mun syöpälääke nimittäin maksaa n.500e yksi hoitosykli, niitä syklejä on 6!!Lisäksi esim. Tramal on erityiskorvattava, mutta kun se vaihdettiin Panacodiin, niin se ei sitten olekaan. Eli syöpälääkkeet kun haen apteekista, maksan vain 3e noutokerta.
Osaako kukaan sanoa millainen hintaero on Panacodila ja kipulaastarila??? Ajattelin pyytää huomenna syöpälääkäriltä sen laastarin, mutta jos hinta on paljon suurempi, tyydyn Panacodiin...
Edellisessä syöpäkeikassa mulla tuli matkakorvauskatto täyteen, mutta siitä ilosta sain nauttia vain yhdestä matkasta Helsinkiin ;)
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #23 : Marraskuu 21, 2012, 11:46:36 »
Riippuu laastarin voimakkuudesta. Vahvat laastarit on kalliita, panacod on hyvin halpaa...
Katso www.tohtori.fi/laakeopas

Siellä näkee hinnat jne.

Ja laastareista on oma keskustelu tuolla lääke-osiossa...

rikke

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #24 : Joulukuu 29, 2013, 16:57:24 »
jee. kävin apteekissa ja sain 340 euron lääkkeet 4.50 eurolla. lääkkeiden maksukatto oli tullut täyteen joskus marraskuussa ja nyt sitten hyödyin noin paljon. tokihan olen maksanutkin 670 euroa, mutta hyvä näin  :vrolijk_26:
Välilevyproteesi, polvessa tekonivel, molemmissa leukanivelissä proteesi. Osteopenia. Unettomuus. Nivelrikko selässä ja toisessakin polvessa, samoin SI-nivelessä. Lonkassa tekonivel ja neurostimulaattori iskias-hermon vaurion aiheuttaman hermovauriokivun hoitoon

Terri

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #25 : Joulukuu 29, 2013, 18:43:05 »
Kyllä, asia menee kuten 'tyttönen' tuolla aiemmin kirjoitteli.
Mulla lääkekatto tulee myös täyteen eka ostolla kun biologisen hakee. Onneksi KELA käsittelee nykysin paperit nopeasti ja usein jo ennen seuraavaa ostokertaa on postissa tullut tiedote ja lappu, että loput kela-korvattavat saa tuolla 1,50e / ostokerta.
Meillä onneksi oma apteekki palvelee niin, että ellei tuo kelan lappu ole tullut saa apteekin valtakirjalla ostaa lääkkeet tuolla 1,50eurolla ja apteekki hakee korvauksen kelalta.
Onneksi, sillä ei kenenkään, ainakaan mun tulot riittäisi biologisen käyttöön.

Ja todella pakko taktikoida noiden lääkeostojen kanssa, venytettävä viimeseen päivään vuotta, ennen kuin hakee kolmen kuukauden lääkkeet kotiin.Selviäisi siihen asti että ehtii säästää kattosumman kokoon....
ja mielellään kysyy lääkärin VO:lla onhan tää lääke sellanen, että siitä saa kela-korvauksen eli maksaa sen 1,50...

Peikko

• Sr. Member
  • :)
« Vastaus #26 : Joulukuu 29, 2013, 21:03:01 »
minä kävin myös,
säästin tuollaiset 1540 ja rapiat  ::)
rikki niskasta varpaisiin

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #27 : Joulukuu 30, 2013, 15:05:42 »
Mulla on onneksi pienet lääkekulut...kun sytostaattihoito loppuu, ei jää kuin Noritren otettavaksi  :thumbsup: Ja se on edullinen lääke!!
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

Sasu

• Hero Member
« Vastaus #28 : Joulukuu 30, 2013, 18:43:45 »
Kävin minäkin hakemassa Enbrelit vielä kun maksukattoon menivät. Jos alotan vasta tammikuun lopulla ja pistelen vain joka toinen vko ja jos vielä iskee taas kaikki kurjat sivuoireet ja lääke tauotetaan niin voi olla et selviin koko vuoden tuolla määrällä Enbreliä  :D
Kallis ymmärtääkseni sekin gammaglobuliini hoito on, jos sekin sit itsensä on kotona tiputeltava niin kaipa siitäkin Kela jotain korvaa.
selkärankareuma, lannerangan osittain pitkälle edennyt rappeuma, Raynaud´n oireyhtymä, migreeni, gastriitti, SAD

Peikko

• Sr. Member
  • :)
« Vastaus #29 : Joulukuu 30, 2013, 20:37:52 »
toivottavasti minäkin saan joitan lääkkeitä vähennettyä tulevana vuonna,
on niitä vaan niin paljon  :doh:
rikki niskasta varpaisiin