Kirjoittaja Aihe: kirjakerho  (Luettu 126907 kertaa)

sirpa

• Ex-member
kirjakerho
« : Elokuu 25, 2006, 22:24:18 »
suosittelen kaikille luettavaksi kirjaa nimeltä "sairaan hyvä potilas"  (satu salonen). hauska ja hyödyllinenkin opus. saa kirjastoista ainakin hesassa.

uralrane

• Ex-member
Re: hyvä kirja
« Vastaus #1 : Elokuu 26, 2006, 10:25:20 »
Oli myynnissäkin ainakin TÄÄLLÄ

diisa

• Sr. Member
Re: hyvä kirja
« Vastaus #2 : Elokuu 26, 2006, 10:29:59 »
hei.
- Kirja alkoi kiinnostamann. Kiitos Sirpalla, kiitos uralranelle tiedoista-

t. diisa
Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
- F.R. Laing

sirpa

• Ex-member
hyvä kirja II
« Vastaus #3 : Syyskuu 19, 2006, 12:32:30 »
en muista oonko jo kertonut mutta vielä haluan mainostaa superhyvää kirjaa kivusta kärsivälle, sisältää ajattelemisen aihetta kipupotilaille, mulle ainakin avasi aivan uusia sfäärejä, varoitus:sisältää myönteistä ajattelua: J.S. Dorian: voimaa ja valoa kun kipu yllättää, minua ainakin lohdutti kovimman kärsimyksen keskellä.

sirpa

• Ex-member
kirjakerho
« Vastaus #4 : Marraskuu 11, 2006, 19:00:08 »
jos teidän joukossa on lukutoukkia olis kiva vaihtaa mielipiteitä kirjoista. ítse oon kova lukemaan, saattaa mennä parikin kirjaa per päivä jossen muuta tee. rakastan lukemista, parasta terapiaa kivun murjomalla sielulle ja ruumiille. nyt on menossa henry miller-kausi, tosi hauskoja ja letkeitä juttuja sillä. muita lempparikirjailijoita on tahar ben jelloun, vladimir nabokov, alexander solzenizyn (varmaan väärin kirjotettu), victor hugo, camus....

suomalaisista en oikein perusta, ei oo löytynyt oikeen lempparia.
kirjottakaa mitä mieltä, perustetaanko kirjakerho tänne?onko innokkaita?

Rijoka

• Full Member
Re: kirjakerho
« Vastaus #5 : Marraskuu 19, 2006, 11:13:30 »
Minäkin olen lukenut koko ikäni. Harvemmin suomalaista kirjallisuutta, mutta nyt olen aloittanut tamperelaisen  Seppo Jokisen  kirjottamia dekkareita. Lieneekö syynä se, että asun Tampereella ja nuo tapahtum paikat kirjoissa ovat tuttuja. Ihan luettavia kirjoja.

Minulla on tapana lukea kirjallisuutta ympäri maailamaa. Yksi kirjailija, jolta olen lukenut kaikki mitä olen saanut käsiini onkolumbialainen Gabriel Garcia Marquez. Ensimmäisenä luin kirjan: Sadanvuoden yksinäisyys. Olen sen lukenut ainakin kolmeen kertaan ja aina siitä löytyy jotakin uutta.
Toinen suosikkini Isabel Allende. Hän on chileläinen kirjailija. Yritän epätoivoisesti hakea hänen kirjojensa nimiä, mutta en saa nyt päähäni. Kerron heti kun muistan. Sisällön noista kirjoista muistan sitäkin paremmin. Varsinkin se, jossa hän kertoo tyttärensä sairastumisesta syöpään ja kuolemasta siihen.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2007, 13:02:30 kirjoittanut Rijoka »
Niin pitkiä ovat päivät, kun odotan luokseni ystävää jonka nimi on :Kivuttomuus
Sairaus: Selkäydinkanavan ahtautuma, synnynnäinen ja periytyvä, 3 selkä- ja 1-niskaleikkaus. Krooninen neuropatia, TOS-oireyhtymä. Kilpirauhasen vajaa toiminta. 2:s tyypin diabetes.

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #6 : Marraskuu 19, 2006, 12:24:37 »
moikka

-olen lukenut aikoinaan, harmi kun on  jotenkin jäänyt, en enää jaksa/viitti?!
Rijoka puhui Seppo Jokisen kirjoista , ne olen lukenut moneenkin kertaan , ne kiehtoo jotenki.

-toivoisin että saisin kipinän taas mennä kirjastoon tutkaileen hyllyjä.
-joitain "helmiä" on löytynyt aiemmin, mutt en yhtään muista kirjoittajien nimiä. :-\

-vaeltelin vain hyllyjen väliä, napaten summassa, jos kiinnosti sen kokeilin.
Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
- F.R. Laing

Rijoka

• Full Member
« Vastaus #7 : Joulukuu 01, 2006, 15:41:06 »
Tuo on minunkin systeemini silloin,kun en tiedä mitä hakisin. Sillä tavalla olen löytänyt useitakin helmiä, vahinko vain ettei tule aina laitettua kirjailijan nimeä ylös, eihän niitä satoa ja vuosien mittaan tuhansia kijoja ja niiden kirjoittajia voi muistaa.

Donna Leone kirjoittaa Italian rikollisuudesta ja lähinnä Venetsian, sillä kirjan poliisi konstaapeli vai mikähän se titteli nyt onkin asuu siellä vaimonssa ja kahden lapsensa kanssa. Olen jäänyt koukkuun hänen kirjoihinsa. Siinä saa muutakin tietoa rikoksen ratkomisen rinnalla, jopa vinkkejä italialaisesta ruusta ja viinistä mitä niiden kanssa juodaan.

Jostain syystä olen jäänyt koukkuun noihhin dekkareihin. Aina kun käyn hakemassa kirjoja niin ainakin yksi dekkari on joukossa.
Sairaus: Selkäydinkanavan ahtautuma, synnynnäinen ja periytyvä, 3 selkä- ja 1-niskaleikkaus. Krooninen neuropatia, TOS-oireyhtymä. Kilpirauhasen vajaa toiminta. 2:s tyypin diabetes.

petomaani

• Ex-member
Vs: kirjakerho
« Vastaus #8 : Tammikuu 09, 2007, 00:59:55 »
Dekkareista tykkääville suosittelen positiivisen lämpimästi Karin Fossumin kirjoja (norjalainen rikoskirjailija). Itte omistan naisen kaikki kirjat ja odotan innolla uutta.

Karin Fossum: Hullujenhuone
Nuori Hajna-tyttö on juossut päin näyteikkunaa ja joutunut mielisairaalan suljetulle osastolle. Vartalon 160 haavaa paranevat ajan myötä, mutta mielessään hän hautoo edelleen itsemurhaa.
Syrjäänvetäytyvä tyttö tutustuu pikkuhiljaa osaston muihin potilaisiin, kuulee traagisia elämäntarinoita, mutta ennen kaikkea oppii arvostamaan potilasyhteisön lahjomatonta rehellisyyttä.
Hullujenhuone on vangitseva kuvaus depressiivisen ihmisen sielunmaisemasta. Romaani on tuttuun Fossum-tyyliin täynnä dramaattisia tapahtumia, mutta myös humoristisesti ja lämmöllä kuvattuja episodeja ja ihmisiä. Kyseessä ei ole Sejer-dekkari, mutta silti takuuvarma Fossum, hyytävän jännittävä romaani.

Lisää naisen tuotannosta:
Evan katse, Like 1997
Älä katso taaksesi, Like 1999
Ken sutta pelkää, syyskuu 1999
Piru valoa kantaa, syksy 2000
Rakas Poona, 2001
Mustat sekunnit, 2004

Kun kirjoja lukee, tuntee todellakin uppoavansa niiden maailmaan.  :) Toivottavasti joku teistä innostui.. Tai on kenties lueskellutkin!

Rijoka

• Full Member
« Vastaus #9 : Tammikuu 10, 2007, 21:38:30 »
Petomaani, kiitos tuosta vihjeestä. En ole lukenut ainuttakaan norjalaisen kirjailijan kirjoittamaa dekkaria. joka kerta käydessäni kirjastossa, niin kyllä sieltä mukaan tarttuu edes yksi dekkari muiden kirjojen joukkoon.

Viimeinen kirja joka jäi todella mieleeni oli afganistanilaisen kirjailijan Khaleb Hosseinin kirjoittama: Leijapoika.
Se kertoo kahden pojan rikkaan ja heidän palvelijan olleen miehen pojan, kasvamista aikuiseksi, mutta thalibanien hyökätessä Afganistaniin rikkas isä lähtee poikansa kanssa salaa Amerikkaan. Hän olisi halunnut ottaa palvelijan ja hänen poikansa mukaan mutta hänen pooikansa ei halunnut, sillä hän oli kohdellut poikaa todella huonosti. He eivät tapaa sen jälkeen vaikka Amerikasta aikuiseksi kasvanut poika matkustaakin kotiseudulleen tavatakseen lapsuuden kaverinsa, mutta hänet oli teloitettu pooikansa silmien edessä.
Ainakin minua kirja avasi näkemään niitä tapahtumia joita Afganistanissa on tapahtunut, ruohon juuritasolta. Ei ainakaan minun mieleeni kovin usein tule ajateltua miten paljon henkilökohtaista tuskaa trakedioita sellaisissa sodissa tapahtuu.

Nyt olen lukemassa kotikulmille sijoitettuja murhia ja muita rikoksia.  Eli Seppo Jokisen kirjoittama Koskinen ja raadonsyöjä.

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #10 : Tammikuu 11, 2007, 23:14:31 »

Kiitos Petomaani vinkistä, tänään lainasin tuon "Ken sutta pelkää", oli muuten ainoa tämän kirjoittajan kirja meidän kirjastossa.
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #11 : Tammikuu 12, 2007, 15:13:13 »
Kiva, jos innosti teitä tutustumaan norjattareen! :) Hullujenhuonekin oli muuten ihan loistava opus, vaikkei tosiaan Segeristä ja muista poliiseista kertonutkaan. Siihen vaan tartti paneutua hiukan tarkemmin. Mutta vei ainakin meikäläisen sydämen taas kokonaan.  :)

sirpa

• Ex-member
ajatukset, asenteet ja sairaudet
« Vastaus #12 : Kesäkuu 29, 2007, 23:21:04 »
luenpa juuri erittäin mielenkiintoista kirjaa missä selitetään miten asenteet ja ajatukset, siis negatiiviset etupäässä vaikuttavat sairastavuuteen, niissä on korrelaatio. ja miten pessimismi ja viha lisää sairastavuutta yms. kantsuu lukea, jos yhtään kiinnostaa "henkimaailman" asiat, mulle ainakin se antoi ajattelun aihetta.kirjan nimi: täyttä elämää, tekijä: jon kabat-zinn, saa ainakin hgin kaup.kirjastoista.

Siirsin tämän hyvän kirjavinkin tänne T. Sonny
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2007, 23:11:45 kirjoittanut Sonny »

antsu

• Newbie
  • *
« Vastaus #13 : Heinäkuu 03, 2007, 17:55:03 »
Minä oon kanssa ollu joskus kova lukemaan kirjoja, ja kyllä minä nyt vieläkin luen mut en niin paljoa.. Ihan kaikenlainen kirjallisuus menee.. Mutta viimeksi luin Caroline Myssin hengen anatomia (suosittelen) ja nyt on menossa sitten Susanna Ehdin- Itsensä parantava ihminen.. Ja suosittelen kanssa Torey Haydenin aavelapsi kirjaa.. Se oli pakko lukee päivässä, kun ei malttanut laittaa kirjaa pois  :D
Angels with silver wings
Shouldn't know suffering
I wish I could take the pain for you...

Tuuli

• Hero Member
« Vastaus #14 : Heinäkuu 03, 2007, 21:26:52 »
Etenkin näin kesäisin kirjoja kuluu. Parhaimmillaan yhden kirjan päivävauhtia. Muuten kuin lomilla ei oikein olekaan aikaa lueskella, muuta kuin ammattikirjallisuutta.

Tuo Karin Fossum ol hyvä vinkki, täytyypä katsastaa seuraavalla kirjastokäynnillä. Olen aiemmin lukenut yhden norjalaisen dekkareita, nimittäin Anne Holtin koko tuotannon. Mukavaa kesäviihdettä.

Donna Leonin tuotanto on myös luettu. Tempaavat mukaansa ihanilla Venetsian kuvauksilla.

Viimeksi luin Dan Brownin Enkelit ja demonit ja Leena Lehtolaisen Harmin paikka. Tänään aloitin Brownin Meteriootin. Kevyellä linjalla siis.

Tuo Ehdinin Itsensä parantava ihminen oli mielestäni hyvä. Paljon samansuuntaisia ajatuksia kuin itsellänikin, mutta sopivasti myös uusia näkökulmia. Tässä on vähän juttua hänen näkemyksistään. Häneltä ei ole taidettu julkaista suomeksi muuta kuin tuo yksi kirja?

Ja kaiken tämän mahdollistaa meidän upea kirjastojärjestelmä! :thumbup: Ajatella kuinka hyvässä kunnossa kirjat ovat lukumääräänsä, on kirjoja cd:illä, dvd-lainausta jne. Mahtava systeemi!