Kirjoittaja Aihe: kirjakerho  (Luettu 127292 kertaa)

petomaani

• Ex-member
Vs: kirjakerho
« Vastaus #15 : Heinäkuu 28, 2007, 00:13:20 »
Seppo Jokinen täällä jo mainittiinkin, ja kiitti vinkistä, koukutin itseni :)

Tiibet

• Sr. Member
  • Myönteinen ajattelu, rakkaus ja nauru auttavat ♡
« Vastaus #16 : Huhtikuu 16, 2008, 23:26:17 »
Olen löytänyt uusiksi kirjojen ihanuudet ja luen taas nykyisin melkoisen monipuolisesti täydellisestä mielikuvituksesta todelliseen faktaan - ja siihen väliin sitten mahtuukin vaikka mitä.

Kiinnostuin muutamasta mainitsemastanne ja täytyy haalata ne vielä luettavaksi  :thumbup:

Äsken sain luetuksi Karin Kunz-Uusitalon
Huijataanko meitä?
- Pillerinpopsijoille -
                     - Kolesterolikammoisille -
                                               - Kaikkeen uskoville -

Kun näin nuo "kohderyhmät", minua suorastaan kutkutti päästä näkemään, että mitä tämä sisältää, enkä pettynyt.
Kuten taustan selitetekstissä sanotaan:
"Terveellinen opus kaikille, jotka eivät halua mennä muiden tavoin talutusnuorassa läpi elämänsä kohti heille määrättyä kuolemaa. Tai miten vaan sen haluaa ilmaista, mutta tässä on todella harvinaislaatuisen hieno esseistinen pamflettikirja lääketeollisuutta vastaan, joka jokaisen tulisi lukea."

Eli melkoista suoraa kritiikkiä, joka joitakin saattaisi hirvittää.
Ja seitsemän teesiä, joiden avulla tavoitella terveyttä:
  • 1. Luonnomukaiset elintarvikkeet
    2. Riittävä liikunta (15 min/pv)
    3. Tyydyttävä veden saanti (2 l vesijohtovettä!)
    4. Tyydyttävä vitaaliaineiden saanti (hedelmiä + vihanneksia)
    5. Stressin ja pahan omatunnon minimointi
    6. Oikea hengitys
    7. Aivojumppa. Etsi, löydä ja ratkaise!
Fibromyalgia ja välilevyn pullistuma 2001, vähän nivelrikkoa, TOS 2006, EDS tai HMS 2008, refluksitauti ja ruokatorvitulehdus, pallea- ja napatyräleikkaukset 2015, uniapnea 2019

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #17 : Huhtikuu 30, 2008, 18:17:36 »
Unelmien kirja löytyi. Luin liki 600-sivuisen Stieg Larssonin teoksen "Miehet, jotka vihaavat naisia" vajaassa kolmessa päivässä. Koukutti ihan totaalisesti, teksti oli loistavaa, sitä piti ahmia eikä malttanut pistää nukkumaankaan.
Herran toinen teos "Tyttö, joka leikki tulella" tilattu, toivottavasti tulee todella pian..

OT mutta Larsson ehti kirjoittaa kaikki julkaistut kirjansa pöytälaatikkoon, kunnes kuoli v. 2004. Pöytälaatikon tekstit kustantajalle kiikutti joku herran sukulaisista.. Ja loppu on historiaa. Jättimenestys Ruotsissa, kyseessä ns. trilogia.

Tässä linkkivinkki ekasta teoksesta, jos kiinnostaa.. SUOSITTELEN!!

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9510314358

delanne

• Ex-member
« Vastaus #18 : Heinäkuu 01, 2008, 09:15:48 »
Olen ihan kirjafriikki! Muutamia upeita kirjoja / kirjailijoita:

Alexander McCall Smith - 44 Scotland Street -sarja sekä Mma Ramotswe -sarja (Isabel Dalhousie ei yhtä hyvä)
Jeffery Deaver!!
Carl Hiaasen - tosi kieroutunutta huumoria. Täysin mun makuun.
Lionel Shriver - We need to talk about Kevin (olisiko suomeksi Poikani Kevin)
Helene Hanff - 84 Charing Cross Road

... Ja sata muuta!  :laugh:

Niiperi

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #19 : Heinäkuu 01, 2008, 11:50:06 »
Mä olen koukuttanut itseni liian moniin kirjoihin...

mm. Pirkko Arhippa, Tess Gerritsen..

Ja sitten yksittäisiä kirjasarjoja, kuten Kotikatu, Metsola, Vihreänkullan Maa, Nancy...

Niin ja sitten nämä Juoppohullun päiväkirjat!!!  ;D

Lisäksi luin kolmena yönä Kustaa Vilkuna: Vuotuinen ajantieto! Siinä on mm. sään ennustamista :)
Iloista päivän jatkoa Sinulle

Kaustinen

• Administrator
  • Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten!
« Vastaus #20 : Heinäkuu 02, 2008, 10:07:36 »
 :kahvee: No täältäpä löytyy vaikka mitä mielenkiintoista! Silloin kun oli aikaa, olin kova lukemaan kirjoja ja kirjasarjoja.. mikä sen ihanampaa kuin löytää kirja, joka vie mennessään heti ensilauseesta ja mahdollisimman paksu, että lukunautintoa riittää eikä heti lopu kesken  :thumbsup: Olinkin päättänyt, että nyt kun kohta loma alkaa, luen pitkästä aikaa muutaman kirjan. Kaipasin vinkkejä, mutta täältähän niitä löytyi heti vaikka kuinka paljon  :thumbup: .Jep. Eiku kirjastoon! Kiitos vihjeistä!
"Älä sinä tyttö koskaan katkeroidu, sillä sitten ei enää mikään auta!"
- mummu -

Psoriasiartropatia/moninkertainen sekundäärinen nivelrikko
HMS/EDS
Määrittämätön nikamasairaus
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Uniapnea
Metabolinen oireyhtymä
Essentiaalinen verenpainetauti

delanne

• Ex-member
« Vastaus #21 : Heinäkuu 12, 2008, 10:10:14 »
Mä olen alkanut harrastaa myös bookcrossausta ( www.bookcrossing.com ), kun kirjahylly (sekä asunto) on valitettavan pieni, eikä kaikki luetut kirjat mahdu sinne. Saan joskus kirjoja k-kamuilta sekä kavereilta, ja tulee luettua kirjoja, joita en muuten lukisi. Hyvä juttu!  :thumbsup:

Nyt luen lomalukemisena läpi J.D. Robbin in Death -sarjaa.  8) Hyllyssä odottaa myös Sujata Masseyn uusin sekä kaksi James Pattersonin kirjaa. Ja Harry Potterit vois taas lukea läpi, ties kuinka monetta kertaa...

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #22 : Heinäkuu 12, 2008, 13:36:09 »
Nyt luvussa Karin Fossumin Marraskuun neljännen vastainen yö. Jonossa samalta kirjailijalta Jonas Eckel- romaani.

Kaustinen

• Administrator
  • Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten!
« Vastaus #23 : Heinäkuu 12, 2008, 21:57:10 »
Aloitin tänään tuon Petomaanin suositteleman Larssonin trilogian eka osan.. enkä malta lopettaa millään  :D Kaikki kolme kirjaa lainassa lähialueiden kirjastoissa eikä saanut kuin tilaamalla.. joten taidanpa tästä taas siirtyä takavasemmalle kirjan pariin  :thumbsup:
"Älä sinä tyttö koskaan katkeroidu, sillä sitten ei enää mikään auta!"
- mummu -

Psoriasiartropatia/moninkertainen sekundäärinen nivelrikko
HMS/EDS
Määrittämätön nikamasairaus
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Uniapnea
Metabolinen oireyhtymä
Essentiaalinen verenpainetauti

Overdose

• Sr. Member
« Vastaus #24 : Heinäkuu 12, 2008, 23:06:19 »
Minäkin harrastan bookcrossingia (olin hiljattain miitissäkin) ja kirjoja tulvii yksiöön...  8) Minullakin alkaa tila loppua kesken. Onneksi kirjat voi laittaa kiertoon.  :thumbsup:
"Toivon, että toivoa ois, ei anneta ikinä toivoa pois."
- Maj Karma

G35 MS-tauti
Q79.6 Ehlers-Danlosin syndrooma
Yliliikkujan blogi

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #25 : Heinäkuu 13, 2008, 00:02:02 »
Aloitin tänään tuon Petomaanin suositteleman Larssonin trilogian eka osan.. enkä malta lopettaa millään  :D Kaikki kolme kirjaa lainassa lähialueiden kirjastoissa eikä saanut kuin tilaamalla.. joten taidanpa tästä taas siirtyä takavasemmalle kirjan pariin  :thumbsup:

Heh, kaikki sanovat samaa - ja näin kävi mullekin. Lukuiloa!!  :thumbsup:  Nyt vaan itte ootan, koskako sitä sais vastaavanlaista -koukuttavaa- luettavaa.. Toi Fossumi tuppaa nyt tökkimään, kun ei ole polliisisetä Konrad Sejer- juttua vaan ihan eri menoa..  :vihellys:

delanne

• Ex-member
« Vastaus #26 : Heinäkuu 14, 2008, 08:50:51 »
Minäkin harrastan bookcrossingia (olin hiljattain miitissäkin)

Voi hitsi! Mä en ole miittiin koskaan saanut aikaiseksi lähteä. Ne kun on olleet silleen tyhmästi keskellä viikkoa, suoraan töistä ja tuo elukka vaatii aina pissityksen. Pitäisi silti varmaan joku kerta käväistä.  Kaveri (joka myös bookcrossaa) sanoi, että jossain Hgissä on kahvila, jossa on hylly, jonne kirjoja voisi jättää. En kyllä ole kaivanut tietoa missä sellainen on.

Just nyt on muutama kirja odottamassa vapauttamista tai lähettämistä.  :)

Overdose

• Sr. Member
« Vastaus #27 : Heinäkuu 15, 2008, 15:23:59 »
Niin, aikataulunsa on kaikilla. En osaa sanoa mitään kahviloista, mutta sen sijaan suosittelen kyllä Pasilan kirjastoa. Siellä on ns. kierrätyshylly, jonne voi tuoda kirjojaan. BC-kirjat kannattaa merkitä kunnolla, tunnistelappuja saa sähköpostilistan kautta.
"Toivon, että toivoa ois, ei anneta ikinä toivoa pois."
- Maj Karma

G35 MS-tauti
Q79.6 Ehlers-Danlosin syndrooma
Yliliikkujan blogi

arelia

• Jr. Member
  • **
  • Vain särkynyt sydän voi tulla ehjäksi.
« Vastaus #28 : Heinäkuu 15, 2008, 21:53:16 »
Mä  oon muuttamassa pienempään asuntoo ja joudun valitettavasti luopumaan suuresta osasta kirjoja. Lapset, sukulaiset ja tutut ovat jo omansa vieneeet, mutta vielä jäi osa. Olen miettinyt mihin loput kirjat veisin. Tuo kirjasto ei ole tullut mieleenkään. Hyvä vinkki :)
Lannerangan nikamavälilevysairaus johon liittyyhermojuurioireistoa, prolapsileikauksia 2 ja luudutusleikkaus. Hybermobiliteetti oireyhtymä. Sydäninfarktin jälkitila - sepelvaltimotauti. Diabetes 2. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Masennus. Astma. Migreeni. Jne...

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #29 : Heinäkuu 28, 2008, 22:42:13 »
Anne B Ragden Berliininpoppelit luennan alla. Tilasin jo adlibrikseltä jatko-osankin. TODELLA mukavaa luettavaa, taasen.