Kirjoittaja Aihe: kirjakerho  (Luettu 127296 kertaa)

Overdose

• Sr. Member
Vs: kirjakerho
« Vastaus #30 : Elokuu 29, 2008, 11:39:56 »
Kävin eilen Bookcrossing-miitissä ja nappasin mukaani Nicholas Evansin kirjan Suden läheisyys. Evans on noussut maailmanmaineeseen kirjalla Hevoskuiskaaja. Suden läheisyydessä kuvataan myös Montanaa ja pohjoisen luontoa. Rakkauttakin käsitellään, mutta se ei ole pääosassa. Ihan pelkkää rakkausromaania en viitsisikään lukea.
"Toivon, että toivoa ois, ei anneta ikinä toivoa pois."
- Maj Karma

G35 MS-tauti
Q79.6 Ehlers-Danlosin syndrooma
Yliliikkujan blogi

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #31 : Lokakuu 08, 2008, 02:32:04 »
Anne B Ragden Berliininpoppeleiden jatko-osa Erakkoravut tuli luettua kans läpitte ja suosittelen edelleen lämpimästi tutustumaan naiskirjailijaan! :)

delanne

• Ex-member
« Vastaus #32 : Marraskuu 11, 2008, 20:10:24 »
Just luettu Sandra Kalnieten Tanssikengissä Siperiaan. Kertoo Latvian miehityksestä ja latvialaisten lähettämisestä Siperiaan asumaan - ja kuolemaan. Kalniete kertoo omien isovanhempiensa ja vanhempiensa tarinan. Todella hyvä kirja, vaikka aluksi olin vähän epäileväinen sen suhteen.

petomaani

• Ex-member
« Vastaus #33 : Marraskuu 12, 2008, 16:03:34 »
Menossa Leena Lehtolaisen kirja Väärän jäljillä. Lukeminen nyt jotenkin takkuaa; ilmeisesti "se kausi" taikka vaihe menossa..

Kaustinen

• Administrator
  • Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten!
« Vastaus #34 : Marraskuu 20, 2012, 20:39:34 »
Heipähei  :vrolijk_26:

Minulla on ollut mielessä, että koska moni täällä harrastaa lukemista, olisi kiva kuulla vinkkiä hyvistä kirjoista pienen perustelun kera.. Voisi sitten itsekin lukea, jos alkaa kiinnostaa.

Herätänpä siis henkiin tällaisen vanhan ketjun, syystä että täällä näyttää olevan ihan hyvää luettavaa suositeltuna, vaikka aikaa on vähän kulunutkin..

Itse bongasin viimeksi kirjaston uutuushyllystä 2012 julkaistun Lisa Genovan kirjan "Puolinainen", joka kertoo auto-onnettomuudessa aivovamman saaneen uranaisen selviytymistarinan. Hän menettää tietoisuudestaan vasemman puolen.

Samalta kirjailijalta (neurotieteiden tohtori) vuodelta 2010 löytyy aikaisempi kirja "Edelleen Alice", jota itse en ole lukenut, mutta kirjan kuvauksen mukaan: Edelleen Alicea pidetään parhaana Alzheimerin taudista kirjoitettuna romaanina ja sen lääketieteellisiä ja emotionaalisia ulottuvuuksia erityisen osuvina. Se on syväsukellus Alzheimerin taudista kärsivän ihmisen mieleen, silmät avaava kertomus taudista, jossa yhteydet katkeavat eivätkä paikat ja ajat, sanat ja kasvot enää löydä toisiaan.

Yksi vanhempi, Torey Haydenin"Tiikerilapsi", kosketti minua myös paljon.. Kyseessä tositarina 6-vuotiaan, hylätyn ja häiriintyneen tyttölapsen pelastumisesta elämään.
"Älä sinä tyttö koskaan katkeroidu, sillä sitten ei enää mikään auta!"
- mummu -

Psoriasiartropatia/moninkertainen sekundäärinen nivelrikko
HMS/EDS
Määrittämätön nikamasairaus
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Uniapnea
Metabolinen oireyhtymä
Essentiaalinen verenpainetauti

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #35 : Marraskuu 20, 2012, 20:48:16 »
Olen lukenut monia tosi hyviä kirjoja. Tässä muutama kirjailija vinkiksi: (Kotimaisten kirjailijoiden kirjat eivät ole koskaan minua sytyttäneet)

Robin Cook: Vanha kunnon lääketieteen sekoitetun kirjallisuuden mestari. Oli mukava ja jännittävä lukea kirjaa (jo ties monettako kertaa) TAPPAVA TARTUNTA kun odottelin viimesyksynä sairaalavuoteella leikkaukseen pääsyä...  :happy:
Myös HOITOVIRHE antaa ajateltavaa, kuinka lääketiede taistelee kokoajan mm. uuden tutkimuksen parissa...

Nyt luen James Pattersonin Naisten murhakerho-sarjaa. Ja Huisin jännittävää on!!  :thumbsup:

Ja hyllyssä odottaa vino pino uutta mukavaa, jännittävää ja mielenkiinoista luettavaa!!!  :vihellys:

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #36 : Marraskuu 20, 2012, 21:57:06 »
Torey  Hayden, niin koskettava kirjailija, liikuttavia tositarinoita häiriintyneistä lapsista, suosittelen :)
Nyt on menossa Tess Gerritsen ja hänen tuotantonsa, mtv:n uusi sarja maanantaisn kertoo näistä kahdesta naisesta, toinen poliisi ja toinen kuolinsyyntutkija.Katsoin ekan osa ja se loppui mun osalta siihen, kyllä kirja on aina kirja, yksikään elokuva ei ole ollut parempi kuin kirja.
Ennen näitä luin Harlan Coben tuotannon, niin jännittäviä ja odottamattomia juonenkäänteitä, että siihen(kään) aikaan en saanut nukuttua, vaikka olin terve, rikoskirjoja nämä ja mun mielestä parhaat ikinä lukemani kirjat, ja mä luen paljon, kesällä kirja menee parissa päivässä :)
Rakkausromaaneja en juurikaan lue, enkä tieteiskirjoja.
Robin Cook on hyvä mutta mun mielestä uudempi tuotanto on mennyt jotenkin niin kummalliseksi ja ennalta-arvattavaksi.
Mukavia lukuhetkiä.... :thumbsup:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #37 : Marraskuu 20, 2012, 22:19:40 »
Kiitos MaKo!!
Täytyy lisätä nuo heti lukulistalle!
Vaikuttaa mielenkiintoiselta!  :thumbup:

hanski58

• Newbie
  • *
« Vastaus #38 : Marraskuu 21, 2012, 08:12:18 »
Olen ihastunut Eve Hietaniemen uusimpiin kirjoihin,viimeisin Tarhapäivä oli  hauskaa luettavaa,suosittelen!

Jussi

• Ex-member
« Vastaus #39 : Marraskuu 21, 2012, 08:50:14 »
Heippa hanski58 ajattelin tuossa että oletko suuttunut (ei vaineskaa   :vrolijk_26:) kun ei ole näkynyt palstoilla,niin kirjoistahan piti puhua mulla on vieläkin kesken pojalta lainaan ottamani kirja "valmis tuskaan ja kuolemaan" kertoo Suomalaisesta kaverista joka lähti muukalaislegioonaan.Tarina on tosi,koulussa ollessa varsinkin alaluokilla tuli luettua paljon seikkailu kirjoja mutta jotenkin se on jäänyt.Talvella taasen nykyään kun lunta tulee harvase päivä tuntuu ettei kerkiä lueskelemaan kun kolaa lykkäilemässä.Tietysti jos asuisi rivitalossa tilanne olisi toinen ei tarviisi huolehtia.

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #40 : Marraskuu 21, 2012, 11:16:05 »
Torey Haydenin kirjat on omalla tavallaan raskasta, mutta niin mielenkiintoista, luettavaa. Lasten suuret ahdistukset, pelot ja kaikki kaltoinkohtelut, ja kuitenkin yksi ihminen niin suurella sydämellä ja omaa aikaansa laskematta, muitten mielipiteet ja ajatukset, sekä itsestäänselvyydet kyseenalaistaen uhraa kaikkensa näiden lasten eteen ja antaa heille huomiota, näkyvyyttä ja rakkautta. Niin hyvä ja empaattinen ihminen, tämmösille ihmisille olisi paljon käyttöä maailmassa, tehden pienten ja särkyneiden lasten elämästä elämisen arvoista. Torey Hayden varmaankin oikeassakin elämässä luo suurta toivoa ja turvallisuutta läheistensä elämää.
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012

Nelli

• Hero Member
« Vastaus #41 : Marraskuu 21, 2012, 11:44:41 »
Mie en oikeestaan lue mitään muuta kun scifiä, kauhua ja fantasiaa. Olen aina tykännyt paeta todellisuutta kirjojen avulla, joten lukemiseni ovat vähän kevyempää, jos noin nyt voi sanoa..Jos joku tykkää ns.kierosta huumorista ja fantasiasta, suosittelen Terry Pratchettin kiekkomaailma kirjoja, perheenjäsenet kylläkin katsoo kieroon, kun nauraa itsekseen ääneen...

Nelli
M51.1 Prolapsus disci i.v.L4/5 centralis L23.0 Eczema allergicum L40.0 Psorasis S82.6 Status post frctura malleolis lateralis l.dx M23.3 Ruptura menisc. M54.Sacra lumbalgia   Oikoniska M54.1 Radiculopathia extremites indefieror l.dx F.45.4 Pitkäaik. kipuoire M51.3 L4-S1 MODIC 2 R29.8 Hermojärjestelm

tyttönen

• Jr. Member
  • **
  • Pieni mutta pippurinen!
« Vastaus #42 : Marraskuu 21, 2012, 14:56:50 »
Haydenin kirjat on hyviä, mutta ne eivät oikein piristä. Niiden lukemisen jälkeen on joskus ihan fyysisesti paha olo, ajattelen ehkä liikaa sydämmellä maailman kurjuutta.

Itse suosittelen kaikille Tess Gerritsenin tuotantoa, parempaa ei ole. Sopivasti jännitystä, vähän seksiä ja paljon actionia. Ja ehkä parasta on se, että ne on sairaaladekkareita :) Nyt tv:ssa pyörivä sarja on huono, todella huono. Ainakin jos niitä kirjoihin vertaa! Lukekaa joku Gerritsenin kirja ja rakastukaa! Itse olen huuto.netistä noi kirjat itselle ostanut, halvalla lähti ja nyt on kaikki omassa hyllyssä.

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #43 : Marraskuu 21, 2012, 15:57:37 »
Tess Gerritsenit on kyl oikeesti hyviä, viides on menossa, ja varmaankin kuus on hyllyssä odottamassa.
Mun kaveri on tilannut niitä kirjakerhosta ja sillä on koko sarja :thumbup:
Hänellä on myös kaikki Haydenin kirjat mutta ne on kyl semmosia että mä en pysty lukemaan kuin kirjan kerrallaan ja sit muuta väliin.Mä  myötäelän niin vahvasti että joskus olen kauan "kärsinyt" lukemastani, tapahtumat pyörii kauan mielessä.
Ja mikä liikuttavinta, mun mielestä ne tapahtumat on oikeesti tosia :'(
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #44 : Marraskuu 21, 2012, 18:18:36 »
Pitää kokeilla!

Patricia Cornwell on kuolinsyytutkija ja liittyy osin lääketieteeseen. Minusta nekin on jänniä ja mielenkiintoisia.

Michael Connelly on taasen poliisin tai lakimiehen työtä ja rikosten selvittelyä. Minusta niissä on paljon jännitystä ja juoni on tiivis.