Kirjoittaja Aihe: kirjakerho  (Luettu 111408 kertaa)

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
Vs: kirjakerho
« Vastaus #480 : Marraskuu 07, 2019, 12:47:42 »
Erityisesti MaKoa ajatellen. Täysin sinun ja minun oireista ja ajatuskuvioista lapsuuden traumojen jäljiltä. Olin aivan ihmeissäni, kun eräs pieni esimerkinpätkä jonkin miehen elämästä oli kuin suoraan minusta ja sinusta sen perusteella, mitä olet itsestäsi kertonut. Kyse on tervehtymisestä ja ajatusten muuttamisesta. Arto Pietikäinen, Joustava mieli tukena elämänkriiseissä, Duodecim 2017. Löysin kirjastosta.

Toinen ainakin MaKoa purjehtijana ja maailmanmatkaajana kiinnostava löytö Celiasta on juuri lainattavaksi tullut: Riikka Meretniemi, Matka kotina: lapsiperheen elämää purjeveneessä. Minua  kiinnostavat enemmän itse arjen matkaaminen sekä saapuminen uusiin satamiin tai ihaniin rauhan tyyssijoihin kuin purjeveneen tekniikka tai veneen ongelmat. Makoa uskoen molemmat. He lähtivät kesällä 2016 kolmen lapsen kanssa vuosiksi kiertämään maailmaa. Todella mielenkiintoinen kirja (vielä kesken) ja lukijana on lempparini Anni Tani.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

lättäjalka

• Jr. Member
  • **
  • Se mikä ei tapa, sattuu.
« Vastaus #481 : Marraskuu 07, 2019, 23:03:43 »
Kiva keskustelu tämä, täältä löytyikin muutama kirja jotka menee lukulistalle kunhan saa edellisiä luettua.  :) Tällä hetkellä yöpöydällä odottelee aloitusta Thomas Blockin Mayday. Mun isä vihjaisi ett saattaisin tykätä kun lentoturmat kiinnostaa ja Lentoturmatutkintaa (Air crash investigation/mayday) on tullut katsottua aika paljonkin.  :vihellys:
Vinksallaan millon mistäkin.

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #482 : Marraskuu 10, 2019, 13:57:48 »
Kiitos kivoista vinkeistä!  :thumbsup:

Mun terapeutti suositteli seuraavaa kirjaa:
Nouse nyt : kuinka selvisin vakavasta onnettomuudesta, kirjoittaja Ulrika Björkstam. Löytyy Celiasta ja lukija on myös Anni Tani.
Jäi lentokoneen alle Meksikossa...

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #483 : Marraskuu 10, 2019, 23:20:58 »
Kiitos Hiker vinkeistä  :thumbsup:
Mulla on sellainen muistikuva että olisin tosta " Matka kotina" nähnyt telkkarista jonkun dokkarin  ~:/  Oliskohan ollut niin, että se oli tehty ennenkuin he lähtivät reissuun ~:/  Vaiko peräti jonkun verran jopa reissustakin ~:/
Muistan ajatelleeni että ei ole mitenkään mahdollista että pienet lapset viihtyvät purjeveneessä pitkien merimatkojen aikana. Liikkumatilat ovat kuitenkin niin rajalliset....
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #484 : Marraskuu 11, 2019, 00:02:57 »
Kannattaa satuo ja kaikki muutkin kuunnella tuo Ulrika Björkstamin kirja. Se on koskettava ja positiivinen kuvaus kaikessa kauheudessaan.

Muistan myös MaKo katsoneeni jonkin dokkarin tms., mutta muistaakseni siinä perheessä oli vain kaksi pientä lasta ja tässä on kolme! Uskomatonta, mutta matkanteko näyttää sujuvan ihan hienosti!
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö