Kirjoittaja Aihe: Nivelpsori  (Luettu 64104 kertaa)

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
Vs: Nivelpsori
« Vastaus #45 : Marraskuu 13, 2015, 18:16:47 »
Tervetuloa joukkoon!

Kannattaa käyttää tuota hakutoimintoa, sillä löytyy hyvin tietoa mm. lääkkeistä. Esimerkiksi Trexanista on oma ketjunsa http://terveyskeskus.net/forum/index.php?topic=667.0 ja se sisältää jonkin verran tietoa myös pistettävästä muodosta.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #46 : Marraskuu 15, 2015, 21:42:05 »
Tervetuloa linnsi. Metojectin haittavaikutuksista en valitettavasti tiedä. Mutta minulle pistoksesta saatiin huomattavasti parempi hoitovaste kuin tableteista. Minulle ei ole tullut haittavaikutuksia kummastakaan. Selkärankareumani oli remissiossa pistosten ansiosta monta vuotta. Toivotaan että lääke sopii ja auttaa. Itse en tottunut itse pistämiseen lainkaan ruiskumallin takia. Sais kehittää siihenkin kynämallin.
M46.9 Spondyloarthropathia (selkärankareuma)
M51.8 Degeneratio disci IV lumbalis et dysfunctio dorsi
Migreeni

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #47 : Joulukuu 03, 2015, 10:26:55 »
Reumapolila käydessä piikkien määrä jäi 4. maanataina. Kaikki vasemmalle kehossa. Onneksi ultralla näki et lonkat on viel samassa  tilassa. Eli särky tulee si-nivel selkä ja limapussien kanssa sinnekin heijastuksena.  Ulinaa käsien jännekivuista sais lääkäri kuulla jos aika olisikin ollu loppuviikosta. Lomanpätkä antoi ranteillekin piikittömän käynnin.
 Sitä ei opi ikinä sietämään omia avuttomuuksiaan. :sadattelu: Ei haluis olla niin hupainen kuin valitettavasti on.  :kipee:Tuo jännejuttu, kun pakottaakin lopula olemaan. >:(Ei vain tavarat pysy käsissä. :vihellys: Vaan saan mie ne sisuiltuu varmaan jänteet rikki, :o kun joulu teettää mielen kautta mökissä uudistusta. Hiljaa hyvä tulee vain muistettava. Siis yritettävä.   Viikonlopun pyykkireissu lapselle delegoitava.  :laugh:  Tahtoisin nääs nukkua yöt enkä kivuissa kärvistellä.

Tosin biologistenlääkkeiden turvatestit otettiin ja pakko ne on kokeilla.Ens vuoden puolella soittelee lääkäri miten edetään.  Mahakaan ei tykkää jatkuvasta särkylääkitys paljoudesta.

Kipuava

• Full Member
« Vastaus #48 : Joulukuu 03, 2015, 11:14:08 »
Jaksamista ja iloista joulun odotusta ereritu  :hali: Toivotaan, että tuo biologinen toisi sinulle tarvittavan avun  :thumbsup:
M50.1 Kaularangan välilevysairaus ja hermojuuren sairaus
M47.82 Lanne-ristirangan spondyloosi ilman selkäytimen tai hermojuurten sairautta
G50.0 Kolmoishermosärky
J45.0 Allerginen astma
Q79.6 Ehlers-Danlosin oireyhtymä (hEDS)

Kaustinen

• Administrator
  • Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten!
« Vastaus #49 : Joulukuu 03, 2015, 20:37:16 »
ereritu.. voimia  :hali:

toivottavasti saat biologisista avun  :thumbsup: Ihan kaikista muista lääkkeistä et ehkä pääse eroon, mutta jospa kuitenkin vähenisi..
"Älä sinä tyttö koskaan katkeroidu, sillä sitten ei enää mikään auta!"
- mummu -

Psoriasiartropatia/moninkertainen sekundäärinen nivelrikko
HMS/EDS
Määrittämätön nikamasairaus
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Uniapnea
Metabolinen oireyhtymä
Essentiaalinen verenpainetauti

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #50 : Joulukuu 03, 2015, 22:15:41 »
Yhdyn edellisten kommentteihin ja toivotuksiin, ereritu! :)  :thumbsup:
*seropositiivinen nivelreuma (dg 03)
*kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)
*kiertäjäkalvosinoireyhtymä (dg 19)
*psori (dg 19)

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #51 : Joulukuu 15, 2015, 12:11:51 »
Murjotus päivä.
 Alaselkää särkee ja jalat tuntuu häipyvän alta. No jotenkin ne lepsuttelee vielä, mutta vasen poloinen aikasta laiska. Lähinnä ei nouse varpaat , jos yrittää kantapää kävelyä. Se biologinenkin viruu, kun soittoaika piti olla ensimmäisillä arkipäivillä ensi vuonna. No kirjeen mukaan puolivälissä tammikuuta.  ~:/

Peikko

• Sr. Member
  • :)
« Vastaus #52 : Joulukuu 17, 2015, 01:05:42 »
Ereritu, hankalaksi on mennyt sinulla tuo oleminen  :hoiva:,
toivottavasti on väliaikasta ja saat lääkkeistä avun  :thumbsup:
rikki niskasta varpaisiin

Tiina

• Newbie
  • *
« Vastaus #53 : Marraskuu 18, 2016, 19:22:37 »
Foorumi on päätetty pitää täysin epäkaupallisena. Välttämättä tässä viestissä ollut asia ei ole kirjaimellisesti sääntöjä vastaan, mutta se on vahvasti sääntöjen hengen vastainen. - Mintsi
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2016, 20:35:19 kirjoittanut Mintsi »

Vinkulotta

• Newbie
  • *
« Vastaus #54 : Tammikuu 16, 2017, 17:13:48 »
Mulla on todettu nivelpsori joka pahimpana selässä ja niskassa. Yksityisen kautta sain lähetteen erityissairaanhoidon piiriin oireiden perusteella. Siitä on ainakin 5 vuotta. Mulla siis taustalla ja koko ajan päällä täpläpsoriasis. Otettiin silloin kun epäiltiin myös reumakokeet mutta reumatekijä ei ollut koholla. Nyt sellanen tilanne että olen saikulla ollut jo monta kuukautta, en pysty tekemään lähihoitajan työtä koska kädet ja nivelet ei kestä. Tk- lääkäri on kirjoittanut B-lausunnon 1.3.2017 asti. Ihotaudeista eivät suostuneet ainakaan vielä kirjoittamaan kun hoito kesken. Ihotauti-osastolta Trexan injektio kokeilu, (tabletit ei käynyt), lähete reumalle. Sosiaalineuvojalla ja kuntoutusohjaajalla kävin oma-aloittesesti. Sinne uusi aika kun nähdään toimiiko Trexan. Miettivät kai pitäisikö kouluttaa uuteen ammattiin. Yritän laittaa sairauspvrahan hakuun.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta tilanteesta? Oon ihan pihalla mitä ihmettä tässä nyt tapahtuu ja mitä pitäisi tehdä??Entä oon joskus miettinyt jos mulle onkin selkärankareuma, voiko olla mahdollista? Eihän siinäkään tarvitse reumatekijä näkyä.  ???

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #55 : Tammikuu 16, 2017, 19:08:52 »
Tervehdys Vinkulotta. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta minun käsittääkseni nivelpsori jo itsessään voi aiheuttaa hyvin samanlaisia oireita kuin srr. Käsittääkseni lääkityksessäkään ei ole ainakaan suuria eroja.
Migreeni

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #56 : Tammikuu 16, 2017, 19:31:52 »
Yhdyn Hortensian kirjoittamaan. Myös nivelpsoria kannattaa lääkitä kuin reumasairauksia yleensäkin.

Olen nivelpsoriaatikko ja selkä se on oireillut pisimpään. Toki pahimmillaan hyvin moni nievel arkana. mm. Jalkoteräsäryn takia nyt menee jo kolmea lääkettä yhtä aikaa. Yksi niistä Trexan.
Biologinen ja salatsopyrin käytössä myös. Aika ajoin suoria kortisonipistoksia tullut myös. Minulla iho on siisti ollut suurimman osan aikaa.

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #57 : Tammikuu 16, 2017, 20:47:29 »
Nivelpsorihan voi oireilla selkärankareuma- tai nivelreumatyyppisesti. Tiettyjä erojakin oireissa on, mutta käsittääkseni ihopsoria sairastavilla päädytään pääsääntöisesti nivelpsoridiagnoosiin. Hoitohan on melko samanlaista kaikissa vaihtoehdoissa.

Minulla on epäilty aikanaan kaikkia kolmea mainittua sairautta. Selkärankareumasta oli diagnoosikin kunnes "paranin". Kävin kuitenkin läpi lähes koko reumojen lääkehoidon kirjon. Diagnoosin vaihtelu ei vaikuttanut hoitoon kuin ssr-diagnoosin purun yhteydessä. Silloin lopetettiin 2/3 reumalääkkeistä.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #58 : Tammikuu 17, 2017, 08:04:29 »
Vinkulotta, uusimmassa Reuma-lehdessä oli pitkä juttu nivelpsorista.
Migreeni

Vinkulotta

• Newbie
  • *
« Vastaus #59 : Tammikuu 19, 2017, 15:29:31 »
Kiitos vastauksistanne! Täytyykin etsiä jos vaikka netistä löytyisi tuo artikkeli nivelreumasta. Käytän siis nyt Trexaea injektiona, onko teillä ollut kyseisestä lääkkeestä hengenahdistusta?