Kirjoittaja Aihe: Tramal (sivuvaikutukset jne)  (Luettu 76817 kertaa)

diisa

• Klubilainen
Tramal (sivuvaikutukset jne)
« : Kesäkuu 21, 2006, 23:29:45 »
Minä vielä heitän tähän ennen unia. Miten teillä, jotka syötte Tramalia kipulääkkeenä. Onko elämä sellaista vuoristorataa. Kun lääkkeen ottaa, tunti menee niin se alkaa auttamaan, olokin paranee. Paitsi tulee myös pahoinvointivaihe . Ennenkuin toisen ottaa, tulee sellainen alakulo, väsymysvaihe. Laskuosuus siis. Toisen ottamisen jäkeen taas parempi olo ja lääke auttaa. Sitärataa.Joskus jos ottaa lääkkeen myöhäisiltasella, uni pakenee, ennenkuin tulee väsymisvaihe. Panadol 1g yhdessä on parempi yhdistelmä. Itselläni ei ole riittävä kipulääke. Lyrika pitäis aloitaa. Miksi se on niin vaikeaa, joku jarraa vastaan :-\
Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
- F.R. Laing

rane

• Terveyskeskuksen vahtimestari
  • Administrator
  • “Pain is only what you allow it to be” ― C. Clare
    • Tietoa ja vertaistukea
Re: Tramalin sivuvaikutukset
« Vastaus #1 : Kesäkuu 21, 2006, 23:52:12 »
Tramalista tulee tosiaan melkoinen tunteiden vuoristorata. Välillä tuntuu ettei saata olla edes paikoillaan, niin on levoton olo. Pitkän käytön jälkeen sitten lopettaminen vaiheittain. Saattaa tulla muuten aika vahvat ja pitkäkestoiset vieroitusoireet. Yleisesti antavat betasalpaajia pahimpiin viekkareihin, mutta (yllätysyllätys) minulle ei nekään sopineet.  :vihellys:
“We don’t even ask happiness, just a little less pain.” ― Charles Bukowski

M51.1 Prolapsus disci intervertebralis lumbalis residivans operata. Status post fractura columnae L II et III.
J45 Asthma bronchiale.
I10 Hypertensio arterialis.
H93.1 Tinnitus auris.

Sonny

• Klubilainen
« Vastaus #2 : Kesäkuu 22, 2006, 00:21:30 »
Hei!

Minä olen eläissäni syönyt yhden kappaleen Tramalia ja se riitti. Alkuun meni vain polla sekaisin mutta nukahdettuani heräsin siihen että olin aivan varma että vereni syöksyy ihon läpi ulos kehosta. Olo oli aivan järkky, iho kutisi ja paikallaan ei voinut olla lainkaan. Tämä kokemus oli varmaan aika ainutlaatuinen, liekö kellään ollut mitään vastaavaa, mutta se on minulle aivan normaalia, harvat lääkkeet sopivat.
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

diisa

• Klubilainen
« Vastaus #3 : Kesäkuu 22, 2006, 10:23:14 »
Hyvä kuvaus sonny. Minulle tuli jostain lääkkeesta samanmoinen. Nimeä en muista. Siksikin pelkään aloittaa Lyrikaa,kun jotain epäilyksiä, että oli samankaltainen lääke. Tramalia söin jonkin aikaa 150mg OD.muotona. Siis yksi tbl /pv, päästäkseni vuoristoradasta. Noh, ei sekään ollut passeli. Palasin noihin 50:iin. Unelma -pois Tramalista joskus  :thumbsup: Uralrane, pääsit siitä eroon, mainiota, kyllä minäkin  :thumbup:.-joskus...Oli yritys taannoin, mutta Panadol...eiiii, ei riitä. En pysty siihen, ainakaan vielä. Kauanko meni vieroitusoireisiin? Olen syönyt vuosia,vuosia :'(
- F.R. Laing

Jykä

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #4 : Kesäkuu 22, 2006, 10:26:26 »
Moikka!
mulla sit taas ei ol ollu tramalin kans mitään vaikeuksia. ei koskaan. en ole ainakaan itse huomannut mitään muutoksia itsessäni.  käytän sitä joka päivä ja aika paljon. kaikki hyvin niin kauan kunnes haluaa siitä eroon. =) heippa! -jykä-

Aleksandra

• Ex-member
« Vastaus #5 : Kesäkuu 22, 2006, 11:18:00 »
Hei Diisa ja muut kumppanit,

käytin viimeisimmän selkäleikkauksen jälkeen Tramalia (+panadol 1g) pääsääntöisenä kipulääkkeenä 200-300mg /vrk yhteensä puoli vuotta. Lääkitys vaikutti uniin siten että valvoin käytännössä melkein sen puoli vuotta nukkuen ainoastaan muutaman tunnin viikossa  :o Senhän tietää ettei tuosta nukkumattomuudesta mitään hyvää seuraa  :( Piti vierottautua Tramalista ja vierotusoireita kesti sen pari viikkoa, melkein kerrasta lopetin kun ei kukaan osannut/hoksannut neuvoa muuta. Vierotusoireista pahin oli sivuttainen huimaus joka viskeli minua pitkin seiniä  ::) Jouduin syömään pari kuukautta Remeronia iltaisin että unirytmi löytyisi takaisin ja olin myös vakavasti masentunut joten siihen myös tuo Remeron auttoi :-\ Kun unet tuli takaisin normaaliksi ja vierotusoireet häipyivät alkoi elämä taas voittaa. Tosin olen nyt ollut yli vuoden panacodin ja norgesicin varassa ja niistä ei juuri ole ollut iloa/apua. Otin tässä kerran hätäpäissäni yhden Tramal 50 mg kamaliin kipuihin ja oksensin sitten ihan kunnolla.

Nyt alkoi Lyrica kokeilu, minäkin vastustin sen aloittamista yli vuoden kun pelkäsin niitä sivuvaikutuksia. Lääkäri puhui minut nyt ympäri kokeilemaan Lyricaa aloittaen tosi pienellä annoksella koska oletettavaa on että saan taas kaikki mahdolliset sivuvaikutukset ( yleensä näin käy kaikkien vahvempien kanssa) Nyt siis otan yötä vasten 25 mg ja siitä nostoa muutaman päivän välein aina 25 mg kun ei enää tule sivareita ( aloitusvaiheen sivarit tulee ja menee nukkuessa ) ja nostoja niin kauan että illalla on 75mg ja sen jälkeen aamuun sama systeemi niin kauan kunnes tulee vastetta. Eli toivon että tämä kokeilu onnistuu muuten olen pulassa näiden kipujeni kanssa  ???

Tsemppiä sinulle Diisa lääkekokeiluihin, vaikean alun jälkeen joku uusi vaihtoehto voi ollakkin se parempi vaihtoehto  :hali:

diisa

• Klubilainen
« Vastaus #6 : Kesäkuu 22, 2006, 12:10:06 »
Kuiitos Aleksandra. Sain rohkeutta kokeilla, siltihän tuo Tramal jäisi myös käyttöön.Tramal On kyllä hyvä kipulääke. En minä olisi selvinnyt tästä osatyöstä ilman sitä, enkä muutenkaaan.
On mukava kuulla -jykä, että sinulle sopii, ja tiedän että se auttaa kipuihin
Itselläni on liian pieni annos, siksikin noita nousuja/laskuja tulee.
Alotin eilen työt, lomani jälkeen. Joudun säätelemään kipulääkkeen työvuoroon sopivaksi, että selviän 8-tunnista.
Neljän viikon loman jälkeen ero kivuissa oli pelvä kun pläkki!.Saas nähä. :(
- F.R. Laing

saskia

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #7 : Kesäkuu 23, 2006, 19:08:01 »
Minulla Tramal auttoi ainoastaan Voltaren Rapidin kanssa, yksinään sen vaikutus oli sama kuin plasebon. Mitään sivuvaikutuksiakaan en siitä saaanut.

susa

• Ex-member
« Vastaus #8 : Kesäkuu 24, 2006, 00:14:46 »
Minä söin tramalia lähes 3 kuukautta kuin leipää nousevin annoksin. Mikään ei enää loppujen lopuksi auttanut  ja annos ennen leikkausta olikin 500mg/vrk. Onnellinen olo tuli tai sellainen olo ettei kivusta enää välittänyt. kipu ei kuitenkaan lähtenyt pois. Mitään muita vaikutuksia en huomannut. Lopetin myös lääkkeen kerta heitolla. Kolme päivää oli hikoilua ja sydämen tihentynyttä takomista. Lääkettä ei saa lopettaa koskaan kerta laaki, mutta olen jo lääkäreiden keskuudessa kuuluisa näistä tempauksista, että jos joku ei sovi niin lopetan heti ja kestän vieroitusoireet tyyliin pehmustetussa huoneessa. Pitänee ottaa huomioon koulutukseni päihde ja huume alalta ;D

diisa

• Klubilainen
« Vastaus #9 : Kesäkuu 29, 2006, 22:19:06 »
Iltaa. Tramalista vielä. tekee mieli ruikuttaa, kun on nyt hankala olo. Surku, kun Tramal kyllä auttaa, mutta tuo sellaista alakuloa väliin. Tai sitten jostain muusta. Mutta kyllä se liittyy tuohon Tramaliin. Kun vaikutus laantuu, olo huononee,  huohh. onkohan tuo annos kuitenkin liian pieni, en tiedä. Jos hiukka tiheämpää ottais?. Teki vain mieli tulla tänne purkamaan. Eiköhän se nyt siitä mene.
Lääkärille en taida uskaltaa ehdottaa vaihdosta, kun niin monia kokeiltiin, eikä mistää ollut apua. Mielelläni kokeilisin oxycontinia.mutta, mutta...
Odotellaan nukkumattia, vaikka mun aamut ON kamalia..
- F.R. Laing

Sonny

• Klubilainen
« Vastaus #10 : Kesäkuu 29, 2006, 23:37:38 »

Diisa, jos et ole vielä pitkään Tramalia kokeillut niin älä vielä hermostu, saattaa näyttää sopivuutensa hieman pidemmällä aikavälillä. Toivotaan että helpottaa  :thumbup:
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

Aleksandra

• Ex-member
« Vastaus #11 : Kesäkuu 30, 2006, 09:38:21 »
Hei Diisa,

millä välillä sinä nyt otat sitä Tramalia? ja paljonko sulla on lupa ottaa sitä? koska se ei nyt tunnu auttavan niin ehkä kannattaisi tosiaan tihentää ottoväliä niin että vuorokausiannostus ei kuitenkaan ylity ( uusi jako siis). Näin voisi ehkä välttyä siltä että välillä tulee se kunnon notko ja kivut yltyy koviksi. Minulle lääkäri sanoi että panadol on hyvä tramalin lisänä koska ne voimistavat toistensa vaikutusta, sitä vois ehkä kokeilla jos et ole kokeillut. Itse söin kylläkin panadolia pääsääntöisesti tramalin aiheuttamaan päänsärkyyn lääkärin määräyksestä, "sivuvaikutuksena" tuli tuo muu hyöty... Minulla ei esim. se pitkävaikutteinenkaan vaikuttanut kuin 5-6 tuntia vaikka piti vaikuttaa 12h ja normaali vaikutteinen eli ne kapselit vaikutti ehkä sen 3-4 tuntia eli kaikille ei käy kaikki  ???

:hoiva: :hali:

diisa

• Klubilainen
« Vastaus #12 : Kesäkuu 30, 2006, 12:32:56 »
Hei. Kiitos ystävät, mukavaa kun joku vastaa. Tramalia olen syönyt jo 4-5 vuotta. Kesti kauan päästä syyllistävistä ystävistä, kun kerroin käyttäväni tuota kipuun. Kauhistelijoita riitti. Itse piti takoa päähäni, että se on minulle määrätty lähes ainoana kipua lievittävänä lääkkeenä. Ja olienkin siitä tyytyväinen, kun asiantuntijoilla riitti neuvoa. Onkohan VIELÄ jossain takaraivossa moittijoitten kommentit, siksikö otan liian vähän, pinnistelen..
Annos on pieni, tarvitsen enempi, mutta kun väsyttää ja päätä tosiaan särkee, tulee pahoinvointia. Mutta paras lääke se on. Kun olen vielä osatyössä, ja pitää olla terävä ja nopea ja antaa kaikkensa työpäivänä, se on toinen ongelma, kun joudun taiteilemaan työpäivinä lääkkeenoton.
Tramalin kanssa otan Panadol 1 gr, ei aina, mutta usein.Tramal vain 3-4/pv. Olen aika pienikokoinen, lääkäri ei luvannut isompaa annosta, mutta aion kokeilla nyt ottaa 4-6 tunnin välein. Uskon että olis paremopi.
Sellasta..menoksi vaan  :vihellys:
- F.R. Laing

quamiso

• Ex-member
« Vastaus #13 : Heinäkuu 09, 2006, 00:12:32 »
Mihin kaikkeen syötte tramalia, se on hyvä lääke ja olen saanut sitä peffaan  :vihellys:. Mutta eivät kai aivan heti anna reseptiä..Lyricaa vaan yrittävät syöttää .. ;D

diisa

• Klubilainen
« Vastaus #14 : Heinäkuu 09, 2006, 22:36:36 »
Kyllä sitä pitäisi saada lääkkeekssi kovaan kipuun. Lääkärin kautta tietenkin.
Sen turvin minä olen pärjännyt. Kroonista kipua kärsinyt yli 10 vuotta.
Iskiastyyppistä kipua. Kaksine leikkauksineen. Kipu jäi pysyväksi seuralaiseksini.-Kaveriksi matkalleni. :(.
Kannattaa lääkärin kanssa jutella.
- F.R. Laing