Hei Diisa ja muut kumppanit,
käytin viimeisimmän selkäleikkauksen jälkeen Tramalia (+panadol 1g) pääsääntöisenä kipulääkkeenä 200-300mg /vrk yhteensä puoli vuotta. Lääkitys vaikutti uniin siten että valvoin käytännössä melkein sen puoli vuotta nukkuen ainoastaan muutaman tunnin viikossa

Senhän tietää ettei tuosta nukkumattomuudesta mitään hyvää seuraa

Piti vierottautua Tramalista ja vierotusoireita kesti sen pari viikkoa, melkein kerrasta lopetin kun ei kukaan osannut/hoksannut neuvoa muuta. Vierotusoireista pahin oli sivuttainen huimaus joka viskeli minua pitkin seiniä

Jouduin syömään pari kuukautta Remeronia iltaisin että unirytmi löytyisi takaisin ja olin myös vakavasti masentunut joten siihen myös tuo Remeron auttoi

Kun unet tuli takaisin normaaliksi ja vierotusoireet häipyivät alkoi elämä taas voittaa. Tosin olen nyt ollut yli vuoden panacodin ja norgesicin varassa ja niistä ei juuri ole ollut iloa/apua. Otin tässä kerran hätäpäissäni yhden Tramal 50 mg kamaliin kipuihin ja oksensin sitten ihan kunnolla.
Nyt alkoi Lyrica kokeilu, minäkin vastustin sen aloittamista yli vuoden kun pelkäsin niitä sivuvaikutuksia. Lääkäri puhui minut nyt ympäri kokeilemaan Lyricaa aloittaen tosi pienellä annoksella koska oletettavaa on että saan taas kaikki mahdolliset sivuvaikutukset ( yleensä näin käy kaikkien vahvempien kanssa) Nyt siis otan yötä vasten 25 mg ja siitä nostoa muutaman päivän välein aina 25 mg kun ei enää tule sivareita ( aloitusvaiheen sivarit tulee ja menee nukkuessa ) ja nostoja niin kauan että illalla on 75mg ja sen jälkeen aamuun sama systeemi niin kauan kunnes tulee vastetta. Eli toivon että tämä kokeilu onnistuu muuten olen pulassa näiden kipujeni kanssa

Tsemppiä sinulle Diisa lääkekokeiluihin, vaikean alun jälkeen joku uusi vaihtoehto voi ollakkin se parempi vaihtoehto