Kirjoittaja Aihe: ummetus  (Luettu 11851 kertaa)

Kipee

• Jr. Member
  • **
Vs: ummetus
« Vastaus #15 : Maaliskuu 22, 2018, 05:39:19 »
Ostamassani pussissa luki annostukseksi 1-2 tl/vrk. Sekoitin ohjeen mukaan veteen vajaan teelusikallisen. Ajattelin aloittaa varovasti. Vettä join reippaasti niin kuin kehotettiin. Mikäli vatsani olisi edes toiminut kaiken sen kuplimisen ja kipuilun jälkeen niin jatkaisin käyttöä, mutta eihän se toiminut. Pari yötä nukuttiin vaan kauheassa pörinässä miehen kanssa. :vihellys: Ehkä joskus vielä kaivan pussin esille.

Seuraavaksi voisin kyllä testata sitä luumu-taatelimössöä jota täällä suositeltiin.
Voi maha, miks sun pitää olla niin vaikee..?!? :sadattelu:

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #16 : Maaliskuu 22, 2018, 09:00:35 »
Maailman luonnollisin asia, ja aiheuttaa niin kovasti vaivaa.....
Oletko muuten koskaan turvautunut suolihuuhtelupussiin ??
Mulla on sekin käytössä satunnaisesti, tosin tuon psylliumin löytämisen jälkeen en ole tarvinnut sitä.
Suolihuuhtelun jälkeen on aina tooosi kevyt olo... :vihellys:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #17 : Maaliskuu 22, 2018, 10:21:48 »
Suolihuuhtelua en halua kokeilla. Yritän yhä vaan keksiä syyn tähän ongelmaan. Syön ajoittain tolkuttomasti ruisleipää ja juon paljon kahvia. Ehkä se on siinä. ~:/ En vaan pysty luopumaan kummastakaan. :-[

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #18 : Maaliskuu 22, 2018, 18:24:20 »
Mulla ei tuo psyllium tee mitään.
Eikä kyllä näytä smarlaxikaan auttavan. Luumuakin syön päivittäin.
En tiedä mitä tekis!  ~:/

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #19 : Maaliskuu 22, 2018, 20:16:28 »
Hei, just muistin vielä yhden jutun, nimittäin -------->
"Fructolax hedelmä- ja kuitutiivisteistä on apua, kun tukala ja turvottava tilanne on jo päällä. Tätä voi ehkäistä esimerkiksi runsaasti kuituja sisältävällä ravinnolla, riittävällä veden juomisella ja säännöllisellä liikunnalla, mutta nämä keinot eivät välttämättä helpota oloa tarpeeksi nopeasti. Fructolaxin kuidut ja suolentoimintaa stimuloivat aineet auttavat suolta taas toimimaan. Tämä tapahtuu luonnollisesti, nopeasti ja tehokkaasti.
Fructolaxien ainesosat toimivat häiritsemättä suolen herkkää flooraa. Fructolax on valmistettu 100 % hedelmistä ja kuiduista kuten raparperista ja viikunasta, eikä se sisällä keinotekoisia säilöntä‐ tai väriaineita  "

*muoks*
Taas jostain syystä MaKon teksti oli minikokoa...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2018, 20:23:40 kirjoittanut satuo »
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #20 : Huhtikuu 24, 2018, 16:41:18 »
Moni meistä kamppailee varmasti kipulääkkeistä aiheutuvan ummetuksen kanssa. Minulla on ollut gabapentiini käytössä pari vkoa ja vatsa on aika tavalla jumissa. Käytössäni on Visiblin 3 mitallista päivässä sekä Levolac 30 ml päivässä ja näistä ei ole riittävästi apua. Onko jollain antaa vinkki tehokkaaksi todetusta jokapäiväiseen käyttöön tarkoitetusta valmisteesta?
M46.9 Spondyloarthropathia (selkärankareuma)
M51.8 Degeneratio disci IV lumbalis et dysfunctio dorsi
Migreeni

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #21 : Huhtikuu 24, 2018, 20:12:18 »
Hortensia, täällä käytiin joku aika takaperin pitkä keskustelu, varmaankin päivittäisellä, juust ummetuksesta.
Mä hehkutin psylliumia joka toimii ainakin mulla parhaiten ja oon niin iloinen kun sen keksin  :vihellys:  Ei tarvitse enää tuhlata ajatuksia vessa-asioihin, koska ne toimii   :thumbsup:
Psyllium on luonnonaine jota käytetään gluteenittomassa leivonnassa tuomaan sitkoa vehnätaikinoihin.
Hinta on edullinen ja sitä saa ruokakaupoista.
Tosin se kaikille ei sovi, olikohan  se Kipee, joka kokeili, mutta hänelle ei ollut sopivaa......
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #22 : Huhtikuu 24, 2018, 20:17:19 »
Kiitos MaKo, saiskohan mua mitenkään tägättyä keskusteluun  ;D. Psyllium on nimenä tuttu, mutta sillä oli jotain yhteisvaikutuksia jonkun lääkkeen kanssa, en vaan muista minkä  ~:/. Voisin silti varovaisesti kokeilla. Magnesiumin mainitsi joku, onkohan sillä tehoa?
M46.9 Spondyloarthropathia (selkärankareuma)
M51.8 Degeneratio disci IV lumbalis et dysfunctio dorsi
Migreeni

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #23 : Huhtikuu 24, 2018, 21:28:57 »
Mulla ei toiminut tuo psyllium.
Tavallinen luumu melkein paras.
Smarlax apteekista sisältää suoloja muuta ja siitä saattaa saada avun.
Myös magnesium saattaa auttaa...

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #24 : Huhtikuu 25, 2018, 05:31:21 »
Tuosta MaKon mainitsemasta Fructolaxista minulle tuli mieleen fruktoosilla makeutetut makeiset. Minä nappasin kerran sellaisia karkinhimossani pussillisen ja johan vatsa toimi! Toiminnan lisäksi tuli tosin aivan mielettömät ilmavaivat. :o Fruktoosimakeisia en suosittele lääkkeeksi, mutta Fructolax vaikuttaa lukemani perusteella olevan ihan turvallinen juttu.

Minun vatsani on toiminut liukkaasti ilman Pegorionia tai luumuja jo kuukauden. Siihen on syynä työstressi. Hyvä vai huono asia...  :-\

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #25 : Huhtikuu 25, 2018, 05:35:09 »
Jep, tuolla "muut lääkkeet" -osiossahan me keskusteltiin ummetuksen hoidosta ihan jokunen aika sitten. Käypäs Hortensia sielläkin. :) Toivottavasti löydät sieltä jonkin sinulle sopivan konstin.

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #26 : Huhtikuu 25, 2018, 09:29:59 »
Noi ummetukset, ja lääkkeet siihen on kyllä tosi yksilöllisiä, mä olen jo yli 5 vuotta tuon asian kanssa taistellut, ja KAIKKI kokeillut.... :doh:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #27 : Huhtikuu 25, 2018, 10:56:53 »
Mode huom!

Yhdistin aiheet.  :)