Kirjoittaja Aihe: Tervetuloa uudet jäsenet  (Luettu 311877 kertaa)

Tuuli

• Hero Member
Re: Tervetuloa uudet jäsenet
« Vastaus #15 : Heinäkuu 12, 2006, 19:50:31 »
Lämpimästi tervetuloa kaikille uusille jäsenille!

Rijoka

• Full Member
« Vastaus #16 : Heinäkuu 13, 2006, 14:38:19 »
Minunkin puolestani kaikille uusille: Tervetuloa, toivottavasti saatte täältä apua ja tukea.
Niin pitkiä ovat päivät, kun odotan luokseni ystävää jonka nimi on :Kivuttomuus
Sairaus: Selkäydinkanavan ahtautuma, synnynnäinen ja periytyvä, 3 selkä- ja 1-niskaleikkaus. Krooninen neuropatia, TOS-oireyhtymä. Kilpirauhasen vajaa toiminta. 2:s tyypin diabetes.

Liana

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #17 : Elokuu 15, 2006, 20:59:54 »
 Hei vaan kaikille :vrolijk_26:
Olen uusi täällä ja tänne liittymistä ennen olen paljon kuullut näistä sivuista ja joskus kurkkinutkin, mitä aiheita täällä käsitellään :vihellys:

Siispä nyt vähän itsestä kerron... olen jo aivan viidenkympin portailla oleva naisimmeinen, kohta siis hyppy villitysten piiriin olisi luvallista...mutta kun nämä ainaiset vaivat taitaa estää sen.
Olen ollut "huonoselkäinen" jo lapsesta, mutta silti kovia ja rankkoja töitä on tullut tehtyä.  :thumbup:
Nyt sitten on tullut siitä takaisin ja olen selkäni kanssa osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja haussa on koko eläke.
Hermovaurio on ja kulumaa, rappeumaa, ahtaumaa, fibroa, olkapäät operoitu molemmat jne.. Tyypillinen tuki- ja liikuntaelin vaivainen sekä kaksi kertaa "kaula aukaistu" kystien takia. Siinäpä ne tärkeimmät. Kovien lääkkeiden kanssa kipua hoidetaan ja pää on sitten pökkyrässä niistä ja mukavasti nukuttavatkin. Anopilla kahvipöydässä otan tirsat jos siltä tuntuu, vaikka en sitä itse tajua, että oikein tuhinat on kuulemma päällä, ja silti tuolilla olen pysynyt. Johtuu varmaan leveistä istumalihaksista.
 Oi lupasin vähän kertoa, mutta lipsahti :vihellys: :-[ :vrolijk_26:
terveisin Liana
Ystävät kuulevat mitä sanot, parhaat ystävät kuulevat mitä et sano.

Anni

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #18 : Elokuu 15, 2006, 21:30:49 »
Hei Liana ja tervetuloa sivuille ja porukkaan :) Sinä jos kuka tiedät, mitä selkäkivut ovat, kun olet koko ikäsi sitä potenut ja kaikesta huolimatta tehnyt raskasta työtä. Olet varmaan ollut aika sisukas nainen :thumbsup: Nyt saat levätä ihan lääkärin luvalla :)

Niin se on, että lääkkeistä usein tulee sivuvaikutuksia, kenelle mitäkin. Hienoa, jos sinulle on kuitenkin löytynyt suhteellisen tyydyttävä tasapaino. Niin, ja anoppikin kuulostaa ymmärtäväiseltä ;)
Tervetuloa vielä vertaistuen pariin :vrolijk_26:
Parempi yksi ruuvi löysällä kuin kymmenen liian kireällä

Muumi

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #19 : Elokuu 16, 2006, 01:39:05 »
Liana :vrolijk_26: minäkin toivotan sinut tervetulleeksi tänne, onpa ollut sinulla kärsimystä ihan liiaksi, toivottavasti saat lääkkeistä avun. Tvataan varmaan tuolla sivuilla :thumbsup:.

Liana

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #20 : Elokuu 16, 2006, 08:41:24 »
Kiitos Anni ja Muumi ;) :vrolijk_26:
Tuntuupa mukavalta, kun toivotitte tervetulleiksi. :happy:
  :hali:  Hyvää päivän jatkoa kaikille :vrolijk_26: :vrolijk_26:

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #21 : Elokuu 16, 2006, 12:33:48 »
Hei. Liana  :)
 Minunkin puolesta tervetuloa, kiva kun tänne löysit.
-jotai yhtäläisyyttä sinun kanssa, kun olen itsekkin osatyök.eläkkeellä.. Tänään taas mene yrittämään työvuoroani. :thumbup:
 -Sinnittelen vielä osatyössä, joskin päivittäin mietin, vieläkö jaksan.

Jaksamista ja tapaillaan täällä  8)

t.diisa

Jatkot Lianan juttuun TÄÄLLÄ. Tämä ketju uusien jäsenten esittelyjä verten. Rane.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2006, 20:09:32 kirjoittanut uralrane »
Sitä ei tiedä kuinka syvällä pohja on, ennen kuin sinne putoaa.
- F.R. Laing

Mona

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #22 : Syyskuu 11, 2006, 10:18:27 »
Moi!

Jospa uutena vähän kerron itsestäni.
Olen juuri 50v. täyttänyt nainen. Sairastanut olen melkein koko ikäni. Selkävaivat alkoi parikymppisenä synnytyksen jälkeen välilevyn pullistumilla alaselässä. Pikkuhiljaa mukaan tuli myös kaularanka- ja rintarankaoireet. Kulumaa, rappeumaa, madaltumia, niitä tavallisia. Leikkauksia ei ole tehty, koska magneettikuva on aina näyttänyt, että protruusio on pieni eikä paina hermoa. Kuitenkin jokin niitä hermoja painaa, vaihtelevaa iskiassärkyä koko ajan.
Hoitoja olen tietty kokeillut kaiken mahdollisen näiden vuosien aikana. Alkuun helpotusta tulikin joksikin aikaa. Rahaa paloi ja tässä sitä ollaan, raihnaisena keski-ikäisenä kipukroonikkona.
Viime talvena menin yksityiselle reumalääkärille ja sitten alkoikin tapahtua. Hän teki heti minulle reumadiagnoosin, seropositiivinen nivelreuma, epäilyksessä myös selkärankareuma ja nivelpsori, mutta niihin ei ole varmaa näyttöä. Sain reumalääkkeet Oxiklorin ja kortisoni pahempiin vaiheisiin.
Nivelkivut hellittivät kyllä Oxiklorinilla, mutta tilanne nyt on selkärangan osalta tosi paha. Minulla on myös tosi pahat ryhtivirheet lähes koko rangassa. On lordoosit ja kyfoosit väärinpäin, mutkaa sinne sun tänne.
Nyt on harkinnassa Trexanin aloittaminen Oxiklorinin rinalle.
45- vuotiaaksi sinnittelin töissä, tosi vaikeaa aikaa se oli, näin jälkikäteen ajatellen. Eihän siinä elämästä voinut puhuakaan, kun päämäärä oli vaan selvitä jotenkin päivästä toiseen. Sitten pääsin sairaslomien jälkeen kuntoutustuelle ja nyt olen kesäkuun alusta lähtien ollut työkyvyttömyyseläkkeellä. Kiitos tästä myönteisestä päätöksestä kuuluu ihanalle reumalääkärilleni, joka kirjoitti niin hyvän B-todistuksen.
Onhan stressi tietysti helpottanut eläkepäätöksen myötä, mutta kunto kyllä tuntuu huononevan kovaa vauhtia. Epätoivo ja uupumus iskee välillä, kuten tietysti teillä kaikilla muillakin.
Mutta ei auta, eteenpäin mennään näillä voimilla, mitkä meille on annettu :thumbsup:

T. Mona
M05.8 Arthritis rheumatoides seropositiva
M07.2 L40,5 Arthropathai psoriatica
M35.7 Hypermobilitas.
M51 Rhizopathia cervicalis gravis.

Eliiza

• Hero Member
« Vastaus #23 : Syyskuu 11, 2006, 10:31:57 »

Tervetuloa Mona kirjoittelemaan ja vaihtamaan kokemuksia sekä kuulumisia.  :)

Eliiza
Diagnoosi - M45 Selkärankareuma, HLAB27-posit., spondylartroosi

Mona

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #24 : Syyskuu 12, 2006, 11:30:33 »
Kiitos Eliiza! :)

Vertaistuki se on sellainen voimavara, että ilman sitä minä ainakin olisin tosi yksin sairauksieni kanssa :hoiva:

Mona
M05.8 Arthritis rheumatoides seropositiva
M07.2 L40,5 Arthropathai psoriatica
M35.7 Hypermobilitas.
M51 Rhizopathia cervicalis gravis.

Liana

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #25 : Syyskuu 13, 2006, 08:27:55 »
 :vrolijk_26: :vrolijk_26: Tervetuloa minunkin puolestani Kaihyn, Mona ja Aurinkoinen :vrolijk_26:
Vertaistuesta saa todella voimavaroja, koska monet ovat yksin vaivoineen ja vaikka läheisiäkin on, ei heitäkään jaksa kuormittaa kaiken aikaa.

:thumbsup: Onneksi olkoon Mona , kun löysit hyvän lääkärin ja sait asiasi järjestymään. Sain juuri hylkypäätöksen  eläkkeestä ja olen väsäämässä valitusta. Täytän myös 50v, ja olemme kulkeneet samantyylistä rataa näiden sairauksien kanssa. Minulla vaan se että olen julkisessa terveydenhuollossa ja kun diaknoosi on alaselän vaivoista, ei noteerata mitenkään, vaikka valitan yläselän oireista. Vastaus on; johtuu alaselästä. Olen huomannut, että kaikki kohdallani on alaselän vika.

Kaunista syyskuun päivää kaikille   :vrolijk_26::hali:

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #26 : Syyskuu 13, 2006, 10:32:34 »
Hei.

Tuntuu tosi mukavalta, kun tulee teitä uusia mukaan.

-Kaikille tasapuolisesti  :vrolijk_26:=) tervetuloa mukaan.

Minulle tämä foorumi on tosi tärkeä, vaik olin alussa aika arka kertomaan, mut teille =)rohkeutta ja jos jaksaa, ja siltä tuntuu, -kirjoitelkaa
- Hyvää päivää kaikille   :)

t.diisa
- F.R. Laing

amalia

• Newbie
  • *
  • maan korvessa kulkevi
« Vastaus #27 : Lokakuu 09, 2006, 17:23:05 »
Olen 54-vuotias sairaanhoitaja. Minulla oli elämä mallillaan tämän vuosituhannen puolelle asti, mutta sitten pysäytys tuli. Sinä lauantaina kun Norjassa vietettiin Haakonin ja Mette-Maritin häitä, alkoi muutos. Edellisyönä oli kesämökillä pissannut verta ensimmäisen kerran. No sitä hoidettiin alkuun virtsatietulehduksena, mutta kun verittely jatkui ja tulivat kylkikivut, asieaa alettiin tutkia. Helmikuussa 2002 minulta leikattiin vasemmalta puolen munuaissyöpä ja sen jälkeen on hoidettu muutama kerta rakon syöpäkasvaimia. Viimeksi kesäällä todettiin, että virtsaputki on ahtautunut ja odottelen aikaa sen laajennukseen.

Syöpäleikkauksen jälkeen tuli kylki- ja selkäkipua. Tietenkin sitä tutkittiin mahdollisten metastaasien varalta ja kun kipu paheni, huomattiin että selässä on ylhäältä alas asti nikamat lysähtäneet ja ympärillä on äkäinen tulehdus. Jäin sairaslomalle alkuvuodesta 2003 ja olen nyt ollut toista vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä. Kivuliasta on ja rankkaa. Juuri mitään ei voi tehdä, vain keveitä kotihommia. En pysty liikkumaan ulkona kuin alle puoli kilometriä, selkä pettää ja jalat jumivat lantiosta lähtien niin, ettei pysty. Elämä on seisomista, istumista ja makaamista vuoron perään. Kipulääkitys on aika kova, mutta munuaistilanteen vuoksi pitäisi lääkkeitä käyttää mahdollisimman vähän. Mitenkähän sekin olisi mahdollista?

Minulta meni työ- ja opiskelusuunnitelmat pipariksi. Minulla on terveystieteiden maisterin tutkintö gradun viimeistelyä ja paria esseetä vaille valmis. En jaksa istua tietokoneella enkä mennä kirjastoon lähteitten perässä. Ja sairaseläkkeelle joutumisen myötä motivaatiokin katosi. ei tunnu olevan enää tarpeellista, kun ei voi mihinkään sitä hyödyntää ja sen valmiiksi saattamisen mielihyvätekijä on heikompi kuin kaikki se kipu ja vaiva, mitä sen eteen pitäisi tehdä.

Minulla on aika paha vaihe menossa. Olen jäykkä ja kipeä ja tuntuu että voimat on poissa. Pelkään että jonakin päivänä jalat eivät enää liiku tämänkään vertaa ja löydän itseni kilometrin päästä terveyskeskuksen vuodeosastolta. Olisi kuitenkin vielä niin paljon kaikenlaista elämässä, etä ei tästä vielä haluaisi luopua ja luovuttaa. Kun olen aina ollut kova touhuamaan ja saamaan aikaan, tällainen paikoillaanolo tuntuu joskus maanpäälliselle helvetille.

Vaan kun sitä ei itsestään mihinkään pääse. Tässä nahkassa ja näissä luissa sitä on oltava, vaikka miten jäytää. Onneksi on kotona netti, josta löytää kaikenlaista. Olen myös kova lukemaan ja aika ajoin kudon paljon. tavallisimmin pikkuväelle sukkia ja lapasia ja puseroitakin. Minulla on se vaihe, että syntyy lapsenlapsia. Niitä on jo neljä kappaletta, vanhemmalla tytöllä puolitoistavuotias poika ja nuoremmalla 6 ja kohta nelivuotiaat pojat ja kahden kuukauden ikäinen poikavauva vielä. Neljä pikkupoikaa ovat aika mukava pakkaus ja päivien piriste.

Että tällainen tämä Amalia. :vrolijk_26:

Sonny

• Sr. Member
« Vastaus #28 : Lokakuu 09, 2006, 19:06:29 »

Amalia, tervetuloa, samoin muut uudet tulijat  :) Rankkoja on kokemukset monella täällä, yritetään yhdessä selvitä eteenpäin ja auttaa se mikä voidaan  :thumbup:
Selkäleikkaus 2000 , 2006 ja 2014
G55.1*M51.9 Nikamavälilevyhäiriöön liittyvä hermojuuren puristustila
M53.3 Polymyalgia rheumatica
J45.8  Asthma bronchiale
Osittainen ylähengitysteiden ahtauma (C-Pap late)

diisa

• Sr. Member
« Vastaus #29 : Lokakuu 09, 2006, 22:57:06 »
Heippa.  :)

-mukavalta tuntuu, kun tulee uusia tuttavuuksia, vaikka rankkoja tarinoita, ja vaikeeta monilla.
-Lujasti tervetuloa mukaan, minulle ainakin on tullut tosi tärkeä tämä foorumi.
-moni asia selvenee ja itse saa purkaa mieltään.

Tsemppiä uusille ja vanhoille  :vrolijk_26:
 t.diisa
- F.R. Laing