Kirjoittaja Aihe: Leukaluun kipu  (Luettu 71297 kertaa)

Elviira

• Jr. Member
  • **
Leukaluun kipu
« : Elokuu 13, 2013, 11:57:07 »
Minulla on leuka kipuillut pian vuoden näiden niskavaivojen ohella, jotka kestäneet kylläkin pidempään. Kipua ei ole siis puremalihaksissa eikä esim. pureminen tee kipeää. Leukaluu on ihan kosketusarka etenkin tuosta keskeltä ja sitä pakottaa jatkuvasti. Onko kenelläkään vastaavaa ja auttaako siihen mikään? Minulle on sanottu, että johtuu yläniskastani, mutta kipu sen kun pahenee... Lisäksi kipu säteilee välillä myös korviin.

Peikko

• Sr. Member
  • :)
Vs: Leukaluun kipu
« Vastaus #1 : Elokuu 13, 2013, 20:34:58 »
minulla on tuota samaa,
saa nähdä minkä diagnoosin antaa fysiatri kunhan käyn siellä.
rikki niskasta varpaisiin

Elviira

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #2 : Elokuu 13, 2013, 21:49:04 »
Ihanaa löytää kohtalotoveri vaikka en toivo tietenkään tälläistä kenellekään. Kerro ihmeessä mitä fysiatri sanoi, onko sinulla milloin aika?

Peikko

• Sr. Member
« Vastaus #3 : Elokuu 13, 2013, 23:54:36 »
kerron, ensikuulla menen.
jonkin verran tätä oli aiemminkin,
vaan nyt tuon jatkuvan niskakivun tulon myötä sitä on tosi paljon,
on myös puutumista kasvoilla.
Minulla on ahtautumaa molemminpuolisesti niskarangassa c6-7,
sanooko sitten sen johtuvan tuosta.
Entä sinulla, onko sitä tutkittu tarkemmin?

Elviira

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #4 : Elokuu 14, 2013, 00:58:41 »
Minulla siis ainoa löydös kaularangassa on pieni C2 nikaman virheasento ja sen lisänä TOS diagnoosi.

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #5 : Elokuu 15, 2013, 11:09:05 »
Hammasongelmana tällä hetkellä hoidetaan, mutta itse alan vahvasti epäillä, että on monen asian summa. Eilenkin särky oli jälleen sitä luokkaa, ettei mikään lääke tuntunut auttavan ja näin aamulla on taas siedettävämpi. Luulisi hammassäryn jatkuvan yötä päivää, kun taas leukanivel- tai kaularankaongelma voisi hyvinkin olla asento- tai käyttöriippuvainen. Pelkään pahoin, että edessä on pitkä ja kivulias tie ennen kuin saavat selville oikean aiheuttajan. Itseäni ei enää (kolmen viikon kärvistelyn jälkeen) kiinnosta muu kuin löytää jotain, joka veisi kivun kunnolla.

Onnea vain muillekin samojen asioiden kanssa painijoille, että edes syyt löytyisivät!
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

Elviira

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #6 : Elokuu 15, 2013, 19:28:02 »
Minulla alko nää leukakivut jo vuosi sitten, mut on välillä ollu poissa kunnes nyt pahentunu todella paljon. Nyt kun oon yli viikon popsinu tulehduskipulääkkeitä kuurina niin ihan kuin pikkase auttais. Mut olisha se kiva, et itse syytä voitais hoitaa eikä vaan kipua.

Peikko

• Sr. Member
« Vastaus #7 : Elokuu 16, 2013, 00:08:10 »
onnea vian etsintään  :thumbsup:,
meille kaikille .

Elviira

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #8 : Syyskuu 09, 2013, 18:49:53 »
Hammaslääkärissä käyty ja vika ei ole ainakiin purukalustossa. Otti kuvat ja verrattiin niitä kuusi vuotta vanhoihin, ei muutosta. Hampaissa ei edes reikiä. Myöskään purentalihakset ei jumissa, joten eipä johdu siitäkään. Se on sit varmaa se yläniska, joka hajos ihan itestään eikä sitä millään kuntoon saa  :'( Ellei sit TOS, mut ei kai se yleisesti leukakipua aiheuta...

Peikko

• Sr. Member
« Vastaus #9 : Syyskuu 09, 2013, 20:49:32 »
Hyvä Elviira, onpahan yksi mahdollisuus pois,
lisätutkimuksia jos oireet ei helpota  :hoiva:.

hampaat tarkistettu ja  röntgenit otettu jo alkukesästä,
tehty hammastarkastus kuten hevosella  :rohonauru:
ja todettu että purukalusto kunnossa.
fysiatrin mielestä kaularangasta  voi kkuulemma kipu johtua näillä löydöksillä,
tosin kaikki niitä ei saa, joten en ole nyt niin huolissani,
ei leikata odotellaan rauhassa
ja tutkitaan vielä muut neurologisien sairauksien mahdollisuudet pois.
odottelua.. koska kutsu tulee lisätutkimuksiin.

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #10 : Syyskuu 10, 2013, 20:37:14 »
Samassa junassa ollaan! Hammaslääkärin jälkeen tutkimaan herkesi neurologi ja huomenna saan tulokset kaulan uä:stä ja kaularangan taivutuskuvista sekä labroista. Sitten vain odottelen kutsua MRI ja MRA tutkimuksiin neurologian polille. Riippuu, mitä huomenna kuulen, mutta ajattelin käväistä myös omalla korvalääkärilläni, josko löytyisi lisää ideoita kivun syystä. Itse alan uskoa, että on muutaman asian yhteistulos. Mielenkiintoista, mikä on lopputulos, jos nyt mitään edes selviää.

Yhteistä tsemppiä meille jokaiselle!  :hali:
Polven artrofibroosi

Peikko

• Sr. Member
« Vastaus #11 : Syyskuu 10, 2013, 23:20:42 »
samassa junassa tosiaan.. vois vaan valita vaunun pienemästä pahasta   ;D
mikä tutkimus on MRA? lyhenne minulle outo
toivottavasti tulokset joita saat on hyviä  :thumbsup:

samoin, tsemppiä meille jokaiselle!   :hali:,
eiköhän me selvitä voittajina  :vrolijk_26:

Elviira

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #12 : Syyskuu 11, 2013, 08:24:22 »
Toivottavasti saatte jotain selville, koska minun osaltani tutkimukset on varmaan nyt loppu kun kaularankaa ei voi enää tarkemmin tutkia. Silti vastaavaan leukakipuun en ole törmännyt vaikka olisi minkälaista vikaa niskassa. Minulla ongelmaalue on siis tuosta solisluista leukaan asti. Onko se kaulan uä niin kuin kilpparista vai mitä siinä etsitään? Minulla on kilpparilääkitys, mutta kilpparia ei ole tutkittu silti millään lailla. Minua kiinnostaa myös mikä tuo MRA on?

Tsemppiä kakille!

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #13 : Syyskuu 11, 2013, 12:49:55 »
MRA on verisuonten magneetti, jos nyt oikein ymmärsin, koska epäilynä on joku verisuonten epämuodostuma kolmoishermon juuren ympärillä. Kaikki kivet ajattelin tämän vaivan kanssa kääntää, jollei mitään löydy näistä tutkimuksista. Korvalääkärin jälkeen joku purentaekspertti, joka tutkisi purennan ja varsinkin leukaluun kaulan välilevyineen. Taitavat kyllä näkyä siinä pään magneetissa.

Enpä elviira osaa sinua auttaa. On todella kurja, jos vaivasi jää selvittämättä, koska pelkkä oireen hoitaminen lääkkein tuntuu aina jotenkin epäilyttävältä. Pakkohan siihenkin on tyytyä. jos kaikki muu on poissuljettu. Onko varmasti?

Toivon saavani tänään väliaikatietoja!  :thumbsup:
Polven artrofibroosi

Elviira

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #14 : Syyskuu 11, 2013, 17:03:24 »
Jos minulta kysytään niin mielestäni pitäisi niin kauan tutkia kuin varmuudella voidaan sanoa mistä johtuu ja kun ei tähän tunnu lääkkeetkään auttavan ja eniten tässä kaikessa epäilyttää, että vaikka keväästä lähtien olen tehnyt joka päivä töitä kuntoutuksen muodossa näiden kipujen ja oireiden eteen niin eipä tunnu auttavan. Toivottavasti joku muu teistä saisi jotain selvyyttä tähän asiaan!