Kirjoittaja Aihe: Leukaluun kipu  (Luettu 71463 kertaa)

Peikko

• Sr. Member
  • :)
Vs: Leukaluun kipu
« Vastaus #15 : Syyskuu 12, 2013, 00:44:07 »
 :thumbsup: meille kaikille että syy selviää.
rikki niskasta varpaisiin

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #16 : Syyskuu 12, 2013, 09:46:25 »
Omat storyt kuuluisi varmaan leukanivelen osastoon. Siellä joskus yksin puheluu harrastelin.
 Eilen äityi taas posken ja naamataulun särky päälle. Leukaakin osaa ajoin pakotella. Itellä tiedossa olovan kulumisten takia mahista ärtyy vaikka kolmoishermotuskan. Luullu joskus poskionteloidenkin onkelmaksi vaan eipä kukaan oo niitä tarkemmin tiiraillu. Eilen vaan alkoi niin äkkinä kaikki oireet ettei oo onteloon kerenny kummia kertyy. Menossa on kummiskin nenäsuikeet kuurina just.
pelottaa tuulinen aika joka tulossa. Osannu ajat sitten naamasäryt tehä esim. suksilla alamäkien tuulessa, vaan viimekevään tuskat oli tuulenlaukaisemana ihan hirveitä. :sadattelu: siinä ei älynjuoksulle sijaa jäänyt.

Samaten eilen Tos osastoo ärsyttelin. Koitin kantaa puutarhajuttujain. Siitäkös nielun iski onkelmille. Korvat siinä välissä kituu. :doh:

Elviira

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #17 : Lokakuu 31, 2013, 07:04:52 »
Onkos kukaan saanut lisäinfoa leukaluun kipuun? Minulla kipuun yhdistyy korvien kipu ja nämä kivut sitten säteilevät päähän pään päälle. Minulla tämä laitettu yläniskan piikkiin, mutta kun niska ei ole mitenkään kipeä vaan kivut ovat päässä/kasvoissa ja molemminpuolisesti eli ole ainakaan kolmoishermoperäistä. Lisäksi tämä on jatkuvaa. Kipu on polttavaa ja tasaista.

Peikko

• Sr. Member
« Vastaus #18 : Lokakuu 31, 2013, 11:46:16 »
minulla on tutkimus siirtynyt neuron puolelle,
arveli kuitenkin syyksi kolmoishermoa,
on niin oikealla kohtaa ja esim. tuuli tuo sen takaisin,
saa nähdä varmistuuko se.
toivottavasti teille muillekin syy selviää  :thumbup:.

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #19 : Marraskuu 01, 2013, 23:24:18 »
Sinun pitäisi päästä samalle lääkärille, jolle minä löysin tien. Tuskin Suomesta löytyy ammattitaitoisempaa leuka-alueen spesialistia kuin hän. Kaikki muut ovat tähän asti vain tehneet arvailuja, mutta hänellä tuntuu olevan tietotaito. Pelkästään leukanivelperäisiä ongelmia oli selitetty lukuisa joukko hänen artikkelissaan muistaakseni Duodecim-lehdessä.  :)
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

Peikko

• Sr. Member
« Vastaus #20 : Marraskuu 01, 2013, 23:34:17 »
niin mahdollisuuksia on tosi paljon,
sen vuoksi varmaan viekin aina aikaa ennenkuin lopullinen syy selviää,
käydään ensin helpoimmat tutkimukset läpi.

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #21 : Marraskuu 02, 2013, 09:25:26 »
Voisitko hiker laittaa yksilöviestinä tarkemmin nimee.  :)

On sen verta kipeenä leukainseutu et kiinnostaa

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #22 : Marraskuu 02, 2013, 14:04:15 »
Laitoin ereritu yksärin!  :)
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

Iines

• Full Member
« Vastaus #23 : Marraskuu 02, 2013, 14:16:04 »
Täällä jo tilitinkin varmaan omaa leukaongelmaani, mutta kävin siis hammaslääkärillä viime viikolla, kun suu ei auennut kunnolla ja leukaa jomotti. Diagnoosiksi tuli krampissa olevat puremalihakset ja hoidoksi Burana 600 mg x 3 viiden päivän ajan + kehoitus tulla takaisin, mikäli ei auta. (Huh, olipas pitkä lause...) Ei tietenkään auttanut, pah vaan leuka on aiempaa kipeämpi. Purentakiskoa yöksi suositteli hml seuraavaksi hoidoksi eli pitäisi kai varata uusi aika.

Oma hammaslääkärini ja -hoitajani ovat sanoneet, että leukani on yliliikkuva. Joutuvat aina seuraamaan leukaani instrumenteillaan sen "liikkuessa karkuun".  Toisaalta nuo yökiskot kelpaisivat minulle vallan mainiosti, jos niillä vaikka saisi nuo niska- ja pääkivutkin kuriin.

Toivottavasti muuta leukaongelmien kanssa kamppailevat saavat apua vaivoihinsa  :thumbsup:. Onko täällä muuten kellään tuollaisia yökiskoja käytössä?

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #24 : Marraskuu 02, 2013, 16:14:11 »
Kyllä yökisko on ja varmasti suussakin öisin.
En tiedä kuin pahassa jamassa kasvoinkipu olisi ellei tuota kiskoa ois. Joskus pidän päivälläkin kotona. Jotenkin tasaa purentaa ja lepää ees vähän noi lihakset mitkä ei rentoudu, jos ärtsinä.

Iines

• Full Member
« Vastaus #25 : Marraskuu 10, 2013, 19:21:10 »
Ne, joilla purentakisko käytössä, onko leukakipu mol. puolilla ja, milloin kaikkein kipeimmillään? Jos yöllä narskuttelee tai kiristelee hampaita, eikö leuan pitäisi olla aamulla kipeimmillään? Itselläni kipu yltyy iltaa kohden ja aina syömisen jälkeen. Leuka siis kipeä vas. puolelta, sattuu sivusuunnassa liikuttaminen eikä suu aukea kunnolla.

Pakko se on kai varata uusi hml-aika, mutta en "turhaan" noita yökiskoja haluaisi, jos syynä ei olekaan narskuttelu. Purenta minulla on ainakin kunnossa eli suht suora, jos niin voidaan sanoa. Olisi pakko saada leuka kuntoon viim. vuoden loppuun mennessä, jolloin menen omalle hml:lle hammaskiven poistoon. Nyt en voi kuvitellakaan pitäväni suuta auki tuon vaaditun 45 min.

Kaustinen

• Administrator
  • Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten!
« Vastaus #26 : Marraskuu 11, 2013, 01:06:42 »
Mulla oli leukaluussa reumaattinen tulehdus, johon apu kortisonipiikistä. Oireet kuten Iineksellä.. Ei niin sanotusti paljon naurattanut, kun ei suuta saanut auki kivun vuoksi.
"Älä sinä tyttö koskaan katkeroidu, sillä sitten ei enää mikään auta!"
- mummu -

Psoriasiartropatia/moninkertainen sekundäärinen nivelrikko
HMS/EDS
Määrittämätön nikamasairaus
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Uniapnea
Metabolinen oireyhtymä
Essentiaalinen verenpainetauti

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #27 : Marraskuu 11, 2013, 08:26:57 »
joku luustokartta juttu ol miul missä huomattiin leuat, olkapäät ja suun torukset aikoinaan. Reumantutkimuksia.
Nivelrikkona niitä enempi pidetään.
Oon monenmoista kirjoitellu niistäkin kiskoista. Joku muukin otsikko tälle nivelkivulle tällä palstalla on.
Kyllä Iines apua etsimään kannattaa mennä.Mun kiskot tehtiin sairaalan polilla.

Iines

• Full Member
« Vastaus #28 : Marraskuu 11, 2013, 09:17:22 »
Kiitos vastauksista. Aamulla oli tuo oik. puolikin jo kipeä ja jomottaa todella ikävästi. Pakko se on kai varata uusi hml-aika. Minulla ei näkynyt muutama viikko sitten hml:n otattamassa rtg-kuvassa mitään. Näkyisikö siellä esim. nivelrikko tai reumamuutokset?

Alkaa olla mitta täysi näitä nivelongelmia, kun pahenevat koko ajan ja aina tulee uusia kipeitä paikkoja  :sadattelu: .

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #29 : Marraskuu 11, 2013, 09:23:25 »
Luupiikit ainaskii näkyy. Tulehdus tuskin mikälli ei oo syönyt jotain muutosta näkymään.
näin maalaisjärel ajatellen ;)