Kirjoittaja Aihe: Syksyn uudet harrastukset  (Luettu 60177 kertaa)

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Syksyn uudet harrastukset
« : Syyskuu 02, 2013, 21:35:26 »
Oletko aloittamassa jotain uutta harrastusta?
Kansalaisopistossa tms?
Haluatko kertoa siitä muillekin??
Minä ajattelin kokeilla syvävenyttelyä.  :thumbsup:

Hortensia

• Hero Member
Vs: Syksyn uudet harrastukset
« Vastaus #1 : Syyskuu 03, 2013, 17:07:42 »
Käden taitoja menen harjoittamaan kaikille tässä lähellä järjestettäville kursseille. En malta millään odottaa, että kurssit alkavat.
M46.9 Spondyloarthropathia (selkärankareuma)
M51.8 Degeneratio disci IV lumbalis et dysfunctio dorsi
Migreeni

Peikko

• Sr. Member
  • :)
« Vastaus #2 : Syyskuu 03, 2013, 23:46:07 »
maalaushommia kotona aloin harrastaa, niitä voi tehdä kunnon mukaan hitaastikin,
ensin maalasin keittiön kaappien välitilan kaakelit, hyvä tuli  :jeee:,
ja sitten jos maalaisi huoneiden väliovet yksi kerrallaan..
ja ilmoittauduin kyllä vesijumppaan kunhan se alkaa,
toivottavasti jaksaa vain kävellä edestakaisin, kun ei kyytiä ole..
rikki niskasta varpaisiin

Irmaorava

• Newbie
  • *
« Vastaus #3 : Syyskuu 04, 2013, 08:10:03 »
Minä aloitin eilen himmelikurssin. Kotkan Opiston järjestämä lyhyt kurssi, olisko 7 kertaa. Tavoitteena 2 himmeliä, toinen oljesta ja toinen lasiputkista. Itseni tuntien liian kovat tavoitteet, mutta katsotaan :)

elektra

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #4 : Syyskuu 04, 2013, 08:45:33 »
Miulla niin tekis mieli käyä hevostelemassa joku kerta..mutku eihän tää selänrohjo kestä ees pitempää kävelyä..argh. Mut ois se hienoo kyl päästä hevosen selekään pitkästä aikaa!

Himmelikurssi kuulostaa kivalta!

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #5 : Syyskuu 04, 2013, 10:48:12 »
Tota himmelikurssia minäkin katselin. Toive kuitenkin on, että en ole seutukunnalla loppuvuotta, niin kursseille lähteminen on vähän hankala...

Minä palaan vanhan harrastuksen pariin: alan uimaan tavoitteellisesti. Alkuun tavoitteet ovat matalalla, mutta kuitenkin haluan palata lapsuuden lajin pariin. Nyt kun on uimahallikin lähellä, niin kaakeleita on hyvä laskeskella.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #6 : Syyskuu 04, 2013, 10:54:20 »
Mulla on uutena alkanut se allasterapia, voiko sitä harrastukseksi laskea ~:/
Tänään on kolmas kerta kun menen sinne ja se on tuntunut ihan mukavalta.
Mä muistan kuinka lapsena tehtiin äidin kanssa noita himmeleitä, mun pienistä himmeleistä tuli ihan vinoja kun en ollut turhan tarkka olkien mittaamisessa ;D
Joogaaa olisin mielelläni jatkanut, mulla on  vuoden tauko ollut siinä. Vaan tuossa lähikoulussa ei alkanutkaan kurssi :( ja pitemmälle en voi lähteä kun kyytiongelmat on sellaisia että mies on töissä niin vaihtelevan pitkään, etten minä eikä hän tiedä etukäteen aina milloin pääsee lähtemään.
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

tyttönen

• Jr. Member
  • **
  • Pieni mutta pippurinen!
« Vastaus #7 : Syyskuu 04, 2013, 19:58:49 »
No en tiedä voiko sanoa harrastukseksi,mutta olen nyt ihan hurahtanut virkkaamiseen. En tee mitään pikku liinoja vaan mattoja ja korjeja. Kävin ennen leikkausta ostamassa kuteita kamalan säkin 25kg erivärisiä kuteita tarttui matkaan.... Täytyy vaan keksiä mihin niitä koppia ja mattoja voi tunkea. Äiti tekee itse samoin siskot. Huuto.netissä joku on niitä myynyt. En mä tahdo pyytää mitään 80e kun kuluja on ehkä 5e... Jos materiaalit saa pois ni olen tyytyväinen.

Lisäksi mun piti mennä koulun liikuntajärjestön järkkäämälle pilateskurssille. No se nyt vähän jäi ku ei saa venyttää...

Toi himmelikurssi on varmaan aivan ihana. Voi vitsi, ehkä täälläkin on sellainen jossain ennen joulua. Tai ehkä itse laitan toiveen opiskelijakunnalle, siellä on sellainen kerhotoiminta juttu, että voi toivoa mitä tahtoisi järjestettävän. Ja niitä järkätään sitten jos on kysyntää. Melkein ilmaisia noi on.

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #8 : Syyskuu 04, 2013, 22:01:49 »
Monenlaistahan tuota on harrastusta!  :D
tsemppiäkaikille alotteville ja jatkaville  :thumbsup:

Peikko

• Sr. Member
  • :)
« Vastaus #9 : Syyskuu 04, 2013, 22:41:59 »
minulle tuo maalausharrastus on jäänteitä "menneestä elämästä"
aina kun jotain halusin uusia niin maalaus ja tapetointi on mukavaa, rentouttavaa
ja tuo piristystä pitkäksi aikaa kun uusia pintoja saa katsella.
Nuo pinnat kun ei tarvii muuta käsittelyä kun pelkän maalauksen niin sen jaksaa toteuttaa,
vaikka oven puoli kerrallaan, ovat kuitenkin jo reilu parikymmentä vuotta palvelleet
ja kellastuneet ajan saatossa,ja uusia ei raski ostaa kun entiset on ehjiä.
Tapetointi on taas sen verran isompitöistä ja tarvii keikkua tikkailla,
ettei sellaiseen nyt rahkeet riitä, toivottavasti joskus vielä  :thumbsup:.

Mukavia hetkiä kaikille rakkaitten harrastusten parissa   :vrolijk_26:
rikki niskasta varpaisiin

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #10 : Syyskuu 05, 2013, 09:04:43 »
Olispa virtaa mennä opiskelemaan joku uusi kieli. Tai vaikka kitaratunnille...  :D
Haaveilla voi...  ;)
Kävin tuossa muutama vuosi sitten norjankielen kurssin. Töissäollessani jäi kaikki kotioppiminen ja vähän nihkeästi kaikki sujui. Opettaja oli mukava, samoin kurssikaverit... Eipä enään ole jääänyt sanoja mieleen...  :-\

tyttönen

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #11 : Syyskuu 05, 2013, 17:39:17 »
Satu hae kirjastosta joku "opi norjaa" romppu. Mä olen joskus opetellut ihan aikani kuluksi turkkia ja ranskaa noilla. RAnskaa opinkin niin paljon, että reissussa pärjäsin. Tosin se lyrica hidastaa ainakin mulla oppimista. Koita kuitenkin!

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #12 : Syyskuu 05, 2013, 18:55:56 »

Korva-akupunktion ryhmään ilmoittauduin, kuten myös kunnalliseen painonhallinta-ryhmään.
Sitten olisi vielä allasjumppa, dekkaripiiri ja syvävenyttely!  *huh*

No onneksi joku on kerran kk:ssa, toiset 2vk välein ja jumpat vain viikottain. Kaikesta voi olla pois, jos siltä tuntuu ja jotkut menee samalla reissulla.

Että tosi mukavaa uutta syksyksi!!  :thumbsup:

tyttönen

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #13 : Syyskuu 06, 2013, 15:48:12 »
Satu ei oo kohta enää yhtään kotona.

Mäkin tahtoisin aloittaa jonkun jumpan, pilates olis kiva. mutta ongelmana on aika. Yliopistolla ja harkoissa menee päivät ja osittain illat. Sitten on toi työ. Nyt saikulla vois jotain ehkä harrastaa, mtta en tiedä onko se eettisesti oikein.

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #14 : Syyskuu 06, 2013, 18:32:33 »
Satuo on vauhdissa Lyrican voimin, mutta mitäs siitä. Hienoa, että jaksat jälleen ajatella muutakin kuin kipua!  :thumbsup:

Syksyn henkireikäni on FitnessFusion. Sanahirviö, joka pitää sisällään joogan, pilateksen ja tai chiin. Muitakin liikuntoja yritän kunnon ja jaksamisen mukaan. Pikkuisen on epätietoinen olo tosin, kun en tiedä, onko päässäni jokin aikapommi, jota pitäisi osata varoa. Pelkäämään en kuitenkaan jaksa ryhtyä.

Uusvanhana harrastuksena yritän jälleen saada aloitettua akvarellikynillä piirtämisen. Siihen tarvitaan sopiva mielentila, että kykenee luomaan jotain. Viime kevättalven jälkeen on jatkuvasti tökkinyt tämä sairauspuoli sen verran, että kynät ovat pysyneet kotelossaan. Koko kesäreissun kulkivat mukana, mutta ei vain onnistunut. Toivottavasti pian!

Päiväkirjan kirjoittaminen on ainoa harrastus, jota jaksan tehdä päivittäin. Ei tosin ihan uusi harrastus, kun aloitin sen jo keväällä. Helpottaa omien ajatusten jäsentelyä.
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö