Kirjoittaja Aihe: Syksyn uudet harrastukset  (Luettu 60306 kertaa)

trochanter

• Global Moderator
Vs: Syksyn uudet harrastukset
« Vastaus #15 : Syyskuu 06, 2013, 21:27:09 »
Minä ajattelin kokeilla syvävenyttelyä.  :thumbsup:
On muuten hyvä harrastus, suosittelen lämpimästi :)

Mullapa ei suunnitelmia, kunhan pääsis noiden vanhojen harrasteiden kimppuun (juoksu, jääkiekko!) Aloittelin virkkaamisen "jalon" taidon taas tossa kesällä ja sitä meinasin jatkaa, lankakeriä on ostettu ja koukkua heiluteltu. Ja ei, en ole todellakaan mikään käsityöihminen, mutta mieli lepäs kun tekasin pikkusen patalapun :D mitään järisyttävää en varmaankaan edes osaa koskaan virkata saati neuloa, mutta seku häntä tässä pikkusen koukkua heilutelhan.. :)
*seropositiivinen nivelreuma (dg 03)
*kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)
*kiertäjäkalvosinoireyhtymä (dg 19)
*psori (dg 19)

Kaustinen

• Administrator
  • Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten!
« Vastaus #16 : Syyskuu 06, 2013, 23:31:49 »
Sehän se onkin mukavaa, kun koukku heiluu ja ajatukset menee omaa kulkuaan.. ja onhan se kiva, jos jotain valmistakin syntyy  :thumbsup: Itseäni käsitöissä viehättää myös langan värit ja niiden tuntu.. ja se, että on lupa olla paikallaan  ::)

Uusia harrastuksia ei taida nyt tulla, sen verran on meneillään kaikkea.. vaan ristipistoja tykkään tehdä aina vaan kun ehdin, kudon myös mielelläni kaikenlaisia kivoja sukkia/lapasia.. koskaan ei kahta samanlaista paria  ;) Liikunta on selviö, lähinnä se on nykyään ulkoilua koiran kanssa ja lämminvesijumppaa. Pyöräilläkin vielä ehtis.. en tiedä, miksi se vaan jää.. ei oikein kiva, kun sattuu tuo meno.
"Älä sinä tyttö koskaan katkeroidu, sillä sitten ei enää mikään auta!"
- mummu -

Psoriasiartropatia/moninkertainen sekundäärinen nivelrikko
HMS/EDS
Määrittämätön nikamasairaus
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Uniapnea
Metabolinen oireyhtymä
Essentiaalinen verenpainetauti

Peikko

• Sr. Member
  • :)
« Vastaus #17 : Syyskuu 07, 2013, 00:08:55 »
pääasia on että jaksaa jostakin innostua  :jeee:
ei se, että saa jotain kunnollista aikaan.
tekee sitten virkkaamalla vaikka niitä patalappuja, metrin kaulaliinaa,
pumpulienkeleitä joulua varten,
tai vaikka ristipistotöitä, pääasia että jotain,
pitää mielen virkeänä ja saa muuta ajattelemista kuin sairastamisen  :thumbsup:
minä maalasin kuivia käpyjä syksyn sateita ajatellen,
teen sitten niistä jotain, jos ei muuta  keksi..
rikki niskasta varpaisiin

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #18 : Syyskuu 07, 2013, 07:41:58 »
pääasia on että jaksaa jostakin innostua....

Näin se on!  :thumbsup:
Täytyy vain vähän karsia päälekkäisyyksiä ja jättää aina jotain väliin välillä...

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #19 : Syyskuu 09, 2013, 17:46:58 »
Peikko sen sanoi :) taas hankkia lisää uutta lankaa ja monenkirjavaa, voishan sitä kokkeilla kaulahuivia omaks huviks!  :D
*psori (dg 19)

Peikko

• Sr. Member
  • :)
« Vastaus #20 : Syyskuu 09, 2013, 20:42:15 »
ja siten että ei rasitu harrastuksista,
niitä pitää olla sen verran että piristyy  :) ja sen verran kuin kipu ja väsymys antavat myöten,
vaan ei niin paljoa että niistä rasittuu kun pitää ehtiä sinne tänne tuonne  ~:/
oli sitten kunto mikä tahansa  :doh: kaikella rajansa.

Mukavia hetkiä harrastuksiin  :thumbsup:
rikki niskasta varpaisiin

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #21 : Syyskuu 11, 2013, 12:32:49 »
Kyllä nyt suosiolla jätin tuon syvävenyttelyn taka-alalle. Menen sitten jos jaksan. En todellakaan ota mitään paineita. Ja kaikki harrastukset väh. 12 km päässä, joten autolla on aina mentävä. Samaan sitten jotain muuta asiaa, niin kyllä se siitä sujuu...  :thumbsup: :thumbsup:

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #22 : Syyskuu 12, 2013, 18:19:27 »
Ai vitsi, toi käpyjen maalaaminen on ihan loistava idea. Saa kivoja koristeita kransseihin ja mansetteihin.

Kuteista virkkaaminen on vienyt myös minut mukanani. Ja sen huomaa. Koreja joka kulmassa. Matto oli sen verran työläs, että saa nyt jäädä toistaiseksi viimeiseksi. Virkkasin kätevän kesälaukun keväällä ja nyt mietin, että pitäisikö tehdä syksyn väreissä toinen. Joskin olen innostunut myös kangaskasseja ompelemaan.

Betonitöitä yritän tehdä voinnin mukaan nyt kun ulkona on vielä lämmin. Nyt vuorossa ruukkujen "pinnoittaminen" kaakelimosaiikilla ja saumauslaastilla. Ruukkuihin on kiva laittaa multaan krookuksen, tulppaanin ja narsissin sipuleita odottamaan kevättä.

Ennen talvea edessä vielä risujen keräystä ensi kevättä varten, kunhan lehdet tippuvat koivuista.

Pientä liikuntaa touhuilusta väkisinkin saa, mutta ei korvaa kunnon rääkkiä. Onneksi kuntoutus alkaa pian, että saan kuulla, mitä lajeja on turvallista harrastaa. Kunpa, kunpa pilates päätyisi sallittujen listalle  :thumbup:.
M46.9 Spondyloarthropathia (selkärankareuma)
M51.8 Degeneratio disci IV lumbalis et dysfunctio dorsi
Migreeni

satuo

• Global Moderator
« Vastaus #23 : Syyskuu 15, 2013, 10:26:24 »
Tällä hetkellä en ole päässyt aloittamaan vielä mitään harrastuksia. JAtkuvasti tulee kaikenmaailman lääkäri- ym.käyntejä juuri pahoihin ajankohtiin.
No Jospa nyt jossainvaiheessa saisi jotain aloitettua...  :doh:

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #24 : Syyskuu 15, 2013, 10:52:48 »
Tuli tosta maalaamisesta mieleen, meillä kasvaa tien vieressä sembramäntyjä, ja niissä on ihan jättikokoiset kävyt. Niitä olen spraymaalilla maalannut hopeiseksi, ja ne laitan joulukuusen oksille.
Sitten olen maalannut peikonpähkinän oksia. Ne on niitä jotka kasvaa jos jonkunlaisille kiemuroille ja mutkille, kukkakaupat käyttää niitä usein kimpuissa. Mulla kasvaa takapihalla semmoinen ja olen jo kesällä taittanut oksia ja kuivattanut niitä. Sprayasin niitä pinkiksi, lilaksi ja hopeisekai. Sitten laitan niihin lasi-tai akryylitimantteja ja koristeita roikkumaan, aina vähän niinkuin sävy sävyyn. Sitten annan niitä ihmisille kukkien sijaan  :happy:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #25 : Syyskuu 15, 2013, 18:17:23 »
Taas hyviä vinkkejä  :jeee: ! Näitä saa laittaa lisääkin  :thumbup: .
Migreeni

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #26 : Syyskuu 17, 2013, 07:08:44 »
Ihana MaKo!! Toipa olikin kiva vinkki, ja ite kun tykkään näin syyspimeellä poltella kynttilöitä, sais aika nättejä koristeita käpyjen kans - ja siihen kiviä, sileitä pintoja, joita vois kans maalata! :) Pitäskhän poiketa Tiimarissa.. :)

*psori (dg 19)

MaKo

• Global Moderator
« Vastaus #27 : Syyskuu 17, 2013, 11:05:58 »
Mä olen ostanut Motonetistä noita spraymaaleja, halvimmat on siellä, 3.90€/prk.
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

Iines

• Full Member
« Vastaus #28 : Syyskuu 17, 2013, 11:38:11 »
Aloin nyt innostua tuosta käpyjutusta. Jossain näin koristeena sellaisen ison lasikulhon, joka oli täynnä käpyjä. Näytti tosi kivalta. Vosi tosiaan alkaa askartelemaan jotain, kun nuo liikuntaharrastukset ovat kovin rajallisia. Harmi, etten osaa tehdä käsitöitä. Koulussa olin tosi huono niissä enkä myöhemminkään aikuisiällä jotenkin päässyt sisään siihen.

Hortensia

• Hero Member
« Vastaus #29 : Syyskuu 17, 2013, 13:37:42 »
Kuin myös mielikuvitus laukkaa kävyistä  ;D ! Sinunkin vinkkisi Iines on oikein käyttökelpoinen  ;). Kellarissa odottaa laatikollinen isoja, kuivia käpyjä, joille en ole keksinyt järkevää käyttöä.

Milloinkaan ei ole liian myöhäistä aloittaa käden taitojen harjoittamista, mikäli vaan intoa riittää  :thumbsup: ! Itsekin olen aloittanut vasta pari vuotta sitten, kun liikunta pakosta jäi ja taidot kasvavat hurjaa vauhtia. En taitaisi pysyä järjissäni kotona, jos ei olisi tätä puuhastelua. Se on kertakaikkisen terapeuttista!

Mistä MaKo saa ostettua peikonpähkinäpensaita?

Mulla on nyt työn alla sammalpeikko sammaleesta ja kanaverkosta. Opit siihen sain kurssilta.
Migreeni