Kirjoittaja Aihe: Syksyn uudet harrastukset  (Luettu 46859 kertaa)

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Syksyn uudet harrastukset
« Vastaus #135 : Syyskuu 03, 2018, 18:42:17 »
No niin.
Mitäs meinaatte tänäsyksynä harrastaa??  ~:/

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #136 : Syyskuu 03, 2018, 20:54:30 »
Mä jouduin perumaan sen mun uuden kundaliinijoogan  :(   Tuli tunne, että en parin kuukauden kuluttua enää pääse porukkaan sisälle, saati oppisin uudet jutut nopeasti, muuthan ovat jo opiskelleet niitä vaikka kuinka kauan. Ehkä palaan sinne hathajoogaan, katsotaan nyt.
Espanjantunnit alkavat perjantaina, ja niitä odotan innolla  :thumbsup:  otin lisäksi sellaisen espanjan teemakurssin syyslukukaudelle. Siinä syvennytään melkein pääsääntöisesti espanjan verbeihin, joita on 4 kpl  :o  koska  ne tuotti mulle vähän hankaluuksia viime vuonna.... ::)
Siinäpä harrastukset, jos en sitten innostu johonkin vesijuttuun lähtemään. Ai niin, ja jos nilkka antaa myöten, tietenkin sauvakävelyä päivittäin....
Vapaaehtoistyöt vie osansa vapaa-ajasta, ja tietenkin alkanut kokemusasiantuntujakoulutus tämän syksyn ajan. En vielä tiedä kuinka työllistävää se on sitten "valmistumisen"jälkeen ~:/
Tämmösiä mulla  :happy:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #137 : Syyskuu 04, 2018, 00:07:31 »
Se vesijuttu ei muuten tule olemaan mikään juttu vaan ehdottoman tärkeää ja parasta nilkan kuntouttamista! Merkkaapa kalenteriisi tilaa sille!  :D

Minua huvittaa, kun jotain tapaamisia tai lääkäriaikoja ehdotetaan ja kysytään käykö aika. On minulla kalenteri ja menossa olevalla viikolla ehkä jokin merkintä, mutta tulevilla yleensä pelkkää tyhjää! Katson silti aina kalenterista!  :rohonauru:
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #138 : Lokakuu 05, 2018, 15:16:48 »
Minä harrastan näköjään opiskelua  ;D
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #139 : Lokakuu 05, 2018, 21:44:33 »
Mikä on tuntumasi uuteen harrastukseesi? Onko ollut mukavaa ja mielenkiintoista?
Minulla ainakin tökkisi muistaminen ja keskittyminenkin.

Taitaa jäädä uudet harrastukset vähiin, jos nyt pikkumiehen kanssa askartelua ei oteta lukuun. Hän on todella innokas tekemään vaikka mitä. Niin, ja olenhan minä opetellut alkusyksyn uutta piirrustustekniikkaa ja käytän sitä nyt täällä. Yritän päästä eroon pikkutarkasta pedanttisuudesta ja olen siirtynyt tussilla sketsaamiseen ja vesiväriä vain hiven päälle. On hyväksyttävä virhevedot, sillä niitä ei voi pyyhkiä pois.Teen matkakirjaa piirtäen ihan mitä vain eteen sattuu. Vaikeaa!
Polven artrofibroosi

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #140 : Lokakuu 05, 2018, 22:48:26 »
Mä googlasin ton sketsaamisen, ja näyttää mun silmiin hienolta. Kelpais muutama taulu rykelmään seinälle tuolla tyylillä tehtynä  :thumbsup:
Oletko noita matkakirjoja tenhyt ennenkin? Ne onkin kivoja ja erilasia  :happy:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012

Mintsi

• Administrator
  • "When nothing goes right, go left!"
« Vastaus #141 : Lokakuu 06, 2018, 17:54:47 »
Osa asioista on kiinnostavia ja osa ei. Kiinnostaviin on helpompi motivoida itsensä kuin niihin vähemmän kiinnostaviin. Onneksi vaikeammat aiheet ovat olleet nimenomaan niitä kiinnostavia, eli nekään eivät ole ylitsepääsemättömiä. Yksi sellainen aihe on, jossa saan taistella ihan huolella, etten heitä kirvestä kaivoon. Se ei ole vaikeaa, mutta ajattelutapa on niin erilainen kuin mihin olen tottunut. Tuntuu kuin opettelisi kokonaan uutta kieltä.

Olen yllättynyt, miten vähän muistaminen ja keskittyminen on toistaiseksi haitannut. Ne muutamat oppikirjat, mitä tarvitsee lukea, löytyy Celiasta, joten ne voi kuunnella. Lukeminen voisi olla vaikeaa. Olen pitkälti sitä mieltä, että kun asian ymmärtää, se ei ole enää samalla tavalla muistin päällä. Tosin osa opinnoista on siltäkin osin hankalia, kun kokonaisuuksia on vaikea hahmottaa.

Mutta ei tähän oikein muuta harrastusta mahdukaan mukaan. Ei vaan jaksa ainakaan vielä.
M35.7 Hypermobiliteettisyndrooma
M79.7 Sekundaarinen fibromyalgia
F45.4 Pitkäaikainen kipuoireyhtymä
F33.20 Vaikea masennus
ja liuta muita vähemmän tärkeitä diagnooseja.

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #142 : Lokakuu 07, 2018, 13:37:47 »
Minä en ole kyllä nyt innostunut mistään harrastuksista...  :-\
Josko dekkaripiiri taas alkaisi, niin näkisi mitä kirjoja siellä olisi. Niistä riippuu sekin...  :kahvee:

Kipee

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #143 : Marraskuu 04, 2018, 07:22:50 »
Minä en ole oikeastaan koskaan harrastanut mitään.. :-\ Sen tunnustaminen minulta harrastuksia kysyttäessä on aina nolottanut ja saanut ajoittaista ahdistustakin päälle. Kaikkihan harrastavat jotakin, eikö vaan!!! Käsitöitä olen tehnyt aina puuskittain eli välillä olen tuottelias, mutta sitten taas pidän hyvinkin pitkiä taukoja. Suunnitelmia on, mutta aloittaminen aina kestää. Erilaiset kurssit ovat houkuttaneet minua aina, mutta työaikojeni vuoksi en ole koskaan voinut niihin osallistua.

Tänä syksynä olen sitten aloittanut uuden harrastuksen, vähän niin kuin olosuhteiden pakosta. Opiskelen joka päivä vähän ruotsia itsekseni. Työni nimittäin edellyttää kielen oppimista. Ilman edes auttavaa taitoa se on vaikeata ja jatkuvaa toisiin työntekijöihin turvautumista. Vaan eipä ota vanha pää tietoa vastaan....  :'(

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #144 : Marraskuu 04, 2018, 14:45:56 »
Mä olen aloittanut vuosi sitten uuden kielen opinnot, ja totta tosiaan, kyllä se tällaiselle vanhalle päälle tuottaa työtä, mutta mä oon huomannut, että kyllä sitä vaan oppii kun sitkeesti toistelee asioita.
Mulla on post-it laput apuna, niitä on liimattuna ympäri asuntoa, ovessa on lappu, jossa lukee puerta ja ikkunassa lukee ventana........kun tarpeeksi monta kertaa lukee saman asian, kyllä se mieleen jää  :thumbsup:
Tsemppiä opiskelulle  :thumbsup:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #145 : Marraskuu 04, 2018, 22:34:54 »
Kipee, hyviä opiskeluhetkiä! :)
seropositiivinen nivelreuma (dg 03), kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #146 : Marraskuu 05, 2018, 01:18:38 »
Kyllä sinä Kipee olet varmasti harrastanut jotain!  :) Nykyään harrastamisen käsite on muuttunut yleisesti joksikin ohjatuksi toiminnaksi tai kodin ulkopuolella harrastettavaksi asiaksi. Jo pikkukoululaisista jotkut kertovat noloina, etteivät harrasta mitään, kun toiset luettelevat: jääkiekko, jalkapallo, baletti, pianonsoitto jne. Yhtälailla harrastamista lapsille ovat leikki, pyöräily, lukeminen, käyminen uimassa, uimassa, pallon potkiminen pihalla, piirtäminen jne.

Aikuisilla trendi on ihan sama. Asia, mitä tekee usein ja mielellään, on minusta harrastamista!  Joku tykkää tiskata, joku toinen haluaa pysyä selvillä maailman tapahtumista ja kolmas on innostunut kirpputoreista tms. :thumbsup:  Ei tosin kannata hirveästi kehua harrastavansa sohvalla makaamista tai kaljakapakassa istumista!  ;D 
Polven artrofibroosi

trochanter

• Global Moderator
« Vastaus #147 : Marraskuu 05, 2018, 15:19:18 »
Joo, ite ainakin luettelen harrastuksiini lätkän ja juoksun lisäksi lukemisen, leffoissa käymisen, mökkeilyn ja matkustelun! Samaten kuin koirat :)
seropositiivinen nivelreuma (dg 03), kilpirauhasen vajaatoiminta (dg 07)